Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, den pastaretten høres fæl ut! *grøss*

Skrevet

Det bål bildet..... Hva er det om tror du? Oss? 

Anonymkode: 31ab9...7c0

• Liker 4
Skrevet

Neeeida, er sikkert bare Tanja som er i det poetiske hjørnet :nigo:

Og nå kommer snart hun selv eller noen av hennes fans innom for å le av hvor dumme vi er som ikke skjønte det hemmelige språket deres....

• Liker 3
Skrevet

Oj, jeg har 18 venner som er medlem av denne gruppa.
Den høres litt festlig ut, tror jeg melder meg inn. :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg "lagde" Grandiosa med kjøttdeig og løk, men jeg tilsatte pepperoni, ekstra ost og masse pizzakrydder oppå, kan vel legge ut den da?:fnise:

Anonymkode: ce259...409

Ja klart det, den er jo laget fra en bunn😅

Anonymkode: 5262e...8a2

Skrevet

Det er vel gammelt? Ble lagt ut samtidig som admins derfra registrerte seg her det vel :) 
Ser ikke noe nytt for i dag i hvert fal...? 

Skrevet

Ja klart det, den er jo laget fra en bunn😅

Anonymkode: 5262e...8a2

Ja, egentlig er det ikke Grandiosa sin lenger. Det er hjemmlaget pizza ala Birdo :D

(Vet ikke hvorfor jeg ble anonym på forrige:klo:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i gang med å trolle. 
Mohahahahaha! 

• Liker 6
Skrevet

Ble fullstendig rot med den jævla siteringen her nå, men du som har regnet på kalorier må ha regnet feil. Det kan ikke bli 2000 kalorier per person.

Anonymkode: 86357...037

Skrevet

Mohahahahaha! 

Inne på den gruppa? Det er bare ufint. Poenget med denne tråden var å kritisere oppførselen der inne, ikke være en idiot selv.

• Liker 10
Skrevet

Inne på den gruppa? Det er bare ufint. Poenget med denne tråden var å kritisere oppførselen der inne, ikke være en idiot selv.

Jeg må vel få lov til å kommentere de morsomhetene som jeg finner der inne, uten at det er slemt. 
Vil heller kritisere gruppa offentlig og humoristisk enn skjult her inne. :) 

• Liker 2
Skrevet

Mohahahahaha! 

Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke kommentarer :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg må vel få lov til å kommentere de morsomhetene som jeg finner der inne, uten at det er slemt. 
Vil heller kritisere gruppa offentlig og humoristisk enn skjult her inne. :) 

Du skrev trolling, noe som er noe helt annet. 

• Liker 5
Skrevet

Har ikke lest dagens kommentarer, men noen som har lest oppskriften på "jukserømegrøt"? Snodig at hun har "funnet på" en oppskrift farmoren min brukte da hun var fysen på rømmegrøt og ville ha det kjapt :fnise: Ikke blir den særlig god heller... Skal vel ikke poste navn eller bilde, men måtte flire av den.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest dagens kommentarer, men noen som har lest oppskriften på "jukserømegrøt"? Snodig at hun har "funnet på" en oppskrift farmoren min brukte da hun var fysen på rømmegrøt og ville ha det kjapt :fnise: Ikke blir den særlig god heller... Skal vel ikke poste navn eller bilde, men måtte flire av den.

Morsomt at den heter "a la T", tviler på at dette er en spesielt original oppskrift :P

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva de får ut av å late som om andres oppskrifter er deres egne. Er det ikke mye morsommere å publisere en oppskrift man faktisk har funnet på selv, istedet for å motta ros for å være kreativ når alt man har gjort er copy/paste? Og da mener jeg at man har klart mer enn å bytte ut halvparten av melmengen med pizzamel, og hatt i en teskje vaniljesukker før man kan påstå at man har funnet på hele retten selv. Er det så forbanna vanskelig å skrive at man har funnet oppskriften hos Ingrid Espeli eller i en kokebok?

Hva er det med disse menneskene som gjør at de synes det er greit å motta heder og ære av de andre medlemmene for en jobb andre har gjort? Nå har jeg vært medlem i mat fra bunnen i lang tid,og skal selvfølgelig ikke si at alle medlemmene holder på slik som en viss kvinne i gruppa gjør. Flere av medlemmene sier hvor de har funnet oppskriftene, og det er flott! Men når jeg ser oppskrifter fra noen av disse medlemmene hvor jeg kan se at både oppskrift og fremtidsmåte er plagiert, da blir jeg rett og slett forbanna. Jeg er hobbykokk selv som bruker mange, mange timer i måneden på å komponere og sette sammen signaturretter, og har faktisk opplevd folk som har brukt mine oppskrifter og utgitt dem for å ha vært deres egne. Det å ta æren for arbeid andre har gjort er tvers igjennom pil råttent.

Anonymkode: 8db6d...bcd

• Liker 19
Skrevet

:fnise::fnise:   !!!!  Synes det er fascinerende hvordan `voksne` folk oppfører seg !!
Hærregud,det er snakk om ei matside på FB der jeg og nesten 70 000 medlemmer deler oppskrifter å gir hverandre tips.
Blir det for mye til dere?? :fnise:
Gidder ikke telle hvor mange `kritikere` med sååååå stor peiling det er innpå her,men dere er nok i undertall så det suser etter ;) 
Flere av dere skriver at dere har blitt kasta ut..er det for at dere følger reglene eller bryter de da tro?? 
For å bli medlem står det at du skal lese igjenom reglementet,og om du bryter regelen gjentatte ganger,blir du kasta ut.
Hvordan er det i dagliglivet deres?? Så lenge det ikke står i loven,så bryter dere alle uskrevne regler?
Huff,håper ikke jeg kjenner noen av dere på privaten.Blir flau på deres vegne.
Tenker på hvor mye fokus det er på mobbing å trakasering  i media for tiden,dere er jo en stooor mobb !!
Lærer dere barna samme patetiske oppførsel også?? Stakkar dem :( 
Så spar meg for all drittslenging om Tanja å resten av gruppa.
Ha en fin kveld !!

• Liker 1
Skrevet

Hva er greien med at det ikke er lov å linke, men å copy-paste et bilde fra samme nettside er ok?:klo:

• Liker 7
Skrevet

:fnise::fnise:   !!!!  Synes det er fascinerende hvordan `voksne` folk oppfører seg !!
Hærregud,det er snakk om ei matside på FB der jeg og nesten 70 000 medlemmer deler oppskrifter å gir hverandre tips.
Gidder ikke telle hvor mange `kritikere` med sååååå stor peiling det er innpå her,men dere er nok i undertall så det suser etter ;) 
Flere av dere skriver at dere har blitt kasta ut..er det for at dere følger reglene eller bryter de da tro?? 
For å bli medlem står det at du skal lese igjenom reglementet,og om du bryter regelen gjentatte ganger,blir du kasta ut.
Hvordan er det i dagliglivet deres?? Så lenge det ikke står i loven,så bryter dere alle uskrevne regler?
Tenker på hvor mye fokus det er på mobbing å trakasering  i media for tiden,dere er jo en stooor mobb !!
Ha en fin kveld !!

Det folk i hovedsak kritiserer er bruk av andres oppskrifter uten kreditering, og det er faktisk ikke greit. Er det greit å utgi andres dikt, bilder eller sanger som sine egne? Nei, da krediterer du. Når du bruker oppskrift fra en blogg eller kokebok så er det normal folkeskikk å si hvor du har funnet oppskriften. Dvs i MFB er det ikke det, og det er det mange her kritiserer. Jeg er ikke kastet ut faktisk, jeg har vært medlem siden gruppa hadde svært få medlemmer, og ser at dette med manglende kreditering er en økende trend. Det står også i reglene til MFB at folk skal skrive hvor oppskriftene er tatt fra, men her syndes det stort, og adminsene prioriterer ikke å påpeke dette ovenfor medlemmer. Det er kanskje ikke så rart, for en av de som flere ganger er tatt i å ha brukt andres oppskrifter og utgitt dem for å være sin egen er gruppens oppretter. Når du og andre ikke tåler at det påpekes så understreker det bare det som er kommet frem. Og så må du, i likhet med andre MFB folk her inne, lære dere at kritikk av driftsmåte, regler, oppførsel eller metoder ikke er mobbing. Å være uenig er ikke mobbing. 

Anonymkode: 9af66...e74

• Liker 42
Skrevet

Ha en fin kveld !!

For du var så mye mer "voksen" med denne kommentaren? 10hi f9zz

• Liker 33
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...