Gå til innhold

En ansatt i barnehagen klikket på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sbakker om ordlyden i tittelen som er lik. Søster kontra tante. Er tydeligvis du som har tungt for det.

Historien bak yrkene og menneskers holdninger til ordene er vidt forskjellige.

Lurer oppriktig på hva iqen din er.......

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Historien bak yrkene og menneskers holdninger til ordene er vidt forskjellige.

Lurer oppriktig på hva iqen din er.......

Anonymous poster hash: 0021c...042

Syns ikke det spiller noen rolle

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det spiller noen rolle

Hvis det ikke spiller noen rolle så er det vel helt ok å kalle folk negre og løsunger

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke spiller noen rolle så er det vel helt ok å kalle folk negre og løsunger

Anonymous poster hash: 0021c...042

Jøss når ble tante et skjellsord sier jeg bare?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tonnevis av folk her inne som snakker nedsettende om jobben.

Anonymous poster hash: 0021c...042

Jeg har ikke sett noen i tråden rakke ned på ansatte i barnehagen. Jeg derimot observert flere som mener det er tilstrekkelig med barneoppbevaring som ble praktisert før. Det er ikke å rakke ned på utdanningen.

Eksempel:

Før var gården bondens opplæringsplass. I dag er det vanlig å utdanne seg til agronom før en overtar gården. Begge deler gjør en i stand til å være bonde, men man står bedre rustet til å gjøre en bedre jobb med utdannelsen som bakgrunn.

I tillegg har man bedre forutsetninger for å tilrettelegge driften ved ønskede eller påkrevde endringer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss når ble tante et skjellsord sier jeg bare?

Du klarer kanskje å lese, men forståelsen av det du leser tror jeg du sliter alvorlig med

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Historien bak yrkene og menneskers holdninger til ordene er vidt forskjellige.

Lurer oppriktig på hva iqen din er.......

Anonymous poster hash: 0021c...042

En bonde er fortsatt en bonde, selv om h*n har tittelen agronom. Aldri hørt om at bønder blir hårsåre for at de kalles bønder og ikke ved utdanningstittel

Det er bondens evne til omsorg for dyrene som er relevant, ikke om tittelen et agronom eller ei.

Dette er utvikling, også dagens helsesøster har en høyere kompetanse enn folk i samme yrke for 100 år siden.

Det at noen tok en utdannelse innen barnepass og må heve sitt ego og ikke vil assosieres med "de andre" et jo bare deres eget tap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om assistentene egentlig har en utdannelse som ingenør eller regnskapsfører? Da må det jo være nedverdigende og bli kaldt for assistent. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bonde er fortsatt en bonde, selv om h*n har tittelen agronom. Aldri hørt om at bønder blir hårsåre for at de kalles bønder og ikke ved utdanningstittel

Det er bondens evne til omsorg for dyrene som er relevant, ikke om tittelen et agronom eller ei.

Dette er utvikling, også dagens helsesøster har en høyere kompetanse enn folk i samme yrke for 100 år siden.

Det at noen tok en utdannelse innen barnepass og må heve sitt ego og ikke vil assosieres med "de andre" et jo bare deres eget tap.

Forskjellen er at en barnehagetante i 1978 og en barnehagelærer i 2015 langt på nært har de samme oppgavene.

Anonymous poster hash: 0021c...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at en barnehagetante i 1978 og en barnehagelærer i 2015 langt på nært har de samme oppgavene.

Anonymous poster hash: 0021c...042

Det gjelder for bonden også!

Dessuten viser svaret dott at du selv undervurderer betydningen av utdanningen din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt lærer fra nå av. 

En lærer har tross alt kun 3 år på høgskole. Tiltal meg som lektor med tilleggsutdannelse, takk!



Anonymous poster hash: 6a8e6...876
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder for bonden også!

Dessuten viser svaret dott at du selv undervurderer betydningen av utdanningen din.

Bonden har de samme oppgavene.

Og hvorfor undervurderer jeg min egen utdanning, mener du?

Anonymous poster hash: 0021c...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her vitner jo nettopp om manglende forståelse for det mange her prøver å formidle. Det handler i stor grad ikke om "organisert" læring i bhg. Men det handler om å ha kompetanse om barn, utvikling, psykisk helse osv. En barnegruppe i en bhg består av kanskje 20 forskjellige barn som alle kommer fra ulike bakgrunner og har ulike forutsetninger. Livet i bhg handler om å kunne evne å gjøre det riktige og det beste for HVERT enkelt barn slik at ALLE de 20 barna får en god hverdag, at alle har noen å leke med, at alle blir behandlet med respekt, forståelse, tid osv. Mange barn trenger MYE tilrettelegging for blant annet å fungere i gruppen, de trenger støtte i lek, sosiale relasjoner, med språk osv osv. Det er gjennom alt man gjør i hverdagen barna lærer i barnehagen, og bhg-dagen er en stor del av barnas hverdag og hvordan de blir møtt og behandlet der har mye å si for videre utvikling, selvfølelse, selvbilde osv.

Veldig mange barn kommer fra forhold som ikke alltid er like bra, og da har barnehagen et stort ansvar for å fange opp dette. Uten kompetanse er det kjempevanskelig.

Barn har mange ulike behov som skal bli tatt på alvor, og det å kunne balansere enkeltbarnet ift gruppen her krever mye. Dersom det som noen mener; at man man ansette hva som helst i en bhg og at det holder at de bare passer på så ville de fleste bhg klappet sammen og utrolig mange barn ville fått en mye vanskeligere hverdag med følger for årene etter barnehagen også.

Jeg har jobbet med mange forskjellige folk og det er utrolig stor forskjell på de som ikke har noe kunnskap om barn utvikling læring og psykologi og de som har det.

Anonymous poster hash: a8817...c51

Tusen takk for et flott innlegg! Er visst noen her inne som kunne hatt nytte av å lese dette både en og to ganger.

Hilsen barnehagelærer og ped.leder (som gjerne kan kalles "en av de voksne" - bare ikke barnehagetante)

Anonymous poster hash: 98fd1...829

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonden har de samme oppgavene.

Og hvorfor undervurderer jeg min egen utdanning, mener du?

Anonymous poster hash: 0021c...042

Beklager, men leste feil hva du skrev tidligere.

Tar tilbake at du undervurderer egen utdanning.

Men også bondens innhold i gjerninger er drastisk endret i samme periode.

Fra å være en ren produksjonsbedrift, er dyrevelferd i høyeste grad noe som er kommet med årene. Altså ikke bare "oppbevaring" (før slakt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer kanskje å lese, men forståelsen av det du leser tror jeg du sliter alvorlig med

Anonymous poster hash: 0021c...042

Du sliter alvorlig med en haug andre ting, så det kan jeg leve med du
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noen i tråden rakke ned på ansatte i barnehagen. Jeg derimot observert flere som mener det er tilstrekkelig med barneoppbevaring som ble praktisert før. Det er ikke å rakke ned på utdanningen.

Eksempel:

Før var gården bondens opplæringsplass. I dag er det vanlig å utdanne seg til agronom før en overtar gården. Begge deler gjør en i stand til å være bonde, men man står bedre rustet til å gjøre en bedre jobb med utdannelsen som bakgrunn.

I tillegg har man bedre forutsetninger for å tilrettelegge driften ved ønskede eller påkrevde endringer.

Jeg sliter med å forstå sammenhengen mellom tante og ren barneoppbevaring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det ikke spiller noen rolle så er det vel helt ok å kalle folk negre og løsunger

Anonymous poster hash: 0021c...042

 

Det gjør vel ingenting å kalle folk negre? Ser du ned på negre kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykepleier og liker ikke å bli kalt søster. Søster henspiller på søster i kristus og søster i samme religiøse fellesskap, og der hører ikke jeg hjemme. Jeg er kun søster for min familiære bror/søster, ingen andre. Jeg korrigerer pasienter som kaller meg det, og fortsetter de så responderer jeg ikke. Forstår godt den ansatte i barnehagen!

Anonymous poster hash: e1f50...63f

Dette er ting folk bare i i-land kan henge seg opp i. Herregud!

Anonymous poster hash: af6bb...62d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ting folk bare i i-land kan henge seg opp i. Herregud!

Anonymous poster hash: af6bb...62d

Enig. Skikkelig alvorlige problemer vi har...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel ingenting å kalle folk negre? Ser du ned på negre kanskje?

Du waco, du waco. Er ikke bare maleficwnta som sliter med leseforståelse. Hvis du mener at neger er et nedsettende ord, så er det vel så nedsettende å kalle barnehagelærere for tanter?

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...