Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stusser på et par ting. TS skriver at hun fikk bekreftelse på at SMS var mottatt. En leveringsbekreftelse eller en sms med bekreftelse om at SMS var mottatt? Blir litt tvilende når TS formulerer seg så utydelig og heller til at det er snakk om en leveringsbekreftelse. Jeg stusser også over det faktum at mor ikke ringer barnehagen, men kun sender en sms om at hun blir forsinket.

Så konkluderer med at det enten er trolleri eller en svært farget beskrivelse som er presentert her.

Jeg synes det virker mer seriøst å ringe når man har gjort en tabbe (som i TS sitt tilfelle er å ikke kunne hente i tide. Ja, jeg skjønner at hun var forhindret, men det er alikevel hennes ansvar å hente). Hadde hun ringt og fått snakket med noen så hadde kanskje sønnen ikke blitt forlatt?

Jeg også.

Morsomt at "jeg er operasjonslege og rotet i noens mage da barnehagen stengte" dukket opp litt etter hovedinnlegget. Og å skjelle ut de ansvarlige.... Dette er så alvorlig at om det skjedde på ordentlig ville det nærmest vært avisstoff.

Anonymkode: cf0b3...1a6

Du sendte sms etter stengetid faktisk! Det er jo ikke flisespikkeri. Men bhg burde jo DA ha ringt andre kontaktpersoner og dernest barnevernsvakten.

Anonymkode: 1f75a...bd7

Ta en titt på denne posten kanskje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på denne posten kanskje 

Jeg har lest den opptil flere ganger. Det TS skriver er svært uklart. Var det en leveringsbekreftelse TS mottok da vedkommende sendte sms etter barnehagens stengetid? Hvorfor for ringte ikke TS, men sendte sms? Det handlet jo tross alt om TS sitt barn, ikke bikkja som skulle hentes hos dyrlegen.

Hvorfor står det ingenting i avisen om dette dersom det er tilfelle? Nei, dette lukter muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere absolutt blande inn avisene i dette?  Hva tror dere en journalist kan få gjort med denne saken?  Det er faktisk ikke alle som ønsker å være i media.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vet hvordan jobben din er, bør du jo ha noen du kan kontakte som henter i stedet for deg. Være seg bestemor, onkel, venninne etc.

Hva merke du med «vet hvordan jobben din er»? Det har kommet aldri skjedd før, så dette er ikke «hvordan jobben hennes er».

At noen for en gangs skyld skjærer seg, kan skje alle. Uavhengig av jobb og livssituasjon.

 

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sendte sms etter stengetid faktisk! Det er jo ikke flisespikkeri. Men bhg burde jo DA ha ringt andre kontaktpersoner og dernest barnevernsvakten.

Anonymkode: 1f75a...bd7

Jeg har lest den opptil flere ganger. Det TS skriver er svært uklart. Var det en leveringsbekreftelse TS mottok da vedkommende sendte sms etter barnehagens stengetid? Hvorfor for ringte ikke TS, men sendte sms? Det handlet jo tross alt om TS sitt barn, ikke bikkja som skulle hentes hos dyrlegen.

Hvorfor står det ingenting i avisen om dette dersom det er tilfelle? Nei, dette lukter muffins.

Hun har jo sendt sms mellom 16:55 og 17:00, altså FØR stengetid i bhg. Hun har jo ikke kjørt i 20 min først!

Kjære vene, ikke rart dere kverulere når dere ikke klarer lese hva som står.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun har jo sendt sms mellom 16:55 og 17:00, altså FØR stengetid i bhg. Hun har jo ikke kjørt i 20 min først!

Kjære vene, ikke rart dere kverulere når dere ikke klarer lese hva som står.

Det står ingen steder at TS sendte sms mellom 16.55 og 17.00. Det står at operasjonen var ferdig 16.55 og at hun sendte sms samtidig som hun skiftet klær og dikterte. 

Så foreslår at du slutter å lese det som ikke står der, siden du kommenterer leseferdighetene mine.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette virkelig noe å diskutere? Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og SELVFØLGELIG blir jeg igjen med et barn som blir henta for seint. Det er ALDRI barnet sin feil! Ferdig på jobb ja, men som ansatt i barnehage har du ansvar uansett. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

To opplysninger som er etterspurt:

1) Jeg fikk bekreftelse på at meldingen var mottatt. Av en fysisk person, ikke en leveringsrapport. Barnehagen foretrekker ofte sms som kommunikasjonsmiddel for beskjeder, både fra og til barnehagen. Jeg skrev ikke en lang melding, men jeg forklarte at det var krisesituasjon, at jeg beklaget og at jeg var der om 30 min. 

2) Jeg ser ingen grunn til å gå til media? Barnehagen er i gang med å kartlegge hva som har skjedd og å sikre rutinene sine, og det er det som er viktig. Hadde de nektet for at det hadde skjedd noe galt, hadde det vært noe annet.

3) Jeg sjekket telefonen min nå, og meldingen ble sendt 16.57.

Sånn! Ferdig med flisespikkingen?

 

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

To opplysninger som er etterspurt:

1) Jeg fikk bekreftelse på at meldingen var mottatt. Av en fysisk person, ikke en leveringsrapport. Barnehagen foretrekker ofte sms som kommunikasjonsmiddel for beskjeder, både fra og til barnehagen. Jeg skrev ikke en lang melding, men jeg forklarte at det var krisesituasjon, at jeg beklaget og at jeg var der om 30 min. 

2) Jeg ser ingen grunn til å gå til media? Barnehagen er i gang med å kartlegge hva som har skjedd og å sikre rutinene sine, og det er det som er viktig. Hadde de nektet for at det hadde skjedd noe galt, hadde det vært noe annet.

3) Jeg sjekket telefonen min nå, og meldingen ble sendt 16.57.

Sånn! Ferdig med flisespikkingen?

 

Anonymkode: 30e58...07c

Takk for oppdateringen, TS. Du har min fulle sympati. Og takk for at du bekrefter at jeg leste(/tolket) et tidligere innlegg riktig.

Dr. A. Cula

(bare nick, er ikke doktor)

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, men du fremstår ikke som troverdig for meg.

Du dukker opp og kommer med tilleggsopplysninger etterhvert som tidligere utsagn blir stilt tvil med. Nå har du både beklaget og forklart hvor forsinket du ble i sms´en, barnehagen ønsker ikke at det ringes og tidspunktet er også kommet gitt.

Sånn. Ferdig å snu kappen etter vinden?

 

Anonymkode: 9a886...649

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen steder at TS sendte sms mellom 16.55 og 17.00. Det står at operasjonen var ferdig 16.55 og at hun sendte sms samtidig som hun skiftet klær og dikterte. 

Så foreslår at du slutter å lese det som ikke står der, siden du kommenterer leseferdighetene mine.. ;)

Se svar fra Ts.

Ser ut til at jeg har bedre grunn til å påpeke tolkninger enn deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se svar fra Ts.

Ser ut til at jeg har bedre grunn til å påpeke tolkninger enn deg

Står likevel ingenting i innlegget du refererte til at sms´en var sendt før stengetid. Dette hevder TS nå i kveld etter at det er påpekt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, men du fremstår ikke som troverdig for meg.

Du dukker opp og kommer med tilleggsopplysninger etterhvert som tidligere utsagn blir stilt tvil med. Nå har du både beklaget og forklart hvor forsinket du ble i sms´en, barnehagen ønsker ikke at det ringes og tidspunktet er også kommet gitt.

Sånn. Ferdig å snu kappen etter vinden?

 

Anonymkode: 9a886...649

TS her.

Ja, jeg kommer med tilleggsopplysninger om detaljer som jeg i utgangspunktet ikke trodde var nødvendige, men som tydeligvis er viktige. At jeg skrev hvor forsinket jeg var har jeg allerede skrevet tidligere. Jeg har ikke skrevet at barnehagen ikke ønsker at det ringes. Nøyaktig tidspunkt for sms trodde jeg ikke var nødvendig, men det var det noen som kommenterte rett før jeg skrev forrige innlegg. Tok det derfor med. 

Jeg bekymrer meg ikke så mye over at du ikke finner meg troverdig. Jeg skrev innlegget fordi jeg var sjokkert over hva barnehagen gjorde og hva jeg ble møtt med dagen etter. Lederen har etter dette tatt tak i dette på en ordentlig måte, og jeg tror ting kommer til å løse seg og at dette ikke skjer igjen.

Men det er jo underholdende med denne tråden, nå som jeg har tatt meg tid til å lese gjennom den. 

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager TS, men du fremstår ikke som troverdig for meg.

Du dukker opp og kommer med tilleggsopplysninger etterhvert som tidligere utsagn blir stilt tvil med. Nå har du både beklaget og forklart hvor forsinket du ble i sms´en, barnehagen ønsker ikke at det ringes og tidspunktet er også kommet gitt.

Sånn. Ferdig å snu kappen etter vinden?

 

Anonymkode: 9a886...649

TS har da på inget tidspunkt motsagt seg selv?  Det ble etterspurt flere detaljer, og ts gav disse, og nå kritiserer du henne for å komme med detaljene?  Skjerp deg!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står likevel ingenting i innlegget du refererte til at sms´en var sendt før stengetid. Dette hevder TS nå i kveld etter at det er påpekt her inne.

Det stod i hvertfall ikke at den ble sendt etter stengetid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, men du fremstår ikke som troverdig for meg.

Du dukker opp og kommer med tilleggsopplysninger etterhvert som tidligere utsagn blir stilt tvil med. Nå har du både beklaget og forklart hvor forsinket du ble i sms´en, barnehagen ønsker ikke at det ringes og tidspunktet er også kommet gitt.

Sånn. Ferdig å snu kappen etter vinden?

 

Anonymkode: 9a886...649

Er det feil både å analysere situasjonen selvkritisk i ettertid og å svare på det man blir spurt om? Dette er jo bare hakking på TS. Har sett med å stille litt krav til din egen oppførsel og ikke bare andres?

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står likevel ingenting i innlegget du refererte til at sms´en var sendt før stengetid. Dette hevder TS nå i kveld etter at det er påpekt her inne.

Helt alvorlig - hvilken rolle hadde det spilt om sms ble sendt kl 17.02 fremfor 16.57? Forsinkelsen hadde vært like stor uansett.

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ta med at barnehagen foretrekker sms i stor grad fordi meldingene lagres automatisk i en egen meldingsboks for barnet, og blir tilgjengelige for alle ansatte på avdelingen. Akkurat i denne saken er det litt praktisk, fordi vi har "bevis" for hva som har blitt kommunisert.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ta med at barnehagen foretrekker sms i stor grad fordi meldingene lagres automatisk i en egen meldingsboks for barnet, og blir tilgjengelige for alle ansatte på avdelingen. Akkurat i denne saken er det litt praktisk, fordi vi har "bevis" for hva som har blitt kommunisert.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

Bare av nysgjerrighet, men har du fått avdekket hvor lenge barnet satt alene, og er det i såfall noe du ønsker å dele med oss i tråden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nysgjerrighet, men har du fått avdekket hvor lenge barnet satt alene, og er det i såfall noe du ønsker å dele med oss i tråden? 

Mellom 15 og 20 minutter, sannsynligvis. 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...