Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det blitt begrunnet noe sted hvorfor bloggere må betale en mye høyere pris for VIP-medlemskap? Med tanke på hennes generelle fremferd så kan det fort fremstå som at hun vil straffe potensielle konkurrenter.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det blitt begrunnet noe sted hvorfor bloggere må betale en mye høyere pris for VIP-medlemskap? Med tanke på hennes generelle fremferd så kan det fort fremstå som at hun vil straffe potensielle konkurrenter.

Anonymkode: 54500...399

Det eneste jeg hat funnet ut til nå er at bloggere får lov å poste ETT innlegg fra egen blogg pr dag, og at det muligens er årsaken, da det krever mer oppfølging fra admins??

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det blitt begrunnet noe sted hvorfor bloggere må betale en mye høyere pris for VIP-medlemskap? Med tanke på hennes generelle fremferd så kan det fort fremstå som at hun vil straffe potensielle konkurrenter.

Anonymkode: 54500...399

Hun ser kanskje på det som at hun lar bloggere få annonsere på sin populære side med så mange brukere - en form for reklameavgift for andre bloggere er min tanke. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i og med at dette blir promotert som en betalingstjeneste- med en årlig avgift/abonnement- burde det ikke være noen medlemsvilkår et sted? 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ett fellestrekk i alle tråder om uføretrygdede. Og det er at de som alltid argumenterer dårligst er de som enda ikke har lært seg at det heter "en ufør", "flere uførE". Man er ufør. Man er IKKE uførE (så sant man ikke snakker om flere personer".)

Hvor vanskelig er det å forstå egentlig? (for å bruke din egen retorikk)

On topic vil jeg ellers legge til at det er ekstremt dårlig, taktisk sett, av Tanja å legge ut i det vide og det brede om hvor vanvittig mye arbeid hun legger ned i MFB. Dette vil alltid være et rødt flagg for mange når man vet hun lever på trygd. Og det er fullt forståelig at folk reagerer på dette.

Samtidig må man ikke glemme at ting aldri er svart/hvitt og vi sjeldent kjenner hele sannheten her vi sitter. Jeg får iallfall alltid en flau smak i munnen av angiveri, overformynderi og smålig misunnelse hver gang folk flokker seg til for å "ta de uføre".

Når det er sagt, har jeg dessverre null sympati med denne dama. Hun har vist så mange slue, beregnende og manipulerende trekk og gjennomgående forsøkt å utnytte sine medlemmer til egen vinning på en usympatisk og uærlig måte. At hun forholder seg til velferdssystemet på samme måte er ganske nærliggende å tro. 

Anonymkode: 54500...399

De dummeste i en debatt er de som pirker på skrivefeil og talefeil. 

Anonymkode: 246ee...78f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig stusser mer på at hun er i stand til å bruke så mye tid som hun hevder. 

Det er flott at uføre kan spe på trygden med litt arbeid, det er bra for lommeboka og bra for helsa. 

All den tid firmaet er registrert på mannen og all inntekt slik sett kan tas ut av ham, er jeg også usikker på om hennes arbeid blir registrert hos de offentlige. 

Anonymkode: 5b663...9f3

 

Skal ikke påstå at min situasjon er den samme som gruppeeier, sånn bare for å ha det av veien :) Men har selv en sykdom som varierer i gode og dårlige perioder. Jeg er også med på å drifte en støttegruppe for andre med samme sykdom på nett. For meg er det sånn, at dess dårligere jeg er, dess flere timer er jeg tilstede i nettgruppa. 

Det er rett og slett ingenting annet jeg klarer å gjøre. Som oftest ligger jeg sammenkrølla i senga i smerter, og bruker gruppa vel så mye for egen del - for å ha noe å fokusere på utenfor egen kropp. Den tiden jeg bruker å nett, er på ingen måte mulig å omsette i arbeidskapasitet i noen form for ordinært arbeid. 

Anonymkode: 41442...ae2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Chizue skrev:

Blir nok mye sånn her fremover:

Noe godt drikke til solveggen på påskefjellet?? Bli med oss i Mat fra bunnen VIP hvis du har lyst😉 Denne 👇 og flere gode oppskrifter blir å finne der👍 Vi ønsker oss masse godt fra dere også😍

(minner om at dette er en betalingsside)

Ijah....

Det har startet allerede nå. Bilde av en flott Ankarsrum og «denne kan du vinne i valgfri farge i VIP-gruppen nå. Link øverst på siden». Ekstra sympatisk mot de som  skrev i tråden i går at de gjerne skulle vært med, men ikke hadde 2-300 kroner ekstra. Så her blir det «de og oss», og hvis det er den følelsen hun vil gi til sine medlemmer av den originale gruppen tipper jeg mange blir misfornøyde. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre da jeg har null interesse for T’s oppskrifter eller å spørre henne om noe som helst under «Tanjas Time» , maten hun presenterer har aldri appellert til meg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De dummeste i en debatt er de som pirker på skrivefeil og talefeil. 

Anonymkode: 246ee...78f

Nei, det er ikke dumt. Korrekt skrivemåte er viktig, ellers dør det norske skriftspråket ut. Jeg ser på det som en god veiledning at noen blir gjort oppmerksom på at de skriver et ord, eller flere feil.

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som vil sette dere skikkelig inn i saken det før dere ringer NAV, Skatteetaten og Arbeidstilsynet, her er et høringsnotat om eventuelle endringer i uføretrygden. Det tar opp de bekymringer dere har, at denne damen tjener mer enn dere er komfortable med. Så hva med å sende inn svar på høringen i stedet?  

https://www.regjeringen.no/contentassets/0e4d0aa0e2f24fcd98862878e474e04c/horingsnotat-220119.pdf

Les også her, en mer tabloid versjon av høringsnotatet: https://www.abcnyheter.no/penger/2019/01/24/195495052/regjeringen-foreslar-endringer-i-reglene-for-uforetrygd

Her er FB-gruppens regnskap: https://www.proff.no/regnskap/folkets-mat-fra-bunnen-as/austmarka/skoler-og-undervisning/IF5609O10KR/

Så får dere begynne å nøste, i stedet for å sitte her å slarve og være spydige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Auri skrev:

Det som er 100% klart, er at dette bryter Forbrukerloven. Når du kjøper en vare eller tjeneste skal det være klare kjøpsvilkår tilgjengelig. Det skal informeres om angrefrist, rett til å kansellere tjenesten og få refundert penger (om du kjøper et årsabonnement f.eks), hva som skjer som tjenesten opphører i løpet av abonnementstid osv. Så om noen har energi (det har ikke jeg, jeg er ufør og har ikke masse energi til å legge ned i slike ting), kan de prøve å melde det inn til Forbrukerombudet blir vel kanskje rette instans. Det er hvertfall tydelige lovbrudd her. 

Og da har vi ikke engang begynt å se på skatt, arbeidsgiveravgift osv osv osv. 

Ja, i USA så har Facebook introdusert subscription groups. Men dette går da VIA FACEBOOK. Betaling skjer via det, og alt av vilkår er da dekket i Facebook sin TOU. Dét er lovlig. Dette her? Not so much. 

+1!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Skal ikke påstå at min situasjon er den samme som gruppeeier, sånn bare for å ha det av veien :) Men har selv en sykdom som varierer i gode og dårlige perioder. Jeg er også med på å drifte en støttegruppe for andre med samme sykdom på nett. For meg er det sånn, at dess dårligere jeg er, dess flere timer er jeg tilstede i nettgruppa. 

Det er rett og slett ingenting annet jeg klarer å gjøre. Som oftest ligger jeg sammenkrølla i senga i smerter, og bruker gruppa vel så mye for egen del - for å ha noe å fokusere på utenfor egen kropp. Den tiden jeg bruker å nett, er på ingen måte mulig å omsette i arbeidskapasitet i noen form for ordinært arbeid. 

