Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

Var jo vondt, men høres ut som om du hadde en tøffere fødsel enn meg. Følte hvertfall aldri for å hoppe ut av vinduet :fnise: Var jo kjempemisunnelig på de som fødte etter meg, syns de var sååååå heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, A4-livet skrev:

Var jo vondt, men høres ut som om du hadde en tøffere fødsel enn meg. Følte hvertfall aldri for å hoppe ut av vinduet :fnise: Var jo kjempemisunnelig på de som fødte etter meg, syns de var sååååå heldige!

Haha. Du er nå litt skjønn er du :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jaja.. kanskje det ikke blir så ille gang nummer to da :) Skal mentalt forberede meg på at det faktisk kan gå ganske bra også! Blir jo nesten litt gira av å høre hvor frelst dere ble av fødingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt var det ja.. Ikke for å skremme men da riene kom denne gangen tenkte jeg hva i helvette er det jeg har gjort.. IGJEN og det frivillig. Brølte ut at jeg aaaaangrer. Jm svarte: Ja.. litt sent å gjøre noe med det nå. :ler:
Men.. de riene jeg hadde nå var helt jævlige kontra første. Med storebror tok de vannet og kroppen lagde riene selv. Denne gangen var jeg pumpa full av modningstabletter og når da vannet ble tatt eksploderte det hele. 
Om du ikke har prøvd det.. Fentanyl!!! Jeg fikk prøve lystgass denne gangen, men fikk helt klaus av den maska. Så jeg begynte å rope etter fentanylen. Fikk det med storebror. Det tar toppen av rien og sløver skikkelig. Jeg var helt fjern der jeg satt og hang over prekestolen :hoho: Jeg sa til meg selv flere ganger at dette er VONDT.. men det er IKKE farlig. Synes det hjalp, for jeg følte aldri jeg skulle dø.

Grunnen til at det var så grusomt vondere denne gangen var jo fordi riene var mer kunstige og at det ble unnagjort på ca 1/4 av den tiden jeg brukte med storebror :bond: 

Men altså.. Fentanyl :rodmer: Den er verdt veneflonen i handa :opplyser: Vurderte kjøre innom føden sist jeg skulle rotfylle bare for å høre om jeg kunne få med mer noen doser :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal huske det! Fentanyl! :) That is the shit! ;)

Lystgass får man ikke på sykehuset her vi bor uansett :rolleyes: 

Egentlig ganske sprøtt at det finnes en hel rekke ulike smertestillende midler, men man har jo ikke peiling på hva det er eller gjør uansett. Er jo kun eksperter på området som kan vurdere hva man vil ha i en slik desperat situasjon. Vii vanlige dødelige har jo bare lært oss ett ord og det er "epidural! for alle pænga" :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Carouselle skrev:

Men synes ikke dere det gjorde sinnsykt vondt å føde? Altså jeg hadde så vondt at jeg egentlig var på vei ut vinduet fra 5.etasje for å kaste meg i døden. Heldigvis var jeg jo så omtåket av smertehelvete at jeg kom meg jo ikke bort til vinduet :eeeh:

Men det var virkelig såå j..... vondt. Det føltes som å bli revet opp og sønder fra innsiden, og den eneste "fornuftige" tanken jeg hadde var at "Jeg MÅ advare mine gravide medsøstre! De må ikke finne på å føde! Noensinne!:fnise:

Nå gikk egentlig sist fødsel ganske greit sånn tidsmessig, den dro ikke ut i timesvis. Men den var også såpass kort at jeg aldri fikk smertestillende. Så kanskje det også har noe med fødselsopplevelsen å gjøre.. 

Kan fremdeles ikke si at jeg ser frem til runde nr.2, og jeg er også livredd for å revne i stykker der nede :ohmy:

:fnise: 

Jeg opplevde det på omtrent samme måte, husker jeg håpet at noen skulle tilby meg litt arsenikk eller lignende, sånn at jeg bare kunne slippe. Høres jo helt forferdelig ut nå i ettertid, men der og da føltes det som en veldig fornuftig tanke :ler: 

Likevel gruer jeg meg ikke så mye til verken fødsel eller smertene denne gangen. Litt fordi jeg har glemt hvor vondt det EGENTLIG gjorde (jeg klarer jo ikke fremkalle den følelsen av smerte), litt fordi jeg nå vet at det går over etterhvert, og litt fordi jeg (tåpelig nok) tenker at neste fødsel sikkert varer kortere enn den første. Håper jeg ikke jinxer sistnevnte ved å innbille meg det på forhånd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det ekstremt mye liv igjen i magen. Det har vært litt rolig de siste dagene, men i natt var det tydeligvis noen som ikke helt klarte å finne roen. Pluss mye murringer. Var sikker på at vannet skulle gå hver gang jeg gikk på do.. som sikkert var 10 ganger i natt. Har sovet alene i mange dager og det er deilig, det føles nesten uutholdelige å dele seng med mannen igjen :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det skjer noe snart :Nikke: Når fødte du ifht termin sist? Og når er terminen din egentlig? Må vel være under en uke igjen eller no nå :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en møkkadag igjen.. Våknet opp ganske frisk og opplagt og klar for dagen, men da jeg skulle legge meg ned litt for å hente inn nattens urolige søvn så sov jeg én time før jeg våknet av tidenes smertehelvete. Den forbaska bihulebetennelsen altså. I går følte jeg meg ganske så fin, var til og med ute og gjorde et ærrend. I dag.. følelsen av at noen har sparket inn hodet mitt med fotballsko med pigger og attpåtil tannpine (følelsen av det.. håper virkelig ikke jeg har en godt kamuflert tannpine!). :tannverk:

Jeg googler meg i hjel etter løsninger og hjelp, men av alt som anbefales så er det ikke mye en gravid (eller ammende) kan bruke.. Prøvde å ringe sykehuset til og med, for å høre om jeg kunne trykke i meg paracet med god samvittighet.. men der var de for travle til å ta telefonen. Finner ikke et betryggende svar på hele internettet angående paracet og graviditet. Bare en haug med tråder fra diverse forum "Hvor mange paracet tok du i løpet av svangerskapet?" - hvor ALLE svarer "ingen". Og jeg er en som aldri bruker paracet altså.. og har likevel tatt to pga. feber. Nå vil jeg jo bare ta det pga. smertehelvete.. Og hvis det står én artikkel om at det er trygt å ta paracet så står det tjue om hvordan barnet ikke utvikler seg som det skal, får ADHD og astma. Sååå.. ja... ikke helt overbevist om at det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er veldig klar på at det er en viktig balanse mellom smerte vs paracet. Han sier at det er verre å gå med smerte i lengden enn å ta noen paracet. Han syns folk er litt latterlige med tanke på alt som står i diverse forum rundt omkring :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kritisk til forum altså (så aner egentlig ikke hva jeg gjør inne på KG :fnise:)..  Så tar ikke informasjonen der for god fisk, men synes likevel det mangler en del nøytral, offentlig god informasjon. Ofte står det jo bare at man skal forhøre seg med legen sin. Det har jo ikke vært så veldig enkelt for meg med tanke på at legen min gjør alt for å unngå meg :P Blir alltid sendt til en håpløs turnuslege. Som heldigvis hadde siste dag på legekontoret i går! :bolledeig:

Små gleder :lol:

Nok en god natt (ingen smerter), men urolig (våknet 6-7 ganger av dobesøk, Mini som gråter, mann som snorker)..  Må nok prøve å hente meg inn litt, men er livredd for å sove på dagen og våkne i et nytt smertehelvete. Det verste er jo at man ikke vet hvorfor man har bihuler!! Man er usikker på deres funksjon! Er det mulig:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holy smokes så j..... vondt jeg har! 

Og som jeg forguder paracet... Ikke veldig glad i å proppe i meg det mot slutten av svangerskapet, men i går og i dag har jeg hatt så vondt at jeg har grått ustoppelig. Og ikke pga. rier, neida.. pga. de j.... bihulene. Tror faktisk ikke jeg gråt under fødselen sist, men altså, nå... dette er mer smertefullt. Ganske sykt! 

Nå har jeg akkurat trykket i meg pizza :spise: Og nå har jeg sendt mannen ut på jakt etter smågodt. Han bør ikke skuffe meg, slik han gjorde for to helger siden. Kjøpte bare feil ting! :kjempesinna: Han kan bare våge denne gangen :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Another day, another paaaaain. Må nok til legen i morgen og legge en plan, for jeg kan ikke leve med denne tilstanden i evig tid. Det blir bedre av smertestillende og nesespray, men ingen av delene skal brukes kontinuerlig i all evighet. Så her må det en alternativ løsning til. Åhh uflaks at jeg skal kanalisere alle kreftene mine på feil type smerte nå! Baaaahh.. :frustrert:

Smågodtet var godkjent, mest fordi jeg skrev spesifikk liste over hvilke ting jeg likte :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff bihulebetennelse er grusomt.. Måtte ha antibiotika den gangen jeg hadde det :sjenert: Var grusomt..

Håper du får noe bedring snart.

Paracet kan da ikke være så farlig som gravid da de på føden gir deg det :P Trøkka lett i meg både paracet og nesespray jeg altså. Hadde med på barsel og drev å sniffa den i meg. Barnepleieren som dille med lillebror sa stakkars, er du forkjøla. Jeg bare: nei nei.. har bare blitt skikkelig junkie i løpet av svangerskapet :ler: 

Jeg ble faktisk kvitt avhengigheten nokså raskt etter hjemkomsten :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada paracet og nesespray skal gå fint, men kan ikke bli avhengig av det i all tid :) Nesespray er vel maks 10 dager eller noe? Tenker at man sikkert ville vurdert antiobiotika nå hvis jeg ikke hadde vært gravid. For her skjer det jo ingenting!!! Fortsatt gravid! 

Nå har jeg sovet ut i tre timer, kjedeligste jeg gjør.. men det føltes nødvendig. Lå og hørte på Mini hoste og trodde hele tiden hun kastet opp, så løp inn og ut av rommet hennes hele natten. Og prøvde å legge en slagplan for om hun nå klarte å få omgangssyken.. Det hadde tatt seg ut. Lå bare å tenkte på at mannen fikk styre med det, og at det sikkert endte med at han ble syk og at jeg måtte føde alene.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt med flere barn, og søsken. Jeg er veldig glad for at jeg har fått to barn. Ønsker meg flere men begynner å bli gammel ;) 

Endret av piaisabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesespray er vel 10 dager ja. Men jeg var jo forkjøla fra oktober til mai, så det funka ikke :ler: Da jeg var gravid ble jeg så kvalm av å bli tett i nesa og var fare for at jeg kasta opp. Så da ble jeg lit avhengig :P 

Vil de ike gi deg antibiotika når du er gravid? jeg fikk flere runder pga den dustete GBSen jeg hadde i urinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...