Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva er greia med at en oppskrift må publiseres innen 30 min, eller så sletter de innlegget? 
Jeg la ut et bilde av en rett jeg hadde laget, hvor jeg hadde laget et vannmerke siden jeg hadde brukt bildet på bloggen min. gikk ikke 2 minutter en gang før det ble slettet. Altså, jeg hadde brukt -feil- bilde, jeg hadde originalen og. Fatter ikke at det ble gjort, det var nesten ikke synlig en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elnah
7 minutter siden, Brettspill skrev:

Bruk den med mindre salt da

Du altså... alle vet jo at MFB-oppskrifter IKKE kan justeres på! 

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elnah skrev:

Du altså... alle vet jo at MFB-oppskrifter IKKE kan justeres på! 

:nigo:

 

Bad to the bone jeg  :balltre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at folk påberoper seg å være fagutdannede kokker, men seriøst.. Jeg har nå lært om kostholdssirkelen, magre produkter, rent kjøtt/grønnsaker, mest mulig grovt og begrensede mengder med "fine" produkter.

Hadde jeg skulle trykt i meg så mye fett som er i enkelte av rettene hennes, så hadde jeg fått store problemer med galla :kvalm:

Jeg syns det er en utrolig stygg måte å drive den gruppa der på. Det er ikke lov å linke til annet enn QueenT sin blogg, og når en blogg får så mange klikk at den ligger slik som den gjør på blogg listen, så er den nok snakk om eventuell favør for T.
En favør hun får for å plagiere store deler av det hun legger ut.. :scorpis:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow: Dagens hyllest!

(Jeg legger den ut her som ren tekst, siden ikke kan/får til sånn imugur greie...)

BNT: Ettersom våren er i anmarsj og livet er lett å leve, ønsker jeg å framsnakke Tanja Foss i dag!
Jeg synes det er fantastisk at du er så flink til å dele oppskrifter og gi gode råde her inne. Jeg skjønner at du har en blogg å markedsføre, men den er så gjennomført solid at det oppfatter jeg bare som en fordel for oss medlemmer.
Jeg har vært husmor i snart 40 år og har alltid vært glad i å lage hjemmelaget og god mat, og har vært stolt av det meste jeg har servert familien.
M...en nå når du kommer og deler så raust av dine godt gjennomprøvde oppskrifter som både er smakfulle, lekre og næringsrike, synes jeg at jeg har fått et "nytt liv" på kjøkkenet.
Absolutt alle oppskriftene dine har falt i smak, du bruker enkle og gode råvarer, og vi har fått mange nye favoritter!
Jeg vil takke deg for jobben du gjør for oss "gratispassasjerer" og håper du vil fortsette å inspirere både med bloggen din, måten du deler gode råd på, og den alltid hyggelige tonen du har i gruppen her.
Stor klapp på skuldra, Tanja 1f49e.png

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow: Dagens hyllest!

(Jeg legger den ut her som ren tekst, siden ikke kan/får til sånn imugur greie...)

BNT: Ettersom våren er i anmarsj og livet er lett å leve, ønsker jeg å framsnakke Tanja Foss i dag!
Jeg synes det er fantastisk at du er så flink til å dele oppskrifter og gi gode råde her inne. Jeg skjønner at du har en blogg å markedsføre, men den er så gjennomført solid at det oppfatter jeg bare som en fordel for oss medlemmer.
Jeg har vært husmor i snart 40 år og har alltid vært glad i å lage hjemmelaget og god mat, og har vært stolt av det meste jeg har servert familien.
M...en nå når du kommer og deler så raust av dine godt gjennomprøvde oppskrifter som både er smakfulle, lekre og næringsrike, synes jeg at jeg har fått et "nytt liv" på kjøkkenet.
Absolutt alle oppskriftene dine har falt i smak, du bruker enkle og gode råvarer, og vi har fått mange nye favoritter!
Jeg vil takke deg for jobben du gjør for oss "gratispassasjerer" og håper du vil fortsette å inspirere både med bloggen din, måten du deler gode råd på, og den alltid hyggelige tonen du har i gruppen her.
Stor klapp på skuldra, Tanja 1f49e.png

Anonymkode: 100ad...85f

Blir kvalm. *spy* 

Anonymkode: d1be9...1c0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://m.imgur.com/DMWeKWR

Ehm, nei, det er ikke på tide. Jeg har selv jobbet i forlagsbransjen og det skal heldigvis mye mer til enn det T. presterer før man får gitt ut kokebok. 

