Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

Første gang på lenge jeg ikke sover på dagen... egentlig ganske deilig! Jeg blir bare uvel og uggen av dagsoving, så gjør det kun når jeg føler kroppen skriker etter det. Noe den egentlig har gjort nesten hver dag siden permisjonen startet. Har aldri vært en dagsover, så kroppen reagerer ikke bare positivt på høneblunder heller  :sove: 

Har hatt masse murringer på kveldstid de siste dagene, sånne ganske vonde menstruasjonssmerter. Er vel noe modningsgreier på gang. Jeg blir litt stresset når det skjer, men samtidig litt skuffet når jeg våkner og de er borte. Jeg trodde jeg skulle bli klar denne gangen, men jeg blir liksom ikke helt forberedt på det som skal skje nå heller :unsure: 

Meeen ser frem til å kunne spise brie og spekeskinke igjen da, og kanskje ta meg et glass vin ... om noen måneder :skaal:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5. september 2016 at 13.18, piaisabella skrev:

Det er kjekt med flere barn, og søsken. Jeg er veldig glad for at jeg har fått to barn. Ønsker meg flere men begynner å bli gammel ;) 

Jeg har alltid sett for meg å ha to barn, men føler samfunnet har skapt forventinger om at man skal ha tre (hvis man er vellykket riktignok.. med toppjobb, instagram-worthy hjem osv.. ) Som person er jeg jo ikke en trebarnsmor, så to holder.. men synes det er en underliggende forventing om tre i disse dager. Håper bare jeg har krutt nok til å takle to jeg :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også uggen av å sove på dagtid hvis det ikke er fordi jeg er i veldig underskudd på søvn eller er syk. Tar like lang tid å komme seg igjen som det tar å sove liksom... Hva fyller du dagene med ellers nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg blir også uggen av å sove på dagtid hvis det ikke er fordi jeg er i veldig underskudd på søvn eller er syk. Tar like lang tid å komme seg igjen som det tar å sove liksom... Hva fyller du dagene med ellers nå da?

Ja man kan jo lure :fnise: Jeg ser på Netflix, surfer på nett, leser blader og gjør husarbeid (på et veldig lavt nivå...). Noen dager har jeg jo avtaler som legetime, jordmor e.l. Men herregud tiden fra 08:30-16:00 (før Mini kommer hjem..) går fryktelig fort! 

Hva skal du gjøre i permisjonen? Kanskje jeg trenger litt inspirasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Carouselle skrev:

Ja man kan jo lure :fnise: Jeg ser på Netflix, surfer på nett, leser blader og gjør husarbeid (på et veldig lavt nivå...). Noen dager har jeg jo avtaler som legetime, jordmor e.l. Men herregud tiden fra 08:30-16:00 (før Mini kommer hjem..) går fryktelig fort! 

Hva skal du gjøre i permisjonen? Kanskje jeg trenger litt inspirasjon :fnise:

Eh, godt spørsmål :fnise: Tipper jeg skal bake litt, handle julegaver, ordne babyklær og dra på familiebesøk (plutselig er jo nesten alle pensjonister). Ikke så mye spennende altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg har alltid sett for meg å ha to barn, men føler samfunnet har skapt forventinger om at man skal ha tre (hvis man er vellykket riktignok.. med toppjobb, instagram-worthy hjem osv.. ) Som person er jeg jo ikke en trebarnsmor, så to holder.. men synes det er en underliggende forventing om tre i disse dager. Håper bare jeg har krutt nok til å takle to jeg :eeeh:

Jeg ønsket flere fra jeg fikk min siste, men har ikke fått ønsket mitt oppfyllt. Nå er jeg så gammel at jeg burde ha gitt meg å tenke på det, men dersom jeg får muligheten til å få meg en attpåklatt eller to attpåklatter.... hoihoiii .. til så sier jeg ikke neitakk. Hørte dere den mannfolk??? haha! :fnise:. Synes det er fint for et barn å ha et søsken å vokse opp med som er jevngammelt. Familie er det viktigste som fins for meg. :babysmokk::babyjente:

Jeg følte forventningspress en tid, men det har jeg sluttet med å føle forlengst. Jeg fortalte til folk at jeg har aldri gått inn for å ikke få barn. Men dersom jeg ikke ønsket barn så hadde jeg stått ærlig frem og sagt det. Viktig å stå for det man ønsker. 

Ikke tenk forventninger, men gjør som du vil :). Gjør det som får deg til å føle deg glad og fornøyd! Vet hvordan det med foventninger kan oppleves. 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pentu skrev:

Jeg hadde en periode der jeg ikke kunne sove på dagen fordi jeg ble så utrolig sint av det :fnise:

Sint faktisk :fnise:

Den var ny! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, piaisabella skrev:

Jeg ønsket flere fra jeg fikk min siste, men har ikke fått ønsket mitt oppfyllt. Nå er jeg så gammel at jeg burde ha gitt meg å tenke på det, men dersom jeg får muligheten til å få meg en attpåklatt eller to attpåklatter.... hoihoiii .. til så sier jeg ikke neitakk. Hørte dere den mannfolk??? haha! :fnise:. Synes det er fint for et barn å ha et søsken å vokse opp med som er jevngammelt. Familie er det viktigste som fins for meg. :babysmokk::babyjente:

Jeg følte forventningspress en tid, men det har jeg sluttet med å føle forlengst. Jeg fortalte til folk at jeg har aldri gått inn for å ikke få barn. Men dersom jeg ikke ønsket barn så hadde jeg stått ærlig frem og sagt det. Viktig å stå for det man ønsker. 

