Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

Mat fra grunnen! ;) Masse gode oppskrifter, flinke folk og hyggelig stemning. Og kun helt nødvendige regler som normal folkeskikk. Det er lov å både linke, legge ut filmer og reklamere for egne bloggoppskrifter. Flere dyktige matbloggere som ble kastet ut fra MFB av helt merkelige årsaker er nå medlem av Mat fra grunnen :)
Come to the dark side, we have cookies og mye annet godt! ;)

Tro meg jeg kommer! :D 

Anonymkode: 00a29...30f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter dessverre med å redigere bort bilder og navn, men en post fra sju minutter siden av ei AK stiller følgende spm:

AK: Hvorfor slettes innlegg eller stenges kommentarfeltet dersom det er noe dere i admin gjengen ikke liker eller forstår?

Vår ypperste leder T: Vi stenger når vi har gitt ett svar til noen som spør admin om noe. Spørsmål skal for øvrig rettes på pm og IKKE her på veggen som det står i reglene 😊

Gjesten AK: Tror dette er et spørsmål såpass mange her i gruppa stiller seg, så tenker vel det er helt innafor å ta på veggen.

T: Dette har vi svart på ufattelig mange ganger - her på veggen. Medlemmer opplever slike innlegg som forsurende og lite inspirerende. Vi har regler og ved å være her har man lest OG akseptert de 😊

 

Så, det er ikke rom for diskusjon eller reaksjoner, til de forsvarerene som skriver at print screen fra blogger er ok fordi ingen reagerer. Alt sensureres som ikke er skryt eller oppskrifter de liker og som passer reglene ingen av dem forstår. Derav denne tråden :P

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har forslag til lignende grupper på FB? Er møkk lei all linkingen til den forbaska bloggen til T, og måten administratorene styrer gruppa på. Er jo bare tullball, og dette med at man ikke kan linke til andre blogger eller sider enn T sin er så bak mål at jeg har lyst å spy. Teiteste gruppereglene jeg har vært borti. 

Anonymkode: 00a29...30f

Sleng denne i bordet neste gang🙊 

http://imgur.com/fe5VMSV

Anonymkode: 84804...4d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Medlemmer opplever slike innlegg som forsurende og lite inspirerende. Vi har regler og ved å være her har man lest OG akseptert de 😊

 

 

 

Anonymkode: d0d34...47d

Hahaha latterlig. Har ikke sett noen som sutrer over slike spm på veggen. Det sies kun pga Tanja ikke klarer svare på konstruktiv kritikk.

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har hun skrevet dette og hva er linken til?

Anonymkode: 8f46a...e0b

Under ett innlegg på MFB, det er selvfølgelig en link til mfb-bloggen. MEN det er ordrett det hun sier, i tillegg til linken, står ikke noe om at hun mener det gjelder hennes blogg.

Anonymkode: 84804...4d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.imgur.com/PnXmD2o

Er ei som spør etter oppskrift på en god pizzasaus, og da er det en gjest som legger ut en link. Denne blir da selvfølgelig slettet, og da er det en annen gjest som spør hvorfor linker blir slettet. 

Anonymkode: 67bbd...fd6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet nå følgende kommentar:

Hei! Jeg har et spørsmål til disse reglene. Vet at det er mange som lurer på det samme. I reglene står det følgende: "Ved full oppskrift i innlegg kan det linkes til hvor oppskriften er funnet :)" Dette praktiseres ikke av admin her i gruppa. ALLE linker til andre blogger blir slettet, uavhengig om det er orginal opprkrift med i innlegget eller ikke. Skulle gjerne kommet med eksempler, men det blir jo slettet fortere enn man klarer å klikke copy+paste. Kan noen svare på dette? Jeg vil ikke sende PM til admin, fordi jeg vet at MANGE lurer på dette. Jeg synes det er kjempedårlig at man ikke kan gi kred til bloggere som jobber hardt med matblogger - dere er jo veldig ivrige på klikk på egen blogg, så dere ser verdien i klikk. Konstruktivt spørsmål, vil bare forsøke å forstå en regel som blir slått ned på veldig forskjellig i forhold til hva det står i reglene.

