Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, NasseNøff skrev:

Flott! Jeg er så lei av å må skrive "kjøttdeig" på vær en pose. Jeg bruker å dele en pakke kjøttdeig i to. Fordi det er to måltider for meg. Så det å bruke zip-poser med merkelapp på er så mye enklere. Sparer dyr teip (må bruke en som tåler sprittusj, som ikke forsvinner i fryseren). Så zip-poser kan brukes om igjen, nå kan jeg få ihvertfall 4 brødposer med kjøttdeig i en pose :danse:

Jeg pleier ikke å merke mine. Rett og slett fordi det ikke ser ut som noe annet enn kjøttdeig når den pakkes slik :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, CårderBålli skrev:

Hei

Jeg vet om ên måte som funker: slutt å pushe hele tiden

Jeg pusher ikke. Kan heller ikke nekte andre å poste det de vil så lenge det er innenfor reglene til gruppen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
35 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Jeg pleier ikke å merke mine. Rett og slett fordi det ikke ser ut som noe annet enn kjøttdeig når den pakkes slik :fnise:

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, storfe og svin. Liker å vite forskjellen, for jeg bruker forskjellig sort i forskjellige matretter. Vanskelig å se når de er frossen f.eks. Også har jeg en muslim i vennegjengen og han spiser ikke svin, så da er det greit å vite at jeg tar riktig kjøttdeig. 
Også har jeg strimlet svinekjøtt, som ofte går for kjøttdeig. Ser ganske likt ut når de er most sammen og frost på. 

Jeg har halvert forbruke ved å dele i to, og porsjonere ut. F.eks bacon, fryser ned en porsjon, har noen små som ekstra i tilfelle det blir flere til middag. Tar 5-10 min å tine. Veldig praktisk når jeg kjøper stort i sverige. Kaster mye mindre mat nå enn før. 
Zip-bagger er smarte, for da har jeg alt samlet, ser lett om jeg begynner å gå tom for noe. slitsomt å stå på kjøkkenet og tror du har en pose med bacon eller kjøttdeig igjen, også er du tom. Eller du tror du er tom, kjøper mye av noe også kommer du hjem og finner ut at du har en haug fra før. 

Tok å slo ihjel en pakke kjøttdeig nå, og det funket! Får plass til en pakke til i baggen. Skal kjøpe større zip-bagger når jeg finner det. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli
1 time siden, NoraMakrona skrev:

Jeg pusher ikke. Kan heller ikke nekte andre å poste det de vil så lenge det er innenfor reglene til gruppen. 

Jeg siktet ikke til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir litt vel tydelig når denne testadmin stadig deler random oppskrifter fra bloggen... Men over på noe positivt! Jeg synes det er mye flott som deles av medlemmene, og har laget blant annet supre boller som jeg fant der. Ikke Esther eller Tonnys forøvrig! ;) 

Anonymkode: 74b72...559

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å brennesle suppe, spennende det har jeg ikke smakt siden skolen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, NoraMakrona skrev:

Ps: husk at blokkering av admin ikke er tillatt :) Så jeg vil anbefale å fjerne blokkeringen når/om hun blir admin, ellers står dere faktisk i fare for å bli kastet ut. 

Men det er helt ok for admin å blokke medlemmer? 

Åhoi. Dette blir bare tragisk, rett og slett. All respekt for deg, Nora. Du er saklig og forståelsesfull, men for en gjeng du har tatt på deg å forsvare! 

Anonymkode: 92316...641

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NasseNøff skrev:

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, storfe og svin. Liker å vite forskjellen, for jeg bruker forskjellig sort i forskjellige matretter. Vanskelig å se når de er frossen f.eks. Også har jeg en muslim i vennegjengen og han spiser ikke svin, så da er det greit å vite at jeg tar riktig kjøttdeig. 
Også har jeg strimlet svinekjøtt, som ofte går for kjøttdeig. Ser ganske likt ut når de er most sammen og frost på. 

Jeg har halvert forbruke ved å dele i to, og porsjonere ut. F.eks bacon, fryser ned en porsjon, har noen små som ekstra i tilfelle det blir flere til middag. Tar 5-10 min å tine. Veldig praktisk når jeg kjøper stort i sverige. Kaster mye mindre mat nå enn før. 
Zip-bagger er smarte, for da har jeg alt samlet, ser lett om jeg begynner å gå tom for noe. slitsomt å stå på kjøkkenet og tror du har en pose med bacon eller kjøttdeig igjen, også er du tom. Eller du tror du er tom, kjøper mye av noe også kommer du hjem og finner ut at du har en haug fra før. 

