Gå til innhold

Jeg får høre av fremmede at jeg bidrar til «det syke kroppsidealet» med min blotte eksistens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor har jeg skrevet at man skal rakke ned på noen? Ikke ilegg meg meninger er du snill. Det er en latterlig hersketeknikk.

Hun la jo bare til. Drama.

Anonymous poster hash: ba79e...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og er den ikke sunn, sterk og frisk så er det fortsatt ingen grunn til å rakke ned på den da heller...

Nettopp.

Kan tenke med det er flest overvektige som hakker ned på henne. Typisk det.

Jepp og de er sikkert sjalue. Hvorfor skulle de ellers rakke ned på kroppen hennes? De som rakket ned på min kropp på skolen, var de som var lubne og overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun la jo bare til. Drama.

Anonymous poster hash: ba79e...18e

 

Du gidder ikke å følge med du eller? Drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tåpelig, jeg har selv slete lenge med overvekt og vet at det er vanskelig

...

Anonymous poster hash: e3628...cbc

 

Ok siden du sier det så. For jeg er helt sikker på at siden du mener det er mer vanskelig å gå ned i vekt enn opp i vekt (regner da selvsagt at du har vært undervektig og jobbet hardt for å gå opp i vekt siden du så tydelig vet hva som er best og verst) så sitter du med en objektiv sannhet av hva alle andre også skal mene er mest og minst vanskelig :rolleyes:

 

Noen sliter med å gå ned i vekt og synes det er kjempe vanskelig, for noen er det faktisk helt motsatt.

Point is, hvorfor i h, skal en måtte gå verken opp eller ned i vekt for å unngå mobbing, krenkende oppførsel og hetsing på egen kropp? Hvorfor skal i det hele tatt kvinnen i artikkelen måtte gå opp et eneste gram for å unngå høre at hun bidrar til at folk får anoreksi? Det er jo helt sykt, (nei ikke hun men folk som sier dette til tynne folk, det begynner å bli et ganske sykt samfunn vist en ikke kan se en tynn kvinne en gang før folk begynner med ramaskriket sitt.) Folk bør begynne å lukke kakehullet sitt godt igjen og la kropp være kropp og slutte med å slenge drit til hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg ikke så mye over det før jeg sa det kanskje?



Anonymous poster hash: e3628...cbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at det er helt greit å kommentere overvekt. Men så fort du sier noe om undervektige så er det mobbing og fy fy. 

 

Synes man bør drit og dra i å kommentere andres kropp. Undervektig, overvektig, muskuløs, ingen muskler, samme fader, det er deres kropp, la de nå få ha den kroppen de vil ha.

Jeg har helt motsatt mening. Det virker som det er helt ok å kommentere kroppene til de som er tynne, men så fort det er snakk om å være overvektig, så er det Fyfy og mobbing.

Ellers enig

Anonymous poster hash: 33c3c...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei. Det er like vanskelig å gå opp i vekt som det er å gå ned!

Forklar

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å legge på seg enn å slanke seg...

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Det er da individuelt. For meg er det, trenger bare å se på kakestykket, så plopper det inn 5 ekstra kg. Men kjæresten min hadde vært veldig uenig. Han er så irritert over den ideen om at det å være tynn henger sammen med selvkontroll og viljestyrke. Han sliter veldig med å legge på seg, og har det like vondt som en på slankekur.

Anonymous poster hash: a333f...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det lov å si at man er naturlig tynn, men ikke naturlig tjukk? Det er lov å si at man har høy forbrenning, men lav forbrenning, nei det er det ingenting som heter, det er kun latskap som er grunnen til at du er feit.

Det er vel greit å si at man er naturlig "formfull", altså noen kilo ekstra men kanskje ikke skadelig overvekt. Jeg tenker at det kanskje er her det ligger: så lenge det ikke er skadelig kan man si at man bare er sånn naturlig, men når det går over til skadelig er man enten lat eller overaktiv? Jeg vet ikke, men det jeg tenker.

Ellers er jeg enig med alle i tråden her som skriver at man bør la være å kommentere kroppene til folk. Enten de er tykke eller tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ser på det med pk-briller tror jeg det er mer akseptert å kommentere utseendet til veldig tynne/undervektige personer. Kanskje fordi det er en ukjent problemstilling for de fleste mennesker, at det kan være vanskelig å forstå at det faktisk finnes mennesker som er naturlig tynne. Kanskje er det litt misunnelse og "ikke tro at du er bedre"-holdning også? Jeg vet ikke.

