Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2015 #41 Skrevet 11. september 2015 Kritisk til hva? DU har helt rett i at man ikke må bli blind og hjernevasket. Det er det veldig mange som blir for tiden. De ser bilder av barn som har druknet mens de er på flukt og tror at det er disse barna de hjelper. Det er nok desverre helt annerledes i virkeligheten. Hvorfor tror du vi har det så bra i Norge? Anonymous poster hash: 1389a...220 Kritisk til det som ikke fungerer i samfunnet vårt!En verdig eldreomsorg,en mye bedre skole hvor en ser elevers ressurser(ikke kun faglig),vår redsel for alt utenfra!Det er jeg svært kritisk til. Vi lever ikke i et paradis vi heller,og må ikke bruke hvileputer!
Sir Winston Skrevet 11. september 2015 #42 Skrevet 11. september 2015 Nei,det kan jeg ikke,for de har ikke eksistert,har de vel? Det er derfor mange flykter,og drar.De vil leve annerledes,men samtidig ha med det av sin kultur som gir deidentitetsfølelse.Det skader oss ikke om vi lar de få rom til det. Vi bør være sjenerøse nok. Istedenfor å bli paranoide fordi noen vil skape konflikter. De var din påstand at muslimer ikke trenger en sterk sentral-styrt stat. Da er det da underlig at dette er den eneste typen islamistiske stater som finnes. Kongedømme-diktaturet Saudi Arabia har eksistert i snart 100 år, hvorfor har dette ikke blitt til et velfungerende demokrati? Dersom disse gjestenes identitets-følelse bare kan ivaretas derved at de innfører sine arkaiske skikker og kultur i Norge, så er jeg ikke interessert! 6
MissGrey Skrevet 11. september 2015 #43 Skrevet 11. september 2015 Nei,det kan jeg ikke,for de har ikke eksistert,har de vel? Det er derfor mange flykter,og drar.De vil leve annerledes,men samtidig ha med det av sin kultur som gir deidentitetsfølelse.Det skader oss ikke om vi lar de få rom til det. Vi bør være sjenerøse nok. Istedenfor å bli paranoide fordi noen vil skape konflikter. Det skader oss ikke sier du.... neivel... Mener du at det ikke har skadet Sverige heller? 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #44 Skrevet 11. september 2015 Hei Blomsterert! Siden du etterlyser at meddebattanter setter seg inn i saker regner jeg med at du har satt deg inn i det vi diskuterte her om dagen? Det var tross alt DU som startet den tråden også! Du skjønte ikke hva jeg mente når jeg spurte deg hvorfor vi har et godt fungerende velferdssamfunn her i Norge. Jeg spurte også om hva som skal til for at vi skal fortsette å ha det slik i Norge. Kanskje du kan svare i dag? For jeg regner med at du har satt deg inn i ting? Det blir litt vanskelig for oss andre å skjønne hva du snakker om her. Mener du at vi skal lete i andre tråder for å finne ut hva du snakker om her? Hold deg til denne tråd og ikke henvis til andre tråder er du snill. Anonymous poster hash: d85a8...56b
Nordvesta Skrevet 11. september 2015 #45 Skrevet 11. september 2015 Tråden ryddet for persondebatt og svar til dette Nordvesta, mod.
MissGrey Skrevet 11. september 2015 #46 Skrevet 11. september 2015 At noen er økonomiske flykninger kan en jo ikke se bort fra.Men flykningestrømmen nå,handler i vesentlighet om å komme i trygghet og sikkerhet. Dersom det handler om å komme seg i trygghet og sikkerhet så hadde de vel vært fornøyde med å komme til f.eks Danmark da? Allerede første dagen de kommer til et sivilisert land klarer de ikke følge lover og regler, det sier jo litt om moralen og hva vi kan vente oss i tiden fremover. De kommer over grensen til et trygt land og får tildelt mat og vann og hva gjør de? Sparker og kaster det! Nekter å registrere seg og gauler og skriker at de vil nordover. 4
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2015 #47 Skrevet 11. september 2015 Dersom det handler om å komme seg i trygghet og sikkerhet så hadde de vel vært fornøyde med å komme til f.eks Danmark da? Allerede første dagen de kommer til et sivilisert land klarer de ikke følge lover og regler, det sier jo litt om moralen og hva vi kan vente oss i tiden fremover. De kommer over grensen til et trygt land og får tildelt mat og vann og hva gjør de? Sparker og kaster det! Nekter å registrere seg og gauler og skriker at de vil nordover. Det er kun noen episoder,det er ikke normalen.Vi har ikke vært i deres situasjon,og traumene de kan bære mrd seg,vi har i vår generasjon aldri måtte flykte,være under terror og krig. Vi må prøve å se deres situasjon,ikke bare tenke at de må være "takknemlige og ydmyke",for det handler ikke om det.
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2015 #48 Skrevet 11. september 2015 De var din påstand at muslimer ikke trenger en sterk sentral-styrt stat. Da er det da underlig at dette er den eneste typen islamistiske stater som finnes. Kongedømme-diktaturet Saudi Arabia har eksistert i snart 100 år, hvorfor har dette ikke blitt til et velfungerende demokrati? Dersom disse gjestenes identitets-følelse bare kan ivaretas derved at de innfører sine arkaiske skikker og kultur i Norge, så er jeg ikke interessert! Å,jeg får bare lyst til å gi opp!Hvorfor flykter de da?? Må bare stille det enkle spørsmålet.
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2015 #49 Skrevet 12. september 2015 Å,jeg får bare lyst til å gi opp!Hvorfor flykter de da?? Må bare stille det enkle spørsmålet. Nå var det riktignok ikke meg du spurte, men jeg vil likevel snu spørsmålet litt. Hvorfor mener du de flykter? Jeg kan heller ikke se at du har gitt noe ordentlig svar på hvordan du mener vi skal beholde den økonomiske bærekraften i samfunnet vårt. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #50 Skrevet 12. september 2015 Nå var det riktignok ikke meg du spurte, men jeg vil likevel snu spørsmålet litt. Hvorfor mener du de flykter? Jeg kan heller ikke se at du har gitt noe ordentlig svar på hvordan du mener vi skal beholde den økonomiske bærekraften i samfunnet vårt. De flykter fra terrorisme og utrygghet.Det har jeg sagt gjentatte ganger. Vi har økonomi så det holder,les litt mer om hva politikere på alle sider mener og informerer om.
Sir Winston Skrevet 12. september 2015 #51 Skrevet 12. september 2015 Å,jeg får bare lyst til å gi opp!Hvorfor flykter de da?? Må bare stille det enkle spørsmålet. De flykter av flere grunner, økonomiske og sikkerhetsmessige. 2
Sir Winston Skrevet 12. september 2015 #52 Skrevet 12. september 2015 De flykter fra terrorisme og utrygghet.Det har jeg sagt gjentatte ganger. Vi har økonomi så det holder,les litt mer om hva politikere på alle sider mener og informerer om. Det vrøvlet med: "Vi har økonomi så det holder" må du enten dokumentere og kvantifisere eller slutte med! 7
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #53 Skrevet 12. september 2015 Det vrøvlet med: "Vi har økonomi så det holder" må du enten dokumentere og kvantifisere eller slutte med! Les litt om det da.
Sir Winston Skrevet 12. september 2015 #54 Skrevet 12. september 2015 Les litt om det da. Det er din påstand, så 'bevisbyrden' ligger på deg. Nå tror jeg vel egentlig ikke at du klarer å underbygge denne naive, meget generelle påstanden, men det kunne vært moro om du prøvde! 7
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #55 Skrevet 12. september 2015 Det er din påstand, så 'bevisbyrden' ligger på deg. Nå tror jeg vel egentlig ikke at du klarer å underbygge denne naive, meget generelle påstanden, men det kunne vært moro om du prøvde! Det hadde jo vært morsomt om du prøvde også.Tror det er mer fruktbart gitt.
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2015 #56 Skrevet 12. september 2015 De flykter fra terrorisme og utrygghet.Det har jeg sagt gjentatte ganger. Vi har økonomi så det holder,les litt mer om hva politikere på alle sider mener og informerer om. Nå har det vel vært lite snakk om bærekraften i samfunnet her i denne debatten fra politikerenes side. På hvilket grunnlag påstår du at økonomien vår holder? 7
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #57 Skrevet 12. september 2015 Nå har det vel vært lite snakk om bærekraften i samfunnet her i denne debatten fra politikerenes side. På hvilket grunnlag påstår du at økonomien vår holder? Er dere blottet for politisk engasjement her?
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2015 #58 Skrevet 12. september 2015 Er dere blottet for politisk engasjement her? Hva med å underbygge påstandene dine litt? Du påstår det ene og det andre, men hvis noen stiller deg et konkret spørsmål, så kommer det bare svada. 8
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #59 Skrevet 12. september 2015 Hva med å underbygge påstandene dine litt? Du påstår det ene og det andre, men hvis noen stiller deg et konkret spørsmål, så kommer det bare svada. Nei.Dette er et forum,ikke en debattside nødvendigvis.Jeg skriver hva jeg mener,så får jo dere søke og lære selv her. Ihvertfall når det gjelder så alvorlige ting.Jeg har ingen innflytelse,jeg vil bare få deg til å ville oppsøke kunnskap.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #60 Skrevet 12. september 2015 Nei.Dette er et forum,ikke en debattside nødvendigvis.Jeg skriver hva jeg mener,så får jo dere søke og lære selv her. Vi har allerede lest og lært selv, det er derfor vi vet at du tar feil. Hvis du sier hvorfor du tror det du gjør kan vi forklare deg hvor du har misforstått. Anonymous poster hash: e4461...5a2 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå