Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

Ja det ble bomtur... 
Jordmor beklaget at hun ikke hadde lest igjennom journalen min før rett før timen men men... 
Fikk satt opp ny time etter påske da.. Så er det bare å være påpasselig og bruke yttertøy dersom en skulle by opp til sengedans før den tid. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sendt mann og Troll avgårde til sykehuset og sitter igjen og kjenner litt på nervene og er bittelitt sjalu på mannen som fikk følge... :sjenert:
Vi bestilte taxi i god tid på forhånd siden vi viste at det ikke er alle taxier som er utstyrt med barnesete og plass til barnevogn og ble derfor ganske stresset og sur da taxien møter opp 10 minutter etter avtalt tid og uten å ha montert setet på forhånd. 
Nesten 20 minutter forsinket avgårde der altså! :raven:
Heldigvis hadde vi planlagt god tid så jeg håper de rakk det allikevel. Det å komme for sent til en avtale er noe av det verste jeg vet så sånn sett er det bra jeg sitter her og ikke stresser rundt inne på sykehuset nå...

Selve operasjonen hans er ikke før på mandag så jeg forstod det sånn at siden vi bor i Oslo så får han lov til å dra hjem igjen i kveld og være hjemme i helgen. Håper det. En hel helg uten Trollet mitt har jeg ikke lyst på akkurat nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til Trollet og pappaen - og den litt nervøse og sjalu mammaen. :klem: Er det bare undersøkelser han skal på i dag? Da burde han få lov til å være hjemme i helgen ja, er jo heller ikke noe vits i å ta opp en plass der en helg uten at det er noe behov for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Lykke til til Trollet og pappaen - og den litt nervøse og sjalu mammaen. :klem: Er det bare undersøkelser han skal på i dag? Da burde han få lov til å være hjemme i helgen ja, er jo heller ikke noe vits i å ta opp en plass der en helg uten at det er noe behov for det?

Ja det er egentlig bare røntgen, blodprøver, snakking med alle legene osv i dag. 
Tror det er mer for de som bor lengre unna som har behov for å bli der over helgen. 
Vet fortsatt ikke tidspunkt på selve operasjonen på mandag men blir det veldig tidlig så kanskje vi drar inn på søndagen og sover der for å gjøre ting enklest mulig. :) 

Ja også er det jo vel verdt å nevne at Bølla har begynt å smile ordentlig nå. :strix:
Hun har arvet min sur-munn så det må sies at hun er tusen ganger søtere når hun setter i et lite glis isteden for det bitchy-resting-face som hun lever med til vanlig. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til Trollet på mandag :)

Så koselig med smil :) Det er så herlig med det første smilet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hadde gått forholdsvis greit i går, Trollet var rimelig utålmodig innimellom men det må man jo bare regne med når det blir så mye venting. Mannen var tydelig berørt av alle inntrykkene når han kom hjem, vi er jo veldig heldige med tanke på at vår lille tommel og i forhold til mange av de andre barna som er innom en slik avdeling. :hjerte:

Vi har prøvd å skifte ut tuten på flaskene til Bølla med et og to høyere nummer (større hull), i tillegg til å ikke være så triggerhappy og tilby henne mat hele tiden så er vi nå oppe i 3 timer mellom hvert måltid og da spiser hun alt fra 60ml til 120ml i gangen. Det går ikke kjempe fort unna, men litt mer enn før i alle fall. :) 

I dag skal vi bare kose oss hjemme alle sammen.
Vi har absolutt ingen planer utover å kanskje gå en liten tur i det fine været og å lage pizza i kveld, deilig med helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at alt gikk bra :) Huff, det er fælt med syke barn. Skulle vært umulig for barn å bli syke. 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med smil:rodmer:

Veldig bra at undersøkelsen til, Trollet hadde gått greit. Skjønner godt at du gjerne skulle vært der selv, men heldigvis greier vel mannfolkene seg bra i slike situasjoner også:) Blir det så de skal overnatte på sykehuset etter operasjonen? Husker jeg riktig hvis det var slik at han må gå med gips en stund etter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mumsy skrev:

Herlig med smil:rodmer:

Veldig bra at undersøkelsen til, Trollet hadde gått greit. Skjønner godt at du gjerne skulle vært der selv, men heldigvis greier vel mannfolkene seg bra i slike situasjoner også:) Blir det så de skal overnatte på sykehuset etter operasjonen? Husker jeg riktig hvis det var slik at han må gå med gips en stund etter også?

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men regner med det blir i alle fall en natt der også tror jeg de sa 5-6 uker med gips etterpå... 
Jeg har aldri brukket noe selv så jeg har ingen anelse om hvordan det er å gå med gips, men har inntrykk av at det kan være ganske varmt, klamt og klø... Gruer meg til å prøve å forklare til et trassig lite troll at han ikke kan ta den av selv om den er ekkel... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe søtsug i det hele tatt siden fødselen og det har vært helt greit men nå... Nå har jeg så mye søtsug at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har kastet innpå både sjokolade, brus, karameller og is i hele helgen og jeg får.bare.ikke.nok!! :bond:
Siden jeg ikke ammer så skulle det ikke forundre meg om mensen er i anmarsj. Det er jo snart to måneder siden fødselen så.. :vetikke:
For å være helt ærlig så håper jeg nesten at det er det for å forklare denne voldsomme snuoperasjonen her. Sitter å dytter trynet full av karameller as we speak.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert snart 2 måneders søtsug som skal tas igjen da :) Føler med deg, hvis jeg kan si det sånn. Lykke til med operasjon i morra! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og Trollet i dag, håper det går kjempefint med den lille tøffingen! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Operasjonen er overstått, var vellykket og Trollet mitt fikk til og med lov å komme hjem i kveld. :)  
Det var en ganske sliten liten gutt med en stor gips på venstre hånd som tumlet inn døra her rett før leggetid iført pappas hettejakke fordi hans egen jakke selvfølgelig hadde altfor trange ermer til å få gipsen igjennom. (Det problemet får vi komme tilbake til i morgen).
Han har fortsatt mye bedøvelse i kroppen og er rimelig fullproppet med paracetter så han sovnet etter å luktet på et polarbrød og drukket en halv kopp melk. :rodmer:
Spent på hvordan morgendagen blir, legene sa han i teorien kunne gå i barnehagen i morgen men det er rimelig uaktuelt for oss. Han blir hjemme i morgen også skal vi kanskje vurdere kort dag på Onsdag. 

Nå må jeg gå, Bølla hyler! 
Ikke hyler som i skriker/gråter, men hyler som i ordentlige skingrene hyl! 
Jenter ass, Trollet gjorde aldri det når han var bitteliten! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra at alt har gått bra og at han er hjemme igjen :) Det må være godt! Da får dere bare ha lykke til videre i morgen når dere skal starte hverdagen med gips! 

Barnehage allerede i morgen ja, wow! Skjønner at det blir litt vel kjapt, men samtidig sier jo det også litt om hvor tilpasningsdyktige barn er, og bare det i seg selv er jo veldig betryggende (selv om jeg syntes planen deres om fri i morgen og muligens kort dag på onsdag hørtes lur ut!). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! Glad for at alt gikk bra og som planlagt :) Blir spennende å se formen hans og hvordan han reagerer på gipsen i morgen. Sikkert ikke så lett å forstå seg på for en så liten pjokk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...