AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #41 Skrevet 16. september 2015 Apekatt. Dere kan slippe inn 2 millioner om dere vil. Jeg bryr meg ikke lenger om konsekvensene, eller at jeg til slutt blir tvangskonvertert. Dette går sikkert fint. Anonymous poster hash: 75f42...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #42 Skrevet 16. september 2015 Aner du hvor mange tusen flyktninger som enda er i Ungarn? Hvor mange av dem har planer om å komme seg videre? Anonymous poster hash: 8b6e1...a18 2
apekatt Skrevet 16. september 2015 #43 Skrevet 16. september 2015 Hvor mange av dem har planer om å komme seg videre?Anonymous poster hash: 8b6e1...a18 Og det vet vi ingenting om Så er ikke vits å komme med påstand som ikke kan begrunnes.
apekatt Skrevet 16. september 2015 #44 Skrevet 16. september 2015 Men nå skal jeg lese videre, så skal dere få skremme hverandre i fred
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #45 Skrevet 16. september 2015 Hallo. Vi snakker om å flykte fra krig og død ikke sant. Da betyr komfyr, TV og annet svært lite. Det handler om å holde seg i live. Å holde seg i live ? okei så hvis du hadde vært flyktning så hadde det vært nok for deg å holde deg i live, ikke noe mer ? du må ha lite empati. Anonymous poster hash: 64427...176
lille pille Skrevet 16. september 2015 #46 Skrevet 16. september 2015 Det er klart at man ønsker det beste for en selv. Likevel hadde jeg ikke forventet å få gratis-penger fra det landet jeg flyktet til. Og det er der hele forskjellen ligger. De må gjerne være i dette landet hvis de oppfører seg. Men den norske befolkning skal ikke finansiere det. Problemet nå er at mange som kommer til Europa ikke rømmer fra krig. Mange kommer fra blant annet fra Kosovo, hvor det ikke er krig. 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #47 Skrevet 16. september 2015 Det handler om stolthet. Evne til å slåss for at en krig skal ende og ikke fortsette. Jeg kunne aldri tenke meg å snylte på andre lands trygdeytelser, selv om jeg var utlending. Lever du på månene eller ? det er borgerkrig hallo.Det tar tid før en krig tar slutt, hvor skal de gjøre av seg i mellomtiden ? de snylter ikke, de flykter til tryggere land. Anonymous poster hash: 64427...176
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #48 Skrevet 16. september 2015 Det er klart at man ønsker det beste for en selv. Likevel hadde jeg ikke forventet å få gratis-penger fra det landet jeg flyktet til. Og det er der hele forskjellen ligger. De må gjerne være i dette landet hvis de oppfører seg. Men den norske befolkning skal ikke finansiere det. Problemet nå er at mange som kommer til Europa ikke rømmer fra krig. Mange kommer fra blant annet fra Kosovo, hvor det ikke er krig. De forventer ikke gratis penger.De vet ikke engang forskjellen på Sverige og Norge ! de vet ikke at det er noe som heter NAV! kanskje de hører om det etter hvert, men når de bestemmer seg for å flykte, så drar de til vestlige land som har normal og moderne levestandard, ville ikke du også gjort det ? Anonymous poster hash: 64427...176
Cowboy Lotte Skrevet 16. september 2015 #49 Skrevet 16. september 2015 Lever du på månene eller ? det er borgerkrig hallo.Det tar tid før en krig tar slutt, hvor skal de gjøre av seg i mellomtiden ? de snylter ikke, de flykter til tryggere land. Anonymous poster hash: 64427...176 De må slåss og KNUSE IS. Det er eneste løsning. Slik de holder på nå, mener jeg de er meget feige, som stikker av nå som de må ta ansvar for eget land og den politikk som er ført og representert av folket deres... 2
Gothminister Skrevet 16. september 2015 #50 Skrevet 16. september 2015 Å holde seg i live ? okei så hvis du hadde vært flyktning så hadde det vært nok for deg å holde deg i live, ikke noe mer ? du må ha lite empati. Anonymous poster hash: 64427...176 Alt handler om å holde seg i live. Og nei jeg har ingen empati med flyktningene som invaderer vårt land. Hvorfor skulle jeg det? 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #51 Skrevet 16. september 2015 De har Iphones og er meget godt informert. De er ikke dumme. Anonymous poster hash: 75f42...6ed 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #52 Skrevet 16. september 2015 Alt handler om å holde seg i live. Og nei jeg har ingen empati med flyktningene som invaderer vårt land. Hvorfor skulle jeg det? Så du innrømmer at du ikke har empati, interessant.Ja jeg lurer på veldig hvorfor du ikke har empati med mennesker som flykter fra et krigsherjet land, det kunne like gjerne vært du som var en av dem. Anonymous poster hash: 64427...176 1
lille pille Skrevet 16. september 2015 #53 Skrevet 16. september 2015 Han eier ikke medfølelse for andre mennesker så det spørsmålet kan du bare la vær 0 spørre. Når det gjelder medfølelse, så er det ganske komplekst i denne sammenhengen. Hver krone vi bruker på flyktninger, må komme fra et sted. Kommunene må spare inn for å få råd til bolig og opplæring til de nyankomne. Og hva går dette utover? Eldreomsorg, skole, osv. Mer penger til flyktninger, betyr mindre penger til alle andre som også er trengende, som for eksempel eldre, syke og funksjonshemmede. Dette er personer som kanskje har betalt skatt hele livet sitt, og ender opp meg å ikke få den hjelpen de trenger. Så hvem er mest empatisk og medfølende? Den som tar livet av et barn med kreft eller en eldre mann som ikke får hjelp, eller personen som ønsker å ta inn flyktninger? Det finnes ikke noe enkelt svar. 3
Gothminister Skrevet 16. september 2015 #54 Skrevet 16. september 2015 Så du innrømmer at du ikke har empati, interessant.Ja jeg lurer på veldig hvorfor du ikke har empati med mennesker som flykter fra et krigsherjet land, det kunne like gjerne vært du som var en av dem. Anonymous poster hash: 64427...176 Jeg har masse empati med mennesker som jeg brenner for. Mine hjertebarn er rusmiddelavhengige og de svake i Norge. Men nei, ikke med disse som kommer til Europa nå. Det er bare å se hvordan de oppfører seg. 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #55 Skrevet 16. september 2015 Så det er hjelp dem får mener du, mennesker som blir behandlet verre enn hunder av politiet i visse land ?Anonymous poster hash: 64427...176 Hvordan blir de behandlet mener du? Snakker du da om de som nekter å registrere seg i Ungarn? De som registrerer seg får komme inn og blir tatt vare på. De som nekter å registrere seg blir sperret ute med tåregass og vann. Er det sistnevnte gruppe du snakker om? De som nekter å registrere seg, som forsøker å bryte seg gjennom gjerdet og det siste døgnet har skadet 20 politimenn med stein og asfaltkasting?Anonymous poster hash: 094fa...7c2 3
lille pille Skrevet 16. september 2015 #56 Skrevet 16. september 2015 De forventer ikke gratis penger.De vet ikke engang forskjellen på Sverige og Norge ! de vet ikke at det er noe som heter NAV! kanskje de hører om det etter hvert, men når de bestemmer seg for å flykte, så drar de til vestlige land som har normal og moderne levestandard, ville ikke du også gjort det ? Anonymous poster hash: 64427...176 Hvorfor drar de da gjennom hele Europa for å komme til Nord-Europa? De drar gjennom Ungarn, gjennom Østerrike, Tyskland, tar seg til Danmark, og ønsker seg videre til Norge, Sverige og Finland. Som sagt ville jeg også ønsket det beste for meg selv. Men det er ikke viktig. Det er ikke viktig å spørre "ville ikke du også gjort det?". Det er helt irrelevant. Det som er relevant er: - er det hensiktsmessig og ha store folkmasser som krysser grenser som de selv vil? - PST har gått ut og advart om at det kan være IS-soldater sammen med flyktningene - utenfor grensen til Seriba har det blitt funnet hauger med pass/ID papirer. Folk har kastet det får å utgi seg for å være syrere Så hvem trenger genuin hjelp? Det er helt umulig å vite. Av de som kom til Oslo den siste tiden, så var bare halvparten syrere. Det er en stor, udefinerbar folkmasse som kommer. Det er uansett ikke sånn at vi kan hjelpe alle de 170 millionene i Afrika som ønsker seg til Europa. Det er derfor på tide at Europa får kontroll over folkevandringen. 8
Gothminister Skrevet 16. september 2015 #57 Skrevet 16. september 2015 Hvorfor drar de da gjennom hele Europa for å komme til Nord-Europa? De drar gjennom Ungarn, gjennom Østerrike, Tyskland, tar seg til Danmark, og ønsker seg videre til Norge, Sverige og Finland. Som sagt ville jeg også ønsket det beste for meg selv. Men det er ikke viktig. Det er ikke viktig å spørre "ville ikke du også gjort det?". Det er helt irrelevant. Det som er relevant er: - er det hensiktsmessig og ha store folkmasser som krysser grenser som de selv vil? - PST har gått ut og advart om at det kan være IS-soldater sammen med flyktningene - utenfor grensen til Seriba har det blitt funnet hauger med pass/ID papirer. Folk har kastet det får å utgi seg for å være syrere Så hvem trenger genuin hjelp? Det er helt umulig å vite. Av de som kom til Oslo den siste tiden, så var bare halvparten syrere. Det er en stor, udefinerbar folkmasse som kommer. Det er uansett ikke sånn at vi kan hjelpe alle de 170 millionene i Afrika som ønsker seg til Europa. Det er derfor på tide at Europa får kontroll over folkevandringen. Godt og reflektert innlegg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #58 Skrevet 16. september 2015 Jeg vet i allefall at jeg ikke hadde gjort som flyktningene her i byen som truet folkene på flyktningsmottaket fordi de ikke fikk varmt vann første kvelden de kom hit og ikke fikk dusje. Anonymous poster hash: 77574...65f 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #59 Skrevet 16. september 2015 Jeg ville selvsagt vært takknemlig og ydmyk og satt stor pris på og få et telt over hode, samt litt mat og vann. For det handler kun om og bli reddet fra krig å overleve. Jeg ville ikke forventet at jeg skulle reist gjennom halve verden og forpestet et fredelig land med min religion og forlangt og bli tatt hensyn til. Om jeg hadde gjort det. Så hadde jeg fortjent å bli sendt rett tilbake til mitt krigsherjete land. Jeg er vanligvis enig med deg, men akkurat dette er jo faktisk å ignorere virkeligheten. Jeg har stor forståelse for at familier ønsker å komme seg til Tyskland og Sverige som er de landene i Europa som har flagget høyest at de skal ta i mot flyktninger. Da må de nødvendigvis passere mange land. Det er elendige kår i flyktningeleirene og det er ikke jobber å oppdrive. Det er ikke rent vann, mat finnes nesten ikke. Foreldre vil kanskje også fjerne og skåne ungene sine fra elendigheten og dermed få de langt vekk. Det er ikke så svart/hvitt som innlegget ditt. Vi MÅ forbedre levekårene i flyktningeleirene og det er helt forj*vlig at verdenssamfunnet ikke har bidratt med nok midler der. Man skal også være klar over at vi i disse internett-tider kanskje framover er nødt til å begynne og forsvare vårt latterlige høye forbruk. Vi surfer jo strengt tatt på resten av verden. Selvfølgelig vil alle ha et svært hus, hytte, fet bil, nyeste mobil hvert år, dyre klær osv som veldig mange nordmenn har. Vi må være smartere enn som så. Anonymous poster hash: ad2df...0ee 1
NorskTroll Skrevet 16. september 2015 #60 Skrevet 16. september 2015 De forventer ikke gratis penger.De vet ikke engang forskjellen på Sverige og Norge ! de vet ikke at det er noe som heter NAV! kanskje de hører om det etter hvert, men når de bestemmer seg for å flykte, så drar de til vestlige land som har normal og moderne levestandard, ville ikke du også gjort det ? Anonymous poster hash: 64427...176 De vet GODT hva NAV er og de vet GODT hvilke land som gir mest støtte. Det er en grunn til at de ikke vil til Danmark lenger, som var et attraktivt land før, fordi de har kuttet sosialstønaden med 50%. Det er til og med en video på youtube av syriske flyktninger som sier de vil til Sverige, enda de er i Danmark, fordi de ikke får nok penger, mener de på. De er ikke dumme, skjønner du. de lever faktisk ikke i steinalderen. Det er klart de finner ut av sånne ting via menneskesmuglere eller via hverandre. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå