Stinelin Skrevet 4. januar 2016 Forfatter #301 Del Skrevet 4. januar 2016 Vi har en vanlig kommode fra Ikea med stellematte på toppen. Bader ungene i vasken når de er knøttsmå, deretter badebalje på gulvet. Vår eldste bruker smokk når han sover, gruer meg til å få han til å slutte, det tror jeg blir hardt. Vår yngste har koseklut, synes det er mye mye bedre! Spent på hva minstemann vil ha, han skal få tilbud om smokk om det virker nødvendig, men vil gjerne unngå det om det er mulig. Her bruker vi bare ull bortsett fra på varmeste sommeren, bor på et kaldt sted. Synes man trenger mye mindre ullklær enn bomullsklær, siden de er lette å vri opp og tørke på badet, er tøyelige og behagelige. Kommer mye an på hvor mye babyen søler. Vår eldste har aldri hatt en bleielakkasje og lite gulping, mens vår yngste har hatt mange lekkasjer og mye gulping! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 5. januar 2016 #302 Del Skrevet 5. januar 2016 15 minutter til OUL, blir så spennende😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 5. januar 2016 #303 Del Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, Tinuwiel skrev: 15 minutter til OUL, blir så spennende😊 Nå er du sikkert ferdig så håper alt var tipptopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 5. januar 2016 #304 Del Skrevet 5. januar 2016 45 minutter siden, Pyntestøv skrev: Nå er du sikkert ferdig så håper alt var tipptopp Takk😊 ja, alt så fint ut. og det er en jente😊 måtte komme tilbake om 2 uker så de kunne se at hun vokste som hun skulle, siden jeg ble satt tilbake en uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 5. januar 2016 #305 Del Skrevet 5. januar 2016 Gratulerer, Tinuwiel! Ein ekstra kikk på lillejenta er vel ikkje akkurat å forakta. Når har du termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 5. januar 2016 #306 Del Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, dreia skrev: Gratulerer, Tinuwiel! Ein ekstra kikk på lillejenta er vel ikkje akkurat å forakta. Når har du termin? Nå fikk jeg termin 3juni, hadde 27mai tidligere. Så det blir spennende å se på neste ultralyd😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 5. januar 2016 #307 Del Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, Tinuwiel skrev: Takk😊 ja, alt så fint ut. og det er en jente😊 måtte komme tilbake om 2 uker så de kunne se at hun vokste som hun skulle, siden jeg ble satt tilbake en uke... Gratulerer med frisk og fin jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 5. januar 2016 #308 Del Skrevet 5. januar 2016 Gratulerer med gode nyheter og en liten jente på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 5. januar 2016 #309 Del Skrevet 5. januar 2016 Gratulerer, så hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 5. januar 2016 #310 Del Skrevet 5. januar 2016 Hvor mye har dere gått opp i vekt til nå? 20+4 i dag og opp 4,3 kg. Kjenner at endel av vekten nå har satt seg på rumpe/lår. Den ene gravidbuksen min begynner å skli nedover hoftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 6. januar 2016 #311 Del Skrevet 6. januar 2016 Gratulerer så mye med jenta!!! Jeg har lagt på meg for mye, så nå har jeg kuttet alt sukker og trener jevnt. Jeg var opp 4.5 kg i uke 16. Skal veie meg om noen uker, men håper ikke det er så mye mer opp pga aktiv jul og at magesekken ikke tåler mye mat om dagen. Jeg gikk ned mye før jeg ble gravid, så er nok kanskje derfor det har smelt så fort på igjen. Sist gang jeg var gravid hadde jeg gått opp 2 kg på dette tidspunktet, men da veide jeg også 10 kg mer så det er kanskje forklaringen. Har vært mer sulten, samt sliten, denne gangen. Dårlig kombo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 6. januar 2016 #312 Del Skrevet 6. januar 2016 Vi har faktisk ikke baderomsvekt hjemme (må somle oss til å kjøpe en...), men vil anslå at jeg har gått opp 4 kilo. Skal veie meg hos jm neste uke. Merker at noen bukser og skjørt strammer litt ekstra rundt lårene. Er velsignet med en slank figur fra før, så tror og håper jeg ikke ender opp på +30 kilo som noen gjør. Men det gjenstår å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 6. januar 2016 #313 Del Skrevet 6. januar 2016 Husk at høyde og vekt før graviditeten også spiller en stor rolle da, ikke alltid vektoppgang er sammenlignbart. Jeg var 58 kg før graviditet (168 cm) og har ikke gått opp noe særlig enda. Var 58.4 kg i morges. Men nå er jeg en god del kortere på vei enn dere da, 16+4 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. januar 2016 #314 Del Skrevet 6. januar 2016 18 veker på veg, og vil tru eg har gått opp omtrent 4 kg. Håper det ikkje blir så fryktelig stor vektoppgang, for eg går lite ned under (og etter) amming. Eg har fremdeles nokre kilo ekstra frå kvar av storebrødrene, og målet er at mesteparten skal av igjen når eg