Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

:)Her har formen blitt betraktelig bedre. Enda noe trøtt men ikke slik at jeg MÅ sove på dagtid. Iblant gjør jeg det for det. Blir mindre kvalm på kvelden da føler jeg. Ikke oppblåst lenger heller. Og det er godt 11+1 i dag. :fnise:  Kjenneren begynner å slappe litt av. Spent på når magen kommer da, sist syntes det i 6 mnd. Så ettersom jeg og sambo har bestemt oss for å holde det hemmelig til besteforeldrene til begynnelsen av januar, er det muligens enda håp på at vi ikke blir tatt for at de fatter mistanke mtp. Magen. (Må bare beklage komma og punktum bruken min, er ikke så god på det) :P

Skjønner godt det dere nevner om julebord og mange man mister litt respekten for!! At det skal være så voldsomt fokus på at man ikke drikker er litt trist, syns jeg da. 

I forrige svangerskap dro jeg faktisk ut på byen i blant, drakk alkoholfritt vel og merke. De gangene jeg var på fest og sa jeg ikke drakk ble det bare ubehaglig stemning.. 

Forresten er det fler som har sliti med selvfølelse og selvtilliten ? Humøret mitt har altså svinget så enormt!!! 

image.jpeg

Endret av Aaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja @Aaula :( Det er som en emosjonell berg-og-dalbane. I går lå jeg på sofaen og grein over en film og noe som falt i gulvet og ble ødelagt. Det var ikke min feil, men jeg følte at det like gjerne kunne vært det :P Følte meg så deppa. Litt sånn dagen-derpå-følelse haha. Så  jeg gikk og la meg litt. :sove: Deeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret svinger her også, og i dag feks er jeg smådeppa. Tipper det har sammenheng med at jeg la meg alt for sent i går, samt at jeg begynner å bli skikkelig lei av at jeg ikke orker noen ting og knapt gjort noe som helst annet enn å være hjemme og jobbe de siste 7 ukene.

Det toppet seg litt i dag tidlig da jeg sendte min kjære av gårde for å levere i barnehagen uten å sende med han et ullinnlegg til utedressen som junior må ha når han er ute i barnehagen, og han måtte reise hjem å hente ulldressen etter å ha levert junior. Min kjære ble jo natuligvis litt grinete på meg (det hadde jo jeg blitt også i og med at jeg insisterte på at jeg ikke tok den med hjem fra barnehagen på fredag :plystre: ), og jeg reagerte med å gå helt i kjelleren :grine::fnise:

Jaja, sånn går no dagan :ler:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+6 og min form er fortsatt helt super. Litt veldig kvalm noen morgener, men den type kvalme har jeg hatt som ikke-gravid også (har ganske følsom mage, og nå gruer jeg meg for noe som skal skje på jobb i morgen, så da blir jeg dårlig), så jeg tror ikke det er relatert til graviditeten. UL på torsdag, så jeg er veldig spent på om det i det hele tatt er noen å hilse på der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 i dag og nå begynner jeg å bli kvalm på morgenen. Men det kjipeste er at jeg må opp og tisse 5 ganger om natta! 😅 ellers er formen fin men jeg blir litt fort sliten og trøtt og trenger mye mer søvn!

men alt i alt er det godt å føle at det er symptomer. 💕

Jeg har tatt utgangspunkt i at det blir jente så får vi se. Blir jo glad uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt kvalme fra og til, mye igår ingenting idag :) Hjelper å spise regelmessig osv. Noe trøtt, humørsvingninger, sint, litt mindre ømme pupper men buksene er begynt å bli stramme.  Energinivået er lavt og jeg har heller ikke gjort så mye de siste ukene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er graviditeten helt annerledes enn sist. Jeg er kvalm og uggen, har treg mage, null matlyst (ingenting smaker godt, ikke godis en gang), jeg er trøtt hele tiden  og har vonde pupper. I tillegg er jeg så sinnsykt lei av jobb og alt :icon_frown:

I forrige graviditet så var jeg frisk som en fisk hele første trimester, bortsett fra trøttheten da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er graviditeten helt annerledes enn sist. Jeg er kvalm og uggen, har treg mage, null matlyst (ingenting smaker godt, ikke godis en gang), jeg er trøtt hele tiden  og har vonde pupper. I tillegg er jeg så sinnsykt lei av jobb og alt :icon_frown:

I forrige graviditet så var jeg frisk som en fisk hele første trimester, bortsett fra trøttheten da. 

Akkurat sånn er det for meg også, mye tyngre denne gangen. Forrige gang var jeg litt trøtt, litt dårlig matlyst, og litt kvalm 2 dager i uke 10. Denne gangen er jeg ekstremt trøtt og sliten, kvalm og uggen, lei og gretten. Tipper jeg et en glede å ha i hus  :eeeh:  :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja @Aaula :( Det er som en emosjonell berg-og-dalbane. I går lå jeg på sofaen og grein over en film og noe som falt i gulvet og ble ødelagt. Det var ikke min feil, men jeg følte at det like gjerne kunne vært det :P Følte meg så deppa. Litt sånn dagen-derpå-følelse haha. Så  jeg gikk og la meg litt. :sove: Deeeeilig!

åå kjenner meg igjen. Hender jeg ser på <kjære mamma> griner jo før det har begynt 😂 elsker søvn og tenker på søvn hele tiden. Ikke alltid jeg er så trøtt riktignok. I dag sov jeg i 2 t🌟🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apripos kvalme... Her ligger jeg døds kvalm 😑 

føler med deg! 😔 skikkelig kvalm på morgenen i dag! Forsåvidt fremdeles også. Trodde jeg skulle kaste opp i bilen på vei til jobb. Veldig tungt å komme på jobb så kvalm og late som ingen ting. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig slapp og orker ingenting. Da gjelder jo det på jobb også og et er dårlig kombo når jeg må være aktiv... Kvalmen her er veldig på og av, var kvalm på søndag hele dagen men ingenting i går og idag... Jeg er ikke så veldig bekymra da :P Har menssmerter, trøtt osv utenom. Ja i tillegg har jo buksene blitt trangere rundt hoftene akkurat ved trusekanten og det er jo et godt tegn ;) 

Men virkelig, nesten misunnelig på dem som går hele graviditeten uten et symptom og bare har mer energi og livslyst enn før liksom :rodmer: 

Akkurat sånn er det for meg også, mye tyngre denne gangen. Forrige gang var jeg litt trøtt, litt dårlig matlyst, og litt kvalm 2 dager i uke 10. Denne gangen er jeg ekstremt trøtt og sliten, kvalm og uggen, lei og gretten. Tipper jeg et en glede å ha i hus  :eeeh:  :ler: 

Jeg føler meg også som en skikkelig gledesspreder. Blir ofte forvandlet til drittunge og hormontroll :P Skikkelig kos :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg teit, men hvordan får jeg endret signaturen min?  Skjønner ikke hvordan jeg gjør det etter at Kvinneguiden ble fornyet.  :rodme:   

Hadde tenkt jeg skulle ordne nye tickere, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler jeg meg teit, men hvordan får jeg endret signaturen min?  Skjønner ikke hvordan jeg gjør det etter at Kvinneguiden ble fornyet.  :rodme:   

Hadde tenkt jeg skulle ordne nye tickere, men den gang ei.

Trykk på deg selv øverst til høyre. Velg kontoinstillinger og deretter fanen Signatur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på deg selv øverst til høyre. Velg kontoinstillinger og deretter fanen Signatur :) 

Vel, jeg prøvde det før jeg skrev her, trykket på meg selv, og kom til der det står rediger profil.  Men da var det mer bilde/kjønn/bursdag/hjemmeside..  Fant ikke der det sto signatur.  Superteit :rodme:  Jeg har sikkert trykket på noe rart.  Får ikke opp noe sted det står kontoinnstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg prøvde det før jeg skrev her, trykket på meg selv, og kom til der det står rediger profil.  Men da var det mer bilde/kjønn/bursdag/hjemmeside..  Fant ikke der det sto signatur.  Superteit :rodme:  Jeg har sikkert trykket på noe rart.  Får ikke opp noe sted det står kontoinnstillinger.

Hm.. nå sitter jeg på pc da, men når jeg trykker på navnet mitt øverst til høyre får jeg opp mange valg. Litt nede i listen får jeg opp valget kontoinstillinger. Ser du det der? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. nå sitter jeg på pc da, men når jeg trykker på navnet mitt øverst til høyre får jeg opp mange valg. Litt nede i listen får jeg opp valget kontoinstillinger. Ser du det der? :) 

Pheeew, fikk det til nå.  Endelig :)   Takker for hjelp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter. Sist mnd mista vi spira i magen for 6 gang dette året så nå ga vi rett å slett opp. Tenkte det va gjerne en mening med att vi sku være en familie på 4 å ikke 5 også er jo jula rett rundt hjørnet orker ikke stresse med noe da:). Idag hadde jeg åsså en rutine kontroll hoss legen pga medisiner jeg går på for å få disse må jeg vær mnd levere inn graviditetstest  for att legen skal være sikker på jeg ikke er gravid å det va jeg vist.Så det ble det ny termin å forholde seg til å det ble 18 august:) nå krysser vi alt vi har for att dette er ett julemirakel:D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter. Sist mnd mista vi spira i magen for 6 gang dette året så nå ga vi rett å slett opp. Tenkte det va gjerne en mening med att vi sku være en familie på 4 å ikke 5 også er jo jula rett rundt hjørnet orker ikke stresse med noe da:). Idag hadde jeg åsså en rutine kontroll hoss legen pga medisiner jeg går på for å få disse må jeg vær mnd levere inn graviditetstest  for att legen skal være sikker på jeg ikke er gravid å det va jeg vist.Så det ble det ny termin å forholde seg til å det ble 18 august:) nå krysser vi alt vi har for att dette er ett julemirakel:D

Gratulerer! Håper spira sitter for dere denne gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Krysser fingrene for dere. :)

6+3 i dag og jeg er fryktlelig kvalm og har kastet opp. Har heldigvis fri, men usikker på hvordan dette går med tanke på jobben om jeg skal fortsette å kaste opp. Håper det bare var engangstilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...