Likevel tror jeg faktisk det er mer hets av overvektige, totalt sett. Undersøkelser har vist at overvekt forbindes med stort sett utelukkende egenskaper, som grådighet, latskap, mangel på selvkontroll, dårlig hygiene, lav intelligens. Jeg tror ikke mange tynne/undervektige personer blir dømt i det de går inn døren, slik mange overvektige blir.

Mange mennesker føler at det er helt greit å gå bort til overvektige og fortelle dem at de ikke bør kjøpe sjokolade eller pizza - men at det da ikke er hets, kun opplysning og kunnskap til noen som er dumme og ikke vet sitt eget beste. Det er visst greit å peke og hviske når en overvektig går forbi, men for all del - det er da ikke hets, det er bare at man er bekymret for helsa til vedkommende, må vite.

Jeg synes ikke det er ok å kommentere utseendet til noen, men å si at tynne/undervektige som gruppe har det like ille som overvektige tror jeg er feil. Ikke at det er noen konkurranse, men likevel. Har sett et par "fat bias"-dokumentarer og blitt helt sjokkert over hva folk opplever av hets på åpen gate, fra venner, familie og kolleger.

For ordens skyld, jeg er hverken overvektig eller undervektig, og av de to så er jeg nok nærmest undervektig, bmi-messig sett.

Anonymous poster hash: d762a...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Du vet tydeligvis ikke stort om kvinner. Det er et stort flertall av menn om rakker ned på kvinnekropp.

Er vel mer kvinner som rakker ned på hverandre. Det jeg har hørt mest av. Kvinner baksnakker de og gjør narr av de mens menn sier det mer rett ut hva de mener. Synes baksnakking er verre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Akkurat som de som ønsker å legge på seg, «bare kan spise litt mer».

Å rakke ned på andre, tykk eller tynn, er en uting. Hovedpoenget bør være å ha en sunn og frisk kropp, uavhengig av hvordan denne ser ut.

Det man bør være forsiktig med, er å forherlige en kroppsform i så stor grad at andre føler at de må ha en slik kropp for å være god nok. Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man er slank, og man er ikke nødvendigvis usunn fordi man er overvektig. Jo fortere man får disse stereotypiene ut av hodet, jo bedre.

Ja enig i det. Ingen skal bli rakket ned på. Likevel driver de fleste voksne mennesker med det og det er ekkelt hvordan mennesker er. Enten lar de sjalusien styre de eller så vil de bare være ekle mot andre. Verden er syk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Piraten

Det er lettere å legge på seg enn å slanke seg...

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Er du helt idiot? Det er mange der ute som spiser og spiser for å legge på seg men klarer det ikke. Det er ofte verre og hardere enn å slanke seg for de som virkelig har problemer med å legge på seg! Tenk med hodet før du skriver.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig skrevet

Du har med andre ord ikke lest artikkelen? Les den før du uttaler deg for her aner du tydeligvis ikke hva du snakker om. Dessuten hvorfor i helvete skal en måte legge på seg for å ikke få negative kommentarer på kroppen sin? Hvorfor er det så vanskelig å bare godta at noen er tynne og noen er tykke, noen høye, noen lave, noen med eple fasong, noen med pære, noen med brunt hår noen med blondt og heller bry seg mest med sin egen kropp? Hvorfor må alle være A4 og lik hverandre for å få være i fred for negative kommentarer og hetsing for kroppen sin. Herlighet vi lever i 2015 et hver oppegående menneske burde jo ha skjønt for lenge siden at kropper er forskjellige, noen tynne noen tykkere og det er faktisk helt fantastisk. En skal ikke måte gå litt opp i vekt bare for at andre skal la en få være i fred med tåpelige utsagn!

 

Går igjen at det er ressurssvake grå mus som tenker slik, de føler seg trua av noe så elementært som kropp og noen kg for mye.

Anonymous poster hash: 3e761...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt idiot? Det er mange der ute som spiser og spiser for å legge på seg men klarer det ikke. Det er ofte verre og hardere enn å slanke seg for de som virkelig har problemer med å legge på seg! Tenk med hodet før du skriver.

For noe tøv.

Anonymous poster hash: a3111...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...