Gå til innhold

En ansatt i barnehagen klikket på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men "de voksne" i barnehagen vil ikke bli omtalt som koselig. De vil bli omtalt som dyktige. De er ikke der for å være god med barna våre. De skal bygge grunnlaget for at de skal bli skoleflinke og ha 100 venner fordi de bobler over av sosial kompetanse.

 

Lurer på hvordan denne voksne pedagogiske lederen hadde reagert om barnet hadde gitt henne en klem på butikken. Hadde det vært greit? Hadde det vært mangel på respekt av hennes utdannelse?



Anonymous poster hash: 71e21...0b9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OISANN! Det ble litt av tråd. Husker jeg jobba i barnehage som støttepedagog. Må si det var viktig for ped.ledere å vise sin yrkesstolthet og at de var øverst der. På en måte.

Men følger TS med her? Hvordan har det gått TS???

Anonymous poster hash: bf933...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda...her var det mange frustrerte barnehagetanter og/eller onkler.

Skal få meg jobb i barnehage, sånn at jeg en gang i livet får gleden av å bli kalt for tante :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage lærer vi barna å si oss med navn. Etter noen få uker kan en ettåring peke på hvem som er hvem når vi sier navnene våre til dem.

Derfor vil det være logisk for dere foreldre å kalle oss ved navn.

For siste gang : vi vil ikke bli kalt tanter eller onkler. Er det så utrolig vanskelig å venne seg til noe annet, når vi ber om dette? Selv barna får det til! Utrolig at ikke foreldre klarer det også......eller vil...eller er for gammeldagse...eller....

Anonymous poster hash: 32e63...fe9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage lærer vi barna å si oss med navn. Etter noen få uker kan en ettåring peke på hvem som er hvem når vi sier navnene våre til dem.

Derfor vil det være logisk for dere foreldre å kalle oss ved navn.

For siste gang : vi vil ikke bli kalt tanter eller onkler. Er det så utrolig vanskelig å venne seg til noe annet, når vi ber om dette? Selv barna får det til! Utrolig at ikke foreldre klarer det også......eller vil...eller er for gammeldagse...eller....

Anonymous poster hash: 32e63...fe9

Det er stor forskjell på å snakke til og om personer, samt om man vet navnene eller ei.

Før barn/foreldre hat lært seg navnene til de ansatte (altså i de første par ukene), samt i tilfeller der man snakker om barnehageansatte generelt, er det praktisk og innarbeidede begrep man gjerne lett tyr til.

For eksempel som i situasjonen i HI.

For n'te gang: Vi vil bare bruke de begrepene vi er vant med fordi de er trygge, gode og innarbeidede uttrykk.

Er det så utrolig vanskelig å akseptere dette, når vi bare bruker det vi er vant med?

Selv barna skjønner hva vi mener.

Utrolig at noen av dere barnehagetanter/onkler ikke kan forstå det...eller ikke vil...eller er for høye på dere selv...eller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For siste gang : vi vil ikke bli kalt tanter eller onkler. Er det så utrolig vanskelig å venne seg til noe annet, når vi ber om dette? Selv barna får det til! Utrolig at ikke foreldre klarer det også......eller vil...eller er for gammeldagse...eller....

Anonymous poster hash: 32e63...fe9

Men den pedagogiske lederen hadde ikke bedt TS om dette. TS var ikke klar over at dette var ønsket. Hun fikk bare kjeft fordi dette tydeligvis er noe som er almenn kjent.

 

Jeg var forresten på biblioteket i dag. Jeg skulle til å si noe til barna om bibliotekarer, men så droppet jeg det. Jeg kom på at jeg hadde glemt å sjekke hva slags tittel bibliotekarer har i dag. Kanskje bibliotekarer nå betyr noe nedlatende? F.eks. "person uten utdannelse som stempler lånekort". Jeg vurderte å si "de voksne", men det ble litt rart det også... Så jeg holdt bare kjeft. Kunne evt. hvisket det. Men ville ikke risikere å videreføre dårlige holdninger til barna. Jeg får ta meg en runde på nett for å holde meg oppdatert på yrkestitler som er lov å si i 2015. Noen her som vet hvor jeg finner den oversikten som vi alle tydeligvis skal kunne utenatt???

Anonymous poster hash: 71e21...0b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår barnehage lærer vi barna å si oss med navn. Etter noen få uker kan en ettåring peke på hvem som er hvem når vi sier navnene våre til dem.

Derfor vil det være logisk for dere foreldre å kalle oss ved navn.

For siste gang : vi vil ikke bli kalt tanter eller onkler. Er det så utrolig vanskelig å venne seg til noe annet, når vi ber om dette? Selv barna får det til! Utrolig at ikke foreldre klarer det også......eller vil...eller er for gammeldagse...eller....

Anonymous poster hash: 32e63...fe9

 

DU vil ikke det. Mulig at ingen i din barnehage vil det, eller for den saks skyld i området du bor i. Andre synes det er koselig, mens andre igjen ikke bryr seg. Og hvis du har lest tråden så ser du også at de fleste ikke hadde peiling på at dette var noe som kunne bli sett på som negativt.

 

Og at barna kaller dere med navn er en selvfølge. Barnehagetante er et fellesbegrep, som lærer. "Hvem av lærerne var med på skoleturen?" kan man spørre om. I barnehagen vil man spørre om hvem av de voksne/barnehagetantene var med på turen. Jeg har vokst opp med å si de voksne, det var vanlig i min barnehage, derfor faller det seg naturlig for meg å si. En jeg kjenner i nabokommunen vokste opp med å si barnehagetanter, og hun bruker ordet fremdeles fordi "de voksne" føles unaturlig for henne.

 

At noen dømmer min venninne, som er verdens herligste, mest sprudlende dame som aldri har sagt et vondt ord om noe (bortsett fra barnehagetante), sier mye mer om dem enn om henne. Og ja, jeg reagerer på at folk som har fullført en pedagogisk utdannelse er så rigide og har så lite forståelse for nettopp barnelærdom og hvor mye av den vi holder fast i også som voksne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men "de voksne" i barnehagen vil ikke bli omtalt som koselig. De vil bli omtalt som dyktige. De er ikke der for å være god med barna våre. De skal bygge grunnlaget for at de skal bli skoleflinke og ha 100 venner fordi de bobler over av sosial kompetanse.

Lurer på hvordan denne voksne pedagogiske lederen hadde reagert om barnet hadde gitt henne en klem på butikken. Hadde det vært greit? Hadde det vært mangel på respekt av hennes utdannelse?

Anonymous poster hash: 71e21...0b9

Så man skal være kald mot barna da eller? Litt som en professor på universitetet som bare skal ha en ren undervisende rolle og egentlig ikke bryr seg om studentene sine? Sånn vil du ha det i barnehagen? Jaja. Stakkars barn sier jeg bare

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal være kald mot barna da eller? Litt som en professor på universitetet som bare skal ha en ren undervisende rolle og egentlig ikke bryr seg om studentene sine? Sånn vil du ha det i barnehagen? Jaja. Stakkars barn sier jeg bare

Jeg oppfatter AB sin første del som ironisk. Som hvordan det blir når man ikke vil bli omtalt som koselig.

Andre avsnittet viser jo at h*n er enig med oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter AB sin første del som ironisk. Som hvordan det blir når man ikke vil bli omtalt som koselig.

Andre avsnittet viser jo at h*n er enig med oss.

Åja da så.

Sorry er litt trøtt. Oppfatta ikke ironien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt av meg å vurdere å bruke begrepet barnehagetante/onkel konsekvent fremover, bare på trass..?

Lyst til å gjøre det samme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt av meg å vurdere å bruke begrepet barnehagetante/onkel konsekvent fremover, bare på trass..?

Tenkte det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det galt av meg å vurdere å bruke begrepet barnehagetante/onkel konsekvent fremover, bare på trass..?

Vi som jobber i barnehage er vandt med trass må du huske på :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber i barnehage er vandt med trass må du huske på :fnise:

Det var det jeg regnet med, så da vil det sannsynligvis gå ganske greit.. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor vil det være logisk for dere foreldre å kalle oss ved navn.

De ansatte i barnehagen er ikke verdens sentrum; meget langt derifra, faktisk. Å bry hjernen sin med å huske navnet på alle bussjåførene, kassadamene og barnehagetantene en er borti - vel, den som synes det er av verdi å kunne slikt - værsågod. Noen synes også det er verdt å gå rundt og huske på bilnummer.

Anonymous poster hash: 709e9...ea7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det galt av meg å vurdere å bruke begrepet barnehagetante/onkel konsekvent fremover, bare på trass..?

Og dere kaller oss barnslige? :rolleyes:

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men "de voksne" i barnehagen vil ikke bli omtalt som koselig. De vil bli omtalt som dyktige. De er ikke der for å være god med barna våre. De skal bygge grunnlaget for at de skal bli skoleflinke og ha 100 venner fordi de bobler over av sosial kompetanse.

 

Lurer på hvordan denne voksne pedagogiske lederen hadde reagert om barnet hadde gitt henne en klem på butikken. Hadde det vært greit? Hadde det vært mangel på respekt av hennes utdannelse?

Anonymous poster hash: 71e21...0b9

 

 

 

Vel, jeg er både god med barna og dyktig, og jeg får ofte klemmer på butikken. Det er både veldig hyggelig og aldeles greit. Et stort kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere kaller oss barnslige? :rolleyes:Anonymous poster hash: 0021c...042

Sandkassementalitet er jo relevant i denne saken.. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...