Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Wenda skrev:

Det må jo være feil 😱 Da kan man jo nesten ikke spise noe annen mat den dagen da

joa det kan man, men man blir litt kjukka da i såfall.. :overrasket: syntes det er grusomt at hun skal hjelpe de med mindre penger som om de ikke har nok så skal de spise usunt fordi media slipper henne til som svaret på mat fra bunnen...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med forbehold om at jeg har regnet riktig.... ukesmenyen i uke 37, et par eksempler;

fiskegrateng; 1586 kalorier PR porsjon før evt poteter/grønnsaker/annet tilbehør.

Hvit fisk m rotmos; 1133kalorier PR porsjon før evt poteter/grønnsaker/annet tilbehør

kantarellsuppe, ukens lette alternativ, kun 430 kalorier PR porsjon før evt tilbehør.

Anonymkode: 100ad...85f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med forbehold om at jeg har regnet riktig.... ukesmenyen i uke 37, et par eksempler;

fiskegrateng; 1586 kalorier PR porsjon før evt poteter/grønnsaker/annet tilbehør.

Hvit fisk m rotmos; 1133kalorier PR porsjon før evt poteter/grønnsaker/annet tilbehør

kantarellsuppe, ukens lette alternativ, kun 430 kalorier PR porsjon før evt tilbehør.

PS... oppskriftene er merket "til familie på 4". Disse  porsjonsstørrelsene fremstår som mer til voksne enn til barn....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Db omtaler maten som sunn. Andre gangen denne skribenten gjør det. Har hun lest oppskriftene? Google damen..jøss hun har vært opptatt av mat. 

T mener hennes mat er sunn. Antagelig for henne og hennes familie. Samtidig uttales det, at hun ble trist når hun så andres handlekurven.  Hun tok på seg å lære folk å lage mat. Når noen påpeker at det er vel mye fett i en rett, så svarer hun at hun driver ikke helsekost, du kan byte ut osv. Om du skal lære unge mennesker å lage mat, er det rette måten? Upresist. Helsen din i godt voksen alder, legger du grunnlaget for i ung alder. 

Så kan du / jeg legge ut en oppskrift. Om det ikke er nøyaktig mål, blir den slettet. For som det sies, mye unge folk her som må ha nøyaktig oppskrift!!

Hun selv kan bruke uttrykk som hint og dæsj. Ikke du og jeg. Og da kommer det stadig spørsmål...h or mye er en dæsj

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja...etter å ha lest artikkelen om Hennes Høyhet T har jeg sagt opp Dagbladet + abonnementet mitt og det blir nok lenge til jeg gir dem klikk eller kjøper papiravisa igjen.  Makan til ukritisk journalistikk skal man lete lenge etter.  Sunn og billig mat?  Når ble mengder av fløte, rømme, creme fraiche etc sunne og billige ingredienser??  

Anonymkode: 6def3...39b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, MalloryK said:

De andre adminsene ville nok drukket Kool-Aid hvis Tanja sa de måtte. De er jo helt hjernevasket

Den der gikk rett over hodet på meg. Har drukket Kool-Aid mang en gang jeg :ac:

Anonymkode: e07c6...258

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ardwinna skrev:

Joda jeg skjønner veldig godt hva du mener og er enig. Jeg synes for eksempel ikke det er nødvendig å kritisere og harsellere med gjestenes bilder og oppskrifter som det gjøres her av og til. Å skrive nedlatende om maten til andre er ikke greit. Jeg synes heller ikke det er greit når man spekulerer i Tanja eller andre gjester/adminions sitt privatliv og pirker på ting som har med personene å gjøre. Nå har jeg vært med både i MFB og i denne tråden ei god stund så for meg er det gammelt nytt at T bruker for mye fett og salt i maten, så jeg synes personlig kanskje det er på tide å la akkurat det ligge. Men samtidig er det ikke alle som har vært med like lenge som meg i gruppa og i denne tråden, så for dem er det ikke gammelt nytt. De kan heller ikke forventes å lese gjennom hele tråden for å sjekke om samme saken har vært tatt opp før, så vi må se litt gjennom fingrene med gjentakelser.

Når det er sagt så er det viktig at man tar tak i innlegg man reagerer på og svarer direkte på dem eller rapporterer om man synes de går over grensen (personangrep, spekulasjoner e.l.). Det fungerer mye bedre enn å skrive generelle innlegg som retter seg mot alle i tråden. Hvis du synes noen går over grensen, så si i fra til og ta diskusjonen med den det gjelder. Det er veldig konkret og greit å forholde seg til.

Jeg er både enig og uenig :) Jeg har også tidligere i tråden blitt moderert bort da jeg gjorde akkurat det. Ikke noe stygt skrevet, men jeg regner med at det ble vurdert som OT. Samtidig var det før tråden ble flyttet til dette forumet, så mulig det vurderes annerledes her inne.

Jeg skrev en kommentar i tråden om "noen/mange", og at jeg synes det kan begynne å ligne en mobb her inne. Det betyr ikke at jeg mener at alle gjør det. Dette går også på min egen samvittighet, på det å ikke bare sitte og observere og fraskrive meg ansvar for det jeg opplever som ubehagelig. Fordi det ikke går på meg selv.

