Gå til innhold

Jeg er forbannet

Fremhevede innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet

Om du vil hjelpe dem, så ta dem med deg hjem. Ikke plag oss andre med din egoisme.

Egoisme? Det er omtanke, det er opp til regjeringen å hjelpe dem og finne boplasser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke plass til dem. Hvor kommer all denne praten om å ta dem med oss hjem?

Hvorfor skal andre ha plass til dem når du selv ikke har det?

Anonymous poster hash: 51ed9...cfb

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal andre ha plass til dem når du selv ikke har det?

Anonymous poster hash: 51ed9...cfb

Du må jo skjønne at det er slik sosialister er! Det er da ikke DE SELV som skal gjøre noe :D hahaha. Åååå så søt og naiv du er :)

Det er jo de ANDRE som må gjøre noe...NÅ!!! 

• Liker 4
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ja. Da anbefaler jeg at dere lager en facebookgruppe hvor dere inviterer alle dere kjenner, inkludert dere selv - til å la asylsøkere bo i deres eget hjem. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke skal la både asylsøkere og romfolk bo hjemme hos dere. Kjør på!

Dere er så gode 

LOL

Om du vil hjelpe dem, så ta dem med deg hjem. Ikke plag oss andre med din egoisme.

Da anbefaler jeg dere som bruker argumentet "vi må hjelpe dem der de er" at dere reiser ned selv og hjelper dem.

Ikke plag oss med deres egoisme.

LOL

Kom jeg ned på deres nivå, nå?

Gjest Jacklost
Skrevet

Du må jo skjønne at det er slik sosialister er! Det er da ikke DE SELV som skal gjøre noe :D hahaha. Åååå så søt og naiv du er :)

Det er jo de ANDRE som må gjøre noe...NÅ!!! 

Jeg er ikke sosialist

Skrevet

Da anbefaler jeg dere som bruker argumentet "vi må hjelpe dem der de er" at dere reiser ned selv og hjelper dem.

LOL

Nei, du er mye lavere

Ingen av oss som har bedt om denne enorme strømmen av lykkejegere. Vi skal ha sterke grenser slik at barn kan få asyl. Ikke unge kåte menn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

Jeg skjønner det er fælt å se på, men vi kunne aldri gjort noe for å redde de livene vel? 

Endret av Evilposelos
Skrevet

Døde barn som skylles i land? Om det er føleri så er jeg gjerne med på det.

Det er mange steder å finne trygge land før Nord-Europa... Og har du tenkt på tanken at de bildene man ser er av menn? Store flåter fulle av menn, hvor er kvinnene og barna? Det har flere ganger skjedd at de er kastet over bord, samme med kristne.

Man må bruke hodet og ikke hjertet i denne saken. Hva skjer dersom dette fortsetter? Man kan ikke basere alt på føleri for da går det til helvete. Og hva med ALLE som setter avgårde i gummibåter når de hører at folk i Hellas blir reddet og ikke deponert? Flere vil drukne, ekstremt mange flere barn som du viser bilder av her, for de som drar vet ikke alltid risikoen, det er de som tjener seg rike på det og sender folk ut på et åpent hav som kun vil fortsette dersom det ikke blir gjort noe. Om man tenker primitivt på det så er det ikke meningen, det blir krasj pga kultur og fordi man får nøyaktig det samme i andre land som det de flykter fra.

Anonymous poster hash: d7320...93a

• Liker 2
Skrevet

Egoisme? Det er omtanke, det er opp til regjeringen å hjelpe dem og finne boplasser

Å hjelpe handler om egoisme. Lær deg litt psykologi.

• Liker 2
Skrevet

LOL

Jeg ser at mange ikke kan nok om hvordan mennesker opererer.

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Nei, du er mye lavere

Ingen av oss som har bedt om denne enorme strømmen av lykkejegere. Vi skal ha sterke grenser slik at barn kan få asyl. Ikke unge kåte menn.

Din "argumentasjon" tyder på det motsatte (i dine fleste innlegg).

Jeg ser at mange ikke kan nok om hvordan mennesker opererer.

Citronella har rett, her er det vanskelig å få til oppegående samtaler og diskusjoner. Det blir stort sett bare vås.

Gjest Jacklost
Skrevet

Å hjelpe handler om egoisme. Lær deg litt psykologi.

Hvorfor skal jeg gidde det? Å hjelpe handler om omtanke

Skrevet

Hvorfor skal jeg gidde det? Å hjelpe handler om omtanke

Når du hjelper noen andre, så får du god selvfølelse og føler deg veldig bra.

Joey fra TV-serien Friends har noen veldig gode argumenter om dette. Det finnes ingen uselviske gode gjerninger!  :fnise:

Anonymous poster hash: 27621...a73

• Liker 1
Skrevet

Kan du vise til noen statistikk på det?

Voldskriminaliteten i USA har fra 1993 til 2009 gått ned med 43 prosent per innbygger, og er i dag på sitt laveste nivå siden 1960-tallet. Den politianmeldte voldskriminaliteten i Sverige økte med 64 prosent i samme periode. I Norge var det en økning på 51 prosent fra 1993 til 2002..Noe flatet ut nå, men jeg synes at 51% er altfor mye. Det har blitt sagt at det er mer vold i Oslo på en helg enn det er i NYC på en uke, og det forbauser meg overhodet ikke. Statistikk kan du google selv.

Anonymous poster hash: ae512...875

• Liker 2
Skrevet

Fordi dere er så desperate etter å hjelpe. Den beste hjelpen er å gi dem tak over hodet, mat , en seng og en prat. Det burde dere med letthet kunne tilby i deres eget hjem, og det ville gjort alt så mye enklere for asylsøkerne. Da hadde de sluppet ligge på kalde gulv i resepsjoner og ventet i dagesvis..osv osv. 

Det virker nesten som at det er mest i tankene og deres eget hode at dere er så opptatt av å gjøre noe? Mest opptatt av å påpeke at andre gjør lite? :)

Dessuten, du har vel familie som har plass til dem? Ring et asylmottak og fortell at f.eks foreldrene dine har plass og selvsagt hjerterom. Så får både foreldrene dine OG asylsøkerne en positiv overraskelse! Win win!

Du glemte å ta med de single kvinnene rundt i landet, de kan vel ta inn to eller flere enslige menn. Pytt pytt liksom. Og familier her til lands med barn kan vel ta inn en barnefamilie med to-seks barn... vise at de handler fremfor å bare preke om at andre skal. :P

• Liker 3
Skrevet

Faren med å la følelsene lede deg er at det ikke blir mye plass til fornuft. Du bør heller være sint på foreldrene som utsatte barna sine for dette. Det som skjer på bildene er ikke Norges/Europas feil. Det er utelukkende foreldrenes feil som velger å utsette barna sine for dette istedet for å finne dem trygge områder i nærheten av hjemmet. Hadde Europa handlet annerledes, ville det ikke vært så mange som drukner. Nå hentes det få i Europa mens mange andre drukner og nei, Europa og Norge kan ikke redde hele verden. Ikke eng ang 1% av verden. Norge og Europa bør redde seg selv først og fremst og ikke ødelegge seg selv med føleri, godhetsmafia og masseimport av ikke-europeere. Vi har ikke uendelig med ressurser, ikke i nærheten av nok.

Anonymous poster hash: 1c4b0...79e

Enig.

• Liker 2
Skrevet

LOL

Ikke noe er mer patetisk enn folk som bruker "LOL."

Dessuten er ikke det egoisme. Vil du kalle Leger uten grenser for egoister? Hva med de frivillige som dro ned til de regionene da ebola herjet som verst - var de egoister? Hva med de andre som villig drar til regioner i verden der det virkelig trengs hjelp - er de egoister?

Gjest Jacklost
Skrevet

Ikke noe er mer patetisk enn folk som bruker "LOL."

Dessuten er ikke det egoisme. Vil du kalle Leger uten grenser for egoister? Hva med de frivillige som dro ned til de regionene da ebola herjet som verst - var de egoister? Hva med de andre som villig drar til regioner i verden der det virkelig trengs hjelp - er de egoister?

Hvordan er det patetisk å bruke ordet lol?

Skrevet

Hvordan er det patetisk å bruke ordet lol?

Hvis man vil fremstå som noe med noenlunde intelligens så skriver man ikke det ordet.

Gjest Jacklost
Skrevet

Hvis man vil fremstå som noe med noenlunde intelligens så skriver man ikke det ordet.

Du mener i debatter og slikt? Ikke når man driver og bare tuller og chatter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...