Ikke tenk forventninger, men gjør som du vil :). Gjør det som får deg til å føle deg glad og fornøyd! Vet hvordan det med foventninger kan oppleves. 

Jeg er ekspert på å sammenligne meg med andre :sjenert: Men det viktigste er jo som du sier at man gjør det man selv vil og det som føles riktig for en selv! Jeg skal ærlig innrømme at livet til tider føles som en konkurranse.. Karriere, bolig, barn.. osv.. Så for min del er det en kunst å klare å legge vekk de tankene og ikke sammenligne hele tiden. 

Og hvis jeg skulle hatt flere barn så tror jeg at jeg burde begynt litt tidligere. Tror også alderen kommer til å ta meg igjen før jeg rekker å summe meg til å vurdere nr.3! Grå hår og tegn til linjer i ansiktet.. jeg føler noen ganger at Moder Natur prøver å fortelle meg noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, A4-livet skrev:

Eh, godt spørsmål :fnise: Tipper jeg skal bake litt, handle julegaver, ordne babyklær og dra på familiebesøk (plutselig er jo nesten alle pensjonister). Ikke så mye spennende altså...

Åhh høres ut som fine planer! :)

Og jeg håper du får en koseligere tid enn jeg har hatt.. Jeg har jo vært syk siden permisjonen startet :dry:  Det er jo ikke mye jeg har gjort disse ukene, men problemet har jo vært at jo mer jeg gjør jo sykere har jeg blitt. Så jeg er vel litt ufrivillig sengeliggende.. eller sofaliggende er vel mer korrekt. Og så har jeg heller ikke tilgang på bil, så jeg er ikke så fleksibel sånn sett heller. 

I dag tenkte jeg faktisk bake noe.. Bare synd det er mest gøy å lage kaker og boller  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Jeg er ekspert på å sammenligne meg med andre :sjenert: Men det viktigste er jo som du sier at man gjør det man selv vil og det som føles riktig for en selv! Jeg skal ærlig innrømme at livet til tider føles som en konkurranse.. Karriere, bolig, barn.. osv.. Så for min del er det en kunst å klare å legge vekk de tankene og ikke sammenligne hele tiden. 

Og hvis jeg skulle hatt flere barn så tror jeg at jeg burde begynt litt tidligere. Tror også alderen kommer til å ta meg igjen før jeg rekker å summe meg til å vurdere nr.3! Grå hår og tegn til linjer i ansiktet.. jeg føler noen ganger at Moder Natur prøver å fortelle meg noe :fnise:

Er du i tyveårene? 

Jeg synes at du er sterk og flink som innser at du er ekspert til å sammenligne deg selv med andre. Det er ikke rart at man blir slik, for samfunnet er lagt opp slik. Du har selvinnsikt - En bra egenskap! 

Jeg var litt sånn i tyveårene. Sammenlignet meg selv med andre. Jeg er vel litt sånn ennå på noen områder. Når jeg ser meg rundt så vet jeg at det fins mennesker som er på min alder, og eldre enn meg som aldri har fått barn. Jeg har tross alt fått barn, selv om jeg sitter her uten mann, og med en kjærlighetssorg som skuffende sett ikke har tatt helt slutt. Men livet går allikevel fremover :) 

Vi får si : livet er et kunststykke der vi må forsøke å ikke sammenligne oss med andre :)

 

 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. september 2016 at 11.24, piaisabella skrev:

Er du i tyveårene? 

Jeg synes at du er sterk og flink som innser at du er ekspert til å sammenligne deg selv med andre. Det er ikke rart at man blir slik, for samfunnet er lagt opp slik. Du har selvinnsikt - En bra egenskap! 

Jeg var litt sånn i tyveårene. Sammenlignet meg selv med andre. Jeg er vel litt sånn ennå på noen områder. Når jeg ser meg rundt så vet jeg at det fins mennesker som er på min alder, og eldre enn meg som aldri har fått barn. Jeg har tross alt fått barn, selv om jeg sitter her uten mann, og med en kjærlighetssorg som skuffende sett ikke har tatt helt slutt. Men livet går allikevel fremover :) 

Vi får si : livet er et kunststykke der vi må forsøke å ikke sammenligne oss med andre :)

 

 

Jeg burde vel vært i tyveårene, men har bikket the big 3-0 :sjenert: 

Forskjellen er vel at jeg i tyveårene ikke forstod alle de vanskelige følelsene og tankene, men at jeg nå begynner (endelig!) å forstå meg selv og hvor tankene kommer fra. Så takk for kompliment om selvinnsikt :) Synes det er en fin ting å ha jeg og! Selv om jeg noen ganger kunne ønske at jeg hadde mindre av det, livet virker litt enklere for de som ikke har det :fnise: 

Ja du har helt rett, vi har faktisk mye fint i livet som kanskje andre er misunnelige på - så det er viktig å ta en realitetssjekk nå og da. Kanskje jeg ikke har det største huset eller den slankeste kroppen, men det er sikkert ting i livet mitt (som du sier barn/familie) som andre venner og bekjente misunner meg for. Det er litt for enkelt å fokusere på det man ikke har noen ganger, heller enn alt det man faktisk har! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler seriøst magen revner snart.. Jeg som hadde en nett og fin liten kul frem til her om dagen, og nå ser det ut som jeg venter trillinger minst. 

Nettene er ganske urolige, er en del murringer og jeg våkner hver gang jeg må snu meg. Må liksom ta sats og få med meg magen når jeg skal legge meg over på andre siden. Men hvem er det som sover lenge om morgenen, det er ikke den høygravide.. That´s for sure! Så nå har jeg hatt fem timer alene med Mini mens mannen har sovet ut.. Det skal sies at jeg sa jeg kunne stå opp, men jeg hadde ikke ventet at det skulle ta han fem timer å stå opp! Og dessuten vet jeg hvor grinete han er om morgenen, og jeg får jo ikke slappet av når jeg må ligge og høre på at han kjefter og smeller på Mini.. Og så sier han at han straks kommer ned, og så venter jeg ytterligere 40 minutter på at han skal komme seg ned trappa. :angry:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, har jeg fortsatt prøverdagbok :hoho:

Jaja, den har jeg ikke fått med meg.. Kanskje litt i seneste laget å flytte den over til graviditetsdagbok. :sjenert:

Får heller starte opp en ny "vanlig" en når den lille melder sin ankomst :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke så lett å huske alt. Sett mange dagbøker som ligger under gravid der ungen nærmer seg et år f.eks :fnise:

Skjønner du blir oppgitt når mannen står opp så seint. Du er jo faktisk riiiiiimelig høygravid og han burde skjønne at han bør stå opp og avlaste deg. Når mannen skal sove ut pleier jeg å vekke han om han ikke har stått opp før litt over ni, da klager han som oftest på at jeg burde verken han før (jeg prøver å si at det er noe som heter vekkerklokke.....). Håper dagen i dag er fin da, og at du føder snart sånn at ikke magen revner til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje litt krass i mitt siste innlegg i forhold til mannen og soving :unsure: Jeg er jo så "dum" at jeg lar han sove til han våkner, selv om verken han eller jeg ønsker det. Litt sånn bare på trass for å kunne påpeke hvor mange timer han faktisk har fått lov å sove ut. Ikke den beste konfliktløseren jeg altså :rolleyes:

Uansett, har roet meg ned litt nå. Jeg sover faktisk helt greit om nettene, og føler meg passe uthvilt. Så kan ikke klage.. Ble faktisk tilbydd sovepiller i dag på kontroll?! Det var nytt for meg.. "Hvis du er sliten kan du få noen piller som gjør at du sover bedre, det er ikke farlig selv om du er gravid altså".. Valgte å hoppe over likevel jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres ut som meg, omtrent samme strategi her når det gjelder konflikter:fnise:

Tilbud om sovepiller, det hadde jeg ikke trodd man fikk. Hun jordmora jeg har hatt frem til nå kunne sikkert funnet på å spørre da, hun har jo hele tida vært så bekymret for at jeg skal slite meg ut. For ingen har overlevd å gå gravid med en toåring fra før av liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsen er født :hjertesmil::hjerter_rundt::strix: Han er heeelt vidunderlig :hjerter_rundt: 

 

Skjedde for noen dager siden altså, men har ikke fått kommet meg inn hit før nå. Strever veldig med ammingen og har knapt sovet siden han kom. Maks 3-4 timer per natt, er det normalt? :klo: Lill prinsen slumrer jo mye, men kun ved brystet.. så får ikke akkurat lagt meg ned - da våkner han med en gang.

Fødselen var skiiiitvond forresten. Kan ikke huske at det var såååå vondt sist :hakeslepp: Endte med litt komplikasjoner, men alt ok nå. Revnet ikke, så da er vel enden god og alllting godt :fnise:

Skal oppdatere mer senere.. men er litt knapp på tid. Håper så inderlig jeg får til ammingen.. For et styr det er, allerede fått utfordringer med brystene. Herk :sprettoy: Noen andre som har hatt melkeblemmer? Hadde ikke hørt om det før jeg, men tror det erdet jeg har fått. Synes amming virker så lett for alle andre.. men for meg.. mission impossible? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Gleder meg til å høre mer om fødselen og om lillegutt.

Har dessverre ikke så mange lure ammetips. Synes amminga var noe herk selv de første ukene, gruer meg litt til jeg skal i gang med det der. Håper det ordner seg! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...