Tok å slo ihjel en pakke kjøttdeig nå, og det funket! Får plass til en pakke til i baggen. Skal kjøpe større zip-bagger når jeg finner det. :danse:

Da skjønner jeg :) jeg bruker stort sett bare en type, så jeg har ikke det problemet. (Men skal innrømme at jeg har brent meg på dårlig merking tidligere 😂) Veldig smart å dele opp slikt ja, man sparer faktisk overraskende mye! Har en egen skuff til slikt i fryseskapet, så har som regel full kontroll :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
1 minutt siden, NoraMakrona skrev:

Da skjønner jeg :) jeg bruker stort sett bare en type, så jeg har ikke det problemet. (Men skal innrømme at jeg har brent meg på dårlig merking tidligere 😂) Veldig smart å dele opp slikt ja, man sparer faktisk overraskende mye! Har en egen skuff til slikt i fryseskapet, så har som regel full kontroll :) 

Sykt hvor mye man faktisk sparer ved å dele en kjøttdeigpakke i to f.eks. Eller bacon. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://m.imgur.com/LmBghtz

Det er altså så sykt latterlig hele greia. Så lenge man linker til bloggen, er det greit. Men nåde den som våger å linke til noe annet. "Og reglene er det vi som setter". Hvor høy på seg selv går det an å bli? 

Anonymkode: b35e0...e5e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er helt ok for admin å blokke medlemmer? 

Åhoi. Dette blir bare tragisk, rett og slett. All respekt for deg, Nora. Du er saklig og forståelsesfull, men for en gjeng du har tatt på deg å forsvare! 

Anonymkode: 92316...641

Er enig i at det ikke nødvendigvis er en optimal løsning, men hvem admins velger å blokkere fra sine egne profiler anser jeg som en privatsak, og dermed ikke noe jeg ønsker å legge meg bort i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, NasseNøff skrev:

Sykt hvor mye man faktisk sparer ved å dele en kjøttdeigpakke i to f.eks. Eller bacon. :danse:

Absolutt! Er bare å kunne planlegge litt, så sparer man mye :) Jeg har også begynt å skrive opp en ukesmeny, slik at jeg også får brukt opp det jeg kjøper. Spart enda mer siden jeg begynte med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Er enig i at det ikke nødvendigvis er en optimal løsning, men hvem admins velger å blokkere fra sine egne profiler anser jeg som en privatsak, og dermed ikke noe jeg ønsker å legge meg bort i. 

Hadde det ikke da vært lurere om admins satte profilen sin til privat så folk ikke kan snoke rundt på den? 

Når det er slik at grunnleggeren selv driver å blokkerer medlemmer fra sin profil - så vil jo disse ikke se det festede innlegget for eksempel, SOM inneholder den informasjonen det er forventet at medlemmene skal forholde seg til - som regler. Og hvem de kan sende pm til. Osv. 

De får ikke medlemsrabattene for gruppa heller da, som T poster der. Dette får det jo til å virke som enkelte ikke regnes som "fullverdige" medlemmer...

Blant annet.

(regner med at det ikke gjelder regelbrudd iom at de er blokkerte av T, og ikke kastet ut eller blokkert fra gruppa - så da må det jo gå på en eller annen "trynefaktor" i enkelte av tilfellene.) 

Endret av Illusen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Er du seriøs nå? Jeg er også admin i en gruppe med et titalls tusen medlemmer. Hadde jeg fått vite at noen av de andre adminsene hadde blokkert brukere uten noen åpenbar grunn (fordi medlemmene stilte kritiske spørsmål...), hadde jeg fyrt meg skikkelig.

Ærlig talt, dere driver jo denne gruppa sammen og om noen av de du sitter bak roret med blokkerer medlemmer kun fordi de er litt brysomme, vil jeg si at det absolutt din sak. Kan de andre adminsene virkelig ture frem slik de vil, uten at noen av de andre adminsene reagerer? Da er det pokker ikke rart styringen av gruppa er så lavmål som den er. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://m.imgur.com/LmBghtz

Det er altså så sykt latterlig hele greia. Så lenge man linker til bloggen, er det greit. Men nåde den som våger å linke til noe annet. "Og reglene er det vi som setter". Hvor høy på seg selv går det an å bli? 

Dette er latterlig ja. Hele gruppa er en reklame for egen blogg.

Anonymkode: 1d786...c1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, NoraMakrona skrev:

Jeg er faktisk enig i at det til tider er mye, har ved et par anledninger bedt T roe seg ned om hun har postet flere samtidig. Men det finnes en annen måte enn å blokkere for å slippe å se innleggene :) 

Hvilken metode snakker du om her?

Det er forøvrig veldig rart at hun ikke skjønner at det er upopulært at hun pusher bloggen, når innleggene hennes som regel får svært få likes.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, Illusen skrev:

Hadde det ikke da vært lurere om admins satte profilen sin til privat så folk ikke kan snoke rundt på den? 

Når det er slik at grunnleggeren selv driver å blokkerer medlemmer fra sin profil - så vil jo disse ikke se det festede innlegget for eksempel, SOM inneholder den informasjonen det er forventet at medlemmene skal forholde seg til - som regler. Og hvem de kan sende pm til. Osv. 

De får ikke medlemsrabattene for gruppa heller da, som T poster der. Dette får det jo til å virke som enkelte ikke regnes som "fullverdige" medlemmer...

Blant annet.

(regner med at det ikke gjelder regelbrudd iom at de er blokkerte av T, og ikke kastet ut eller blokkert fra gruppa - så da må det jo gå på en eller annen "trynefaktor" i enkelte av tilfellene.) 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs nå? Jeg er også admin i en gruppe med et titalls tusen medlemmer. Hadde jeg fått vite at noen av de andre adminsene hadde blokkert brukere uten noen åpenbar grunn (fordi medlemmene stilte kritiske spørsmål...), hadde jeg fyrt meg skikkelig.

Ærlig talt, dere driver jo denne gruppa sammen og om noen av de du sitter bak roret med blokkerer medlemmer kun fordi de er litt brysomme, vil jeg si at det absolutt din sak. Kan de andre adminsene virkelig ture frem slik de vil, uten at noen av de andre adminsene reagerer? Da er det pokker ikke rart styringen av gruppa er så lavmål som den er. 

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er en god løsning. Tvert i mot. Det har jeg også sagt til T. Men i bunn og grunn er det en privatsak som jeg ikke får gjort stort med, ettersom jeg ikke har tilgang til blokkeringslisten til private personer. Angående reglene ligger det også link til disse i gruppeinformasjonen, som alle har tilgang til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på tre ting. Admin kan blokkere brukere, men brukere kan ikke blokkere Admin. Det er forbudt.henger det på greip?

Den apen som de ber deg om å laste ned for lettere å finne oppskrifter, krever den tilgang på din mobil til ulike ting? Jeg laster ikke ned sånne apper.

Var det en tidligere admin som gikk ut av gruppa, og startet sin egen tilsvarende gruppe? Syns jeg leste noe om det tidligere. Hvorfor gikk hun ut?

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, NoraMakrona skrev:

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er en god løsning. Tvert i mot. Det har jeg også sagt til T. Men i bunn og grunn er det en privatsak som jeg ikke får gjort stort med, ettersom jeg ikke har tilgang til blokkeringslisten til private personer. Angående reglene ligger det også link til disse i gruppeinformasjonen, som alle har tilgang til. 

Jeg er en av de Tanja har blokkert. Jeg har aldri brutt regler der inne (unntatt en link jeg postet første uke mi der...) Jeg har aldri vært ufin mot hverken admins eller medlemmer. Det eneste jeg kan tenke meg kan ligge til grunn var at jeg deltok på en diskusjonstråd der jeg sa meg enig i at det var kjedelig at gruppa var mer eller mindre overfylt av dato-spørsmål og at folk kanskje kunne forsøke å Google/søke i gruppa etter enkelte ting. Eller at jeg har likt et par poster av det som har vært karakterisert som kritikk - dog av de saklige. Jeg har aldri sendt henne pm, aldri vært ufin mot henne på gruppa, ikke brutt regler eller vært stygg i munnen mot andre der. Jeg har postet oppskrifter, hjulpet til med svar der jeg kan (til og med på holdbarhets spm) og til og med vært dum nok til å anbefale gruppa til andre. 

Jeg er ikke helt enig i at det er en privatsak lenger, når hun på denne måten ekskluderer folk fra en gruppe hun leder.... Jeg syns egentlig bare hun fremstår som smålig og barnslig på denne måten.

Anonymkode: ff467...912

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*var en av de blokkerte

(får ikke redigert innlegget når jeg skriver som ab)

- jeg følte liksom ingen trang til å bli i ei gruppe jeg tydeligvis var uønsket i. Selv om jeg må innrømme at jeg fortsatt er nysgjerrig på hva som ble lagt til grunn for å blokkere meg.... 

Anonymkode: ff467...912

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...