Anonymkode: 41442...ae2

Og dette kan jeg absolutt forstå. 

Det er noe med hvordan hun ordlegger seg, at hun legger ned et enormt arbeid for å gi noe til folket, som gir et helt annet inntrykk enn det du beskriver at du selv opplever. 

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiggingen vil ingen ende ta, nå også på bloggen....

IMG_8844.JPG

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiggingen vil ingen ende ta, nå også på bloggen....

IMG_8844.JPG

Anonymkode: 100ad...85f

Har hun fått baksmell på skatten eller???? Ble mye pengemas og tigging føler jeg....

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiggingen vil ingen ende ta, nå også på bloggen....

IMG_8844.JPG

Anonymkode: 100ad...85f

Tigging på høyt plan - er det mulig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sozo skrev:

For de av dere som vil sette dere skikkelig inn i saken det før dere ringer NAV, Skatteetaten og Arbeidstilsynet, her er et høringsnotat om eventuelle endringer i uføretrygden. Det tar opp de bekymringer dere har, at denne damen tjener mer enn dere er komfortable med. Så hva med å sende inn svar på høringen i stedet?  

https://www.regjeringen.no/contentassets/0e4d0aa0e2f24fcd98862878e474e04c/horingsnotat-220119.pdf

Les også her, en mer tabloid versjon av høringsnotatet: https://www.abcnyheter.no/penger/2019/01/24/195495052/regjeringen-foreslar-endringer-i-reglene-for-uforetrygd

Her er FB-gruppens regnskap: https://www.proff.no/regnskap/folkets-mat-fra-bunnen-as/austmarka/skoler-og-undervisning/IF5609O10KR/

Så får dere begynne å nøste, i stedet for å sitte her å slarve og være spydige. 

Med all respekt; jeg er enig i veldig mye av det du skriver, men denne tråden er et resultat av hva denne damen selv har sådd over flere år nå.  Det er vanskelig å være raus med henne slik hun har oppført seg.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med all respekt; jeg er enig i veldig mye av det du skriver, men denne tråden er et resultat av hva denne damen selv har sådd over flere år nå.  Det er vanskelig å være raus med henne slik hun har oppført seg.

Anonymkode: 54500...399

Om man ønsker å ta henne, bør det være på riktig grunnlag, ikke det at man ikke liker henne for at hun er uføretrygdet. Jeg liker ikke helt den der spydige "dronninga" heller. Det blir hets/latterliggjøring. 

Men, jeg gir dere rett i at hun kan være på tynn is. Særlig om endringene i uføretrygd går gjennom - hun kan miste den, slik jeg leser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå det økonomiske og juridiske her, men jeg synes det er ekstremt synd for de vanskeligstilte som ikke har så mye penger til overs at de kan bli med i den nye gruppen, jeg er ikke med i gruppa selv, men jeg vil tro det er en samhørighet der og venninne bånd sjefen har opprettet med alle, og at folk der har et sted å komme til, selv de som ikke har så god råd. Nå blir det en kjempesplittelse, der de med penger glir over i ny gruppe og aktiviteten konsentreres over dit, så får liksom de som står igjen klare seg selv. Jeg tviler ikke på at hun så for seg at alle 190.000 kommer over og betaler 2-300 kr hver, feks 190.000 x 300 er 57 millioner. 

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er jo, får admin betalt? Eller jobber de gratis? 🤔 å har de gratis tilgang til VIP gruppa, eller betaler de for medlemskap der🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, #Sunrise skrev:

Det store spørsmålet er jo, får admin betalt? Eller jobber de gratis? 🤔 å har de gratis tilgang til VIP gruppa, eller betaler de for medlemskap der🙈

Jeg er også veldig nysgjerrig på om de andre også får betalt, jeg tviler sterkt.

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...