Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, sitronkake skrev:

..eller det at den er så kvalmende pedagogisk korrekt? :fnise: Mini synes også at Daniel Tiger er gøy, jeg synes det er helt forferdelig.
Peppa Gris er en stor hit her, eller Greta Gris som hun heter på svensk (pleier å se på youtube). Eventuelt så søker jeg bare på "traktor", "lastebil" eller noe lignende :ler: 

Peppa gris er grusomt! :fnise: vet ikke hvorfor, men får helt hetta når det kommer på Barne-TV 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Pentu skrev:

Jo, det står jo 6+ nede i hjørnet. :fnise: Hun er helt låst til skjermen. Roper sammen med ungene. Klapper når de klarer ting osv. Hun storkoser seg. 

Det er veldig deilig. I dag ble tv brukt drøyt mye, for jeg var alene med henne og hadde mye vondt. Så da koste vi oss med film. Må være lov av og til. 

Haha, fantastisk! 

Og ja, jeg synes det er helt innenfor å bruke tv til avlastning når man er helt gåen selv :enig:  Det er som sagt bare noen få måneder siden Mini begynte å fatte interesse for tv. Og tiden før dette var ekstremt slitsom, hun måtte ha hjelp til aktivisering nesten hele dagen. Enten det var å lese bøker eller hjelpe henne med puslespill osv.. Nå rekker vi å trekke pusten mens hun ser litt på nettbrett eller tv, så får vi heller stramme inn om ting kommer helt ut av kontroll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sitronkake skrev:

..eller det at den er så kvalmende pedagogisk korrekt? :fnise: Mini synes også at Daniel Tiger er gøy, jeg synes det er helt forferdelig.
Peppa Gris er en stor hit her, eller Greta Gris som hun heter på svensk (pleier å se på youtube). Eventuelt så søker jeg bare på "traktor", "lastebil" eller noe lignende :ler: 

Der har vi det ja :fnise: 

Huff, har egentlig aldri fulgt med på en hel episode, men i går så jeg én hel episode og ja.. det er kvalmende pedagogisk korrekt! :laugh:

Peppa Gris er også ganske populær her også! Greta Gris faktisk :fnise: Mini klarer alltid å rote seg inn på den spanske versjonen på YouTube, ganske festlig den også :laugh:

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pentu skrev:

Peppa gris er grusomt! :fnise: vet ikke hvorfor, men får helt hetta når det kommer på Barne-TV 😜

Hehe, er enig i at det kan være en smule irriterende :fnise: Men både jeg og mannen går rundt og synger på "Peppaaaa Griiiiis" :laugh: Totalt hjernevaskede! 

Men - Peppa Gris er bedre på tv enn i bokform. Vi har noen bøker om Peppa og de er ganske så slitsomme å lese. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svangerskapet føler jeg at jeg har sjekket av alle mulige vondter og plager gravide kan gå gjennom! 

Leggkramper, halsbrann, kynnere, ryggvondt, blødende tannkjøtt, kvalme, tungpustenhet.. you name it - I got it! 

Har også fått en rekke pigmentflekker i ansiktet.. Har vel meg selv å takke for å ikke kladde meg inn med SPF 50. Jeg ser ut som en leopard i ansiktet. Gratulerer med den.. Har dere vært flinke til å smøre dere i sommer? 

Mini ser ut til å takle overgang til stor avdeling overraskende bra. Nå er vi på dag 4 og det har ikke vært noen klaging eller tårer så langt! Tror det er bra det er mannen som har vært med, jeg har en tendens til å bli veldig sentimental og det smitter over på Mini. Det hadde nok blitt en tutefest uten like om det var jeg som skulle overlevere hver morgen :grine:  

Nå sitter jeg og prøver å lage en spilleliste. Håpet det skulle komme noen nye freshe låter på Spotify i dag, det kommer jo nye lanseringer hver fredag. Men neida, så langt er det ingenting som fenger. Jeg føler virkelig ikke jeg passer inn i dagens musikkbilde. Kan det i det hele tatt klassifiseres som musikk? :klo:  Føler meg virkelig gammel når jeg begynner å gnage om at dagens musikk ikke duger :eeeh: Noen som har noen sanger å anbefale? :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trodde jeg seriøst magen skulle revne! Kan ikke tro at det fortsatt er én måned igjen! Jeg må jo ende opp med å føde Norges største baby?! :eeeh: I tillegg føler jeg at han ligger på tvers, planken liksom.. Dårlig utgangspunkt! 