Dersom man skal ta diskusjonen direkte med en og en bruker, så ser jeg tre problemer for min del. Den ene er at det kanskje er kommentarer som er skrevet for 2-3 sider siden jeg ser. Da føler jeg det gjerne blir litt utenfor tema å trekke det opp igjen - når tråden kanskje er gått videre. Det andre er at det føles feil å plukke ut 2-3 kommentarer om jeg føler at det gjelder 10-15. Jeg ønsker ikke å bruke så mye energi på tråden. Det tredje er at det å gå direkte på personer lett kan gjøre at de går i forsvar. I stedet for å vurdere hva og hvordan det er greit å kommentere. Samtidig som en generell kommentar kan gjøre at andre tenker litt annerledes i forhold til hva som kommenteres, hva man gir liker på og om man kanksje føler et ansvar for å si fra innimellom for å balansere litt. Jeg skrev også kommentaren for å gi støtte til de jeg opplever gjør det :) Du er en av de jeg opplever som balansert i kritikken basert på min hukommelse.

Jeg mener fortsatt at når man har en rettferdig sak, så er det lett å bruke sterkere virkemidler enn man noen ganger burde. Det både kan ødelegge totalbildet, og det er en fare for at det kan skade mer enn man innser i øyeblikket.

Og så mitt lille hjertesukk igjen fordi jeg ikke klarer å la være, jeg tror at om noen år kommer mange til å bli overrasket over helseeffektene av både salt og naturlig fett :D

Naturlig fett og helse har jeg skrevet om og lenket til diverse kilder før i tråden (det kan være derfor jeg ble moderert bort). Her er litt informasjon om salt, helse og forskning, om noen skulle være interessert :)http://thesaltfix.com/

Anonymkode: 9f10d...1d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er artikkelen tatt vekk fra dagbladet pluss? 

Anonymkode: 12d42...963

Den ligger hvertfall ikke på Facebook lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er både enig og uenig :) Jeg har også tidligere i tråden blitt moderert bort da jeg gjorde akkurat det. Ikke noe stygt skrevet, men jeg regner med at det ble vurdert som OT. Samtidig var det før tråden ble flyttet til dette forumet, så mulig det vurderes annerledes her inne.

Jeg skrev en kommentar i tråden om "noen/mange", og at jeg synes det kan begynne å ligne en mobb her inne. Det betyr ikke at jeg mener at alle gjør det. Dette går også på min egen samvittighet, på det å ikke bare sitte og observere og fraskrive meg ansvar for det jeg opplever som ubehagelig. Fordi det ikke går på meg selv.

Dersom man skal ta diskusjonen direkte med en og en bruker, så ser jeg tre problemer for min del. Den ene er at det kanskje er kommentarer som er skrevet for 2-3 sider siden jeg ser. Da føler jeg det gjerne blir litt utenfor tema å trekke det opp igjen - når tråden kanskje er gått videre. Det andre er at det føles feil å plukke ut 2-3 kommentarer om jeg føler at det gjelder 10-15. Jeg ønsker ikke å bruke så mye energi på tråden. Det tredje er at det å gå direkte på personer lett kan gjøre at de går i forsvar. I stedet for å vurdere hva og hvordan det er greit å kommentere. Samtidig som en generell kommentar kan gjøre at andre tenker litt annerledes i forhold til hva som kommenteres, hva man gir liker på og om man kanksje føler et ansvar for å si fra innimellom for å balansere litt. Jeg skrev også kommentaren for å gi støtte til de jeg opplever gjør det :) Du er en av de jeg opplever som balansert i kritikken basert på min hukommelse.

Jeg mener fortsatt at når man har en rettferdig sak, så er det lett å bruke sterkere virkemidler enn man noen ganger burde. Det både kan ødelegge totalbildet, og det er en fare for at det kan skade mer enn man innser i øyeblikket.

Og så mitt lille hjertesukk igjen fordi jeg ikke klarer å la være, jeg tror at om noen år kommer mange til å bli overrasket over helseeffektene av både salt og naturlig fett :D

Naturlig fett og helse har jeg skrevet om og lenket til diverse kilder før i tråden (det kan være derfor jeg ble moderert bort). Her er litt informasjon om salt, helse og forskning, om noen skulle være interessert :)http://thesaltfix.com/

Jeg vil bare legge til en ting til i forhold til det å gå på enkeltkommentarer. Noen ganger blir summen av kommentarer ille, selv om en og en kommentar ikke er så ille i seg selv :) og da skal jeg slutte å mase tror jeg ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er artikkelen tatt vekk fra dagbladet pluss? 

Anonymkode: 12d42...963

Ja, det ser sånn ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig spesielt at db fjernet artikkelen. Ble det for mye negative kommentarer?

Latterlig. Hvem har krevd å få den fjernet?

Er vel ikke lett å utestenge folk der, lettere å fjerne. Ser bloggen daler de siste dager. Var nok ikke et sjakktrekk å komme idb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig spesielt at db fjernet artikkelen. Ble det for mye negative kommentarer?

Latterlig. Hvem har krevd å få den fjernet?

Er vel ikke lett å utestenge folk der, lettere å fjerne. Ser bloggen daler de siste dager. Var nok ikke et sjakktrekk å komme idb

Hvordan er det man ser hvordan bloggen ligger an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonebelinda skrev:

Hvordan er det man ser hvordan bloggen ligger an?

Gå inn på blogglisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen! Hva slags egeninteresser har DB av å sensurere den debatten?! Dette begynner å bli passe drøyt. Har noen fått svar på e-postene de sendte? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...