Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

Ah, jeg ser innlegget mitt ble litt mongo, iPad'n synes det er fint å rette ting som en full sjømann... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, jeg ser innlegget mitt ble litt mongo, iPad'n synes det er fint å rette ting som en full sjømann... :dry:

Klaffet det nå altså?! Gratulerer så mye :)

Hva het tablettene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det klaffet denne runden.( PP 4) Takk!

De jeg kjøpte heter Ortis Bidrottning gelé, er sånne tyggekapsler som smaker æsj :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene og prøveperiodene passerer i raskt tempo. Det ble ikke klaff denne måneden heller. Dette var offisielt PP 2. Jeg vet jeg ikke må miste troen, men samtidig liker jeg ikke at det tar tid denne gangen. Jeg må bare ta ting som det kommer, men også søke hjelp i tide hvis vi nærmer oss et år med prøving. Hadde jeg visst at det skulle bli så vanskelig så hadde jeg selvsagt begynt å prøve igjen litt tidligere. Men lettere sagt enn gjort nå ;) Godt vi ikke utsatte det enda lenger da! 

Jeg tenker også på at disse prøveperiodene som nå kommer kan resultere i termindato i desember og januar, som på absolutt ingen måte er ideelle. Men når man er usikker på om det vil lykkes i det hele tatt, så slutter man vel å tenke at det er trassig med termin på julaften. Den tid, den sorg og bekymring. 

Jeg får tenke som så at jeg er nå heldig som i alle fall har ett barn! <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Mye har skjedd siden sist jeg oppdaterte. Jeg anbefaler ikke å lese prøvedagbøker med mindre man er helt "lugn" på sin egen status eller ikke er i prøvefasen selv. Det er psykisk tortur! :sjenert:

I alle fall det klaffet til slutt for oss, eller det vil si på 3. eller 4.forsøk. Det skulle altså ikke så mye mer til, men min erfaring er at om man er plaget av bakteriell vaginose er det best å ta knekken på det først - selv om det var sykt kjipt å få den ene etter den andre prøveperioden ødelagt av kurer og drit. Men godt å bli kvitt fiskelukten til slutt da :eeeh: 

Nå er det termin om 1 1/2 måned, hu hei hvor det går! Konstant halsbrann, leggkramper, bekkenplager og tissetrang ut av en annen verden. Tungpustet er jeg også blitt.. Good times! Men jeg er ved godt mot, stort sett :)

Nå nyter jeg de siste feriedagene før siste innspurt på jobb og så.. permisjon! Hjeeeelp.. Surrealistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferien nærmer seg slutten og det er bittersøtt. Det er krevende å underholde mini døgnet rundt i ukesvis, men så koselig og gøy det har vært også! Får litt hetta av at alt skal snus på hodet om noen uker. Vi har det jo så bra! Og så skal det komme en liten herremann inn i vår verden og rote til alt. Humøret mitt er en skikkelig berg- og dalbane om dagen. Håper det bare er hormoner og at det ikke sitter dypere. Har fortsatt problemer med å svelge at jeg venter en gutt denne gangen.. Ser for meg at jeg hadde vært lykkeligere om det var en jente.. Håper (og tror) jeg blir glad i dette vesenet likevel. Forstår ikke hvorfor jeg har så store problemer med det, men det føles så fremmed for meg med et annet kjønn. Eneste jeg får høre fra folk er "husk å dekke til snoppen ved bleieskift" :sprettoy:  Skal bli godt å komme til jordmor igjen snart og kanskje få luftet noen av mine tanker.. Vil at denne barseltiden skal bli så bra som mulig, så må jobbe litt med å komme i mental balanse her.. 

Jeg har fått så stygge pigmentflekker i ansiktet denne sommeren. Har blitt flinkere til å smøre meg, men det skjedde så raskt at jeg ikke rakk å reagere.. Ser ut som Flekkfrid :dry: Har vel meg selv å takke siden jeg ikke smurte meg fra dag én.. Synder i sommersol! 

Nå vurderer jeg å spise opp resten av smågodtet før mannen våkner.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inn og legge igjen spor i karusellen :nigo: 

Når den babyen er ute glemmer du at det er en gutt. Baby er baby. Du blir kanskje litt sjokket når du åpner bleie de første gangene. Tissefant ja :ler: 
Og skal jeg fortelle deg en hemmelighet.. Etter å ha sett baby tissefant 1000 ganger så er en voksen manns penis GIGANTISK stor og skummel :hoho: 

Noen ser jo seg selv som jentemamma eller guttemamma og blir litt forvirret av det motsatte kjønn. Men jeg er sikker på at tankene blir glemt når han er her :jepp: 
Vi visste ikke kjønn denne gangen og jeg var 110% sikker på at jeg bar på ei jente. Neida, totalt rundlurt for det var enda en gutt :P Jeg ønsket meg ei jente uten at jeg kunne helt beskrive hvorfor. Men etter han var født føltes noe annet totalt feil. Lillebror er og blir lillebror. Og av og til synger jeg lillebrors vise for han, som jeg synes er en veldig fin sang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 22.45, Kakaoen skrev:

Må inn og legge igjen spor i karusellen :nigo: 

Når den babyen er ute glemmer du at det er en gutt. Baby er baby. Du blir kanskje litt sjokket når du åpner bleie de første gangene. Tissefant ja :ler: 
Og skal jeg fortelle deg en hemmelighet.. Etter å ha sett baby tissefant 1000 ganger så er en voksen manns penis GIGANTISK stor og skummel :hoho: 

Noen ser jo seg selv som jentemamma eller guttemamma og blir litt forvirret av det motsatte kjønn. Men jeg er sikker på at tankene blir glemt når han er her :jepp: 
Vi visste ikke kjønn denne gangen og jeg var 110% sikker på at jeg bar på ei jente. Neida, totalt rundlurt for det var enda en gutt :P Jeg ønsket meg ei jente uten at jeg kunne helt beskrive hvorfor. Men etter han var født føltes noe annet totalt feil. Lillebror er og blir lillebror. Og av og til synger jeg lillebrors vise for han, som jeg synes er en veldig fin sang :sjenert:

Hahaha jeg dauer! :grinele: Du får sagt det du :fnise: 

Å ja det stemmer jo at du ikke ville vite kjønn ja! Herregud for en spenning! Jeg tror jeg ville tippet jente på meg selv også, om jeg ikke hadde fått vite det på ultralyd. Tror det er greit jeg vet på forhånd slik at jeg får kjøpt inn noen klær som ikke har blonder og sløyfer. :shoppe:

Jeg er så redd for at noen skal tro at jeg ikke er takknemmelig for å få en gutt. Jeg er overlykkelig, men jeg ble så satt ut av mine egne følelser og reaksjoner. da det ble bekreftet at jeg føler jeg må si noe om det heller enn å tie. Særlig fordi det er så tabubelagt og at jeg ikke forstår det selv? Og jeg har lagt merke til det hos venninner også. Har én venninne som ikke ville dele med noen hvilket kjønn det var - og selv om hun aldri innrømmet det så var det fordi hun var så skuffet over å få gutt. Og en annen fikk først beskjed om gutt, men på en senere ultralyd jente og hun strålte opp på en helt annen måte da hun visste at det ble jente. Selv om de aldri innrømmet det så virker det som jenter/damer flest drømmer om å få en jente? Kanskje dette også er noe biologisk? Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg føler nesten jeg må forsvare at jeg får gutt? 

Jeg er sikker på at jeg kommer til å føle det samme som deg, at man får jo de barna man får og vil jo ikke bytte for alt i verden :) Heldigvis! :strix:

Uff.. nå har jeg forspist meg på Non-Stop. Du vet når man har spist så mange at det ikke smaker godt lenger? Skjønner ikke hvorfor jeg aldri lærer :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har gått over til stor avdeling i barnehagen og jeg var veldig bekymret for hvordan det skulle gå! Hun er en forsiktig type som bruker lang tid på å bli komfortabel i nye omgivelser. Heldigvis tror jeg barnehagen har gjort en god jobb med sakte tilvenning og hun ser foreløpig ikke ut til å savne den gamle småbarnsavdelingen altfor mye. Men det er muligheter for at sjokket kommer senere når hun skjønner at endringen er permanent og endelig. Akkurat nå er det jo bare stor stas med alle de nye lekene på storbarnsavdelingen. Må innrømme at jeg gråt siste dagen Mini hadde på småbarnsavdelingen. Det var tøft å si hadet til det søte personalet vi er blitt så glade i! 

I dag har jeg hjemmekontor, deilig.. Det gjør vondt både her og der i kroppen så å slippe å vagge til jobb sparer meg for MYE vondter. Akkurat nå har jeg vel vondt i hofter, mage, rygg, lår og bekken. Jippi :tommelopp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå det er så trist når de bytter avdeling i bhgen. Her har bhgen 4 avdelinger. 2 små og 2 store. Mini skal på den minste av de 2 store nå neste uke. Og den ligger ikke på samme plassen som småbarn, så vi får ikke sett de ansatte i det hele tatt. Jeg synes det var ekstremt trist at han skulle slutte der :grine:  De er så herlige de som jobber der. Men.. Da gleder jeg meg desto mer til lillebror skal begynne til neste år :lur: 

Jeg føler også det er litt biologisk at damer ønsker seg jente og menn ønsker seg gutt. Mannen her var litt redd for å få jente, for han kunne jo ingenting om jenter :hoho: 
Jeg følte "alle" sa til meg at: ja du håper vel på ei jente denne gangen. Jeg: Jeg tar det jeg får jeg. (også tenkte jeg.. første året blir vel et helvette uansett :ler: )

Har også merket at det blir på en måte ansett som det perfekte å få et barn av hvert kjønn. Merker hvordan noen (med trykk på noen) skryter det opp i skyene at de får en av hvert kjønn. At da er de definitivt ferdige med barn fordi de har fått et av hvert kjønn. Og jeg som har fått to av samme skal vel ha en til for å prøve å få ei jente.. :murvegg:
Da ei venninne av meg var gravid med nr 2 var vi i byen en tur. Hun møtte ei venninne som også var gravid og venninner var veldig i skyene fordi hun ventet gutt og har jente fra før av. Venninna mi hadde også gutt fra før av. Så da ho andre spurte: Ja hva venter du? En gutt til så venninna mi glad. Ho andre bare ååå ja.. Jeg merket umiddelbart hvordan entusiasmen hennes døde :( :sinna:

Min teori er at det har blitt slikt etter man fikk muligheten til å vite hva slags kjønn man venter før babyen har kommet ut. Merker i hvertfall at de som har eldre barn enn meg selv alltid sier at de ikke skjønner hvorfor man vil vite kjønnet.

Jeg har dog lurt på hvordan jeg ville reagert om lillebror kom ut som ei jente. Ville det vært flere gledestårer? For jeg kom ikke med så mange. Var helt ærlig bare glad ungen var ute for jeg følte høna var totalt sprengt etter fødselen. Så ga litt blanke :ler: Mest sannsynlig tror jeg at jeg hadde gitt blanke da også :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har så rett i det at alle som kommenterer at det er perfekt å få en av hver! Jeg synes det virker best å ha to like jeg da, uavhengig av kjønn. Økonomisk sett (de kan arve klær og leker) - og jeg ser for meg at de krangler mindre enn to av ulikt kjønn. Og jeg tror også de har bedre forutsetninger for å bli gode venner med årene som kommer.. Men ååh som jeg føler med de mammaene som får tre gutter! De er jo selve definisjonen på at man egentlig vil ha jente, så man har like gjerne prøvd tre ganger uten hell...  Ikke min mening altså, men føler samfunnet ser på de litt på den måten! Så kan tenke meg at det er ekstra slitsomt å være guttemamma med tre gutter. Eller det er forresten kanskje verst å være tredjemann i flokken? Jenta som aldri ble! 

Haha, da hadde jeg like godt spist opp resten av Non-Stopen fra i går også.. Magebeboeren ble plutselig veldig aktiv, tror vi har med en liten sjokoholiker å gjøre :)

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har oppheng på NRK Super om dagen og har noen utvalgte serier hun følger. Daniel Tiger er en stor hit. Og Albert Åberg. Hva ser deres barn på? 

Husker jeg ble så irritert på småbarnsforeldre som raste da NRK sluttet å sende Drømmehagen, men nå forstår jeg plutselig frustrasjonen selv! Det er så enkelt å sette på nett-tv, men når episodene forsvinner fordi NRK ikke lenger har rettighetene. DA blir det rabalder i heimen. Mini får nemlig totalt oppheng på enkelte episoder og klikker fullstendig når de er borte. Da hjelper det ikke om det er kommet ut nye episoder, nei.. man skal jo selvsagt se den ene episoden som ikke lenger er tilgjengelig. :rolleyes:

I går klikket jeg fullstendig på mannen.. Han klager over en del ting i livet og når jeg kommer med forslag til løsninger så er det alltid feil tidspunkt å gjøre det på mener han da. Men tro meg, det finnes aldri et perfekt tidspunkt å ta opp noe som helst med mannen! Så i går ble jeg virkelig forbannet! Det snappet for meg fullstendig og jeg tror det er første gang jeg virkelig har skreket til han. Får skylde på hormonene at det er så mye krangling om dagen.. :krangle:

Fikk sjokk da jeg gikk på vekten hos jordmor her om dagen, plutselig 2 kg opp på en uke! :vekt: Tror jeg kommer til å ende på et høyere tall enn sist gitt.. Til tross for at jeg sist gang hadde veldig mye fostervann sist! Men altså, det var den Non-Stopen da.. hehe.. kan vel ikke akkurat si at jeg har levd på grønnkål og gulrøtter i ni måneder heller :rolleyes: Det er forresten en ting som er fryktelig digg med å være gravid.. jeg slipper å holde inn magen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er Daniel Tiger, Vennebyen, Brannmann Sam, Frozen og Labyrint store favoritter. Hun er virkelig frelst på Labyrint for tiden. Syns det er litt vittig, for hun er jo 2 år :P Poppeloppene var en stor favoritt, men så fjernet NRK alt. Da var det sorg i heimen. Hvorfor gjør de sånt?!:frustrert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det klikka litt for deg. Blir så utrolig lei hvis mannen sutrer over noe men at mine forslag til gode og konstruktive løsninger blir avfeid. Om du ikke vil ha hjelp så hold kjeft liksom! :sinna: Tror det er en mannfolkgreie....

Jr liker også Daniel tiger til mors store frustrasjon. Har det programmet langt oppi halsen. Nå om dagen er han veldig glad i Bing, og Tilly og vennene er også populært. Når Bittelille Bennett kommer på blir han sur :fnise: Ellers har/er Thomas toget, Store maskiner, Postmann Pat og Brannmann Sam populært. Og Yup yups. Det ler han faktisk høyt av :)

Virker som om en del er ekstra glade for at vi får en jente denne gangen slik at det blir en av hver, men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Hadde vært kjekt med to gutter sånn at de kunne arvet alle klær og leker som du sier, og sikkert lettere for de å leke sammen. Ser ikke akkurat for meg at jr tar med lillesøster og sparker fotball om noen år liksom :fniser: Men om det blir som med meg og søsteren og kameratene til broren min får han sitt svare strev med å passe på henne fra 15årsalderen. Broren min var så oppgitt for alle kameratene hans var på et tidspunkt interessert i en av oss søstrene :fnise: Sånn sett er det nok best å være lillebror, storesøster er nok uansett ikke interessert i hans kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pentu skrev:

Her er Daniel Tiger, Vennebyen, Brannmann Sam, Frozen og Labyrint store favoritter. Hun er virkelig frelst på Labyrint for tiden. Syns det er litt vittig, for hun er jo 2 år :P Poppeloppene var en stor favoritt, men så fjernet NRK alt. Da var det sorg i heimen. Hvorfor gjør de sånt?!:frustrert:

 

 

Ja, er ikke Labyrint for litt større barn? Med ekte barn, ikke tegneseriefigurer? Eller mulig jeg blandet :) Litt vittig om 2-åringen din har oppheng på det i så fall ja! :)

Poppeloppene tror jeg ikke vi rakk å se før det ble borte. Mini har vært sent ute med å interessere seg for tv, men nå tar det helt av. Og det er litt deilig, selv om det er fy-fy :ph34r: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, A4-livet skrev:

Skjønner godt det klikka litt for deg. Blir så utrolig lei hvis mannen sutrer over noe men at mine forslag til gode og konstruktive løsninger blir avfeid. Om du ikke vil ha hjelp så hold kjeft liksom! :sinna: Tror det er en mannfolkgreie....

Jr liker også Daniel tiger til mors store frustrasjon. Har det programmet langt oppi halsen. Nå om dagen er han veldig glad i Bing, og Tilly og vennene er også populært. Når Bittelille Bennett kommer på blir han sur :fnise: Ellers har/er Thomas toget, Store maskiner, Postmann Pat og Brannmann Sam populært. Og Yup yups. Det ler han faktisk høyt av :)

Virker som om en del er ekstra glade for at vi får en jente denne gangen slik at det blir en av hver, men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Hadde vært kjekt med to gutter sånn at de kunne arvet alle klær og leker som du sier, og sikkert lettere for de å leke sammen. Ser ikke akkurat for meg at jr tar med lillesøster og sparker fotball om noen år liksom :fniser: Men om det blir som med meg og søsteren og kameratene til broren min får han sitt svare strev med å passe på henne fra 15årsalderen. Broren min var så oppgitt for alle kameratene hans var på et tidspunkt interessert i en av oss søstrene :fnise: Sånn sett er det nok best å være lillebror, storesøster er nok uansett ikke interessert i hans kamerater.

Mye kulere å ha storebror enn lillebror ja! :laugh: Lillebror er nok bare en pest og en plage, mens storebror kan være litt kult. Jeg tror egentlig Mini kunne trengt en storebror.. er så redd noen skal plage henne på skolen. Huff, men det får jeg heller ikke gjort noe mer. Med mindre jeg tar en Brangelina eller i dette landet; en Mia Gundersen - å adoptere et litt eldre barn :laugh:

Jeg er også ganske lei Daniel Tiger. Det er et eller annet ved serien jeg ikke takler.. Vet ikke om det er den irriterende intromelodien eller om det er at han henvender seg så mye til den som ser på :dry: Postmann Pat var poppis her også, men forsvant alle episodene i dag eller? Klarer ikke finne de igjen :ohmy: 

Har du en søster og en bror selv? Eldre, yngre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Carouselle skrev:

 

Ja, er ikke Labyrint for litt større barn? Med ekte barn, ikke tegneseriefigurer? Eller mulig jeg blandet :) Litt vittig om 2-åringen din har oppheng på det i så fall ja! :)

Poppeloppene tror jeg ikke vi rakk å se før det ble borte. Mini har vært sent ute med å interessere seg for tv, men nå tar det helt av. Og det er litt deilig, selv om det er fy-fy :ph34r: 

Jo, det står jo 6+ nede i hjørnet. :fnise: Hun er helt låst til skjermen. Roper sammen med ungene. Klapper når de klarer ting osv. Hun storkoser seg. 

Det er veldig deilig. I dag ble tv brukt drøyt mye, for jeg var alene med henne og hadde mye vondt. Så da koste vi oss med film. Må være lov av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en søster som er 17 mnd eldre og en bror som er 3 år og 1 mnd eldre. Mamma ønska tre tette :fnise: Er Postmann Patrick borte altså? Da skal jeg ikke foreslå å se på det hvertfall. Tøfferud er forresten en annen hit her (tog ass, det er stas....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

*snip* Jeg er også ganske lei Daniel Tiger. Det er et eller annet ved serien jeg ikke takler.. Vet ikke om det er den irriterende intromelodien eller om det er at han henvender seg så mye til den som ser på :dry: Postmann Pat var poppis her også, men forsvant alle episodene i dag eller? Klarer ikke finne de igjen :ohmy: 

 

..eller det at den er så kvalmende pedagogisk korrekt? :fnise: Mini synes også at Daniel Tiger er gøy, jeg synes det er helt forferdelig.
Peppa Gris er en stor hit her, eller Greta Gris som hun heter på svensk (pleier å se på youtube). Eventuelt så søker jeg bare på "traktor", "lastebil" eller noe lignende :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...