Gå til innhold

Jeg får høre av fremmede at jeg bidrar til «det syke kroppsidealet» med min blotte eksistens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Piraten

Hvordan forklarer du alle tynne som hakker på alle med bittelitt former eller større? De skulle ønske de var feitere?

Ja de skulle vel ønske de hadde mer former kanskje? Ikke vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som at det er helt greit å kommentere overvekt. Men så fort du sier noe om undervektige så er det mobbing og fy fy. 

 

Synes man bør drit og dra i å kommentere andres kropp. Undervektig, overvektig, muskuløs, ingen muskler, samme fader, det er deres kropp, la de nå få ha den kroppen de vil ha.

Er det noen i denne tråden eller i artikkelen som har skrevet at det er ok å mobbe overvektige?

Jeg sitter ikke med samme inntrykk som deg, overvektige får høre det og undervektige får høre det, og jeg mener begge deler er fyfy. Det er litt politisk korrekt for tiden og hylle former og litt overvektige i media (tenk bare på bilde ff la ut av seg selv hvor mye hets og mobbing hun fikk på sin kropp, mens bare timer etterpå hadde mange overvektige lagt ut bilde av sine kropper i media som en mot reaksjoner og disse fikk 1000 vis av likes og hyllest, et av veldig mange eksempler på det samme temaet).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, men har ofte hørt og sett overvektige hakker ned på veldig tynne. Jeg lurer på hvorfor. Vil de selv bli tynne så slanker de seg. Ikke verre.

 

Akkurat som de som ønsker å legge på seg, «bare kan spise litt mer».

 

Å rakke ned på andre, tykk eller tynn, er en uting. Hovedpoenget bør være å ha en sunn og frisk kropp, uavhengig av hvordan denne ser ut.

 

Det man bør være forsiktig med, er å forherlige en kroppsform i så stor grad at andre føler at de må ha en slik kropp for å være god nok. Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man er slank, og man er ikke nødvendigvis usunn fordi man er overvektig. Jo fortere man får disse stereotypiene ut av hodet, jo bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i denne tråden eller i artikkelen som har skrevet at det er ok å mobbe overvektige?

Jeg sitter ikke med samme inntrykk som deg, overvektige får høre det og undervektige får høre det, og jeg mener begge deler er fyfy. Det er litt politisk korrekt for tiden og hylle former og litt overvektige i media (tenk bare på bilde ff la ut av seg selv hvor mye hets og mobbing hun fikk på sin kropp, mens bare timer etterpå hadde mange overvektige lagt ut bilde av sine kropper i media som en mot reaksjoner og disse fikk 1000 vis av likes og hyllest, et av veldig mange eksempler på det samme temaet).

Ja, gud jeg er så lei av alle som skal legge ut bilde av seg selv på internett med "se, jeg veier 5 kg for mye, og viser frem magen min med strekkmerker og pølser" og så skal de hylles i ca 15 min for det. Kan ikke alle bare drite i å kle av seg, tykk, tynn, akkurat presset ut en unge på 5 kg og har strekkmerker fra helvete, arr osv... Alle "hylles", men det finnes ikke interresant. Alle som skal vise kroppen sin sånn som den er.... Jada, fint du er  stolt, men det finnes ikke interessant for oss andre! 

 

 

Anonymous poster hash: 49b48...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at det er helt greit å kommentere overvekt. Men så fort du sier noe om undervektige så er det mobbing og fy fy. 

 

Synes man bør drit og dra i å kommentere andres kropp. Undervektig, overvektig, muskuløs, ingen muskler, samme fader, det er deres kropp, la de nå få ha den kroppen de vil ha. 

Det er motsatt, folk ser rødt om noen kritiserer en overvektig...

Anonymous poster hash: e3628...cbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevis?

Anonymous poster hash: e3628...cbc

 

F.eks. Inngrodde fordommer som dette:

 

Kan tenke med det er flest overvektige som hakker ned på henne. Typisk det.

 

 

Tjukke menneskes evige klaging og håning av slanke mennesker er faktisk et samfunnsproblem.

 

Anonymous poster hash: f4ee9...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det lov å si at man er naturlig tynn, men ikke naturlig tjukk? Det er lov å si at man har høy forbrenning, men lav forbrenning, nei det er det ingenting som heter, det er kun latskap som er grunnen til at du er feit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det lov å si at man er naturlig tynn, men ikke naturlig tjukk? Det er lov å si at man har høy forbrenning, men lav forbrenning, nei det er det ingenting som heter, det er kun latskap som er grunnen til at du er feit.

Nei

Anonymous poster hash: e3628...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydeligvis ikke stort om kvinner. Det er et stort flertall av menn om rakker ned på kvinnekropp.

 

Denne typen kommentarer kommer vel helst fra kvinner...Menn kan snakke nedsettende om mindre attraktive kvinner men de går sjelden rundt og beskylder kvinner for å "bidra til kroppsfokus" med kroppene sine. Denne typen kommentarer er klassisk fra andre kvinner, da det er de som stort sett bryr seg om "kvinners kroppspress".

Anonymous poster hash: 839f4...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bevis? Du får bare Google.

Jeg spurte deg først

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydeligvis ikke stort om kvinner. Det er et stort flertall av menn om rakker ned på kvinnekropp.

Hvorfor henvender da jenta i artikkelen seg til KVINNER?

Er det mulig å ha så lite selvinnsinnsikt. Kvinner er de aller verste mobberne av andre kvinner, og det at du ikke vet det forteller meg at du sannsynligvis er en mobber selv.

Anonymous poster hash: a3111...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henvender da jenta i artikkelen seg til KVINNER?

Er det mulig å ha så lite selvinnsinnsikt. Kvinner er de aller verste mobberne av andre kvinner, og det at du ikke vet det forteller meg at du sannsynligvis er en mobber selv. Anonymous poster hash: a3111...72c

Er du mindre begavet eller? Du kjenner meg overhodet ikke. Jeg har aldri mobbet noen I hele mitt liv. Jeg har derimot blitt mobbet selv. Så slutt å uttale deg om ting du ikke har det minste greie på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mindre begavet eller? Du kjenner meg overhodet ikke. Jeg har aldri mobbet noen I hele mitt liv. Jeg har derimot blitt mobbet selv. Så slutt å uttale deg om ting du ikke har det minste greie på.

Og hvem var det som mobbet deg? Hvilket kjønn hadde de? Er du mindre begavet selv eller?

Anonymous poster hash: a3111...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem var det som mobbet deg? Hvilket kjønn hadde de? Er du mindre begavet selv eller? Anonymous poster hash: a3111...72c

Det var gutter/ menn det skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var gutter/ menn det skal jeg si deg.

Vel, det forklarer ditt hat mot menn. Men de aller fleste kvinner blir mobbet av andre kvinner.

Anonymous poster hash: a3111...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gutter/ menn det skal jeg si deg.

Trist å høre at du ble mobbet, du virker som en hyggelig bruker men der betyr ikke at alle menn er slik. Jeg ville aldri ha mobbet noen!

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig skrevet

Du har med andre ord ikke lest artikkelen? Les den før du uttaler deg for her aner du tydeligvis ikke hva du snakker om. Dessuten hvorfor i helvete skal en måte legge på seg for å ikke få negative kommentarer på kroppen sin? Hvorfor er det så vanskelig å bare godta at noen er tynne og noen er tykke, noen høye, noen lave, noen med eple fasong, noen med pære, noen med brunt hår noen med blondt og heller bry seg mest med sin egen kropp? Hvorfor må alle være A4 og lik hverandre for å få være i fred for negative kommentarer og hetsing for kroppen sin. Herlighet vi lever i 2015 et hver oppegående menneske burde jo ha skjønt for lenge siden at kropper er forskjellige, noen tynne noen tykkere og det er faktisk helt fantastisk. En skal ikke måte gå litt opp i vekt bare for at andre skal la en få være i fred med tåpelige utsagn!

Ikke tåpelig, jeg har selv slete lenge med overvekt og vet at det er vanskelig

Kan tenke med det er flest overvektige som hakker ned på henne. Typisk det.

heller motsatt...

Anonymous poster hash: e3628...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og er den ikke sunn, sterk og frisk så er det fortsatt ingen grunn til å rakke ned på den da heller...

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...