er ferdig med barn. Men det er ikkje berre enkelt når ein har min apetitt og mitt krangle-bekken, slik at eg knapt får bevegd meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #315 Del Skrevet 6. januar 2016 Har gått opp 5-6kg på 22 uker. Legger på meg ganske mye i hvert svangerskap, men det har gått fort vekk med de to første. Har hatt elendig matlyst og har spist det jeg har klart å spise rett og slett. Ett sunt måltid om dagen, resten bare tullemat. Nå begynner bekkenet mitt og krangle skikkelig også, jeg hater isete underlag!! Vårbarn er ikke noe for meg, hadde akkurat samme problem på vinterføre med førstemann. Andremann var født på høsten, syntes hele svangerskapet var mye lettere fordi det var barmark den siste halvdelen. Neste mann kommer på høsten, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 6. januar 2016 #316 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg har ikke så mye mage ennå. Puppene derimot,de er en del større.. Rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 7. januar 2016 #317 Del Skrevet 7. januar 2016 Puppene mine har gått opp fra en strl M til XL Dette var i bikinistrl. Må komme meg innom en butikk og kjøpe noen nye bh'er for de neste mnd, spent på hvilken cup jeg ender opp med.. Jeg føler meg heldig så langt, kjente for et par mnd siden at bekkenet ble noe mykere, men det har stabilisert seg, og jeg har ingen smerter slik det er nå. Startet på gravidyoga i dag, første kurs, og er spent på hvordan det blir fremover. Gjør det hovedsakelig for fødselsforberedende grunner, men det er jo også god trening for å stabilisere og myke opp også i tiden frem mot fødsel. Dere som har født før, tok dere noen fødselsforberedende kurs utover det helsestasjon/sykehus tilbød, med doula for eks? Vi vurderer det, for at mannen skal være så forberedt som mulig (det roer nok både han og meg vil jeg tro). Jeg har ikke lyst til å være redd for å føde når den tid endelig kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. januar 2016 #318 Del Skrevet 8. januar 2016 Her er det samme problem, brystene blir så voldsomt store når jeg er gravid og enda større når jeg ammer Jeg tok fødselsforberede kurs på sykehuset (Ullevål), men fikk ikke så mye ut av det. Visste alt fra før av. Hadde lest to bøker om å bli mamma, samt at jeg fikk et hefte om fødsel (samme typen som man får første gang på kontroll), i tillegg til å ha snakket mye med jordmor og venninner som hadde født. Kan være at det kurset ikke var av det beste for har ingenting å sammenligne med. Kan være mannen får mer ut av det, sånn sett. Men, mener min mann følte det ikke var så mye nyttig informasjon. Han visste på forhånd hvordan det kan være for mannen på en fødestue da de fleste av hans nærmeste kompiser hadde fått barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 8. januar 2016 #319 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg er fortsatt ikke tilbake til startvekt, men det nærmer seg nå - et par kilo til, så har jeg gått i null Jeg har også hatt eksplosiv puppevekst de siste ukene, og føler meg i grunn 14 år igjen - alt er ømt, ingenting passer, og jeg er satt ut over hvor fort dette egentlig skjer... Vi skal på OUL neste torsdag, det blir fint <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 8. januar 2016 #320 Del Skrevet 8. januar 2016 9 timer siden, Pyntestøv skrev: Her er det samme problem, brystene blir så voldsomt store når jeg er gravid og enda større når jeg ammer Jeg tok fødselsforberede kurs på sykehuset (Ullevål), men fikk ikke så mye ut av det. Visste alt fra før av. Hadde lest to bøker om å bli mamma, samt at jeg fikk et hefte om fødsel (samme typen som man får første gang på kontroll), i tillegg til å ha snakket mye med jordmor og venninner som hadde født. Kan være at det kurset ikke var av det beste for har ingenting å sammenligne med. Kan være mannen får mer ut av det, sånn sett. Men, mener min mann følte det ikke var så mye nyttig informasjon. Han visste på forhånd hvordan det kan være for mannen på en fødestue da de fleste av hans nærmeste kompiser hadde fått barn. De har faktisk slutten med de kursene ved Ullevål, og hvis det bare er helt standard greier er det heller ikke så farlig. Jeg er mer ute etter "semi-doula-greier", er som regel langt fra spirituell, men i denne situasjonen vil jeg gjerne finne en bitteliten del av urkvinnen i meg slik at jeg forhåpentligvis klarer å takle smertene på best mulig måte Syns i allefall det er verdt et forsøk. Min mann har mest bare fått beskjed fra venner om at "ja, du er der, og mest i veien, og du kan hente vann og klut og sånn.." og da tenker jeg at det kanskje er greit at han vet at han kan spille en større rolle hvis han bare vet litt mer hva han er på vei inn i. Vi får se. Kanskje jeg fabler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå