Gå til innhold

Jeg er forbannet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

Så det du sier er at vi må hjelpe mer i nærområdene slik at de ikke prøver å reise i småbåter til Europa?

Anonymous poster hash: 75bf6...ac3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Så det du sier er at vi må hjelpe mer i nærområdene slik at de ikke prøver å reise i småbåter til Europa?

Anonymous poster hash: 75bf6...ac3

Selvfølgelig må vi hjelpe mer i nærområdene. Men situasjonen i Syria er per i dag ekstrem. Og det krever voldsomt engasjement fra vestlige land. I Norge har vi muligheter til å ta i mot, vi har midler, vi har velferden. Jeg ser på dette som en dugnad for den vestlige verden.

Og kutt ut praten om sosialister. Jeg får ABB assosiasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig må vi hjelpe mer i nærområdene. Men situasjonen i Syria er per i dag ekstrem. Og det krever voldsomt engasjement fra vestlige land. I Norge har vi muligheter til å ta i mot, vi har midler, vi har velferden. Jeg ser på dette som en dugnad for den vestlige verden.

Og kutt ut praten om sosialister. Jeg får ABB assosiasjoner.

Der kom ABB-kortet!

Gratulerer!   :blomst:  :vin:  :hug:  :ol:  :romeo:

• Liker 3
Gjest Citronella
Skrevet

Der kom ABB-kortet!

Gratulerer! :blomst::vin::hug::ol::romeo:

My pleasure.

• Liker 1
Skrevet

. Jeg får ABB assosiasjoner.

Hva så?

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Hva så?

Hva mener du egentlig? Er det ok å ha ABB-sympati?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sint. Jeg er forbannet. 

http://migrantreport.org/the-pictures-that-need-to-be-seen/

Dere som velter dere i velstand. Er dette lykkejegere???

Når jeg ser de barna, så tenker jeg: Der er noen gutter som aldri vil voldta en blond kvinne, aldri vil ble terrorist, aldri vil mobbe en norsk klassekamerat for å ha svinekjøtt på brødskiva, aldri vil gå rundt med stort skjegg og demonstrere for profetens Ummah og lignende. 

• Liker 3
Gjest Jacklost
Skrevet

Når jeg ser de barna, så tenker jeg: Der er noen gutter som aldri vil voldta en blond kvinne, aldri vil ble terrorist, aldri vil mobbe en norsk klassekamerat for å ha svinekjøtt på brødskiva, aldri vil gå rundt med stort skjegg og demonstrere for profetens Ummah og lignende. 

Fy faen for et stygt innlegg!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er forsvarerne av "norsk kultur" de mest ukultiverte av oss alle? 

Jeg er mett nå. Mett av alt maset på nett av ekstreme på høyresiden i politikken. Mett av krisemaksimeringen til de som hevder vi er i krig med islam.

Bildet av den lille gutten på stranden var dråpen. 

Vi er alle mennesker, og vi fortjener alle et liv. 

Fra nå av skal jeg aktivt påvirke våre politikere til å bistå verdens flykninger, om det så er å åpne grensene for å få flere hit, eller om det er å hjelpe i nærområdene. Jeg skal bistå økonomisk til frivillige organisasjoner, og jeg skal påvirke mine venner og familie til å gjøre det samme.

Norsk kultur og kulturarv er ikke verd noenting, når den står i veien for å redde medmennesker.

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du egentlig? Er det ok å ha ABB-sympati?

Jeg har ingen sympati eller medfølelse for ABB og hans syn. Men jeg har selvsagt ikke noe i mot at andre har det. Folk i dette samfunn må ha sympati og meninger om hva dem vil. Jeg er for ytringsfrihet og for meg kan folk si og mene akkurat hva dem vil.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er mange ulike måter å se dette på. Alle har selvsagt rett til å se det på sin måte, uten og bli stemplet av den grunn. Personlig synes jeg det er trist at man lar dette gå så langt. Uten å hjelpe dem der de er. Hadde vi gjort som FrP mener. Så ville disse barna vert i live og hatt det trygt og godt i en leier.

• Liker 1
Skrevet

Fy søren hvor latterlig smakløst! Har dere ingen grenser på dritten dere vrenger ut av dere? Du er så til de grader rapportert.

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg fikk vondt inni meg når jeg så han guttungen som var skylt til land død :( Stakkars små barn og foreldrene som må leve med sorgen livet ut :(

• Liker 1
Skrevet

Fy søren hvor latterlig smakløst! Har dere ingen grenser på dritten dere vrenger ut av dere? Du er så til de grader rapportert.

Hva annet kan du forvente av en kommunist. 

Gjest Jacklost
Skrevet

Hva annet kan du forvente av en kommunist.

Er PeeWee en kommunist?
Skrevet

Er PeeWee en kommunist?

Jeg skal da ikke være skråsikker, men har diskutert litt med han de siste dagene. Virker som det er mangel på toleranse for at andre mennesker mener noe annet enn han. 

Det har jeg forsåvidt observert når han diskuterer med andre tidligere her på forumet og andre steder.

I beste fall er han en sosialist med ekstreme meninger. 

Skrevet

Hvorfor er forsvarerne av "norsk kultur" de mest ukultiverte av oss alle?

Jeg er mett nå. Mett av alt maset på nett av ekstreme på høyresiden i politikken. Mett av krisemaksimeringen til de som hevder vi er i krig med islam.

Bildet av den lille gutten på stranden var dråpen.

Vi er alle mennesker, og vi fortjener alle et liv.

Fra nå av skal jeg aktivt påvirke våre politikere til å bistå verdens flykninger, om det så er å åpne grensene for å få flere hit, eller om det er å hjelpe i nærområdene. Jeg skal bistå økonomisk til frivillige organisasjoner, og jeg skal påvirke mine venner og familie til å gjøre det samme.

Norsk kultur og kulturarv er ikke verd noenting, når den står i veien for å redde medmennesker.

Kunne ikke vært mer enig! Det er mye bra å si om Norge, men nå begynner jeg å bli flau. Hvor er medmenneskeligheten? Verden består av flere enn oss selv. Hvilke verdier vil vi ha i et land? Mine barn skal ikke bli oppdratt til å bli store egoister iallefall. At resten av verden også finnes, og nærmer seg oss mer enn noen gang har vi godt av. Om ressurssterke land står sammen og virkelig prøver å støtte opp rundt de som lider i denne krisen og lete etter gode løsninger, hadde vært en gullmedalje for hele verden. Et bevis på at verden er en god plass, der de som klarer seg best, strekker ut en hånd til de som har det værst. En slik verden vil jeg ha. Naivt er det nok, men det er like fullt min drøm og heller ikke umulig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal da ikke være skråsikker, men har diskutert litt med han de siste dagene. Virker som det er mangel på toleranse for at andre mennesker mener noe annet enn han. 

Det har jeg forsåvidt observert når han diskuterer med andre tidligere her på forumet og andre steder.

Uansett hva han er og står for politisk så har han som alle andre rett til og ytre seg fritt, uten og bli stemplet, hetset og sjikanert. Så for man heller argumentere i mot hans ekstreme meninger. For selvsagt var det ikke pent det han skriver. Men det er mye annet som også ikke er pent. Men det pakkes gjerne litt mer inn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tviler på at han er kommunist. Han har tidligere sagt at liberalismen er en hatideologi, i likhet med kommunismen og nazismen. 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=962123&page=9

Høres med andre ord ikke ut som en kommunist.

Endret av Snof
Skrevet

Uansett hva han er og står for politisk så har han som alle andre rett til og ytre seg fritt, uten og bli stemplet, hetset og sjikanert. Så for man heller argumentere i mot hans ekstreme meninger. For selvsagt var det ikke pent det han skriver. Men det er mye annet som også ikke er pent. Men det pakkes gjerne litt mer inn.

Ja, du har igrunn helt rett i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...