Og skulle et godtroende forlag bite på kroken, har jeg maaange eksempler på hvordan godeste T. egentlig oppfører seg. Hvordan hun knebler kritikere, beskylder kjente merkenavn for å kopiere hennes oppskrifter (når de med vettet i behold faktisk vet at det er hun som uten skrupler og kreditering rapper andres oppskrifter), hvordan hun nedsnakker kjente kokker og hvordan hun snakker til de som faktisk holder liv i gruppa og bloggen hennes. Tro meg, det er ikke slike mennesker anerkjente forlag vil assosieres med.

Anonymkode: b35e0...e5e

Ser at noen har spurt (i hvertfall to ganger som jeg har fått med meg) om hvilket forlag som skal utgi boka, uten svar... Kan dette bokprosjektet bare være fri fantasi??

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at noen har spurt (i hvertfall to ganger som jeg har fått med meg) om hvilket forlag som skal utgi boka, uten svar... Kan dette bokprosjektet bare være fri fantasi??

Anonymkode: 100ad...85f

Og der nedverdiget hun seg et svar!

nemlig at  "Ingen forlag har tatt kontakt så tenker å gi den ut for egen maskin og risiko1f60a.png"

 

Tror hun virkelig at forlag selv ringer rundt og trygler om å få gi ut bøker?  Jaja.. Lykke til sier jeg bare....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der nedverdiget hun seg et svar!

nemlig at  "Ingen forlag har tatt kontakt så tenker å gi den ut for egen maskin og risiko1f60a.png"

 

Tror hun virkelig at forlag selv ringer rundt og trygler om å få gi ut bøker?  Jaja.. Lykke til sier jeg bare....

Anonymkode: 100ad...85f

Lykke til. Jeg kjøper ikke creme fraiche boka di. 

Anonymkode: d1be9...1c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun vet hvor mye jobb det er å lage en bok, med bilder, redigering, layout og hvor mye det koster å gi ut, distribuere osv........

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, chupachupa skrev:

Greit nok at folk påberoper seg å være fagutdannede kokker, men seriøst.. Jeg har nå lært om kostholdssirkelen, magre produkter, rent kjøtt/grønnsaker, mest mulig grovt og begrensede mengder med "fine" produkter.
 

Den kostholdssirkelen vi (som er født før årtusenskiftet) er oppvokst med har vist seg å ikke stemme. Mettet fett er langt fra så usunt som man har trodd.

Om det er godt med så mye fett er en annen sak. 

Anonymkode: 92839...6b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer bare ikke over at hun skriver at de "foretrekker å spise kinamat hjemme i stedet for på restaurant". 

Det er helt lov å like sin egen matlaging altså, men at hun lager like bra kinesisk mat som tja, si, en kinesisk faglært kokk? Jeg tenker nå mitt. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste svaret til T finnes jo ikke hårsårt... 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste svaret til T finnes jo ikke hårsårt... 

Anonymkode: d0d34...47d

Hvilket er det du tenker på? Er så mange å velge i etter hvert! :)

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brettspill skrev:

Bruk den med mindre salt da

Fortsatt mye salt med en halv dl mindre salt soyasaus

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow: Dagens hyllest!

(Jeg legger den ut her som ren tekst, siden ikke kan/får til sånn imugur greie...)

BNT: Ettersom våren er i anmarsj og livet er lett å leve, ønsker jeg å framsnakke Tanja Foss i dag!
Jeg synes det er fantastisk at du er så flink til å dele oppskrifter og gi gode råde her inne. Jeg skjønner at du har en blogg å markedsføre, men den er så gjennomført solid at det oppfatter jeg bare som en fordel for oss medlemmer.
Jeg har vært husmor i snart 40 år og har alltid vært glad i å lage hjemmelaget og god mat, og har vært stolt av det meste jeg har servert familien.
M...en nå når du kommer og deler så raust av dine godt gjennomprøvde oppskrifter som både er smakfulle, lekre og næringsrike, synes jeg at jeg har fått et "nytt liv" på kjøkkenet.
Absolutt alle oppskriftene dine har falt i smak, du bruker enkle og gode råvarer, og vi har fått mange nye favoritter!
Jeg vil takke deg for jobben du gjør for oss "gratispassasjerer" og håper du vil fortsette å inspirere både med bloggen din, måten du deler gode råd på, og den alltid hyggelige tonen du har i gruppen her.
Stor klapp på skuldra, Tanja 1f49e.png

Anonymkode: 100ad...85f

Er vel en tråd som får stå lenge. Selv om hun har fått svar. Lekre og næringsrike? Ok....da har vedkommende ikke lært mye på 40 år. Si meg....er det en venninne av henne? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow: Dagens hyllest!

(Jeg legger den ut her som ren tekst, siden ikke kan/får til sånn imugur greie...)

BNT: Ettersom våren er i anmarsj og livet er lett å leve, ønsker jeg å framsnakke Tanja Foss i dag!
Jeg synes det er fantastisk at du er så flink til å dele oppskrifter og gi gode råde her inne. Jeg skjønner at du har en blogg å markedsføre, men den er så gjennomført solid at det oppfatter jeg bare som en fordel for oss medlemmer.
Jeg har vært husmor i snart 40 år og har alltid vært glad i å lage hjemmelaget og god mat, og har vært stolt av det meste jeg har servert familien.
M...en nå når du kommer og deler så raust av dine godt gjennomprøvde oppskrifter som både er smakfulle, lekre og næringsrike, synes jeg at jeg har fått et "nytt liv" på kjøkkenet.
Absolutt alle oppskriftene dine har falt i smak, du bruker enkle og gode råvarer, og vi har fått mange nye favoritter!
Jeg vil takke deg for jobben du gjør for oss "gratispassasjerer" og håper du vil fortsette å inspirere både med bloggen din, måten du deler gode råd på, og den alltid hyggelige tonen du har i gruppen her.
Stor klapp på skuldra, Tanja 1f49e.png

Anonymkode: 100ad...85f

 

Etter å ha lest enda en gang, så biter jeg med spesielt merke i nest siste setningen:

"og den alltid hyggelige tonen du har i gruppen her."

 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der nedverdiget hun seg et svar!

nemlig at  "Ingen forlag har tatt kontakt så tenker å gi den ut for egen maskin og risiko1f60a.png"

 

Tror hun virkelig at forlag selv ringer rundt og trygler om å få gi ut bøker?  Jaja.. Lykke til sier jeg bare....

Anonymkode: 100ad...85f

Tatt kontakt? Du skal være j....god på en ting,om et forlag skal kontakte DEG ut av det blå.

Før var det noe stort å utgi en bok. Det betydde at du var god. Da kom du på tv og avisen. I dag....kan hvem som helst utgi en bok. Du betaler for en pakke. De promoterer boken for deg bla. Du bestiller x antall bøker. Betaler alt selv. Husker ikke nå,men på den minste "pakken" så behøver ikke salget være så stort for å dekke utgiftene. Da må du komme med noe "nytt". Selvsagt kan du overta salgspakken hjem til deg selv .som kokebok bør du ha kunnskap. Se i jungelen av kokebøker...det er mange som ikke selger. Som amatør gis mange bort bokstavelse på salg.

Er jeg villig til å betale 300 kr for en ny bok? Da bør bilder fenge. Innholdet bør være innbydende og enkle. Det må være noe nytt. Oppskrifter bør inneholde  innholdsfortegnelse.calorier osv.

Husmannskost..mat fra bunnen så finnes det mange bøker.  Ser også store kokker kommer ut med bøker,men det er ikke store salget på alle.

Det er mange som prøver. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok smiske innlegg på mfb syns jeg. En skulle tro de fikk noe for det. Tok kaka da noen hadde laget noe, som forsåvidt ikke var noen mat fra bunnen oppskrift men ga all ros til T fordi det var hennes skyld at hun var inspirert til å lage ting fra bunnen av nå. Baaaarf. 

Anonymkode: 9c0b8...7a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der nedverdiget hun seg et svar!

nemlig at  "Ingen forlag har tatt kontakt så tenker å gi den ut for egen maskin og risiko1f60a.png"

 

Tror hun virkelig at forlag selv ringer rundt og trygler om å få gi ut bøker?  Jaja.. Lykke til sier jeg bare....

Anonymkode: 100ad...85f

Jeg tror hun kanskje mener at hun har sendt de forespørsel om de ønsker å gi ut hennes bok også har de igjen da ikke tatt kontakt. Slik jeg tolker det :) skal gi henne benefit of the doubt om at hun ikke forventet at forlag kontakter henne :fnise: 

Anonymkode: 950e0...924

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...