Ryggen min gir nok snart etter for den voksende magen. Det var jo den som plaget meg mest på slutten sist. Den var så vond at jeg verken kunne sitte eller ligge. Også sliter jeg med å finne en bh som gir støtte nok uten å gi ryggvondter. Prøvde meg på Change og kjøpte en rådyr (lekker) rosa blondesak, men den er allerede blitt litt liten og spesielt komfortabel er den jo heller ikke lenger.. Kunne ønske jeg kunne klare meg med en av disse spileløse variantene, men jeg må dessverre ha mye støtte til puddingene mine som flyter ut til alle kanter :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puddingene :fnise: Kjedelig å ikke finne gode bher da. Kanskje man burde finne noen motvekter å ha på ryggen for å ikke bli så fortung? :klo::ler:

Ang musikk, mannen fant Absolute music på Spotify tror jeg det var. Så her går det i Vengaboys, Aqua osv om dagen. Jr syns det er fengende hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Puddingene :fnise: Kjedelig å ikke finne gode bher da. Kanskje man burde finne noen motvekter å ha på ryggen for å ikke bli så fortung? :klo::ler:

Ang musikk, mannen fant Absolute music på Spotify tror jeg det var. Så her går det i Vengaboys, Aqua osv om dagen. Jr syns det er fengende hvertfall :)

Motvekter høres lurt ut. Blir ikke det litt det samme som å gå med sekk? Haha tror jammen jeg skal prøve meg mer på sekk :ler: 

Og det er ingenting som å høre gode gamle 90-talls schlagere etter noen års pause! Minnene kommer strømmende med én gang! Ungdomsskoleforelskelser og hjemme-alene fester! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor fant et mulig vekstavvik på sist kontroll og nå har jeg fått time på sykehus for ekstra ultralyd. Har vært veldig avslappet til det hele, for hvis det skulle være vekstavvik burde det skyldes at jeg skal føde verdens største baby. Ikke bekymret for at lillebror er for liten i alle fall :ler: Men jeg er redd for at de skal se noe annet på ultralyd. Jeg er så redd for at det skal være noe feil.. Kjenner det knyter seg helt når jeg tenker på at det kan bli en skjebnedag. At livet kan forandre seg fullstendig etter den kontrollen. Høres kanskje rart ut, men er vel bare sånn jeg tenker etter sist gang.. Har med meg en del bagasje fra sist svangerskap som jordmor sier. :sukk:

Mageboeren er veldig aktiv - det er både knyttnever og karatespark ;) Nå skal jeg avslutte kvelden med Gilmore Girls-marathon og spise melkesjokolade :veslejenta::sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Carouselle skrev:

Jordmor fant et mulig vekstavvik på sist kontroll og nå har jeg fått time på sykehus for ekstra ultralyd. Har vært veldig avslappet til det hele, for hvis det skulle være vekstavvik burde det skyldes at jeg skal føde verdens største baby. Ikke bekymret for at lillebror er for liten i alle fall :ler: Men jeg er redd for at de skal se noe annet på ultralyd. Jeg er så redd for at det skal være noe feil.. Kjenner det knyter seg helt når jeg tenker på at det kan bli en skjebnedag. At livet kan forandre seg fullstendig etter den kontrollen. Høres kanskje rart ut, men er vel bare sånn jeg tenker etter sist gang.. Har med meg en del bagasje fra sist svangerskap som jordmor sier. :sukk:

Mageboeren er veldig aktiv - det er både knyttnever og karatespark ;) Nå skal jeg avslutte kvelden med Gilmore Girls-marathon og spise melkesjokolade :veslejenta::sjokolade:

Hei og hopp! Kom over dagboken din, og vil veldig gjerne følge deg videre. Tror kanskje vi har termin ganske likt da jeg også har om ca en måned :)

Håper ultralyden din går strålende, og at alt står bra til med babyen. Det er utrolig vondt å plage seg selv med tanker om at ting kan være galt eller feil.. Så håper virkelig den kan berolige deg!

Kjenner veldig til aktiv magebeboer. Min er til tider helt turbo der han sparker i alle retninger, andre dager kjenner jeg han så vidt.. Når det kommer til plagene du har så tror jeg vi også er ganske like der. Føler meg så klar til å bli ferdig.. Dritlei halsbrann, bekkenplager, tungpustet, kvalme osv.. Men så er det vel verdt det i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det der med BH så må jo det være en av fordelene med å ha små pupper, at de ikke blir større enn en helt gjennomsnittlig pupp på sitt største. Husker jeg var sykt fornøyd forrige gang da jeg ble målt til en c-cup etter at melka hadde kommet, så her er det ikke så stor fare for daier på avveie :fnise:

Skjønner godt at du blir nervøs for UL-en. Det blir jo gjerne sånn at selv om man egentlig tenker at ting er greit, så blir man skikkelig nervøs når man vet at noe skal sjekkes. Men når de ikke har funnet noe så langt, så er det vel ikke så stor sjanse for at det plutselig dukker opp noe nå? :klem: Når har du time?

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, multivitamin skrev:

Hei og hopp! Kom over dagboken din, og vil veldig gjerne følge deg videre. Tror kanskje vi har termin ganske likt da jeg også har om ca en måned :)

Håper ultralyden din går strålende, og at alt står bra til med babyen. Det er utrolig vondt å plage seg selv med tanker om at ting kan være galt eller feil.. Så håper virkelig den kan berolige deg!

Kjenner veldig til aktiv magebeboer. Min er til tider helt turbo der han sparker i alle retninger, andre dager kjenner jeg han så vidt.. Når det kommer til plagene du har så tror jeg vi også er ganske like der. Føler meg så klar til å bli ferdig.. Dritlei halsbrann, bekkenplager, tungpustet, kvalme osv.. Men så er det vel verdt det i lengden :)

Velkommen skal du være! :)

Så gøy at du har termin på samme tid! Føler meg litt som utskuddet denne gangen! Vet ikke om så mange med samme termintid denne gangen!

Jeg håper også ultralyden går bra. En del av meg synes ultralyder er fryktelig spennende og hyggelig, men plutselig kommer panikken over meg når den som utfører den blir litt stille eller må måle noe flere ganger. Det er lett å bare tenke på det som noe koselig hvor man bånder med nurket og sjekker kjønn, men huff.. alle de vonde beskjedene man kan risikere å få på en slik time. Krysser fingrene! Jeg får uansett ikke gjort noe med utfallet, så det er egentlig ikke noe poeng i å bekymre seg unødvendig i forkant. 

Klar til å bli ferdig jeg også nå! Kjenner liksom ikke igjen min egen kropp med alle disse plagene, men samtidig er det litt vemodig å gi slipp på mageboeren og graviditeten. Jeg hadde liksom bestemt meg for å nyte det mer denne gangen, men det var ikke så lett likevel ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. august 2016 at 7.17, sitronkake skrev:

Ang. det der med BH så må jo det være en av fordelene med å ha små pupper, at de ikke blir større enn en helt gjennomsnittlig pupp på sitt største. Husker jeg var sykt fornøyd forrige gang da jeg ble målt til en c-cup etter at melka hadde kommet, så her er det ikke så stor fare for daier på avveie :fnise:

Skjønner godt at du blir nervøs for UL-en. Det blir jo gjerne sånn at selv om man egentlig tenker at ting er greit, så blir man skikkelig nervøs når man vet at noe skal sjekkes. Men når de ikke har funnet noe så langt, så er det vel ikke så stor sjanse for at det plutselig dukker opp noe nå? :klem: Når har du time?

Ja jeg drømmer om små pupper, må være utrolig digg egentlig :fnise: Det høres jo ut som jeg enorme saker, men det er vel mer at de er store i forhold til resten av kroppsbygningen. Ryggen min tåler rett og slett ikke vekten av de :sprettoy: Akkurat nå tror jeg at jeg er en het kandidat for det mannegrisebladet Jugs eller Mugs eller hva det nå heter :fnise: (eller er det noe jeg bare har funnet på...hehe..)..

Hadde faktisk UL-time i dag. Gikk veldig fint, det var kun størrelsen som ble sjekket siden det var grunnen til at jeg fikk henvisning. Og størrelsesmessig var han helt etter boka.. Faktisk tror jeg det er greit om han kommer til termin eller litt før, for han er fin i størrelsen allerede :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fant et avvik på lille og. Så jeg måtte inn på kontroller. Det viste seg å være ingenting, i følge legen jeg snakket med så hadde det veldig med hvem som målte å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahahahaha. Jugs! :hoho: Nå lo jeg høyt for meg selv på toget her. 

Så bra at han var helt etter boka da! Ikke lenge igjen til han kommer nå :jepp: Har dere navnet klart? Jeg håper nesten litt på jente denne gangen, for forrige gang hadde vi endeløse diskusjoner på guttenavn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 17.01, Pentu skrev:

De fant et avvik på lille og. Så jeg måtte inn på kontroller. Det viste seg å være ingenting, i følge legen jeg snakket med så hadde det veldig med hvem som målte å gjøre. 

Det gikk heldigvis fint :) Fikk streng beskjed om å aldri la en turnuslege ta magemål :fnise: Neida, var ikke helt så direkte - men hun mente bestemt at hvis noen andre begynte å blande seg og ta egne mål så kunne man heller la være. Målene var helt verdiløse om de ikke var utført av samme person. 

Og det er litt min erfaring fra da Mini tok hodemål. Da endte vi plutselig hos nevrolog fordi en gammel gubbe av en lege tok et mål som ikke lignet de andre. 

Godt å få sjekket at lillebror vokser som normalt da! :) Hodet og mage stod i stil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11. august 2016 at 17.17, sitronkake skrev:

Bahahahaha. Jugs! :hoho: Nå lo jeg høyt for meg selv på toget her. 

Så bra at han var helt etter boka da! Ikke lenge igjen til han kommer nå :jepp: Har dere navnet klart? Jeg håper nesten litt på jente denne gangen, for forrige gang hadde vi endeløse diskusjoner på guttenavn :fnise: 

Har ikke noe navn klart! Kan ikke se for meg at vi noen gang får det. Mannen har et favorittnavn da, skal jeg la han få viljen sin? Selv om jeg ikke er helt overbevist selv? :huh: Med Mini var det nok jeg som bestemte "mest", men det er kanskje vanlig at damene har sterkest formening om navn? 

Og hvorfor er guttenavn såå vanskelig å enes om?! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket var jeg den gravide og mannen bare en "vanlig mann" (selv om Mini i går konstaterte at det var pappa som hadde stor mage :fnise:) , men hvem er det som sover lenge om morgenen? :sFun_sleeping:

Siden det er jeg som er oppe med Mini har jeg gitt fri tillatelse på mobilen min med NRK Super, Caprisonne og en stor skål med kjeks og potetgull - i senga! :laugh: Bare for å kunne slappe av litt.. Mother of the year. :tongue:

Jeg har en "forferdelig" uvane selv om dagen også, og det er å spise smågodt til frokost. Det smaker så vidunderlig godt! Så i går kveld når mannen lurte på om jeg ikke skulle spise det jeg hadde kjøpt, så var svaret at "nei jeg sparer det til frokost". :sjokolade:

Vi har seriedilemma, akkurat nå er det ingen serier vi vil se sammen på Netflix! Det skaper skikkelig krise på kveldene. Vi ser litt på Orphan Black, men etter 1 sesong og 2 episoder ut i sesong 2 er jeg ikke overbevist. Vi avsluttet nettopp "Stranger Things" sammen, men hva skal vi se på nå? :skya:Mannen vil nemlig verken se på "Gilmore Girls" eller "Frankie and Grace" :ler2:

I går hadde jeg "varetelling" for å sjekke om vi faktisk har noe tøy til lillebror. Det er ikke mye som kan brukes av Mini sin 100 000 kroners garderobe, men heldigvis har vi fått en del veldig pent brukte klær fra en venninne. Og det er gøy å shoppe litt nytt også. Føler lillebror fortjener det :rodmer:

Lurer på om lufteventilene i husene der vi bor er koblet sammen?! Nå lukter det skikkelig nybrygget kaffe her inne, og det kommer ikke fra oss! :kaffekopp: Hyggelig når det lukter godt, men altså det har skjedd at det lukter litt andre ting også :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en normal helgemorgen her :fnise: Ikke potetgullet da (da måtte jeg jo gått ned en etg for å hente) men telefon med NRK Super er hyppig brukt her i gården.

Jeg gleder meg også til å shoppe litt nytt, men naboen sa i går at de hadde litt klær vi kunne få så vi tar hvertfall imot det. Og så må jeg se hva vi har etter jr. Litt enklere å arve den veien, jenter kan også bruke blått liksom (selv om jeg ikke tror vi har så mye av det). Har nesten begynt å stresse med å gå gjennom klærne allerede, tenker at det er kjekt å ha litt god tid liksom. Men jeg får hvertfall holde meg en måned til, er fortsatt tre måneder til termin liksom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skynte meg og kommentere før lillemann våkner...

Mini ser tv, så han er opptatt :ler:  Og apropo.. Blir og kvalm av han daniel tiger :bond: blærk.. Gi meg sesam stasjon heller :ler: 

Har lett brukt tv/ipad og godis som distraksjon..

Så bra alt så fint ut på kontrollen. :klemmer: 

Omg smågodt til frokost er best. Jeg angrer hver søndag på at jeg har spist opp alt smågodtet dagen før.

 

Føkk. nå våkner baby.. Men ang serie å se sammen. Vi ser Shameless nå.. Om ikke dere har sett den anbefales den. Syke saker, fantastisk underholdene :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...