Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

Åååhh... "uff da" til at besøket nå mest sannsynlig blir kansellert, men oppriktig medfølelse med dere som må gjennom en runde med det der! Krysser det som kan for at du og mannen ikke blir syke og at trollet kommer seg fort. De er heldigvis mer hardføre enn vi tror de små.

Syns dere hadde planlagt mye i julen med besøk hos dere nå når du straks er høygravid, sporty altså! Vi har prøvd å holde det på et minimum med bare 1 middagsbesøk hos oss, og resten av julen på besøk hos andre til dekket middag. Kjenner egentlig det er mer enn nok med superaktiv lillegutt og ikke fullt så aktiv mamma! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, j86 skrev:

Åååhh... "uff da" til at besøket nå mest sannsynlig blir kansellert, men oppriktig medfølelse med dere som må gjennom en runde med det der! Krysser det som kan for at du og mannen ikke blir syke og at trollet kommer seg fort. De er heldigvis mer hardføre enn vi tror de små.

Syns dere hadde planlagt mye i julen med besøk hos dere nå når du straks er høygravid, sporty altså! Vi har prøvd å holde det på et minimum med bare 1 middagsbesøk hos oss, og resten av julen på besøk hos andre til dekket middag. Kjenner egentlig det er mer enn nok med superaktiv lillegutt og ikke fullt så aktiv mamma! 

Han kastet ikke opp flere ganger i løpet av natten og bortsett fra en imponerende stor bleie i de tidlige morgentimene så er det ingenting som tilsier at han er syk. Han har spist mye og løpt rundt her i toppform så kanskje, kanskje det bare var magen som sa fra at enorme mengder med rosiner, julemat og smaksprøver på bla laban og lakris ble litt for mye for en liten tass? :klo:

Og vi hadde ikke egentlig planlagt så mye besøk nå i og rundt julen, det er bare svigers som ER sånn... :opplyser:
Jeg vet ikke om jeg har skrevet det tidligere, men vi spurte dem tidligere i høst om de ville komme opp en tur i eller før romjulen på besøk og da fikk vi nei, de skulle jobbe. Så vi sa fra til barnehagen at Trollet skulle være der et par dager så det ikke skulle bli så lenge å gå her hjemme med oss (og for at vi skulle få en dag eller to å slappe helt av sammen før Bølla kommer).
Så får jeg plutselig en snap av svigersøsteren for et par uker siden om at de gleder seg til å se oss snart. :overrasket:
Jeg forstår ingenting og spør mannen om de har planlagt uten meg, og da hadde han akkurat fått melding tidligere på dagen om at de kommer allikevel. Den og den og den dagen. :opplyser:
Ikke noe spørsmål om det fortsatt passer for oss eller noe...
Nå hadde vi heldigvis ikke lagt andre planer for de dagene bortsett fra å sende Trollet i barnehagen nettopp fordi jeg ER så høygravid nå, men vi kunne jo fort ha blitt bedt bort på lunch eller middag til noen andre (jeg har jo de fleste i min familie her), så jeg reagerer på at de ikke spurte først.
Men så er jeg fryktelig glad i å legge planer da så jeg blir jo frustrert uansett hva de tar seg til.
Som nå for eksempel, nå sitter vi her og klokka er 10.30... De har en kjøretur på 4-5 timer foran seg om de kommer, men har fortsatt ikke svart på meldingene vi har sendt dem om de kommer i dag eller om de blir hjemme... :bond:

Jeg håper egentlig mer at de kommer nå for da er vi ferdige med det. 
Alternativet kan jo være som det var med Trollet når jeg satt der høygravid på termindato og fikk melding om at nå kommer svigermor og svigersøster på besøk ''enten vi vil eller ei'' fordi jeg burde ha født og de ville hilse på baby.
Jeg gikk en uke på overtid så det endte med at vannet gikk den siste natten de var her (bodde heldigvis på hotell da) og de satt på cafe og ventet mens vi var på sykehuset. Snakk om å fødepress!! :raven:
Fødselen dro ut såpass at de ble tvunget til å reise hjem pga jobb dagen etter uten å få sett baby og det var jeg veldig glad for!  
Vi hadde jo sagt fra på forhånd også at vi ikke ville ha besøk av noen verken på sykehuset eller hjemme de to første ukene så at de i det hele tatt kom da og med den holdningen får meg fortsatt til å frese! :dany:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nektet å slippe dem inn om de hadde troppet opp på sykehuset, altså :opplyser: ikke hadde jeg latt mannen gå ned og vise dem babyen heller. Blir ganske så sinna på dine vegne her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg får helt spader bare av å lese om svigerfamilien din! Jeg er jo også over gjennomsnitt glad i planlegging, så å ikke engang vite om man får besøk senere på dagen eller ikke: :bond: Dukket de opp til slutt eller?

Kjente at jeg nesten ble litt glad da jeg leste at de ikke rakk å se Trollet, hadde noen sagt til meg at "de kom på besøk enten jeg ville eller ei, for nå var det på tide å føde" hadde jeg bedt de ta seg en diger bolle. Herregud, snakk om å ikke ha antenner. Har dere sagt til de hvilken dato dere skal ha keisersnitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Jeg hadde nektet å slippe dem inn om de hadde troppet opp på sykehuset, altså :opplyser: ikke hadde jeg latt mannen gå ned og vise dem babyen heller. Blir ganske så sinna på dine vegne her! 

49 minutter siden, sitronkake skrev:

Gud, jeg får helt spader bare av å lese om svigerfamilien din! Jeg er jo også over gjennomsnitt glad i planlegging, så å ikke engang vite om man får besøk senere på dagen eller ikke: :bond: Dukket de opp til slutt eller?

Kjente at jeg nesten ble litt glad da jeg leste at de ikke rakk å se Trollet, hadde noen sagt til meg at "de kom på besøk enten jeg ville eller ei, for nå var det på tide å føde" hadde jeg bedt de ta seg en diger bolle. Herregud, snakk om å ikke ha antenner. Har dere sagt til de hvilken dato dere skal ha keisersnitt? 

Ja de sendte melding litt over 13.00 og kom litt etter 18.00. Vi hadde jo kjøpt inn mat for å lage middag til de kom men nå endte vi opp med å måtte spise to ganger. En gang med Trollet og en gang med dem etter at han hadde lagt seg. 

Mannen sendte melding til de når de var på vei, spurte om de ville ha mat når de kom frem. Så fikk han følgende svar: "ja, har dere øl??"  :bond:

Nå er klokka 22.30 og jeg har lagt meg fordi jeg er så sliten. Merker at det nesten ikke gjør noe at Trollet kastet opp igjen for en time siden, kanskje de drar tidligere da. :fnise: (Synes også det er veldig rart siden han har vært i storform med god appetitt og alt i hele dag... Får håpe det ikke blir verre. )

Vi har gitt dem datoen for ks ja, og streng beskjed om at vi ikke skal ha noe besøk før minimum etter to uker! :nei: Har pratet mye med mannen om det og har han på min side dersom de skulle finne på noe tull denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å begynne produksjon av svigermorvoodoodukker, interessert? Kan sikkert fikse av svigersøstre og andre dersom det er behov 😂 

To uker etter KS når dere har en på drøyt året hjemme bør være et minimum ja, er ikke sånn at Bølla ikke er bebi selv om det er gått både to, tre og fire uker 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, maja87 skrev:

Har vurdert å begynne produksjon av svigermorvoodoodukker, interessert? Kan sikkert fikse av svigersøstre og andre dersom det er behov 😂 

To uker etter KS når dere har en på drøyt året hjemme bør være et minimum ja, er ikke sånn at Bølla ikke er bebi selv om det er gått både to, tre og fire uker 😯

Ja!!! 
Nå er jo ikke jeg noe baby-menneske men jeg fatter bare ikke hvorfor noen synes det er så himla viktig å se baby når den er mest mulig fersk. Helst før alle vannrynkene har rettet seg ut og det hele. :sprettoy:
En baby er en baby og det må da være mye koseligere å dra på besøk til noen som som er oppegående, tilstede og glad for å ha besøk enn en tåkeforvirret nybakt mor som nettopp har gjennomgått tidenes juling? :vetikke:

Takk for voodoo-ide, nå løste det seg greit her uansett med at både jeg og mannen kastet opp tidlig i går kveld så da pakket de bilen og reiste hjem en dag tidligere enn planlagt. 
Selv om jeg synes det var en dyr pris å betale for litt fred. 
Vi har gått om hverandre i hele natt og nå har vi heldigvis ikke kastet opp igjen noen av oss på 7-8 timer så vi bytter på å sitte oppe med Trollet og på å ligge på soverommet og slappe av mens vi krysser alt vi har for at vi er ferdige for denne gangen. 
To runder med omgangssyke på 3 uker synes jeg IKKE vi fortjente og i natt var jeg på nippet til å ringe føden fordi jeg hadde så kraftige kynner og vondt i både mage og rygg der jeg stod og brakk meg at jeg var redd jeg skulle gå rett i fødsel! :bond:

Nå skal vi komme oss litt til hektene igjen før vi startet prosjekt ''desinfisere hele leiligheten'' vaskemaskinen står allerede på for fullt og blir nok å gjøre det kontinuerlig helt frem til neste år! 

