Gå til innhold

Lei av å forsørge samboeren min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg ikke har ansvar for han, men vi har vært sammen i fem år, så det er ikke bare å hive han ut døra heller. Men jeg ser at dette ikke kan vare, det er ikke noe håp for forholdet vårt. Vet at jeg til slutt blir nødt til å be han flytte ut, men det er vondt å ta den samtalen.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Du har ikke ansvar for hans økonomiske situasjon, han er ikke et barn (selv om han oppfører seg som et). Du gjør ham en bjørnetjeneste ved å la ham bli og fortsette å betale for ham. Ved å kaste ham ut blir han tvunget til å forsørge seg selv, og selv om han da blir nødt til å lære på den jævlig harde måten, så lærer han.

Jeg dirrer av sinne etter å ha lest om hvordan han behandler deg. Han behandler deg som dritt, han har null respekt for deg, og han utnytter deg. Du MÅ sette hardt mot hardt, for slike mennesker kan bare redde seg selv. Du kan ikke forandre ham.

Anonymous poster hash: ebea6...930

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at jeg ikke har ansvar for han, men vi har vært sammen i fem år, så det er ikke bare å hive han ut døra heller. Men jeg ser at dette ikke kan vare, det er ikke noe håp for forholdet vårt. Vet at jeg til slutt blir nødt til å be han flytte ut, men det er vondt å ta den samtalen.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Selvfølgelig er det bare å hive han ut døra. Særlig med tanke på måten han har behandlet deg på i det siste (det med telefonen fra svigermor tok kaka, synes jeg.. )

 

Jeg må si at jeg er sjokkert over at du ikke har hvid ham ut ennå? Har du hatt det bra den siste uka? Har du hatt et godt for hold? 

 

Skjerp deg og få ut taperen!!!! Det er ingenting som blir bedre av å utsette dette. Du kaster bare bort mer penger og mer tid. 

Anonymous poster hash: 5aa9d...2d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det er koselig at så mange har tenkt på meg.

Samboer har nesten ikke pratet med meg siden jeg tok praten med han.

Han vil ikke prate med meg og vil ikke se på på meg. Jeg holder ikke ut dette lenger, så i helgen sa jeg at dette ikke kan fortsette. Jeg krevde at vi skulle snakke ut om dette, men da ble han skikkelig sinna. Mente at han ikke kunne trille fram en jobb, og at jeg burde vise mer forståelse for hans situasjon. Da sa jeg at han må bare ta seg en av de jobbene han blir tilbudt, altså ringevikar på barnehage, aldershjem og butikkmedarbeider. Jeg sa at jeg var klar over at dette ikke er drømmejobben, men nå trenger vi penger slik at det skal gå rundt økonomisk, var tydelig på at han ikke trengte å jobbe så mye. Det eneste vi trenger nå er 8000 kr i måneden, slik at han kan betale for seg selv, og sånn at jeg kan si opp deltidsjobben jeg har i tillegg til full stilling. Da ble han fly forbanna og sa at han ikke kunne ta en hvilken som helst jobb, etter en master på universitetet.

Da ble jeg så oppgitt at jeg begynte å gråte. Vi har ikke snakket med hverandre siden.

Det er så vanskelig, forstår at dette ikke kam fortsette. Men det er ikke bare å hive han ut døren heller, han har ingen steder å gå, og heller ingen som kan hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Jo DET kan du. Hiv han på huet og ræva ut. Han trenger et realt spark i baken sånn at han innser at han ikke kan oppføre seg som en bortskjemt drittunge som skal ha alt servert på sølvfat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hans bor ganske langt fra byen, i en liten bygd så det er ingen muligheter for jobb der, som er i tråd med hans utdanning. Og moren sliter økonomisk sjølv, så hun har ikke muligheten til å hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Det er noe som heter bil slik at man kan pendle til og fra jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan selvfølgelig bo hos moren sin som har lært han at det er helt greit å la kvinnfolk betale for seg. At det er i en bygd gjør jo ingenting siden han er arbeidsledig! At hun har dårlig økonomi gjør heller ingenting - han får gå på sosialen som alle andre som ikke har råd til livsopphold og som ikke vil ha seg vanlige jobber.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan selvfølgelig bo hos moren sin som har lært han at det er helt greit å la kvinnfolk betale for seg. At det er i en bygd gjør jo ingenting siden han er arbeidsledig! At hun har dårlig økonomi gjør heller ingenting - han får gå på sosialen som alle andre som ikke har råd til livsopphold og som ikke vil ha seg vanlige jobber.

Om han mot formodning skulle få seg en jobb, kan han jo flytte dit jobben er da. For da vil han jo ha råd til leia.

 

Derfor TS er det ingen grunn til å la ham bo hos deg for å søke jobb. Det kan han gjøre "fra avstand" også

Anonymous poster hash: 5aa9d...2d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt han flytte ut innen neste uke. Orker ikke dette mer, vi prater ikke sammen uansett og han har sovet på gjesterommet de siste ukene. Jeg føler at dette forholdet er over, og det er lite jeg kam gjøre for å redde dette. Da jeg sa dette ble samboer veldig fornærmet og mente jeg var urimelig, han kunne ikke finne seg ett nytt sted på så kort varsel, han sa også at han ikke kan noe for at han ikke finner seg en jobb. Og når jeg da nevnte de jobbene han ble tilbudt, fikk jeg beskjed om å ikke ta det opp en gang. Han kunne ikke "synke" så lavt sa han.

Jeg synes det er veldig vondt å gjøre dette, men sa at han må være ute av leiligheten innen søndag neste uke. Dette forholdet finnes det lite håp for, det har jeg innsett nå, etter å ha pratet med han om dette utallige ganger. Han endrer ikke mening og er ikke interessert i å høre på meg, nå orker jeg ikke å kaste bort mer tid på dette.

Jeg har kviet meg for å ta denne samtalen, men han må flytte ut uansett, bestemte meg derfor for å gjøre det nå, bedre før enn siden. Det er veldig vondt å gjøre dette, men føler det er det eneste rette akkurat nå.

TS

Anonymous poster hash: 33e34...d65

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, TS! Stå på ditt! Ikkje gi etter. Om han ikkje forstår problemet no, så vil han nok aldri det. Han er for opptatt med å sjå seg sjølv, og ingen andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg heier på deg, TS! Denne mannen bryr seg ikke om deg og du vil ha det så mye bedre uten han. Han vil ikke synke så "lavt" men lar deg heller jobbe deg i hjel. Nei uff, bli kvitt han :) Du er super, TS! Tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra TS! Flott!

Og fy flate for et rasshøl. "Synke så lavt" liksom... Hva slags menneskesyn har han egentlig? Han er "for bra" for visse jobber, men å la dama si sponse livet hans, det er greit.. Han bør lære seg litt om hvordan verden og livet faktisk fungerer, og det lar du ham gjøre nå. :)

Det høres nesten ut som han har bodd sammen med deg for å utnytte deg.. :/

Anonymous poster hash: ebea6...930

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det er koselig at så mange har tenkt på meg.

Samboer har nesten ikke pratet med meg siden jeg tok praten med han.

Han vil ikke prate med meg og vil ikke se på på meg. Jeg holder ikke ut dette lenger, så i helgen sa jeg at dette ikke kan fortsette. Jeg krevde at vi skulle snakke ut om dette, men da ble han skikkelig sinna. Mente at han ikke kunne trille fram en jobb, og at jeg burde vise mer forståelse for hans situasjon. Da sa jeg at han må bare ta seg en av de jobbene han blir tilbudt, altså ringevikar på barnehage, aldershjem og butikkmedarbeider. Jeg sa at jeg var klar over at dette ikke er drømmejobben, men nå trenger vi penger slik at det skal gå rundt økonomisk, var tydelig på at han ikke trengte å jobbe så mye. Det eneste vi trenger nå er 8000 kr i måneden, slik at han kan betale for seg selv, og sånn at jeg kan si opp deltidsjobben jeg har i tillegg til full stilling. Da ble han fly forbanna og sa at han ikke kunne ta en hvilken som helst jobb, etter en master på universitetet.

Da ble jeg så oppgitt at jeg begynte å gråte. Vi har ikke snakket med hverandre siden.

Det er så vanskelig, forstår at dette ikke kam fortsette. Men det er ikke bare å hive han ut døren heller, han har ingen steder å gå, og heller ingen som kan hjelpe han økonomisk.

Anonymous poster hash: 33e34...d65

Man skulle tro at noen som var i en situasjon hvor de var totalt avhengig av velviljen til dama, faktisk behandlet dama bra.

Anonymous poster hash: 85aeb...c2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre! Jeg har virkelig tenkt på deg...

 

La oss få høre hvordan det går og at han faktisk flytter ut.



Anonymous poster hash: 5aa9d...2d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i praksis helg. 

Jeg tenker fortsatt på deg, TS, og den fortvila situasjonen du er oppe i. 

Har han flyttet fra gjesterommet og ut av leiligheten?

Eller tatt til vett?

 

Klem! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra TS! Har fulgt med her for å se hva du lander på, det er jo tøft. Men jeg tror heller ikke forholdet har noen sjanse, han viser frem lite attraktive kvaliteter... Han har det best hjemme hos mor med de innstillingene, du fortjener noen mer oppegående :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SÅ slitsomt! Jeg har ikke lest alle 10 sidene, så vet ikke om det er noen forandringer i situasjonen, men dette må gjøres noe med, ja :O

Håper han har kommet seg til Nav en tur. Skjønner ikke at han får dårlig samvittighet av å snylte på deg? Og liker han ikke å kunne handle seg det han vil, når han vil? Regner med at du ikke går å holder han i hånda 24/7, sånn at du kan kjøpe han en øl når han er ute med kompisene. Eller bare en pakke tyggis!

Jeg hadde nok fint foreslått at kanskje han bør finne seg en egen leilighet til du har fått det økonomiske på plass. Så kan dere flytte inn sammen igjen senere. Dere trenger jo ikke slå opp bare fordi dere ikke bor sammen :)

(Det "forslaget" er selvfølgelig bare en finere måte å ta en kjip avgjørelse på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ slitsomt! Jeg har ikke lest alle 10 sidene, så vet ikke om det er noen forandringer i situasjonen, men dette må gjøres noe med, ja :O

Håper han har kommet seg til Nav en tur. Skjønner ikke at han får dårlig samvittighet av å snylte på deg? Og liker han ikke å kunne handle seg det han vil, når han vil? Regner med at du ikke går å holder han i hånda 24/7, sånn at du kan kjøpe han en øl når han er ute med kompisene. Eller bare en pakke tyggis!

Jeg hadde nok fint foreslått at kanskje han bør finne seg en egen leilighet til du har fått det økonomiske på plass. Så kan dere flytte inn sammen igjen senere. Dere trenger jo ikke slå opp bare fordi dere ikke bor sammen :)

(Det "forslaget" er selvfølgelig bare en finere måte å ta en kjip avgjørelse på)

Les de tre siste sidene

Anonymous poster hash: 14d8e...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man skulle tro at noen som var i en situasjon hvor de var totalt avhengig av velviljen til dama, faktisk behandlet dama bra.

Anonymous poster hash: 85aeb...c2e

 

Sånne mennesker går gjennom hele livet og tror at det er andres ansvar å sørge for at ting går bra for dem. På samme måte er det aldri deres egen feil at noe går galt, det er alltid slemme mennesker, politikere eller systemet som er mot dem og motarbeider dem. Det er bortimot en uforbederlig egenskap, og med mindre man skal leve resten av livet som en omsorgsfigur for disse menneskene (uten noe som helst takknemlighet i retur) så er det bare å komme seg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent, Ts, har han flyttet ut? Håper det for din del. Du fortjener ikke å leve med en sånn selvopptatt og umoden mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...