Gå til innhold

Lei av å forsørge samboeren min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TS her

Han har enda ikke pratet med meg, men jeg fikk en telefon av moren hans i dag. Moren hans skjelte meg ut og fortalte meg at jeg var utrolig lite generøs og omsorgsfull, at jeg ikke eide et spor av medfølelse. Føler meg ordentlig uvel nå, og har fryktelig dårlig samvittighet. Men samtidig føler jeg meg snytt, jeg har aldri hørt så mye som et takk fra moren hans i alle månedene jeg har forsørget han og nå som jeg nekter, får jeg så hatten passer.

Jeg er ikke en som sparker en som ligger nede, men nå har jeg ikke ork til dette lenger. Jeg kan ikke holde på slik, 4 fredager i måneden er virkelig ikke et liv jeg ønsker å leve.

TSAnonymous poster hash: 33e34...d65

Ja, nå vet du i det minste hvor han har lært holdningene sine og hvor han har nykkene fra...

Det er ingenting å vinne for deg i dette forholdet, TS. Hver gang dere blir uvenner om noe eller uenige i livsvalg, må du regne med å få svigermor mot deg. Tenk hvordan det blir når det er barn inne i bildet, hun kommer til å ta sin sønns side i forhold til barnedåp, hvilke fritidsinteresser dere introduserer barn for, om barnet skal gå på privat eller offentlig skole, for ikke å snakke om når han ønsker å flytte "hjem" og inn i huset rett over gata for foreldrene sine.

Ikke bare kommer du til å miste deg selv fullstendig, du kommer også til å lære barna deres at forhold mellom kvinne og mann skal være dysfunksjonelt og svært skjevt. Pappa bestemmer, mamma bøyer nakken og gjør som han vil.

Anonymous poster hash: 1a49b...49e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be moren hans være generøs og omsorgsfull, da, så kan hun forsørge sønnen sin, hun som liksom er et bra menneske. Det er faktisk så drøyt at jeg sliter med å tro på dette...

Stå på, ts. Og vær glad disse problemene og hans evne til å takle dem kom nå, og ikke når dere sitter der med barn i tillegg. Du lærer mye om samboeren din nå.

Det er vel ganske sannsynlig at samboeren har fått snylter holdingen fra et sted...Moren har vel dyttet inn de holdningene med morsmelken.

Anonymous poster hash: 85aeb...c2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med TS.

 

Har du fått snylter-ego-(foråpentligvis nå)eksen ut av huset?



Anonymous poster hash: 5aa9d...2d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt en del på deg, TS, og lurer på hvordan du har det. 

Håper du forstår at det har vært alt for ensidig lenge i det forholdet du er i. 

 

Reaksjonen på at du satte krav til han er jo hårreisende! 

 

Ønsker deg alt godt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han og moren graver sin egen grav med den oppførselen. Hvis han på noen måte hadde vært en god person som du skulle synes synd på, så hadde han og moren takket deg for at du ihvertfall hadde hjulpet dem såpass lenge. 

 

Prøv å finne mennesker som setter pris på det du gjør, og ikke tar alt som en selvfølge. Det vil garantert gjøre deg mye lykkeligere.



Anonymous poster hash: 71875...1e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det er koselig at så mange har tenkt på meg.

Samboer har nesten ikke pratet med meg siden jeg tok praten med han.

Han vil ikke prate med meg og vil ikke se på på meg. Jeg holder ikke ut dette lenger, så i helgen sa jeg at dette ikke kan fortsette. Jeg krevde at vi skulle snakke ut om dette, men da ble han skikkelig sinna. Mente at han ikke kunne trille fram en jobb, og at jeg burde vise mer forståelse for hans situasjon. Da sa jeg at han må bare ta seg en av de jobbene han blir tilbudt, altså ringevikar på barnehage, aldershjem og butikkmedarbeider. Jeg sa at jeg var klar over at dette ikke er drømmejobben, men nå trenger vi penger slik at det skal gå rundt økonomisk, var tydelig på at han ikke trengte å jobbe så mye. Det eneste vi trenger nå er 8000 kr i måneden, slik at han kan betale for seg selv, og sånn at jeg kan si opp deltidsjobben jeg har i tillegg til full stilling. Da ble han fly forbanna og sa at han ikke kunne ta en hvilken som helst jobb, etter en master på universitetet.

Da ble jeg så oppgitt at jeg begynte å gråte. Vi har ikke snakket med hverandre siden.

Det er så vanskelig, forstår at dette ikke kam fortsette. Men det er ikke bare å hive han ut døren heller, han har ingen steder å gå, og heller ingen som kan hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt en del på deg, TS, og lurer på hvordan du har det.

Håper du forstår at det har vært alt for ensidig lenge i det forholdet du er i.

Reaksjonen på at du satte krav til han er jo hårreisende!

Ønsker deg alt godt!

Takk for omtanken!

Jeg ser at dette ikke kommer til å vare. Har liten tro på at han vil skjerpe seg, så nå er det like før jeg kaster han ut. Han vil virkelig ikke gjøre noen ting for å redde dette forholdet. Han har liten forståelse for at jeg sliter meg ut for hans skyld.

Nå vurderer jeg å be han flytte ut, men det er ikke så enkelt når han ikke har penger og ikke noen sted å gå heller. Han har ikke familie som kan hjelpe han økonomisk heller.

TS

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med TS.

Har du fått snylter-ego-(foråpentligvis nå)eksen ut av huset?

Anonymous poster hash: 5aa9d...2d2

Det går som sagt ikke bedre, han er fast bestemt på å ikke ta en annen jobb enn drømmejobben. Nå er det like før jeg ber han flytte ut, men der enste som holder meg igjen er det faktum at han ikke har noen andre å gå til og ikke økonomi til å greie seg selv.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som sagt ikke bedre, han er fast bestemt på å ikke ta en annen jobb enn drømmejobben. Nå er det like før jeg ber han flytte ut, men der enste som holder meg igjen er det faktum at han ikke har noen andre å gå til og ikke økonomi til å greie seg selv.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

 

Han får dra til moren sin og komme seg i gang med det andre som ikke lever på kjæresten sin gjør, nemlig søke jobber og ta imot den økonomiske hjelpen han faktisk kan få av NAV.

Anonymous poster hash: bac8f...4ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som sagt ikke bedre, han er fast bestemt på å ikke ta en annen jobb enn drømmejobben. Nå er det like før jeg ber han flytte ut, men der enste som holder meg igjen er det faktum at han ikke har noen andre å gå til og ikke økonomi til å greie seg selv.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

 

Du, han er kynisk og spiller på din samvittighet. Han er en voksen mann. Ingen å gå til? Han har en mor som har skjemt ham bort. Han kan bo hos henne. Hva hans økonomi angår. må han faktisk finne seg i å gå til NAV og søke om støtte. DU ER IKKE ANSVARLIG FOR HAM! Få det inn i hodet ditt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med mora hans? Når hun klarer å ringe for å kjefte på deg så klarer vel hun også å ha ungen sovende på sofaen i noen måneder.

Moren hans bor ganske langt fra byen, i en liten bygd så det er ingen muligheter for jobb der, som er i tråd med hans utdanning. Og moren sliter økonomisk sjølv, så hun har ikke muligheten til å hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, han er kynisk og spiller på din samvittighet. Han er en voksen mann. Ingen å gå til? Han har en mor som har skjemt ham bort. Han kan bo hos henne. Hva hans økonomi angår. må han faktisk finne seg i å gå til NAV og søke om støtte. DU ER IKKE ANSVARLIG FOR HAM! Få det inn i hodet ditt!

Jeg vet at jeg ikke har ansvar for han, men vi har vært sammen i fem år, så det er ikke bare å hive han ut døra heller. Men jeg ser at dette ikke kan vare, det er ikke noe håp for forholdet vårt. Vet at jeg til slutt blir nødt til å be han flytte ut, men det er vondt å ta den samtalen.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hans bor ganske langt fra byen, i en liten bygd så det er ingen muligheter for jobb der, som er i tråd med hans utdanning. Og moren sliter økonomisk sjølv, så hun har ikke muligheten til å hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

 

Han har selv satt seg i denne situasjonen. Han er ikke i posisjon til at han kan være kresen med hensyn til hvilket arbeid det er mulig for ham å få. Han får nok bare ta den ydmykelsen han synes det er og oppsøke NAV.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han tvinges faktisk til å ta ansvar for seg selv dersom du kaster han på dør, penger vokser ikke på trær og som voksen må man forsørge seg selv. Selvfølgelig er det vanskelig, men han trenger en oppvekker. Han er ingen god kjæreste som føler seg for god for å jobbe, selv når han ser deg på felgen, utslitt og gråtende og likevel blir sittende på r*va. Dersom han ikke evner å ta seg sammen for fellesskapet dere to, så tenker jeg at han ikke akkurat er noe å satse på å stifte familie med.

 

Dersom mora mener hun har rett til å mene noe som helst, så står hun vel fritt til å låne bort sofaen sin til den stakkars guttevalpen sin. Hva så om hun har dårlig økonomi, hun får ta på seg en full jobb og en ekstra jobb for å fø nuttebassen, slik hun forventer at du skal. Makan.

 

Lykke til, TS, jeg håper det ordner seg for deg. Og med ordner seg så mener jeg, jeg håper du kvitter deg med han.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke har ansvar for han, men vi har vært sammen i fem år, så det er ikke bare å hive han ut døra heller. Men jeg ser at dette ikke kan vare, det er ikke noe håp for forholdet vårt. Vet at jeg til slutt blir nødt til å be han flytte ut, men det er vondt å ta den samtalen.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

 

Til slutt? Hvilken vits er det å dra dette ut? Forstår du ikke at han vil tviholde på deg for å ha deg å snylte på?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blir så provosert av den egoistiske sambuaren din... Stor klem til deg! Føler sånn med deg! Du fortjener så mykje betre!

Få det overstått! Helst i kveld. Gi han ei veke på å komme seg ut! Maks! Det er faktisk ikkje ditt ansvar at han ikkje har pengar og plass å vere. Han har sjølv satt seg i den situasjonen. Han har ikkje jobb, så det speler vel ingen rolle om han må vere på bygda hos mora si ei stund? Han får komme seg på NAV, melde seg for vikarbyrå og bemanningsbyrå, ta det han kan få, reise frå bygda til byen på jobbintervju... Uansett så er det hans problem. Han har snylta på deg i 9 måneder! I 9 måneder har han ikkje klart å melde seg som arbeidsledig på NAV... Heilt hans eigen feil. Du skuldar han verkelig ingenting! 

Få det overstått! Skjønner at det er vondt, og at du er glad i han, men han kan umulig ha respekt, omsorg empati eller vere glad i deg om han ikkje ser kor egoistisk oppførselen hans er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hans bor ganske langt fra byen, i en liten bygd så det er ingen muligheter for jobb der, som er i tråd med hans utdanning. Og moren sliter økonomisk sjølv, så hun har ikke muligheten til å hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Inntil han får en jobb trenger han jo ikke tenke på hvor sentralt/usentralt han bor i forhold til jobben. Når han får jobb får han også inntekt, og vil da kunne flytte i levelig avstand fra arbeidsplassen.

 

Gi beskjed om at han skal være ute i løpet av helga. Hvor han drar og hva han gjør er hans ansvar. Tror du han kommer til å sove på gresset? Eller ta til takke med sofaen til mor/hos en kompis?

 

Har han ikke kommet seg ut på mandag "hjelper" du han å pakke. Har du bil kan du kjøre han og pikkpakket til moren, eller du kan be om hjelp fra et par venner. Eller du kan la han stå på fortauet med koffertene og finne ut hva han skal gjøre seg.

 

Når han er ute tar du kontakt med låsesmed og skifter låsen. Du snakker ikke med han på telefon, sms el. Han vil bare prøve å manipulere deg og gi deg dårlig samvittighet.

 

Og ekstrajobben sier du opp nå, og be legen om sykmelding for oppsigelsesperioden. Du blir jo syk av å holde på på denne måten.

 

Lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...