Om noen har noen effektive husmorstips å komme med så er de veldig velkommen! 
Må jeg for eksempel koke all duploen til Trollet nå, eller kan jeg kjøre det i oppvaskmaskinen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sniklese litt her. 

Så kjipt med svigers.  Kjenner til hvordan det er.

Håper resten av tiden før fødsel blir litt roligere for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det holder med oppvaskmaskinen? Man koker jo ikke bestikk og slikt etter sykdom heller? Eller, kanskje det bare er jeg som ikke gjør det. :PHåper dere slipper unna mer sykdom nå altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man vaske duplo i maskin? :ninja: Hvorfor ikke vaskemaskin? Sammen med 60* vask? Evnt oppvaskmaskin og så over i en bøtte/badekar med vann over 60* :jepp: 

Skikkelig kjipt at dere har vært så mye syk. Og så spysjuka i tillegg! Blærk. Blir sliten bare av tanken. Håper dere slipper mer på en stund nå! :opplyser: og hurra for at besøket reiste - alle gjester bringer glede, noen når de kommer og andre når de går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her. Putt duploen i sånn vaskenett  som egentlig er til undertøy/finvask så kan du vaske den i vaskemaskinen med annen vask :)

Endret av HarleyQuinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med sniklesere @Askmeagain89 og @HarleyQuinn
Velkommen skal dere være, snikete eller synlige! ;) 

Og takk for tips om vasking alle sammen!
Godt poeng med bestikk osv @Nori, blir vel kanskje i overkant hysterisk her fordi jeg orker virkelig ikke bli syk igjen! Har mest lyst til å spraye ned hele leiligheten med noe bakteriedrepende men det lar seg dessverre ikke gjøre, vi får holde oss til vanlig vask, kloring og koking og håpe det holder. 

@LilleMy1989 jeg tar meg selv i å oftest føle glede når besøket drar! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lekene blitt vasket flere ganger pga sykdom. 

Duplo, Lego og kjøkkenleker går fint i oppvaskmaskin på 70 grader eller høyere. En del plastleker tåler også fint oppvaskmaskin. Bamser og div blir vasket på håndvask 40 grader og deretter fryst. Bøker tørker jeg av med fuktig klut, også puslespill eller annet som ikke kan vaskes. Ellers har jeg en stor flaske med antibac som jeg bruker for å tørke de lekene som er vanskelig å vaske i maskiner. Vasker rommet i samme slengen og skifter sengetøy. Alt her vaskes på 60 grader eller 90 grader hvis det tåler det. Alltid 90 ved oppkast. Hatt noen runder kan man si, både på datter og hund :P

Sett på høyest mulig temperatur på oppvaskmaskin :) Min går bare til 70

Endret av Askmeagain89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
36 uker er overstått, 3 uker igjen til fødsel
4 uker igjen til termin

Gravid-måned 8 og 3. trimester 

Dager igjen
252 dager har gått og 31 dager er igjen til termin og 20 dager igjen til fødsel.
NÅ ER DET BARE 20 DAGER IGJEN!!!!!!!!!!!
:mynona:

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne for Bølla

Bøllas størrelse
Hun er ca 2,8kg og 46cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Kjenner henne godt gjennom hele dagen. Rister og humper og styrer på der inne. 

Form
Formen er kjempe gravid! 
Magen vokser og vokser. Heldigvis noenlunde alene. Jeg har fått gravid mage og ikke kjempegravidtjukkebollakropp denne gangen og det synes jeg er veldig fint!  

Plager
Tungt, tyngre, tyngst. 
Nå er det slitsomt å stå i mer enn en halvtime av gangen.
Jeg er opp hver andre, noen ganger hver halvannen time gjennom hele natten for å tisse. 
Trøtt og rastløs samtidig. '
Magen klør også mer enn tidligere. 

Cravings
Må innrømme at inntaket av både isbiter, iskrem og sjokolade og cola har tatt seg betydelig opp de siste par ukene. 
Men det er fortsatt ikke noe jeg MÅ ha for ikke å klikke. 

Humør
Humøret har jevnet seg ut, jeg verken gråter eller ler overdrevent mye. 

Vektøkning 
Jeg startet på 68kg sommeren 2014.
Så sluttet jeg å røyke samtidig som jeg kuttet p-pillene og da jeg satt med positiv test i hånda og Trollet som en spire i magen i midten av Desember 2014 veide jeg 74kg. 
Gikk opp, opp, opp gjennom hele svangerskapet og endte med å veie meg selv til svimlende 104kg den dagen fødselen startet. Opp 30kg totalt der altså! :sjenert:
Trollet kom ut og det var tungt, tungt, tungt å være så stor.
Når Trollet var 3 mnd så hadde jeg gått ned 18kg, fortsatt mye igjen.
Trente mer og mer og hadde kjempet meg ned til 79kg da jeg på ny satt med positiv test i hånda og Bølla-spire i magen. 
Nå stopper vekten fortsatt på 89kg så da har jeg gått opp totalt 10kg denne gangen og synes det er helt greit. 
Hadde håpet å holde meg under 90, men siden det er 3 hele uker igjen så sier jeg meg fornøyd så lenge jeg ikke bikker 95. 

Strekkmerker
Fått noen nye merker på undersiden av magen og det klør mer og mer så nå smører jeg endelig hver dag. 

Innkjøp og utstyr
Må få kjøpt ny vognpose og jeg tror jeg har klart å overtale mannen til å ordne nytt babynest. 
Ellers har jeg så smått begynt å finne frem bittesmå klær og startet litt på pakking av fødebagen. 

Neste kontroll
Neste kontroll er 4. Januar. Ny rhesus test og fødeprat hos jordmor. 

Fødselsforventninger
Nå har jeg låst meg helt til den 18.Januar og innså med skrekk at flere og flere i termin gruppa på facebook føder.
Det er jo faktisk ikke sikkert at Bølla gidder å holde seg inne i magen helt til da men selv om jeg er lei så håper jeg det for jeg føler ikke jeg er klar eller har tid til å få en ny baby helt enda! :P  

Hodet ned/festet
Hodet er mest sannsynlig ned, jordmor var faktisk litt usikker og ville vente til over nyttår for å bekrefte. 
Det er i alle fall ikke noe som er festet, men de fleste sparkene treffer høyt oppe på venstre side under ribbeina så tenker nok selv at hun ligger den veien hun skal. 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg bryter ut i strigråt her! 
Har nettopp trykket ''si opp plass'' på barnehagen til Trollet og ''Takke ja'' på en ny en og det ER SÅ TRIST!!!!!! :grine:

Vi fikk tilbud om ny plass i en barnehage her i nærheten. Ca 15-20 minutter gange (avhengig av om man er gravid eller ikke :fnise:)
Vi var bortom og hilste på den andre dagen og det ser veldig fint ut der. 18 barn på avdelingen han skal gå på og blandet alder fra 1-6år, hittil har han gått på småbarnsavdeling med 14 barn fra 1-3 så det blir nytt. 
Er det noen som har erfaring fra en sånn ordning?
Han blir den yngste der han begynner nå...

Jeg tror det blir fint for oss å slippe den lange reiseveien, også blir det fint å komme i kontakt med andre barn (og foreldre) som bor her i området. Det er jo de han kommer til å leke med i ferier, invitere i bursdager og etterhvert begynne på skole med. 
Men det er så utrolig trist å tenke på at han ikke skal gå i den andre barnehagen lengre.
De er så gode med ham der, og han trives så godt, han er trygg, vi er trygge og jeg skulle ønske vi kunne flytte hele barnehagen hit isteden! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har slitt med en rimelig slitsom Svigerfamile - All ære til deg som har holdt ut:takke:

Skjønner veldig godt at det er trist å bytte barnehage, trivsel har alt å si. Har ingen erfaring med at barna er blandet med så stor aldersforskjell, har egentlig ikke hørt om det :roll: Men de har sikkert erfart at det fungerer best slik:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av barnehagene vi vurderte er slik, vi valgte dem vekk pga det, men de som valgte den er veldig fornøyde.  De sier at det er veldig ok for de minste, og den pedagogiske begrunnelsen er vel at de små skal lære av de store.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Trollet er levert i barnehagen så jeg og mannen skal få en siste stille dag til å slappe helt av sammen før neste fødsel og naboen over setter i gang tidenes byggeprosjekt fra kl 9.30.... 
Ja da har i alle fall ikke jeg dårlig samvittighet for at Trollet skrek som en stukket gris i over en halvtime fra 4.30 i natt! 

:raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som er så irriterende som bråkete naboer! 

Håper dere fikk en fin dag sammen allikevel. Og ikke minst at dere får en fin feiring i kveld.  Tenk nå er det ikke lenge før dere er fire! 2017 blir et fint år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roligdag høres fantastisk ut! Hadde vi tenkt oss litt om hadde vi satt mini-m opp på en barnehagedag i romjula så vi kunne fått oss en sånn vi også - og så hun kunne fått løpt ut litt energi :fnise: 

Godt nyttår til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...