Gå til innhold

Hvis du hadde vært flyktning.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du hadde vært flyktning, flyktet fra ditt eget land, som var i ferd med å bli helt ødelagt,bombet sønder og sammen, der verdens verste terroristgruppe befant seg, ville du flyktet til et naboland og bodd i et telt, eller ville du flyktet videre en plass der levestandardene var mye bedre ? jeg gjetter det siste alternativet.Ja det kan jo kalles å være lykkejeger, men det er fullt forståelig.Det er ikke et liv å bo i et telt i en flyktningeleir i nabolandene.....

Anonymous poster hash: 64427...176
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har full forståelse for dem.

Anonymous poster hash: 75f42...6ed

• Liker 13
Skrevet

Det er INGEN som hevder at det ikke er fullt forståelig. 

Spørsmålet handler ikke om hva som er best for meg som flyktning, spørsmålet er hva som er overkommelig for dem som tar i mot meg. 

Spesielt fordi perspektivet ikke er en og en flyktning, men antall som har statistisk betydning for hvor jeg kommer. 

• Liker 10
Skrevet

Mitt største ønske ville vært å få slutt på krigen. Og fått hjelp til å bygge opp landet mitt og huset mitt, slik at jeg kunne flyttet hjem igjen så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 94381...283

• Liker 9
Skrevet

Ville nok komt meg til det nærmeste trygge landet som mulig. Dersom et av nabolandene hadde en flyktningsleir hadde jeg absolutt dratt dit så lenge jeg ville vært trygg. Jeg hadde også håpet på at EU land ville sendt flyktningsleiren flere midler for å forbedre levestandarden. Jeg hadde nok også følt meg litt snytt av mine tidligere landsmenn som dro vestover for å søke lykken og dermed ender opp med midlene flyktningsleirene kunne ha fått. 

Anonymous poster hash: 8b6e1...a18
  • Liker 17
Skrevet

Jeg ville selvsagt vært takknemlig og ydmyk og satt stor pris på og få et telt over hode, samt litt mat og vann. For det handler kun om og bli reddet fra krig å overleve. Jeg ville ikke forventet at jeg skulle reist gjennom halve verden og forpestet et fredelig land med min religion og forlangt og bli tatt hensyn til. Om jeg hadde gjort det. Så hadde jeg fortjent å bli sendt rett tilbake til mitt krigsherjete land.

• Liker 8
Skrevet

Ja, hadde man bare fått slutt på krigen. Nå driver heldigvis de store gutta å forhandler.

Anonymous poster hash: 75f42...6ed

• Liker 1
Skrevet

Klart man hadde flyktet til et land som inviterer alle inn og hvor man ikke trenger å jobbe for å ha det bra. 
Håper noen land åpner dørene for oss når Norge er ødelagt av massive kulturer og is medlemmer... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville selvsagt vært takknemlig og ydmyk og satt stor pris på og få et telt over hode, samt litt mat og vann. For det handler kun om og bli reddet fra krig å overleve. Jeg ville ikke forventet at jeg skulle reist gjennom halve verden og forpestet et fredelig land med min religion og forlangt og bli tatt hensyn til. Om jeg hadde gjort det. Så hadde jeg fortjent å bli sendt rett tilbake til mitt krigsherjete land.

Takknemlig og ydmyk for å få et telt over hode ? du vet at de ikke har noe toalett der, at komfyr og andre normale fasiciliteter som DU bruker daglig og som de er vant til, ikke er omtrent ikke eksisterende ?

• Liker 7
Skrevet

Takknemlig og ydmyk for å få et telt over hode ? du vet at de ikke har noe toalett der, at komfyr og andre normale fasiciliteter som DU bruker daglig og som de er vant til, ikke er omtrent ikke eksisterende ?

Og derfor burde vi prioritere å sende ned flere midler istedenfor å gi nye europere boliger og store beløp med penger. 

• Liker 8
Skrevet

Klart man hadde flyktet til et land som inviterer alle inn og hvor man ikke trenger å jobbe for å ha det bra. 

Håper noen land åpner dørene for oss når Norge er ødelagt av massive kulturer og is medlemmer... 

Vi inviterer ikke alle inn, ikke med de strenge innvandringsreglene vi har, og det er NORMALT og ville ha seg et noenlunde normalt liv, synes du ikke det, du som bor i et av verdens rikeste land ? Norge blir ikke ødelagt av massive kulturerer, dette har med uvitenhet å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du hadde vært flyktning, flyktet fra ditt eget land, som var i ferd med å bli helt ødelagt,bombet sønder og sammen, der verdens verste terroristgruppe befant seg, ville du flyktet til et naboland og bodd i et telt, eller ville du flyktet videre en plass der levestandardene var mye bedre ? jeg gjetter det siste alternativet.Ja det kan jo kalles å være lykkejeger, men det er fullt forståelig.Det er ikke et liv å bo i et telt i en flyktningeleir i nabolandene..... Anonymous poster hash: 64427...176

Jeg hadde vært glad for hjelpen jeg fikk og vist takknemlighet. Jeg hadde ikke kastet mat og vann og drevet med vandalisme.

Anonymous poster hash: 7cb22...eea

• Liker 11
Skrevet

Og derfor burde vi prioritere å sende ned flere midler istedenfor å gi nye europere boliger og store beløp med penger. 

Det blir ikke prioritert, og ikke vil sikkert ikke bli prioritert heller, det er bedre å hjelpe de som allerede har kommet til Norge.Du vet det er mange polske mennesker som hever barnetrygd som bor i polen, synes du det er riktig også, å sende ut alle penger som finnes av oljefondet ? merkelig tankegang du har.

Skrevet

Jeg er litt i tvil om de landene hadde hjelpt oss på den måten som vi hjelper dem, om det var vi som var i fare. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde vært glad for hjelpen jeg fikk og vist takknemlighet. Jeg hadde ikke kastet mat og vann og drevet med vandalisme.

Så det er hjelp dem får mener du, mennesker som blir behandlet verre enn hunder av politiet i visse land ?

Skrevet

Sikkert. Hva med dine barn?

Anonymous poster hash: e467f...eee

• Liker 3
Skrevet

Det blir ikke prioritert, og ikke vil sikkert ikke bli prioritert heller, det er bedre å hjelpe de som allerede har kommet til Norge.Du vet det er mange polske mennesker som hever barnetrygd som bor i polen, synes du det er riktig også, å sende ut alle penger som finnes av oljefondet ? merkelig tankegang du har.

Nå diskuterer vi ikke Polen og barnetrygd.

Jeg mener at det virker mer riktig å sende penger ned til flyktningsleirene enn til nye landsmenn. Vi kunne hjulpet en stor andel flere dersom vi brukte det samme beløp der nede som vi istedenfor velger å bruke her, i tillegg vil det å gi nye landsmenn såpass mange goder sende signaler til flere potensielle immigranter. Dette er mitt perspektiv, men du er velbekomme til å mene noe annet. 

• Liker 5
Skrevet

Mitt største ønske ville vært å få slutt på krigen. Og fått hjelp til å bygge opp landet mitt og huset mitt, slik at jeg kunne flyttet hjem igjen så fort som mulig.Anonymous poster hash: 94381...283

Media fokuserer på flyktningene istedenfor årsaken til problemet. Nettopp krigen, som nå blir kjempet av USA, samt støttet av NATO (som Norge tar del i). Det er en grunn til at det ikke blir snakket om de flere titalls milliardene som blir sendt til Syria "opprørere", som "uheldigvis" ledet til ISIS' skapelse. For ikke å snakke om de vestlige militære offiserene som har som oppgave å støtte "opprørerne" med våpen, trening, samt luftstøtte.

De fleste har ikke skjønt det ennå, men en krig har startet...

Anonymous poster hash: 6a91e...242

• Liker 3
Skrevet

Så det er hjelp dem får mener du, mennesker som blir behandlet verre enn hunder av politiet i visse land ? Anonymous poster hash: 64427...176

Hvordan blir de behandlet verre enn hunder? Vis eksempler.

Ps: Hunder bør i utgangspunktet behandles godt. Hvordan mener du hunder bør behandles egentlig?

Jeg har sovet mye i telt i løpet av livet. Ser ikke problemer med det.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...