Gjest Blomsterert Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Alle de fire landene flyktningene nå strømmer inn til oss fra,har USA og Nato ødelagt pga egne interesser. Les litt om det,Google opp. Det er helt utrolig hvor kunnskapsløse mange er,og det er jo horribelt. Dere må se hva som egentlig har skjedd før dere tar et standpunkt. Blir så frustrert og til dels målløs over uvitenheten her.
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Men det er jo ikke flyktninger som kommer i hopetall, det er relativt velstående migranter som benytter kaoset.
Gothminister Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Blir så frustrert og til dels målløs over uvitenheten her. Helt enig. Blir også frustrert over hvor kunnskapsløse mange er. At dem ikke forstår at dem ødelegger vårt land ved å være så naive. 13
Gjest Blomsterert Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Helt enig. Blir også frustrert over hvor kunnskapsløse mange er. At dem ikke forstår at dem ødelegger vårt land ved å være så naive. Naiv er et flittig brukt ord,og så flittig at det blir en såkalt hersketeknikk.Det fungerer ikke for meg:-) det er vel mer snakk om at det er redsel,kynisme og ren uvitenhet fra de som er uenige.Tenker jeg.
Sir Winston Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Alle de fire landene flyktningene nå strømmer inn til oss fra,har USA og Nato ødelagt pga egne interesser. Les litt om det,Google opp. Det er helt utrolig hvor kunnskapsløse mange er,og det er jo horribelt. Dere må se hva som egentlig har skjedd før dere tar et standpunkt. Blir så frustrert og til dels målløs over uvitenheten her. Sikken noe forferdelig forenklet vrøvl! De som føkker opp landene i mellomøsten er islamister og terrorister. Hvis viljen var til stede kunne de til enhver tid, på sekundet, slutte med krigen. Assad's terror-regime er ikke mye bedre enn ISIL og de andre idiotene der nede. Å legge hele ansvaret på USA og NATO blir, selv om de har håndtert mange av konfliktene på en inkonsekvent og slepphendt måte, for enkelt. 5
Gjest Blomsterert Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 (endret) Sikken noe forferdelig forenklet vrøvl! De som føkker opp landene i mellomøsten er islamister og terrorister. Hvis viljen var til stede kunne de til enhver tid, på sekundet, slutte med krigen. Assad's terror-regime er ikke mye bedre enn ISIL og de andre idiotene der nede. Å legge hele ansvaret på USA og NATO blir, selv om de har håndtert mange av konfliktene på en inkonsekvent og slepphendt måte, for enkelt. Det er du som har et forenklet og snevert syn.Vær snill og sett deg inn i ting. Innlegg ryddet for persondebatt Nordvesta, mod. Endret 10. september 2015 av Nordvesta
Sir Winston Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Det er du som har et forenklet og snevert syn.Vær snill og sett deg inn i ting. Innlegg ryddet for persondebatt Nordvesta, mod. Dersom du mener at USA og NATO har skylden og ansvaret alene for konflikten i Mellomøsten, så tror jeg vi kan fastslå hvem som er enkel og snevertsynet. Vær så snill å sette deg inn i ting! Please!! 6
MissGrey Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Det er du som har et forenklet og snevert syn.Vær snill og sett deg inn i ting. Innlegg ryddet for persondebatt Nordvesta, mod. Hei Blomsterert! Siden du etterlyser at meddebattanter setter seg inn i saker regner jeg med at du har satt deg inn i det vi diskuterte her om dagen? Det var tross alt DU som startet den tråden også! Du skjønte ikke hva jeg mente når jeg spurte deg hvorfor vi har et godt fungerende velferdssamfunn her i Norge. Jeg spurte også om hva som skal til for at vi skal fortsette å ha det slik i Norge. Kanskje du kan svare i dag? For jeg regner med at du har satt deg inn i ting? 9
Gjest Blomsterert Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Vi har mer enn nok ressurser i dette landet,vi har nok velferd til å dele i monn! Ja,vi har et velferdssamfunn så til de grader,og det kan vi fortsette å ivareta.Ved å se på de som kommer hit kan bidra stort.Hvis vi møter dem i den forståelsen.Vi må vise at vi trenger at de bidrar. Vi kan ikke demonstrere det motsatte. Og vi har skyld i at de kommer hit,for politisk har vi vært navlebeskuende så det grenser til total blindhet og egoisme. Vi må dele,og vi må vise at vi kan ta i mot.Tror velferden vi har kan bli større og viktigere med flere som bidrar. Beklager at jeg ikke følger opp alt,men noen ganger så går trådene av seg selv,og jeg får ikke tid alltid til å lese alt. Det beklager jeg oppriktig.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Alle de fire landene flyktningene nå strømmer inn til oss fra,har USA og Nato ødelagt pga egne interesser. Les litt om det,Google opp. Det er helt utrolig hvor kunnskapsløse mange er,og det er jo horribelt. Dere må se hva som egentlig har skjedd før dere tar et standpunkt. Blir så frustrert og til dels målløs over uvitenheten her. Alt som går galt i verden er USA og NATO sin skyld. Spar meg! Ikke bare fornærmer du dine egne landsmenn i en annen tråd men også meg som er stolt av å være amerikaner. Siden du snakker om kunnskap, har du glemt hvilket land som hjalp Europa ut av den økonomiske krisen etter 2. verdenskrig? Det virker som om du har glemt den vesentlige biten.
Gjest Blomsterert Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Alt som går galt i verden er USA og NATO sin skyld. Spar meg! Ikke bare fornærmer du dine egne landsmenn i en annen tråd men også meg som er stolt av å være amerikaner. Siden du snakker om kunnskap, har du glemt hvilket land som hjalp Europa ut av den økonomiske krisen etter 2. verdenskrig? Det virker som om du har glemt den vesentlige biten. Nei,det har jeg ikke glemt. Jeg kan noe historie.Ikke dermed sagt at vi skal være så lojale at vi fortrenger skyld og urettferdighet.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Nei,det har jeg ikke glemt. Jeg kan noe historie.Ikke dermed sagt at vi skal være så lojale at vi fortrenger skyld og urettferdighet. I motsetning til deg er jeg veldig lojal mot landet mitt og jeg trenger ikke fortrenge noe som helst. Om du vil skylde all elendigheten som skjer/har skjedd i verden på USA og NATO, ja, det får du stå for. Når det er sagt, synes jeg det blir veldig trist om dette fine landet blir ødelagt som følge av det som skjer nå. Da spørs det om USA gidder å hjelpe dere en gang til med slike holdninger som du er i besittelse av.
Oppgitt78 Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Hvis du mener det er så umulig,så hvorfor fortsetter du da? Til opplysning så har vi økonomi så det holder. Men da avslutter vi to. Hvor mange mener du vi har økonomi til å ta inn, og hva baserer du antagelsene dine på? 9
MissGrey Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Hvis du mener det er så umulig,så hvorfor fortsetter du da? Til opplysning så har vi økonomi så det holder. Men da avslutter vi to. Ja, vi har bra økonomi NÅ, at du tror det vil fortsette med åpne grenser er jo helt sinnsykt. Det strider mot all fornuft, og det er godt at de som styrer landet har hjernekapasitet nok til å forstå dette. 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Til opplysning så har vi økonomi så det holder. Det er åpenbart at du ikke har kunnskap om makroøkonomi og hvordan et velferdssamfunn fungerer. Hva mener du med utrykket "vi har økonomi så det holder"? Holder til hva? Kan du forklare hvordan du ser for deg at et bærekraftig velferdssystem fungerer? Tror du penger oppstår av seg selv?Anonymous poster hash: 9d772...a2d 12
MissGrey Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 (endret) Økonomi så det holder..... Det er argumentet ditt. Vet du ikke at vi står overfor store økonomiske utfordringer? Vi har økt arbeidsledighet. Tror du det er jobb til alle flyktninger i Norge? Hva med utfordringene vi vil få om noen få år mtp. pensjon og eldrebølgen? Skal vi droppe pensjon? Oljepenger kan vi ikke basere oss på i det lange løp. Jeg vil at mine barn og barnebarn skal få vokse opp med et velfungerende velferdssamfunn, slik våre forfedre har sørget for at vi kan gjøre. Og vi jobber for at våre etterfølgere skal ha de samme muligheter som oss. Vi kan ikke være et Nav for hele verden. Det er umulig selv om du syntes det høres bra ut. Endret 10. september 2015 av MissGrey 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Økonomi så det holder..... Det er argumentet ditt. Vet du ikke at vi står overfor store økonomiske utfordringer? Vi har økt arbeidsledighet. Tror du det er jobb til alle flyktninger i Norge? Hva med utfordringene vi vil få om noen få år mtp. pensjon og eldrebølgen? Skal vi droppe pensjon? Oljepenger kan vi ikke basere oss på i det lange løp. Jeg vil at mine barn og barnebarn skal få vokse opp med et velfungerende velferdssamfunn, slik våre forfedre har sørget for at vi kan gjøre. Og vi jobber for at våre etterfølgere skal ha de samme muligheter som oss. Vi kan ikke være et Nav for hele verden. Det er umulig selv om du syntes det høres bra ut. Helt enig med deg men det forstår ikke TS. Jeg er redd for framtiden til mitt barn, noe som TS gir blaffen i. Kjenner at jeg blir provosert. Anonymous poster hash: f2192...fe1 3
Nordvesta Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 Tråden ryddet for persondebatt Nordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #20 Skrevet 11. september 2015 Det skal godt gjøres å legge skylden på Syria-kaoset på USA og Nato. Det må i så fall være for unnfallenhet. Anonymous poster hash: 5aa5a...5d5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå