miore Skrevet 30. august 2017 #1661 Del Skrevet 30. august 2017 Gratulerer med fine Trollet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 30. august 2017 #1662 Del Skrevet 30. august 2017 Hipp hurra for lille store Troll! Kinderegg til frokost, vet om en som hadde blitt misunnelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. august 2017 #1663 Del Skrevet 30. august 2017 Gratulerer med Trollet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. august 2017 #1664 Del Skrevet 30. august 2017 Gratulerer! Jeg vil også ha kinderegg til frokost. For en heldiggris! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. august 2017 #1665 Del Skrevet 30. august 2017 Hurra for trollet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. august 2017 #1666 Del Skrevet 30. august 2017 Gratulerer så masse til fine gutten deres 🎉💙 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. august 2017 #1667 Del Skrevet 30. august 2017 Gratulerer med Trollet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 31. august 2017 Forfatter #1668 Del Skrevet 31. august 2017 I går kveld gikk jeg å la meg kl 21.00 og det var veldig smart for Bølla bestemte seg for å starte dagen kl. 04.45! Jeg vet at noe må gjøres med sovingen hennes, da spesielt den på dagtid.. men hva...? Hun er vel det som kalles et sovebarn (?), ikke det at hun sover så fryktelig mye, men bortsett fra små perioder her og der så har hun vært super enkel i forhold til Trollet. Vi kan stort sett legge henne i senga med kosen og gå fra henne og hun finner søvnen selv (på kvelden vel og merke, på dagtid MÅ hun trilles i søvn) og siden hun var ca 4 mnd har hun sovet hele natten igjennom, fra 19.30 - 05.30, med unntak av et par snuoperasjoner underveis ca annenhver natt. Kjempe fornøyd med den altså! Men så er det denne dagsovingen da, det blir så mye tull for tiden, hun er trøtt, ikke trøtt og overtrøtt om hverandre. Der hun tidligere hadde tre tydelige lurer har hun bare rot nå. Jeg vil gjerne at hun skal sove litt lengre enn til kl 05.00 på morgenen (hun spiser uansett ikke før nærmere 07.00 så hun våkner ikke fordi hun er sulten) og derfor kutte ut den luren hun har kl 08.00 for den varer ofte bare en halvtime nå uansett, og gå fra 3 til 2 lurer på dagtid. I tillegg har vi begynt å legge henne tidligere på kvelden fordi hun blir så fryktelig trøtt når klokka bikker 18.30. Så istedenfor å legge 19.30 så er hun nå i seng ca 18.45. Ideelt sett vil jeg at hun skal sove to lurer på dagtid rundt kl 10 og 14 i tillegg til natten 18.45 til 06.00. Ja.. jeg vet... Det er alt for mye å be om! Klokka er tross alt 08.30 og hun ligger i vogna og sover nå... Og jeg har ikke glemt Trollet som bare var et kaotisk rot av søvn helt til han ble godt over året! Jeg vet jeg egentlig er veldig heldig, men jeg får så vondt av henne når jeg ser at hun sliter sånn på dagtid! Å være overtrøtt og grinete er ikke gøy for noen av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 31. august 2017 #1669 Del Skrevet 31. august 2017 Overtrøtt baby er et lite mareritt. Skjønner frustrasjonen din. Dessverre styrer de som regel dette selv, så er ikke mye man får gjort. Godt hun sover om natten, men vanskelig når dagen starter så tidlig når man har to. Kan hun hvile i sengen på dagtid? I gode perioder går det her, fordi hun trenger avbrekk fra storesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 31. august 2017 #1670 Del Skrevet 31. august 2017 Gratulerer på etterskudd til Trollet, han høres ut som en herlig liten gutt Aner ikke hvordan man fikser søvn og rutiner og sånn, men å starte dagen før klokka fem, det er ikke greit, Bølla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 31. august 2017 Forfatter #1671 Del Skrevet 31. august 2017 Da har jeg offisielt blitt småbarnsmor dere! Her står nemlig jeg og lager pølsegrateng for første gang! DET hadde jeg aldri gjettet for 5 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1672 Del Skrevet 1. september 2017 Hvis noen leser her inne og vet hvem jeg er i virkeligheten (minus dere jeg har lagt til på snap selvfølgelig) så setter jeg pris på at dere sender meg en pm og sier hvem dere er. #bleplutseliglittstessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 1. september 2017 #1673 Del Skrevet 1. september 2017 Det har jeg også skikkelig angst for, at noen vet hvem jeg er Skriver såpass mye teit her inne, så er ikke meningen at gamle klassekamerater skal lese det og vite at det er meg. Har du fått inntrykk av at noen vet hvem du er her inne, siden du begynte å stresse over det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1674 Del Skrevet 1. september 2017 33 minutter siden, Mumsy skrev: Det har jeg også skikkelig angst for, at noen vet hvem jeg er Skriver såpass mye teit her inne, så er ikke meningen at gamle klassekamerater skal lese det og vite at det er meg. Har du fått inntrykk av at noen vet hvem du er her inne, siden du begynte å stresse over det nå? Tja... Når jeg begynte å skrive her inne så var jeg 99% sikker på at jeg var den eneste i min omgangskrets som frekventerte KG, men nå er det jo gått nesten to år og flere unger siden og resultatet er jo at jeg nå omgås med en god del andre mennesker enn det jeg gjorde tidligere. Så har det slått meg et par ganger den siste tiden at en del av disse nye menneskene kanskje er sånne som også henger litt mye på KG uten å utlevere seg i like stor grad som jeg gjør. For jeg ser jo det nå at denne dagboka har blitt mye mer utleverende enn det jeg egentlig hadde tenkt til. Jeg skulle jo være sååå anonym, men om du kjenner til meg i virkeligheten så trenger du ikke akkurat kalkulator for å forstå at det er meg.. Har flere ganger vært inne på tanken om å slette hele boka, men da blir jeg nødt til å lagre alt jeg har skrevet et annet sted først og det tar jo eeeeeeevigheter (må tross alt begynne) så det blir bare til at jeg utsetter hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 1. september 2017 #1675 Del Skrevet 1. september 2017 Er litt på samme tanker som deg, derfor har jeg slettet en del av det mest private (for eksempel fødselshistorien for lillegutt) fra dagboka mi. Og så mistet jeg litt piffen for å oppdatere, for det er jammen mange venner som henger her inne har jeg funnet ut etter hvert! Men altså, venninnene gjør det jo ingenting med, men de som jeg kjenner mer perifert synes jeg ikke hadde vært noe kjekt om de hadde gjenkjent meg.. Uansett synes jeg du skriver utrolig reflektert og at du fremstår veldig sympatisk og likandes. En av de veldig få som dagbøkene jeg leser alt i og kjenner meg utrolig godt igjen i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. september 2017 Forfatter #1676 Del Skrevet 2. september 2017 9 timer siden, j86 skrev: Er litt på samme tanker som deg, derfor har jeg slettet en del av det mest private (for eksempel fødselshistorien for lillegutt) fra dagboka mi. Og så mistet jeg litt piffen for å oppdatere, for det er jammen mange venner som henger her inne har jeg funnet ut etter hvert! Men altså, venninnene gjør det jo ingenting med, men de som jeg kjenner mer perifert synes jeg ikke hadde vært noe kjekt om de hadde gjenkjent meg.. Uansett synes jeg du skriver utrolig reflektert og at du fremstår veldig sympatisk og likandes. En av de veldig få som dagbøkene jeg leser alt i og kjenner meg utrolig godt igjen i. Takk for det! Jeg tenker også det at om en av de gode venninnene mine skulle klart å rote seg inn her (noe som blir mer og mer sannsynelig etterhvert som et par av dem har blitt gravide) så hadde ikke det vært noen stor krise. Jeg tenker mer på mennesker på jobb, folk jeg nettopp er begynt å bli kjent med og enkelte familiemedlemmer. Er jo en del innlegg her inne som er skrevet med mye mer følelser enn andre.... Nei, kanskje jeg skal bruke den siste delen av permen min på å lagre og slette litt her inne da. Må håpe på skikkelig fælt regnvær i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. september 2017 Forfatter #1677 Del Skrevet 3. september 2017 I natt våkna Bølla kl 03, hun hadde bæsja og ville være våken til 04. Begge sov heldigvis til rett over 06 da så det ble litt søvn her allikevel. Mannen har sovemorgen og jeg kan gå å legge meg litt når han står opp i 10-11 tiden. DET gleder jeg meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. september 2017 Forfatter #1678 Del Skrevet 4. september 2017 Nå er Bølla 7,5 mnd og vi prøver oss på ''borte tittei'' flere ganger om dagen men hun skjønner det ikke! Har jeg missforstått? Er hun for liten enda eller er hun bare litt treig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. september 2017 #1679 Del Skrevet 5. september 2017 Oi! Hun er nok litt treig Nei, herlighet. Hun er jo kjapp som bare juling på alt annet så det er sikkert rett rundt hjørnet. Mener du at hun ikke ler? Eller hvordan leker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 5. september 2017 #1680 Del Skrevet 5. september 2017 Jeg husker ikke når "borte tittei" begynte å bli morsomt jeg? Husker bare at vi dro den litt for langt en gang med en gang hun hadde begynt å le av det, da min mamma gjemte seg helt bak stolen og hoppet frem. Stakkars S skvatt så hun hoppet en halvmeter, satte i det høyeste hylet du kan tenke deg og skalv av skrekk. Men altså, hun har jo veldig god tid på seg, her i huset er hvertfall varianter av "borte tittei" fremdeles veldig stas. S prøver til og med å leke det med T, dvs kaste gulpekluten over ansiktet hennes og rope "BORTE!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå