Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Aamu skrev:

Dø ung og bli et vakkert lik

Neida.. sikkert sant det. Selv foretrekker jeg en vei midt i mellom. Blir kvalm av mye fett, så jeg kunne ikke levd sånn

 

Ja, samme her, holder meg unna det meste av karbohydrater (pga. diabetes type 1), men erstatter dette med proteiner og sunt fett (fra fisk og avokado og sånt), ikke med kremfløte og seterrømme og bacon:laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Noen som vil melde samtlige *kremt* av gruppas admins på "Hellstrøm rydder opp hjemme"? Han hadde fått hakeslepp! :fnise: 8 (!) dl CF, og 3 (!) dl fløte i biff stroganof. Jeg hører han i hodet nå: "dette er jo ikke mat!"

Eller luksusfellen:fnise:

 

se for deg Hallgeir!
"Bruker du 50 000 kr i året bare på Cream Fresh"

 

 

Anonymkode: f15ca...d32

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller luksusfellen:fnise:

 

se for deg Hallgeir!
"Bruker du 50 000 kr i året bare på Cream Fresh"

 

 

Anonymkode: f15ca...d32

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det finnes to grupper nå med navnet Mat fra bunnen. Den ene med hjerte og den andre uten, sistnevnte har over hundretusen medlemmer!! Og fire jeg kjenner! Og tre av de...kanskje ikke burde følge oppskriftene der inne, med så mye fløte og creme fraiche. :P 

Regner med det er den uten hjerte som er den tråden handler om. :) 

Anonymkode: 86999...5eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Leo skrev:

Jeg velger Toroposedøden fremfor Creme Fraiche-/fløtedøden anytime! ;)

Enig i den!

Men det er jo mye mer ålreit for dem å heve seg over alle hedningene som våger å blande litt vann og pulver og kalle det mat :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mousj skrev:

I tillegg til 1,1 liter smaksdødare så drar de på med YTREFILÈT i en stroganofgryte. Og hurtigris som prikken over Ien. Dette kunne jeg funnet på å rørt i sammen som 13 åring. Men gudskjelov bare da. Sikker på at dette ikke er aprilspøk? (Er kastet ut for lenge siden så kan ikke sjekke selv. )

Det er faktisk korrekt å bruke godt biffkjøtt, som tilberedes ganske kjapt, i stedet for å langkoke seigere kjøtt som man vanligvis gjør her til lands, akkurat det skal de få poeng for. ;) 

 

Men resten.... :riste: 

Anonymkode: eeebf...4ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk korrekt å bruke godt biffkjøtt, som tilberedes ganske kjapt, i stedet for å langkoke seigere kjøtt som man vanligvis gjør her til lands, akkurat det skal de få poeng for. ;) 

 

Men resten.... :riste: 

Anonymkode: eeebf...4ec

Tiltredes dersom kokken vet hva han gjør. I dette tilfellet kunne de likegodt klasket nedi en tofu eller en makrell. Mengden meieriprodukt tar uansett knekken på alt annet enn konsens.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mousj skrev:

Tiltredes dersom kokken vet hva han gjør. I dette tilfellet kunne de likegodt klasket nedi en tofu eller en makrell. Mengden meieriprodukt tar uansett knekken på alt annet enn konsens.

Dør:skratte:

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så at det finnes to grupper nå med navnet Mat fra bunnen. Den ene med hjerte og den andre uten, sistnevnte har over hundretusen medlemmer!! Og fire jeg kjenner! Og tre av de...kanskje ikke burde følge oppskriftene der inne, med så mye fløte og creme fraiche. :P 

Regner med det er den uten hjerte som er den tråden handler om. :) 

Anonymkode: 86999...5eb

Må du ikke dra alle medlemmene der inne under samme kam da. Enkelte (feks undertegnede) er jo stort sett med for underholdningens del 😛

Så håper ikke mine bekjente ser med skepsis på at jeg er med, da må jeg isåfall melde meg ut 😛

 

Sees et medlemskap i MFB som feks like ille som et medlemskap i mannegruppa Ottar? 

Endret av Marimba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mousj skrev:

Tiltredes dersom kokken vet hva han gjør. I dette tilfellet kunne de likegodt klasket nedi en tofu eller en makrell. Mengden meieriprodukt tar uansett knekken på alt annet enn konsens.

Kanskje de egentlig ikke liker kjøtt og prøver å drepe smaken med creme fraiche...?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så at det finnes to grupper nå med navnet Mat fra bunnen. Den ene med hjerte og den andre uten, sistnevnte har over hundretusen medlemmer!! Og fire jeg kjenner! Og tre av de...kanskje ikke burde følge oppskriftene der inne, med så mye fløte og creme fraiche. :P 

Regner med det er den uten hjerte som er den tråden handler om. :) 

Anonymkode: 86999...5eb

Det er maaaange grupper som heter det samme nå foreksempel "Sunn mat fra bunnen på 30 min, Mat fra bunnen (Matfrabunnen.no), Mat fra bunnen - Norge, Mat fra bunnen søtt og salt, Mat fra bunnen med en dæsj humor" også "mat fra GRUNNEN" (var det ikke noen her som laget disse?) Og noen som kjenner www.matfrabunnen.no?? Visste ikke at det fantest en til blogg med samme navn før jeg søkte etter grupper og den er jo helt annerledes. :-o

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Coscos skrev:

Det er maaaange grupper som heter det samme nå foreksempel "Sunn mat fra bunnen på 30 min, Mat fra bunnen (Matfrabunnen.no), Mat fra bunnen - Norge, Mat fra bunnen søtt og salt, Mat fra bunnen med en dæsj humor" også "mat fra GRUNNEN" (var det ikke noen her som laget disse?) Og noen som kjenner www.matfrabunnen.no?? Visste ikke at det fantest en til blogg med samme navn før jeg søkte etter grupper og den er jo helt annerledes. :-o

det er samme

Anonymkode: b02a9...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er samme

Anonymkode: b02a9...10c

matfrabunnen.no og matfrabunnenfb.blogg.no er to helt forskjellige ting som du sier, ja. :tongue: Den første får man jo ikke kolesterolproblemer av å gå inn på. 

Anonymkode: aaa84...918

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Påstår personen bak Stroganof-gryten at dette er sunn mat? Jeg var overbevist om at det var skrivefeil når det kom til mengden meieriprodukter i denne retten.

Jeg har regnet på næringsinnholdet i denne retten (gjennom tall oppgitt av matvaretabellen), og jeg må si utfallet er hårreisende i forhold til kcal og fordeling av næringsinnhold.

Det står i oppskriften at det er 4-6 porsjoner i en oppskrift, og hvis mengden ris per porsjon er det anbefalte fra varedeklarasjonen på Jasmin-ris, og vi tar utgangspunkt i 4 porsjoner er en porsjon hele 1411 kcal. For en voksen kvinne med normalt aktivitetsbehov (anbefalt 2000 kcal/d) utgjør dette over 70 % av anbefalt energimengde i løpet av en dag.

Retten er også stikk i strid med energifordelingen som er anbefalt av Helsedirektoratet. Dette er riktignok anbefalinger gjennom en hel dag, men det skal godt gjøres å klare å kompansere frokost og lunsj med dette måltidet. Både med energifordeling, og gjenstående kcal.

(Jeg sitter på buss med internett, og er litt rastløs: hvis noen lurer på hvorfor jeg har giddet å bruke tid på dette. Men jeg var oppriktig nysgjerrig på hvordan denne retten kom ut ernæringsmessig)

 

stroganf.jpg

Endret av Ewe
bilde + skrivefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewe, det er ikke lov på forumet å "underskrive" poster med titler. Så du burde fjerne det om utdannelsen din, ellers risikerer du at posten din blir fjernet av moddene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Auri skrev:

Ewe, det er ikke lov på forumet å "underskrive" poster med titler. Så du burde fjerne det om utdannelsen din, ellers risikerer du at posten din blir fjernet av moddene :)

Takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...