Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har lenge snakket om at dette er tiden for å prøve på en ny liten spire. 

Vi har en nydelig liten jente fra før, men har alltid sett for oss to barn.

 

Dette var første måneden med prøving og jeg har følt meg veldig gravid, men nå tyder det på at TR er på vei. Jeg er ganske skuffet fordi det klaffet på første forsøk sist gang vi prøvde, så forventningene til at det skulle skje igjen har vært ganske høye! 

 

Nå får jeg virkelig kjenne på alle disse følelsene jeg har lest om i prøverdagbøkene tidligere. Håpet, forventningene, spenningen, skuffelsen.. 

 

Det er helt klart en psykisk utfordrende periode av livet. Særlig når det er litt tabubelagt å snakke høyt om også. Godt man kan skrive fra seg i en prøverdagbok her i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, her vil jeg følge med! :vinke:

 

Er i samme situasjon; har en liten en fra før av som satt på første forsøk, og er i pp1 med andremann nå.

Utrolig nervepirrende altså! Selv om jeg vet veldig godt at jeg ikke kan forvente full klaff på første forsøk, så håper jeg jo veldig på det allikevel.

Jeg skal teste til helgen og veksler mellom å være veldig optimistisk og å se svart på hele prøveprosjektet.

 

Enig i at det er litt tabubelagt å snakke om. I tillegg har jeg en god venninne som sliter med å bli gravid, så da føler jeg enda mer på at jeg ikke kan komme med mine banale bekymringer, så det er godt å ha et sted å snakke fra seg :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Vims

Hei, så koselig med hilsen  :hallo:

Nesten litt godt å høre at vi er flere i samme båt. Da er det jo veldig spennende tider for oss begge! 

 

Er enig i at det er veldig nervepirrende. Blir veldig spennende med testing for deg til helgen da!  Sist gang tror jeg at jeg testet ganske tidlig, men avskrev testen da den ikke ga noe utslag. Trodde jeg. Men det var jo en bitteliten rosa strek, den var bare så liten at den var mikroskopisk. Men strek er jo som kjent strek  :P  Denne gangen er det bare å se om Tante Rød melder sin anmarsj for fullt eller hva som skjer.  :roll:

 

Du har kanskje en dagbok du også? Skal lete og se om jeg finner  :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir veldig spennende med testing til helgen! Jeg har allerede brent av en haug med tester selv om jeg vet det er alt for tidlig å teste, er bare 7 dpo i dag :fnise: Tenkte å teste søndag, men får se om jeg klarer å vente så lenge. Tipper jeg svir av en på lørdag :jepp:

 

Hva skjer hos deg? Har TR meldt sin annkomst, eller var det falsk alarm?

 

Har ikke dagbok nei,føler liksom ikke jeg har så mye fornuftig å melde ;) Vi får se om jeg oppretter en dersom prøvingen drar ut i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Vims:

Da krysser vi fingrene for at du kan gå rett over i gravidtetsdagbok  :danse: Hadde ikke trodd jeg skulle trenge en prøverdagbok, men men  :jolie:

Du ønsker å teste ganske raskt du, skjønner jeg godt. Litt usikker på når tester kan slå ut?

Jeg er jo etter min kjekke lille fertilitetskalender på telefonen (som slår ut i hytt og pine forøvrig) flere dager over forventet TR, men nå har den jo delvis meldt sin ankomst. Selv om jeg har googlet meg frem til at noen fikk en slags TR selv om de var blitt gravide. Snakk om å klamre seg til håpet  :rolleyes: 

Dessuten har jeg PMS ut av en annen verden, og det har man visstnok ikke hvis man blir gravid :opplyser:  

Synes uansett det lover litt dårlig om jeg begynner svangerskapet med spotting. Er så møkklei spotting at jeg ikke har ord  :glare:

Har du opplevd spotting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvakk:

IKM har vært i følge den fantastiske (not) appen på mobilen min, men jeg lurer på om jeg har ulik lengde på syklusene mine. At det bytter om fra 28 til 33 dager annen hver gang. Er det i det hele tatt mulig?!

Virker sånn!

Det har kommet litt blod, så antar at det er en påbegynnende TR. Men jeg leser jo om de som har noe som ligner TR den første måneden, men likevel er gravide. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Teste? Vente? 

 

Og jeg skal huske folat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en fra før av og har akkurat begynt prøvingen på nr to, så her vil jeg også følge med :) Har EL på onsdag eller torsdag tror jeg, så blir noen spennende uker fremover. Hvor gammel er jenta deres? Vår gutt er 1,5 så håper det blir litt under 2,5 år mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet:

Så spennende, jenta vår er snart to år. Plutselig innså jeg at det blir noen år mellom henne og en eventuell nestemann, selv om jeg delvis ønsket to tette (samtidig som jeg ikke har hatt ork til å i det hele tatt vurdere tanken på én til før nå!).

Vi får støtte hverandre i prosessen. En spennende tid!  :enig:  Var det fullt klaff på første forsøk sist eller prøvde dere en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en test i dag av ren nysgjerrighet. Er jeg eller er jeg ikke? 

Jeg var soleklart ikke! Ikke noen antydning til strek en gang. Litt skuffet, og litt lettet - siden jeg har hatt en del småblødninger. Føler at det ikke er noen god start om jeg skulle være gravid. Dessuten har jeg spist både muggost og spekeskinke  :murvegg: Og drukket vin! Og kaffe!

Men nå "feirer" jeg med en stor kaffe som jeg skal nyte. Så får jeg heller avstå når neste EL nærmer seg.. 

Ikke lett med alle disse forbudene mot ditt og datt, lysten på det som er "forbudt" blir jo aldri større enn når man helst skal holde seg unna  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-livet:

Så spennende, jenta vår er snart to år. Plutselig innså jeg at det blir noen år mellom henne og en eventuell nestemann, selv om jeg delvis ønsket to tette (samtidig som jeg ikke har hatt ork til å i det hele tatt vurdere tanken på én til før nå!).

Vi får støtte hverandre i prosessen. En spennende tid!  :enig:  Var det fullt klaff på første forsøk sist eller prøvde dere en stund?

Vi ønsket også to tette, og synes egentlig 2,5-3 år er ganske grei aldersforskjell. Da skjønner eldstemann litt mer.

Det klaffet på tredje forsøk forrige gang, jeg håper det klaffer med én gang denne gangen. Men blir overrasket om det gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en test i dag av ren nysgjerrighet. Er jeg eller er jeg ikke? 

Jeg var soleklart ikke! Ikke noen antydning til strek en gang. Litt skuffet, og litt lettet - siden jeg har hatt en del småblødninger. Føler at det ikke er noen god start om jeg skulle være gravid. Dessuten har jeg spist både muggost og spekeskinke  :murvegg: Og drukket vin! Og kaffe!

Men nå "feirer" jeg med en stor kaffe som jeg skal nyte. Så får jeg heller avstå når neste EL nærmer seg.. 

Ikke lett med alle disse forbudene mot ditt og datt, lysten på det som er "forbudt" blir jo aldri større enn når man helst skal holde seg unna  :P

 

Har testet både i går og i dag jeg også. I går fikk jeg en defekt test som kunne tolkes som svak positiv hvis man virkelig ønsket at den skulle være positiv. Så jeg rakk å være litt opprømt et døgn før jeg testet blendahvitt i dag tidlig. Ble selvfølgelig kjempeskuffa :eeeh:

Og så viser det seg at jeg har telt feil i syklusappen min, så jeg er visst bare 8 dpo i dag :fnise:

Så da er det på'n igjen med testing i morgen og tirsdag. Har ikke noen god feeling da for det føles ut som pms-monsteret er på plass, selv om det kan komme av at jeg er utslitt etter ekstremt mye jobb og stress denne uka.

Har veldig ømme pupper da, og det hadde jeg sist gang jeg var gravid også. Men det har jeg også til vanlig, selv om jeg innbiller meg at de er hakket ømmere nå. Men det kan jo selvsagt komme av at jeg driver å dytter og klemmer på de hele dagen for å kjenne på hvor ømme de er :hoho:

 

Jeg er seriøst ikke laget for så mye spenning, blir helt tullerusk av det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket også to tette, og synes egentlig 2,5-3 år er ganske grei aldersforskjell. Da skjønner eldstemann litt mer.

Det klaffet på tredje forsøk forrige gang, jeg håper det klaffer med én gang denne gangen. Men blir overrasket om det gjør det..

 

To relativt tette virker som en fin ting ja, da slipper man både å dra ut babytiden altfor lenge og de får mest sannsynelig ganske stor glede av hverandre. Og det er jo en fordel at eldstemann kan kommunisere til en viss grad og ikke minst gå litt selv! Disse tvillingvognene gir meg mareritt, selv om jeg elsker Bugaboo sin så mye at jeg nesten vil ha den selv om jeg ikke trenger den  :fnise:

Tredje forsøk er jo kjempebra det og! Håper det klaffer for deg på første jeg og, selv om jeg blir bittelitt misunnelig da  :jolie:  :gravid:  :laugh:

 

Synes du det gikk greit med førstemann da? Svangerskap og barseltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har TR kommet til de grader.. Ingen tvil om hvem som har meldt sin ankomst. Roll out the red carpet, here comes the menzies!  :fnise:

Better luck next time!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann gikk alt egentlig veldig bra :jepp: Hadde ingen plager i graviditeten, fødselen gikk kjempebra og barseltiden gikk bra. Han var veldig puppegutt, skulle bare sove på meg fram til han var 6 mnd (da begynte han å godta vogna både til sitting og soving), og har alltid vært den mest høylytte og bestemte ungen, men bortsett fra det har han vært ganske enkel. Sjeldent vi har stått opp før åtte bl.a :)

Kjenner at det stikker litt at alle er gravide nå, jeg vil også! Men så er vi i pp1 så jeg kan ikke akkurat være utålmodig heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

få deg en bra app! :D det er digg, jeg hadde tre, de var somregel enige

Har du noen å anbefale? Det kan godt være den jeg har egentlig er ganske bra, men at det er jeg med min uregelmessighet som er problemet  :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann gikk alt egentlig veldig bra :jepp: Hadde ingen plager i graviditeten, fødselen gikk kjempebra og barseltiden gikk bra. Han var veldig puppegutt, skulle bare sove på meg fram til han var 6 mnd (da begynte han å godta vogna både til sitting og soving), og har alltid vært den mest høylytte og bestemte ungen, men bortsett fra det har han vært ganske enkel. Sjeldent vi har stått opp før åtte bl.a :)

Kjenner at det stikker litt at alle er gravide nå, jeg vil også! Men så er vi i pp1 så jeg kan ikke akkurat være utålmodig heller :fnise:

 

Sjeldent dere står opp før åtte?!  :sjokkert:  Ok, barn er helt klart forskjellige  :fnise:

Tror vi stod opp åtte én gang, den ene gangen vi skulle noe viktig og helst vært et sted sånn type 08:00 sharp. Det er jo bare typisk  :laugh: Skjønner godt at du ikke lar deg skremme av å få en til da, hvis ting har vært så greit med førstemann  :babysmokk:

 

Vi kan vel ikke bli for utålmodige nei, men jeg er mye mer stresset nå enn sist. Sist trodde jeg det kunne ta 1-2 år, men siden det klaffet så raskt så har forventningene mine vært skyhøye denne gangen. Dessuten har jo kroppen forandret seg litt siden sist og jeg er redd det skal påvirke en mulig graviditet. 

Men, jeg må slutte å s-t-r-e-s-s-e!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann gikk alt egentlig veldig bra :jepp: Hadde ingen plager i graviditeten, fødselen gikk kjempebra og barseltiden gikk bra. Han var veldig puppegutt, skulle bare sove på meg fram til han var 6 mnd (da begynte han å godta vogna både til sitting og soving), og har alltid vært den mest høylytte og bestemte ungen, men bortsett fra det har han vært ganske enkel. Sjeldent vi har stått opp før åtte bl.a :)

Kjenner at det stikker litt at alle er gravide nå, jeg vil også! Men så er vi i pp1 så jeg kan ikke akkurat være utålmodig heller :fnise:

 

Sjelden dere står opp før åtte? :hakeslepp: Her hadde vi en lang periode (vi snakker over et halvt år) der poden konsekvent stod opp kl 5. Heldigvis har det bedret seg litt nå, nå er det som regel morgen rundt kl 7-7:30.

 

 

Vi kan vel ikke bli for utålmodige nei, men jeg er mye mer stresset nå enn sist. Sist trodde jeg det kunne ta 1-2 år, men siden det klaffet så raskt så har forventningene mine vært skyhøye denne gangen. Dessuten har jo kroppen forandret seg litt siden sist og jeg er redd det skal påvirke en mulig graviditet. 

Men, jeg må slutte å s-t-r-e-s-s-e!  :rolleyes:

 

Jeg er også mye mer stresset på at det skal klaffe raskt nå sammenlignet med sist. Forrige gang klaffet det strengt talt før vi begynte å prøve, mannen bare glemte å hoppe av i svingen en gang, og vips så var det bolle i ovnen. Egentlig skulle vi vente en mnd eller to til før vi begynte å prøve for alvor, men så langt kom vi aldri :fnise:

Og siden jeg ble så lett gravid forrige gang har jeg liksom tenkt for meg selv at jeg er en av disse heldige som blir gravide bare man tørker undertøyet på samme tørkestativ, så skuffelsen var ganske stor når det nå ikke klaffet i første pp. Teit å bli skuffa og lei så tidlig, men sånn er det nå bare. Forbereder meg på at dette kan ta litt tid nå, kroppen har jo forandret seg en del siden sist her også. Syklusen er feks. endret, og jeg har mye sterkere menstrasjon nå sammenlignet med før første graviditet.

Bare håper at det ikke er noe galt som gjør det vanskelig å bli gravid....

 

Det ble et langt innlegg :ler:

Ønsker deg en fin-fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at han begynte i barnehagen har han begynt å stå opp mellom 7 og 7.30. En sjelden gang sover han til nærmere åtte, av en eller annen grunn skjer bare det når det er mannen som skal stå opp med han :klo: Hadde en periode på en måned der han stod opp klokka fem. Det var en ganske kjip måned, så all sympati til deg, Frøken Vims.

Jeg har egentlig en liten kg-pause nå, for jeg kjente jeg ble så stressa av alle som ble gravid på første forsøk. Nå som jeg er i dpo-land er jeg heldigvis mindre stressa, for nå får jeg ikke gjort noe fra eller til uansett. Men jeg analyserer hvert eneste lille tegn. Nå er jeg forkjøla (noe jeg var da jeg var 5-6 uker på vei sist) og det kjennes som om mensen skal komme hvert øyeblikk til tross for at jeg er 5 dpo, så er heeeelt sikkert gravid :fnise: Åjadda, her lever galskapen i beste velstående :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...