Så får vi se hvor lang tid jeg flyr på hodet og rævva ut...

Anonymkode: e07c6...258

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg postet nå følgende kommentar:

Hei! Jeg har et spørsmål til disse reglene. Vet at det er mange som lurer på det samme. I reglene står det følgende: "Ved full oppskrift i innlegg kan det linkes til hvor oppskriften er funnet :)" Dette praktiseres ikke av admin her i gruppa. ALLE linker til andre blogger blir slettet, uavhengig om det er orginal opprkrift med i innlegget eller ikke. Skulle gjerne kommet med eksempler, men det blir jo slettet fortere enn man klarer å klikke copy+paste. Kan noen svare på dette? Jeg vil ikke sende PM til admin, fordi jeg vet at MANGE lurer på dette. Jeg synes det er kjempedårlig at man ikke kan gi kred til bloggere som jobber hardt med matblogger - dere er jo veldig ivrige på klikk på egen blogg, så dere ser verdien i klikk. Konstruktivt spørsmål, vil bare forsøke å forstå en regel som blir slått ned på veldig forskjellig i forhold til hva det står i reglene.

Så får vi se hvor lang tid jeg flyr på hodet og rævva ut...

Anonymkode: e07c6...258

Ser du har fått støtte. Spørs om hun kan ryke ut også.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg postet nå følgende kommentar:

Hei! Jeg har et spørsmål til disse reglene. Vet at det er mange som lurer på det samme. I reglene står det følgende: "Ved full oppskrift i innlegg kan det linkes til hvor oppskriften er funnet :)" Dette praktiseres ikke av admin her i gruppa. ALLE linker til andre blogger blir slettet, uavhengig om det er orginal opprkrift med i innlegget eller ikke. Skulle gjerne kommet med eksempler, men det blir jo slettet fortere enn man klarer å klikke copy+paste. Kan noen svare på dette? Jeg vil ikke sende PM til admin, fordi jeg vet at MANGE lurer på dette. Jeg synes det er kjempedårlig at man ikke kan gi kred til bloggere som jobber hardt med matblogger - dere er jo veldig ivrige på klikk på egen blogg, så dere ser verdien i klikk. Konstruktivt spørsmål, vil bare forsøke å forstå en regel som blir slått ned på veldig forskjellig i forhold til hva det står i reglene.

Så får vi se hvor lang tid jeg flyr på hodet og rævva ut...

Anonymkode: e07c6...258

De svarer jo helt svada. Sånn som hun ene admin som skriver at det er jo ikke nødvendig med link hvis du allerede har skrevet hele oppskriften.. greit nok det, men reglene (som de er så rigide på ellers) sier at hvis man skriver den fullstendige oppskriften så kan man legge ved link uten at linken blir slettet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i mange grupper,men opplever aldri at jeg ikke kan stille spørsmål. Da mener jeg berettiget "kritikk". Det behøver ikke være negativt å få kritikk. Det kan være bra for en gruppe å få kritikk. At andre oppfatter det som forsurende? 

Det er mange som stiller spørsmål som har intr. For veldig mange. Da skal du sende pm,men da blir ikke de andre involvert. Du har et problem om du oppfatter enhver kritikk som forsurende. At de sletter folk og innlegg,og ikke aksepterer spørsmål er ødeleggende for hele gruppen. Grunnen til at disse spørsmålene kommer opp,gang etter gang,viser jo bare at de ikke kan kommunisere. 

Når jeg ble medlem, så skjønte jeg ikke alle reglene. Så jeg stilte spørsmål, vips så var jeg ute av gruppen. 

 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble innlegget slettet?

Anonymkode: f2933...931

Jeg ser det ennå, men det ble ikke noe mer action der.

54 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg la inn full oppskrift med link i går, den har ikke blitt slettet. 

Nei, det er ikke konsekvent hva som slettes og hva som ikke slettes.

Anonymkode: e07c6...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bilde av ei dåpskake jeg hadde lagd, og fikk spørsmål av ei om hvilke silikonformer jeg hadde brukt. Blei visst litt bevisstløs I gjerningsøyeblikket, for jeg linka til ebay, hvor jeg hadde kjøpt tingene. 

Det gikk omtrent 2 sekunder før jeg fikk pm fra en admin. Han hadde slettet 2 linker, og jeg hadde nå begått så grovt regelbrudd at jeg kom til å bli fulgt nøye med på, og blir kasta ut ved neste regelbrudd😂

Anonymkode: 74399...bbb

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut bilde av ei dåpskake jeg hadde lagd, og fikk spørsmål av ei om hvilke silikonformer jeg hadde brukt. Blei visst litt bevisstløs I gjerningsøyeblikket, for jeg linka til ebay, hvor jeg hadde kjøpt tingene. 

Det gikk omtrent 2 sekunder før jeg fikk pm fra en admin. Han hadde slettet 2 linker, og jeg hadde nå begått så grovt regelbrudd at jeg kom til å bli fulgt nøye med på, og blir kasta ut ved neste regelbrudd😂

Anonymkode: 74399...bbb

Skrev de det? Grove regelbrudd og at du vil bli fulgt nøye med? De er fader meg ikke sanne. Noen må gi de et kurs i kommunikasjon og nettetikette. De er jo helt blottet for alt. Ta vare på mld....gjerne vise oss. Fader meg skammelig

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut bilde av ei dåpskake jeg hadde lagd, og fikk spørsmål av ei om hvilke silikonformer jeg hadde brukt. Blei visst litt bevisstløs I gjerningsøyeblikket, for jeg linka til ebay, hvor jeg hadde kjøpt tingene. 

Det gikk omtrent 2 sekunder før jeg fikk pm fra en admin. Han hadde slettet 2 linker, og jeg hadde nå begått så grovt regelbrudd at jeg kom til å bli fulgt nøye med på, og blir kasta ut ved neste regelbrudd😂

Anonymkode: 74399...bbb

Det er helt drøyt. Jeg fatter ikke at ALLE admin er så blottet for kunnskap om internett og sosiale medier - og at noen av de også er blottet for sosial intelligens. Det tiltrekkes vel kanskje en sær gjeng til admingruppa, men man burde kanskje gi dem et lynkurs i internett før de begynner.

Facebookserverene har kapasitet til video. Dere i adminteamet har kanskje ikke det.

Linking ut av siden blir ikke tryggere av at full oppskrift er med i posten, så ikke bruk "virus" som argument.

Utifra deres eget reglemang så burde jo alle adminsene blokkeres med en gang:

Sitat

Egenreklame eller systematisk reklamering for blogg/bedrift/annet er ikke tillatt. Eksempel på systematisk reklame er når man opptil flere ganger i uken systematisk og med baktanke legger ut oppskrift/link/omtale om nettsider/blogger/bedrifter for å oppnå likerklikk, trafikk eller liknende. Dette gjelder også for andre grupper.

De har ikke presisert at reklame for T's blogg blogg er lov heller.

Anonymkode: e07c6...258

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt drøyt. Jeg fatter ikke at ALLE admin er så blottet for kunnskap om internett og sosiale medier - og at noen av de også er blottet for sosial intelligens. Det tiltrekkes vel kanskje en sær gjeng til admingruppa, men man burde kanskje gi dem et lynkurs i internett før de begynner.

Facebookserverene har kapasitet til video. Dere i adminteamet har kanskje ikke det.

Linking ut av siden blir ikke tryggere av at full oppskrift er med i posten, så ikke bruk "virus" som argument.

Utifra deres eget reglemang så burde jo alle adminsene blokkeres med en gang:

De har ikke presisert at reklame for T's blogg blogg er lov heller.

Anonymkode: e07c6...258

Bra skrevet

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blogg/fb gruppe med egen server? Har jeg forstått det rett? Eneste i landet? Godt å se at det er it-eksperter som er medlem av gruppa, og som rister på hodet over regler ang dattaen.  De forklarer ting de ikke har kunnskap om, og regner med ingen andre har det heller

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...