Gå til innhold

Jeg er forbannet


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke glad i islam og kristendommen. Begge disse religiøse ideologier ville jeg helst sett utryddet. Det er rein dumskap og tro på noe guddommelig. Jeg ser på menneskene rundt disse religioner som ofre for sterke personer som kun er ute etter makt og for å styre andre mennesker.

 

Dere tror jo selv på noen nesten gudommelig, naturgitte rettigheter! Det å tro på personlig ansvar og dermed fri vilje er også i stor grad mytologisk, da det meste av vitenskap vi kjenner idag ikke legger opp til fri vilje da den enten er deterministisk eller indeterministisk. 

 

Liberalismen er jo også om makt, all makt til de med høyest markedsverdig på arbeidsmarkedet og/eller mest kapital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å svare for andre, men denne kunne du like gjerne sagt om meg så jeg skyter. 

Helt feil. Den eneste motstanden jeg føler "Liberalister" har, og forøvrig folk på høyresiden og venstresiden er ideologien bak det. Man må gjerne være muslim, så lenge dette ikke trenger seg på å bryter friheten og livsutfoldelse av andre individer. 

 

Det diskriminerer ingen. Det er nok du som er tilhenger av det basert på det du skriver rundt forbi her. 

 

Ja, jeg er ingen tilhenger av ytringsfrihet på samme måte som dere. Ser man på Jugoslavia, så kunne jo muslimer og andre leve i fred så lenge staten slo ned alle former for å hevde egen religiøs og etnisk identitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tror jo selv på noen nesten gudommelig, naturgitte rettigheter! Det å tro på personlig ansvar og dermed fri vilje er også i stor grad mytologisk, da det meste av vitenskap vi kjenner idag ikke legger opp til fri vilje da den enten er deterministisk eller indeterministisk. 

 

Liberalismen er jo også om makt, all makt til de med høyest markedsverdig på arbeidsmarkedet og/eller mest kapital. 

Du piper fortsatt, det er bra. Men dessverre kan jeg ikke ta deg på alvor. Men synes det er flott at du har sterke meninger, fortsett med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du piper fortsatt, det er bra. Men dessverre kan jeg ikke ta deg på alvor. Men synes det er flott at du har sterke meninger, fortsett med det.

 

Det var du ikke istand til å svare på gitt... Det er jo slående hvordan ingen av dere klarer i vise eksistensen av de naturgitte rettigheter som er så grusomt viktig for deres ideologi?

 

Hvordan skal dere forresten definere fri vilje rent vitenskapelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Alle skal i et fritt liberalt samfunn få ytre seg fritt. Det er ikke noe men i ytringsfriheten.

 

Man må ikke være i et liberalt samfunn for å ytre seg fritt. 

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa. Du er ikke for ytringsfriheten. Du vil ha begrensning. Jeg undrer meg da. Hvem skal bestemme hvor begrensningen skal gå? Som sagt, jeg blir såret av religiøsitet. Skal man ta hensyn til det? Jeg liker å harselere med religiøse og religioner, det sårer mange, skal det være ok, eller vil du ha begrensning? Som du da vil oppdage. Noen vil alltid bli såret, slik er det å leve.

 

Dette er ETIKK ikke politikk! Etikken vår skal ikke være politisk styrt i Norge. Vi følger ingen bibel her i Norge.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Man må ikke være i et liberalt samfunn for å ytre seg fritt. 



Anonymous poster hash: e46ba...d1a

 

Nå er det svært få samfunn som har ytringsfrihet da.  Men mange tror dem har det, eks. Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er ETIKK ikke politikk! Etikken vår skal ikke være politisk styrt i Norge. Vi følger ingen bibel her i Norge.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

 

Etikk er så mangt, jeg vil heller kalle det sosial kompetanse om hvordan man opptrer i miljøet man befinner seg. Uansett, man skal kunne ytre seg slik man selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nå er det svært få samfunn som har ytringsfrihet da.  Men mange tror dem har det, eks. Norge.

 

Nei, i Norge har vi ytringsfrihet. Vi kan til og med velge etikken vår selv så slenge det ikke er kriminelt. Sier seg selv at vi må ha visse lover og regler. Men ytringsfrihet er ikke noe vi tror vi har, du kan fint være religiøs og leve som en kristen - så lenge du ikke tar med deg kristendommens etikk inn i POLITIKKEN. Politikken skal ikke være etisk styrt, den skal være politisk! Nettopp fordi vi skal kunne bevare ytringsfrihet og fordi ingen skal si hva vi skal ha av etikk, så lenge vi ikke skader andre. Det er det den liberale gjerne vil: de tror de snakker om frihet, men egentlig er det som en hvilken som helst bibel, som forteller oss hva vi bør mene og tenke.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, i Norge har vi ytringsfrihet.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

 

Nei og atter nei. Vi har ikke full ytringsfrihet i Norge. Vi har til og med et lovverk der man kan straffes for sine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...