Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️

QBee

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å høre om UL jeg altså :plystre::hjerter:

10 uker ja! Herregud tiden har gått fort ! Og litt sakte... Som du sier, litt begge deler...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.3.2017 den 7.04, LillyBe skrev:

Hihi ja, i etterkant er det jo verdt det! Det værste med cyclogesten er egentlig den liggingen...pga jobb og mini er det ikke alltid like lett! Men får det til på et vis. Så lenge man får sitti i ro litt etter innsett er det visst greit :) utrolig spent på blødninger her denne gangen...er nok bare å stålsette seg for blod og panikk :P 

Ja husker man måtte ligge med den cyclogesten. Mener jeg hadde alarmen på en halvtime før jeg skulle stå opp, også var det vel en etter at mini var lagt. Men den tas "bare" to ganger til dagen eller?

På 22.3.2017 den 7.33, miore skrev:

Skal vi starte foreningen mot farget lutinus? Lutinus burde alltid være snøhvit :opplyser: Alt annet er dritt for psyke og humør. Jeg har lyst til å grine hver gang jeg ser det.

Lykke til på ultralyd i dag! Hvor stor er klumpen? Satser på at det er en uskyldig talgklump eller noe sånt :) 

Det var en uskyldig klump heldigvis :) 

På 22.3.2017 den 10.15, Mirabella76 skrev:

Lykke til med UL i dag, det er sikkert ein ufarlig klump. Eg har ein sånn bevegelig liten kul på sida av magen, som eg har tatt MR av. Det viste seg å vera ein heilt ufarlig fettkul. :)

Du får be om ein sjekk av babyen i magen din samtidig. ;) Alltid skummelt når ein ser blod som gravid, sjølv om det er lite blod, og mest sannsynlig er heilt ufarlig. 

Hadde jeg ikke hatt med datteren min så kunne det vært fristende :) men blødningene tatt i betraktning ville jeg nok vært alene på en evt ultralyd, selv om jeg tror at alt er bra.

20 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Gleder meg til å høre om UL jeg altså :plystre::hjerter:

10 uker ja! Herregud tiden har gått fort ! Og litt sakte... Som du sier, litt begge deler...? 

Du fikk med deg at det var ultralyd av hånda til jentungen? :fnise:

Ultralyden gikk fint. Jeg hadde i grunnen nok en gang googlet meg frem til riktig diagnose selv. Jeg sier ikke at Google kan erstatte leger eller noe... bare litt :fnise: Det viste seg å være et ganglion, litt uvanlig i forhold til alderen hennes, men heeeelt ufarlig. Og det kan bare være der så lenge det ikke plager henne. 

Jeg har ikke hatt noen farge på lutinusen siden den morgenen med rosa, og da kom det bare bittelitt. Kan det være at morkaken har tatt over og at kroppen nå produserer en mer "riktig" dose med progesteron enn det lutinusen gir meg? Ikke godt å si, men nå føles det iallfall ganske bra. Og det virker som om noe vokser der inni, føler meg mer og mer stinn nederst i magen, og nå klarer ikke blæra mi en hel natt lenger- jeg må opp og gå på do hver morgen. Typisk nok ca 1 time før alarmen ringer, så blir ikke noe særlig søvn etterpå. Flaks at jeg sovner sånn kl 21 hver kveld, så blir det iallfall nok hvile :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, QBee skrev:

Du fikk med deg at det var ultralyd av hånda til jentungen? :fnise:

Nei.... :roll:  :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og hentet min aller siste pakke med Lutinus. Trodde jo at jeg alt hadde gjort det, men siden hun legen egentlig satt meg tilbake et par dager så hadde jeg akkurat litt for lite. Har ikke bestemt meg for om jeg skal ta frem til ti uker eller om jeg skal bruke opp det jeg har. Selv om jeg DØR etter å slutte, så er det også en trygghet i de ekstra hormonene. Også er det jo dyre medisiner å kaste. 

Syklet på butikken med hele familien i sted, for å kjøpe fredagssnacks til den obligatoriske filmen. Er så godt å se at eldste endelig har full kontroll på sykkelen, og gleder meg til det blir finere vær (hvis det skjer, normalen her er jo høst hele året, egentlig :P) så vi kan dra på turer til skogen eller stranda. Hun har kunnet sykle lenge, men har vært både litt redd og gitt opp veldig fort å komme både opp og ned bakker og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, QBee skrev:

Og deer var dagboken min flyttet :gravid:

Tenk det!! Endelig :) når er neste UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på tur i skogen, gradestokken sa 7gr så forventet ikke at det skulle bli så vårlig og flott som det ble når sola kom ordentlig fram. Kunne gått uten jakke, liksom. Såå deilig, er liksom en ny verden som åpner seg når det plutselig våres og det er trivelig å være ute. 

Nå er ungene ute og leker frivillig i hagen, mens mannen vasker bilen og jeg ligger og hviler. Skulle så gjerne vært ordentlig aktiv og fått gjort noe i huset, men formen er ganske dritt. For to dager siden hadde jeg en episode med synsforstyrrelser (hatt det mange ganger, tror det er migreneaura) og etter det har jeg hatt vondt i hodet. Og er så forferdelig trøtt. 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 21.36, LillyBe skrev:

Tenk det!! Endelig :) når er neste UL?

Jeg vet ikke, eller- har ikke bestemt oss. Enten bestiller jeg time til ul i uke 12 eller så blir det ingen før ordinær ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var her inne du var blitt av, ja! Så fint :) De første dagene man kan gå uten jakke om våren er herlige. Håper du har fått hvilt godt i helga, og at du slipper å få noe mer migrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det virkelig herlig ute! Bare å nyte :) gleder meg til tida utover, den er så flott! 

Håper formen din snart er bedre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Illy skrev:

Det var her inne du var blitt av, ja! Så fint :) De første dagene man kan gå uten jakke om våren er herlige. Håper du har fått hvilt godt i helga, og at du slipper å få noe mer migrene. 

21 timer siden, LillyBe skrev:

Ja, nå er det virkelig herlig ute! Bare å nyte :) gleder meg til tida utover, den er så flott! 

Håper formen din snart er bedre <3

Har ihverfall fått hvilt i helga, men det blir liksom aldri nok:P Er litt nedtur å være så trøtt, for alt blir litt forsømt (jobb, husarbeid, barn, mann) og med det kommer den dårlige samvittigheten. Skulle ønske jeg fant en måte å ta hensyn til meg selv på UTEN dårlig samvittighet, men det er vanskelig. 

Vel, nok klaging- Jeg er 10 uker på vei, det går mot vår, ikke er jeg kvalm og ikke blør jeg noe mer, så mange grunner til å være fornøyd! 

Så i papirene mine at jeg skulle fortsette med Lutinus og progynova til og med svangerskapsuke 10. Jeg er litt usikker på om jeg skal tolke det som 10+0 eller 10+6, men har nok medisiner for nesten en uke til så da tar jeg til det er tomt. Om det ikke blir helt til 10+6 så får det bare være for jeg vet med sikkerhet at jeg slutta 10+0 forrige gang og det gikk jo helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lastet ned Ovia appen og der kan man velge tema for "hvor stor er babyen nå".

Mini er nå like stor som en sånn:

IMG_4112.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, du er jo bolig og fabrikk for et lite menneske :opplyser: Men jeg skjønner at det er lett for meg å si, og vanskelig å unngå samvittigheten når det er en haug av ting du gjerne skulle gjort (men altså, du gjør egentlig veldig mye, innvendig!).

Så søtt! De fiskene der er vel bittesmå? Er det et eget fisketema, sånn at etter hvert får du større og større fisk i takt med at mini vokser? Jeg har brukt Ovia gjennom prøvetida, men ble så lei av at den tok feil og påstod at jeg kanskje var gravid, så jeg slettet hele appen til slutt. Men jeg skal jammen laste ned svangerskapsversjonen så fort jeg får bruk for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den samvittigheten vår altså!!! Jeg kjenner meg igjen...men det er jo så tullete. Tenk for en jobb du gjør <3 du er hjemmet til en liten spire, som vokser og gror, time for time :) ikke rart man blir sliten!  Å det er faktisk lov nå. Å da med jobb og alt i tilegg. Vet jammen ikke hvordan man skal klare å unngå dårlig samvittighet men...prøv ;) 

så  gøy med app! Den må jeg jo sjekke ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎03‎.‎2017 den 18.56, Illy skrev:

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, du er jo bolig og fabrikk for et lite menneske :opplyser: Men jeg skjønner at det er lett for meg å si, og vanskelig å unngå samvittigheten når det er en haug av ting du gjerne skulle gjort (men altså, du gjør egentlig veldig mye, innvendig!).

Så søtt! De fiskene der er vel bittesmå? Er det et eget fisketema, sånn at etter hvert får du større og større fisk i takt med at mini vokser? Jeg har brukt Ovia gjennom prøvetida, men ble så lei av at den tok feil og påstod at jeg kanskje var gravid, så jeg slettet hele appen til slutt. Men jeg skal jammen laste ned svangerskapsversjonen så fort jeg får bruk for den.

Den samvittighetsgreia er noe jeg la til meg når jeg ble mor egentlig, klarer aldri å slappe av skikkelig for det er alltid en haug med ting som er på etterskudd. Når jeg var sykemeldt med blødninger så gikk det greit, for da hadde det en hensikt å slappe av. Bare tull, I know.

De er ganske små ja! Tror det er dyretema, men har bare hatt den ene fisken så ikke helt sikker :P

På ‎27‎.‎03‎.‎2017 den 19.52, LillyBe skrev:

Den samvittigheten vår altså!!! Jeg kjenner meg igjen...men det er jo så tullete. Tenk for en jobb du gjør <3 du er hjemmet til en liten spire, som vokser og gror, time for time :) ikke rart man blir sliten!  Å det er faktisk lov nå. Å da med jobb og alt i tilegg. Vet jammen ikke hvordan man skal klare å unngå dårlig samvittighet men...prøv ;) 

så  gøy med app! Den må jeg jo sjekke ut :) 

Tror det er mange "flinke piker" og sikker menn også som kjenner til den samvittigheten. Er ikke noe annet å gjøre enn å prøve å legge det til side som du sier, for man trenger innimellom å bare ta vare på seg selv, gravid eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååååååååå var man tilbake til å gå på nåler igjen.

I går fikk jeg sånn oppheng i at jeg sikkert har en MA, av en eller annen grunn. Litt pga få symptomer kanskje. Så blir man kanskje også påvirket av det man leser og opplever. Synes det er fryktelig mange i termingruppa på BV som mister i uke 9-11. Så har det jo vært noen kjipe SA og negative forsøk her inne. Også skulle jeg gratulere en mor i barnehagen i går (døtrene våre er bestevenninner), og fikk da vite at de hadde mistet i uke 12 :sad: Har også hengt meg opp i at jeg ikke klarer å kjenne noe når jeg klemmer på magen. Synes kanskje jeg kjenner en liten kant når jeg ligger på ryggen, men innbiller meg at den burde være tydeligere. Antakelig er det etter boka, de lærde sier vel at man ikke kjenner noe på utsiden før uke 12. Men så er det jo alle disse internettdamene som kjenner både livmor og bevegelser fra sånn uke 8 omtrent, og i uke 10 er jo livmoren halvveis til navlen :P

Og med alle disse flotte tankene så passet det selvsagt helt perfekt at jeg oppdaget blod på papiret i går. Stod opp i natt for å gå på do, og da kom det enda litt til. Jeg hadde liksom vent meg ørlite grann til den brune spottingen fra uke 6-8/9, men nå var det friskt blod.

Prøver å tenke at uansett hva blødningene har skyldtes, så er det ikke unaturlig at de kommer tilbake. Jeg går fortsatt på progynova, irriterer fortsatt slimhinnene ved å sette inn lutinus tre ganger til dagen. En eventuell lettblødende livmorhals vil fortsette å være det, osv... Men jeg klarer ikke å legge vekk katastrofetankene.

Det verste nå, er at vi har fortalt det til en haug med folk. Inkl ungene. Og det vil sikkert mange mene er helt idiotisk, men vi følte oss veldig trygge på at dette ville gå bra. Abortrisikoen er 1 % mindre bare i uke 12, vi hadde sett hjerteslag, blødningene hadde stoppet og magefølelsen var god. Storesøster har jeg snakket med om spontanabort tidligere (hun tok det opp, en i klassen skulle hatt to søsken som aldri ble), og lillesøster fikk jo med seg at A**** ikke skulle bli storesøster likevel fordi babyen døde, hun tok dette som en helt naturlig ting. But still. Spesielt minste er utrolig spent på å få et lillesøsken og det verste er jo at hvis dette går til helvete så vil vi mest sannsynlig aldri få en til. This sucks.

I skrivende stund så er det ingenting som har eskalert, nå er lutinusen litt farget bare. Ingen smerter. Men som sagt- går på nåler og har det ikke noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er LIVREDD for ultralyd forresten.
Jeg er ikke klar for et endelig svar, dersom det er negativt. Har mer lyst til å vente og se. Det er tåpelig da, for hadde UL vist en levende spire kunne jeg slappet helt av og mest sannsynlig ikke brydd meg noe særlig om småblødninger. Det er jo nok av potensielle ufarlige ting å skylde dem på.

Og egentlig så er det ikke noen god grunn for å dra det ut, dersom det ikke går bra. Jeg bare er ikke klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff! Er det ikke det ene så er det det andre :( vil bare gi deg en STOR klem, jeg føler med deg. 

Det går faktisk ikke ann at det skjer mere dritt her inne nå...en gang må det stoppe opp!!

Sljlnner jo det med UL. Men mest sannsynlig er alt bra, å da kan du kanskje klare å nyte dette, i stedet for å få dagene helt ødelagt <3

Endret av LillyBe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LillyBe skrev:

Huff og huff! Er det ikke det ene så er det det andre :( vil bare gi deg en STOR klem, jeg føler med deg. 

Det går faktisk ikke ann at det skjer mere dritt her inne nå...en gang må det stoppe opp!!

Sljlnner jo det med UL. Men mest sannsynlig er alt bra, å da kan du kanskje klare å nyte dette, i stedet for å få dagene helt ødelagt <3

Takk :klem:  Nei sant, nå har det vært nok dritt :(

Jeg sitter og tenker at jeg nok bare skulle tatt en ultralyd, men mannen reiser bort med jobben fre-søn, så jeg blir aleine med ungene i tillegg til at jeg skal jobbe hele helga. Så i dag er en dårlig dag for dårlige nyheter på en måte. Tror jeg må få bestilt en time neste uke hvis ikke alt snur. Slutter med medisinene på lørdag da, så da kommer det kanskje en avklaring av seg selv, enten som en blødning eller forhåpentligvis (håper det er det mest sannsynlige) at spottingen stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: 

Tror egentlig det eneste du trenger nå er en god klem og en betryggende UL :roser:

Kjenner også selv på lite symptomer, og grugleder meg til UL på lørdagen. Jeg er 10 +0 i morgen.

Nei dette må vi satse på at går fint!:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...