emhanse Skrevet 23. desember 2015 #281 Del Skrevet 23. desember 2015 32 minutter siden, lollip0p skrev: Hei alle sammen :-) Sniker meg inn her. :-) Positiv test i dag, litt av en julegave eller hva? Sliter litt med treg mage, men ellers har jeg ikke merket noen ting. Når kan man forvente at symptomene dukker opp? Har en jobb som gjør at jeg mest sannsynlig må sykmeldes om jeg blir dårlig. Første gang jeg er gravid, menstermin 29.aug. :-) Da jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg omtrent ikke symptomer. Kun litt murringer innimellom og trøtt. nå er jeg 5+5 med nr 2 og var dårlig en hel uke før testen slo ut 10DPO. Uggen, sliten, humørsyk, suuuperømme brystvorter og masse strekkinger og murringer i livmor hver dag... Så på meg stemmer det jaggu at man sjeldent får to like svangerskap😅😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 23. desember 2015 #282 Del Skrevet 23. desember 2015 39 minutter siden, emhanse skrev: Da jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg omtrent ikke symptomer. Kun litt murringer innimellom og trøtt. nå er jeg 5+5 med nr 2 og var dårlig en hel uke før testen slo ut 10DPO. Uggen, sliten, humørsyk, suuuperømme brystvorter og masse strekkinger og murringer i livmor hver dag... Så på meg stemmer det jaggu at man sjeldent får to like svangerskap😅😳 Spennende! Jeg er så overlykkelig over positiv test jeg at jeg går å håper på symptomer snart 😂 Jeg ble henvist til LAP, så jeg hadde dårlig tro på at vi noen gang kom til å klare dette på egenhånd (har PCO-men tror jeg har blitt kvitt den nå pga gått ned 7kg, er dog ikke overvektig, men tydelig at det hjalp mtp eggløsning). I dag har dobesøkene vært helt ekstreme. Ikke fordi jeg må tisse noe oftere, men er såååå full av luft i magen. Au 😂 Forresten, hvordan regner dere uker? Teller jeg uker fra første dag i siste mens, så er jeg 5+0 i dag. Betyr det at jeg er i min 6.uke? Skjønner ikke helt dette jeg. Tenker på når hjertet begynner å slå, blir det da denne uken eller neste? 😝 Oooog, er det noen som har tenkt på hvordan de skal skjule graviditeten i jula? Sikkert vært tatt opp tidligere i tråden, men sitter på mobil så orker ikke se gjennom.:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 23. desember 2015 #283 Del Skrevet 23. desember 2015 10 timer siden, LilleMy1989 skrev: Gratulerer! Vet det er vanlig i mange land å ta endel flere ultralyder enn den ene i Norge Spennende! Tusen takk! Det er en del som er annerledes her enn i Norge. Tidlig UL pluss at alle kvinner får tilbud om test av de tre trisonomiene. I tillegg kan vi velge om vi vil benytte oss av barnepleiere som kommer hjem til oss etter fødsel. Men, det koster selvfølgelig en del, så det er valgfritt. 1 time siden, lollip0p skrev: Hei alle sammen :-) Sniker meg inn her. :-) Positiv test i dag, litt av en julegave eller hva? Sliter litt med treg mage, men ellers har jeg ikke merket noen ting. Når kan man forvente at symptomene dukker opp? Har en jobb som gjør at jeg mest sannsynlig må sykmeldes om jeg blir dårlig. Første gang jeg er gravid, menstermin 29.aug. :-) Gratulerer så mye! I starten var det lite med symptomer, bare ømme bryst og litt murringer. Det var først da jeg hadde kommet meg til 6 uker at kvalmen og slikt virkelig satte i gang. Nå får jeg blodtrykksfall, peser som en gris bare jeg gjør lette aktiviteter, kvalme etc. Det er litt slitsomt når man er vant til å jogge et par tre km uten problemer, for så å være så sliten av ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 23. desember 2015 #284 Del Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, lollip0p skrev: Hei alle sammen :-) Sniker meg inn her. :-) Positiv test i dag, litt av en julegave eller hva? Sliter litt med treg mage, men ellers har jeg ikke merket noen ting. Når kan man forvente at symptomene dukker opp? Har en jobb som gjør at jeg mest sannsynlig må sykmeldes om jeg blir dårlig. Første gang jeg er gravid, menstermin 29.aug. :-) Gratulerer så mye For en fin julegave. Da jeg fikk positiv test var jeg kun litt pms-irritert. Så fulgte ømme bryster etter det. Ca 6+3 var det vel uggenheten/fyllesykfølelsen kicket inn. Men det er virkelig individuelt fra person til person da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 23. desember 2015 #285 Del Skrevet 23. desember 2015 3 timer siden, lollip0p skrev: Spennende! Jeg er så overlykkelig over positiv test jeg at jeg går å håper på symptomer snart 😂 Jeg ble henvist til LAP, så jeg hadde dårlig tro på at vi noen gang kom til å klare dette på egenhånd (har PCO-men tror jeg har blitt kvitt den nå pga gått ned 7kg, er dog ikke overvektig, men tydelig at det hjalp mtp eggløsning). I dag har dobesøkene vært helt ekstreme. Ikke fordi jeg må tisse noe oftere, men er såååå full av luft i magen. Au 😂 Forresten, hvordan regner dere uker? Teller jeg uker fra første dag i siste mens, så er jeg 5+0 i dag. Betyr det at jeg er i min 6.uke? Skjønner ikke helt dette jeg. Tenker på når hjertet begynner å slå, blir det da denne uken eller neste? 😝 Oooog, er det noen som har tenkt på hvordan de skal skjule graviditeten i jula? Sikkert vært tatt opp tidligere i tråden, men sitter på mobil så orker ikke se gjennom.:) Er fra 1.dag i siste mens ja:-) Så du er vel som du sier 5 uker på vei men i din 6.uke. Samme som babyen fyller 1 år men går inn i sitt 2.leveår;-) Skjønner? ;-) Har selv PCO, og fikk hjelp med Pergotime. Spiren satt på 1.forsøk med pergo, samme som i 2009:-) For min del:-) Vi har valgt å fortelle de nærmeste det alt, fordi det er lettere å dele sorgen om det går galt, når de nærmeste vet det. Så for min del trenger jeg ikke skjule noe i løpet av julen. Jobben derimot er verre. Der har jeg ikke sagt noe ennå, og det har vært tidvis krevende pga formen:-/ Men nå er jula her og på nyåret roer ting seg i jobben iallfall. Så da får en se åssen det går:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 23. desember 2015 #286 Del Skrevet 23. desember 2015 15 minutter siden, emhanse skrev: Er fra 1.dag i siste mens ja:-) Så du er vel som du sier 5 uker på vei men i din 6.uke. Samme som babyen fyller 1 år men går inn i sitt 2.leveår;-) Skjønner? ;-) Har selv PCO, og fikk hjelp med Pergotime. Spiren satt på 1.forsøk med pergo, samme som i 2009:-) For min del:-) Vi har valgt å fortelle de nærmeste det alt, fordi det er lettere å dele sorgen om det går galt, når de nærmeste vet det. Så for min del trenger jeg ikke skjule noe i løpet av julen. Jobben derimot er verre. Der har jeg ikke sagt noe ennå, og det har vært tidvis krevende pga formen:-/ Men nå er jula her og på nyåret roer ting seg i jobben iallfall. Så da får en se åssen det går:-) Sååå kjekt å lese at det går bra for andre pco-damer også! Jeg fikk ikke prøve pergotime før jeg hadde gjennomført en LAP, å så langt kom jeg jo ikke heldigvis. Måtte du gjennom LAP? :-) Jeg har generelt ikke lyst å fortelle noen som helst ennå. Vet ikke hvorfor, det er vel en blanding mellom at jeg ikke vet om det går bra, i tillegg til at jeg elsker tanken på at dette fremdeles er noe fint og intimt mellom meg og mannen min. ❤️ Første gangen jeg er gravid, så alt er veldig nytt og spennende selv om jeg ikke kjenner noe til graviditeten ennå..:) Men at det blir et problem i romjula er det ingen tvil om. Det verste er at jeg har såååå lyst på en konsert med alle venninnene mine, men drar jeg uten å drikke vet de hva som foregår.:( Må vel sikkert bare spille at jeg er blitt syk å må bli hjemme eller noe... Å skjule det på jobb blir verre enn for familie og venner tror jeg, Hehe. Håper du kommer deg litt i formen til over nyttår sånn at du kan holde på hemmeligheten litt lengre da ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 24. desember 2015 #287 Del Skrevet 24. desember 2015 (endret) Jeg har aldri vært noen "jule-festløve" så jeg klarer uten problem å unngå mistanke. Nå skal vi fortelle det til familie i dag (spennende!) så hvis noen gjetter det i romjulen er det ikke så farlig Er 12 uker 3 januar GOD JUL! Endret 24. desember 2015 av LilleMy1989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 24. desember 2015 #288 Del Skrevet 24. desember 2015 Gratulerer så mye, @lollip0p Vi har delt nyheten med svigers i dag, fortalte alt med prøverør og slikt. De ble naturligvis glade. Kjenner jeg ikke greier å glede meg helt før uke 12, føler meg jo overhodet ikke gravid. Greier heldigvis å la være bekymre meg også, jeg bare glemmer at jeg er gravid, og det er det. I dag blir det feiring med mannens familie, og nevøer og nieser, blir så kos! Forhåpentligvis siste jul uten egne barn, det er så rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 24. desember 2015 #289 Del Skrevet 24. desember 2015 17 minutter siden, Sisti skrev: Gratulerer så mye, @lollip0p Vi har delt nyheten med svigers i dag, fortalte alt med prøverør og slikt. De ble naturligvis glade. Kjenner jeg ikke greier å glede meg helt før uke 12, føler meg jo overhodet ikke gravid. Greier heldigvis å la være bekymre meg også, jeg bare glemmer at jeg er gravid, og det er det. I dag blir det feiring med mannens familie, og nevøer og nieser, blir så kos! Forhåpentligvis siste jul uten egne barn, det er så rart! Så kjekt!! God jul 😄 For min del blir dagen feiret på jobb 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 24. desember 2015 #290 Del Skrevet 24. desember 2015 God jul alle sammen Snart ferdig på jobb her og klar for julekvelden Har på Tre nøtter til askepott i brakgrunnen for å få stemning Og formen er heldigvis god i dag bortsett fra mye luft i magen. Men skal ikke klage på det, for alt er bedre enn "fyllesyken". Skulle dog ønsket at det var snø i stedet for regn i dag, men sånn er det. Jul blir det lell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 24. desember 2015 Forfatter #291 Del Skrevet 24. desember 2015 God jul alle sammen, og lykke til til dere som skal dele den store nyheten med familie i dag! Her har formen faktisk tatt seg opp de siste dagene, for på tross av tett program har jeg vært våken til over elleve to dager på rad Jeg klarte også å bli både skrubbsulten og stappmett i forigårs uten å bli kvalm, så jeg krysser fingrene for at det verste er over! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 24. desember 2015 #292 Del Skrevet 24. desember 2015 Her er nyheten så langt delt med mine foreldre og søsken, som alle ble veldig glade. Enn så lenge er det sløving på sofaen, med julefilmer på TV og godis i julestrømpa. Riktig god jul til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 24. desember 2015 #293 Del Skrevet 24. desember 2015 @lollip0pVi har allerede fortalt det til svigers og mine foreldre, dog jeg har lagt til en kommentar at det kan gå begge veier. Synes det er litt ukomfortabelt å fortelle så tidlig egentlig.Svigers fikk vite først, mannen kunne ikke holde kjeft. Foreldrene mine fikk vite da jeg var i Norge i forbindelse med masteroppgaven. Vi feirer sammen med mannens fettere, kusiner, deres barn og vår lille frøken, svigerforeldre og svigerinne, i morgen. Vesla overnatter hos besteforeldrene sine. Får da tid til å slappe av, jeg har blitt forkjølet! God jul alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 24. desember 2015 #294 Del Skrevet 24. desember 2015 4 timer siden, Emiliania skrev: @lollip0pVi har allerede fortalt det til svigers og mine foreldre, dog jeg har lagt til en kommentar at det kan gå begge veier. Synes det er litt ukomfortabelt å fortelle så tidlig egentlig.Svigers fikk vite først, mannen kunne ikke holde kjeft. Foreldrene mine fikk vite da jeg var i Norge i forbindelse med masteroppgaven. Vi feirer sammen med mannens fettere, kusiner, deres barn og vår lille frøken, svigerforeldre og svigerinne, i morgen. Vesla overnatter hos besteforeldrene sine. Får da tid til å slappe av, jeg har blitt forkjølet! God jul alle sammen! Hvor langt er du på vei?:-) god jul ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 25. desember 2015 #295 Del Skrevet 25. desember 2015 12 timer siden, lollip0p skrev: Hvor langt er du på vei?:-) god jul ❤️ Litt over 9 uker paa vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 25. desember 2015 #296 Del Skrevet 25. desember 2015 Hei alle sammen. Er ganske trist nå.:-( Fikk en brun blødning i ettermiddag, som nå er gått over i mer mørkerødt ... Mensmurringer og ubehag i korsryggen. Håper jeg ikke er i ferd med å miste. Hysterisk førstegangsgravid her...:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 25. desember 2015 #297 Del Skrevet 25. desember 2015 1 time siden, lollip0p skrev: Hei alle sammen. Er ganske trist nå.:-( Fikk en brun blødning i ettermiddag, som nå er gått over i mer mørkerødt ... Mensmurringer og ubehag i korsryggen. Håper jeg ikke er i ferd med å miste. Hysterisk førstegangsgravid her...:-( Æsj da! Håper det går bra! Sender deg noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 25. desember 2015 #298 Del Skrevet 25. desember 2015 1 time siden, lollip0p skrev: Hei alle sammen. Er ganske trist nå.:-( Fikk en brun blødning i ettermiddag, som nå er gått over i mer mørkerødt ... Mensmurringer og ubehag i korsryggen. Håper jeg ikke er i ferd med å miste. Hysterisk førstegangsgravid her...:-( Uff, skjønner du er redd og nervøs:-/ Men husk, er mange som opplever blødninger i svangerskapet og så går det likevel bra:-) Se ann utover nå om det stopper eller fortsetter, også får du evt ta en tur på legevakt/lege... Må vel bli legevakt nå siden det er helg kanskje... Lenge å vente helt til mandag... Uff, føler med seg, men husk, positive tanker er veien til lykke! Det kan fortsatt gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 25. desember 2015 #299 Del Skrevet 25. desember 2015 1 time siden, emhanse skrev: Uff, skjønner du er redd og nervøs:-/ Men husk, er mange som opplever blødninger i svangerskapet og så går det likevel bra:-) Se ann utover nå om det stopper eller fortsetter, også får du evt ta en tur på legevakt/lege... Må vel bli legevakt nå siden det er helg kanskje... Lenge å vente helt til mandag... Uff, føler med seg, men husk, positive tanker er veien til lykke! Det kan fortsatt gå bra. Har allerede vært i kontakt med legevakten, er som du sier veldig lenge til mandag... :-( Men legevakten sa at jeg skulle se an litt. Tok det seg opp og/eller jeg fikk smerter skulle jeg få komme inn med en gang. Rolig foreløpig ... Og jeg som var så lykkelig nå.:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lollip0p Skrevet 26. desember 2015 #300 Del Skrevet 26. desember 2015 Det er nok en SA......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå