Gå til innhold

Jeg er forbannet


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Du er i din fulle rett til og mene dette. Men nå er vi på avsporing her.

 

Nei, vi er ikke det. Liberalister støtter kun ytringsfriheten i teorien, ikke i praksis. Det samme gjelder jo "frihet" og alt det andre dere står for. Det gjelder kun teorien, ikke i praksis. Dere ser jo helt bort ifra konsekvensene deres egen politikk får, og det interessante er jo at dere ikke vet noenting om hvordan liberalismen fungerte i praksis på attenhundretallet utenom et par artikler på mørkeblå nettsteder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi er ikke det. Liberalister støtter kun ytringsfriheten i teorien, ikke i praksis.

Jeg ser og forstår det du mener. Jeg er ikke enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frihet over eget liv å det du gjør. At du ikke ønsker slik frihet og toleranse ovenfor andre mennesker er en annen sak.

 

Frihet over eget liv har du kun der basisgodene er garantert. Under liberalismen har man ikke frihet over eget liv, fordi andre kan bestemme at du ikke skal ha det du trenger for å leve. Da lever du under andre sin makt, ikke i frihet! Årsaken til at liberalismen er tull er jo at dere later som om arbeidsdeling ikke eksisterer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet over eget liv har du kun der basisgodene er garantert. Under liberalismen har man ikke frihet over eget liv, fordi andre kan bestemme at du ikke skal ha det du trenger for å leve. Da lever du under andre sin makt, ikke i frihet! Årsaken til at liberalismen er tull er jo at dere later som om arbeidsdeling ikke eksisterer. 

 

Dette beskriver jo den statlige tvangstrøyen vi har i dag. Om du blir syk er du prisgitt hvilken ordning staten har lagt opp for den diagnosen du skal behandles for. 

 

Men her sporer vi jo uansett fullstendig av. Kanskje vi bare skal avslutte. 

 

 

Hva tenker du om flyktningstrømmen og Europa? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik ytringsfriheten er. Ja jeg vet at mange ikke er for retten til og ytre seg fritt. Skal man følge deg, så kan ingen ytre seg. Om man skal ta hensyn og ikke såre noen. Jeg blir personlig såret hver gang jeg hører religiøse mennesker tale. Burde dem da stoppet og rope på Gud og Allah? Etter din mening burde dem det, fordi noen blir såret.

Sett bort i fra ytringsfrihet (som de fleste partier i Norge står for) er dette en personlig tale, ikke politisk tale. 

 

Liberalistene har en ideologi som går på person, det handler om at man skal kunne si hva man vil. Det som er problemet er at det gjør de fleste av oss, forskjellen er at liberalistene bruker personlig ideologi politisk. Litt som en bibel som sier til deg hvordan du skal oppføre deg/tenke ;)

 

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ytringsfrihet, men ikke for enhver pris. 

Som jeg sa. Du er ikke for ytringsfriheten. Du vil ha begrensning. Jeg undrer meg da. Hvem skal bestemme hvor begrensningen skal gå? Som sagt, jeg blir såret av religiøsitet. Skal man ta hensyn til det? Jeg liker å harselere med religiøse og religioner, det sårer mange, skal det være ok, eller vil du ha begrensning? Som du da vil oppdage. Noen vil alltid bli såret, slik er det å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg sa. Du er ikke for ytringsfriheten. Du vil ha begrensning. Jeg undrer meg da. Hvem skal bestemme hvor begrensningen skal gå? Som sagt, jeg blir såret av religiøsitet. Skal man ta hensyn til det? Jeg liker å harselere med religiøse og religioner, det sårer mange, skal det være ok, eller vil du ha begrensning? Som du da vil oppdage. Noen vil alltid bli såret, slik er det å leve.

 

Igjen snakker du ideologi, ikke politikk. Dette er etikk og ideologi. Det er nesten som at liberalister følger en bibel.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beskriver jo den statlige tvangstrøyen vi har i dag. Om du blir syk er du prisgitt hvilken ordning staten har lagt opp for den diagnosen du skal behandles for. 

 

Men her sporer vi jo uansett fullstendig av. Kanskje vi bare skal avslutte. 

 

 

Hva tenker du om flyktningstrømmen og Europa? :P

 

Man har da mye større mulighet for å få behandling et offentlig enn privat system. I et privat system er det over og ut når du ikke har råd til en god nok forsikring, og det gjelder nok mange i et helprivat system hvor alle subsidier er fjernet. 

 

Når det gjelder flyktningstrømment til Europa, det er greit så lenge de ikke liker hip hop :) Mer seriøst, nei til muslimer, negere og latino gangbangers men ja til tamiler, vietnamesere, fillipinere, kinesere og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa. Du er ikke for ytringsfriheten. Du vil ha begrensning. Jeg undrer meg da. Hvem skal bestemme hvor begrensningen skal gå? Som sagt, jeg blir såret av religiøsitet. Skal man ta hensyn til det? Jeg liker å harselere med religiøse og religioner, det sårer mange, skal det være ok, eller vil du ha begrensning? Som du da vil oppdage. Noen vil alltid bli såret, slik er det å leve.

Jeg kan ikke sitte her og gå igjennom 100 tenkte tilfeller, det blir meningsløst. Jeg mener nivået på ytringsfriheten som den er i dag er rimelig, selv om også jeg sikkert ville vært uenig i enkeltsaker om vi skulle diskutere hver og en sak. Det er selvfølgelig domstolene som må bestemme hvor grensen skal ligge. Slik vil den også tilpasses/justeres over tid. 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Igjen snakker du ideologi, ikke politikk. Dette er etikk og ideologi. Det er nesten som at liberalister følger en bibel.

Anonymous poster hash: e46ba...d1a

 

 

De følger jo en slags Koran. Ayn Rand sine bøker er "koranen" mens Onar Åm sine bloggposter er "hadith". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du bare tåpelig og det skal du selvsagt få lov til. Dette er ingen tråd om liberalisme.

 

Det er det som er praksis. Ser man på Liberalistene er det jo så å si kun unge menn, akkurat som det var på starten av nittitallet. Er jo åpenbart at du ikke er særlig ivrig på å forsvare ekstremist ideologien din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sitte her og gå igjennom 100 tenkte tilfeller, det blir meningsløst. Jeg mener nivået på ytringsfriheten som den er i dag er rimelig, selv om også jeg sikkert ville vært uenig i enkeltsaker om vi skulle diskutere hver og en sak. Det er selvfølgelig domstolene som må bestemme hvor grensen skal ligge. Slik vil den også tilpasses/justeres over tid. 

Ja som sagt, du er for begrensninger i ytringsfriheten, som så mange andre. Det er jeg i mot. Fordi jeg er for full ytringsfrihet. Ellers forstår jeg at du ikke vil svare på mine enkle spørsmål. Det blir rett og slett for vanskelig for dem som er for begrensninger slik vi har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er praksis. Ser man på Liberalistene er det jo så å si kun unge menn, akkurat som det var på starten av nittitallet. Er jo åpenbart at du ikke er særlig ivrig på å forsvare ekstremist ideologien din. 

Kun dine subjektive påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja som sagt, du er for begrensninger i ytringsfriheten, som så mange andre. Det er jeg i mot. Fordi jeg er for full ytringsfrihet. Ellers forstår jeg at du ikke vil svare på mine enkle spørsmål. Det blir rett og slett for vanskelig for dem som er for begrensninger slik vi har i dag.

Jammen så sier vi at det er din sannhet om meg da. Jeg kan leve med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så sier vi at det er din sannhet om meg da. Jeg kan leve med det :)

Nå er ikke det min sannhet. Men en sannhet du selv bekrefter. Stå nå for hva du mener da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok heller du som ikke tør å ta en debatt... 

Virker det som at jeg ikke våger å si det jeg mener? Hvem forsvarte dine ekstreme ytringer tidligere i dag tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker det som at jeg ikke våger å si det jeg mener? Hvem forsvarte dine ekstreme ytringer tidligere i dag tro?

 

Det var jo ekstreme ytringer som dere liberalister nok er enige i, selv om dere ikke tør å si det høyt. :) Det skinner jo rimelig klart igjennom at dere heller ikke er spesielt glade i muslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ekstreme ytringer som dere liberalister nok er enige i, selv om dere ikke tør å si det høyt. :) Det skinner jo rimelig klart igjennom at dere heller ikke er spesielt glade i muslimer. 

 

Ikke for å svare for andre, men denne kunne du like gjerne sagt om meg så jeg skyter. 

Helt feil. Den eneste motstanden jeg føler "Liberalister" har, og forøvrig folk på høyresiden og venstresiden er ideologien bak det. Man må gjerne være muslim, så lenge dette ikke trenger seg på å bryter friheten og livsutfoldelse av andre individer. 

 

Det diskriminerer ingen. Det er nok du som er tilhenger av det basert på det du skriver rundt forbi her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ekstreme ytringer som dere liberalister nok er enige i, selv om dere ikke tør å si det høyt. :) Det skinner jo rimelig klart igjennom at dere heller ikke er spesielt glade i muslimer. 

Jeg er ikke glad i islam og kristendommen. Begge disse religiøse ideologier ville jeg helst sett utryddet. Det er rein dumskap og tro på noe guddommelig. Jeg ser på menneskene rundt disse religioner som ofre for sterke personer som kun er ute etter makt og for å styre andre mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...