Gå til innhold

Lei av å forsørge samboeren min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kunne du ikke bare blokkert nummeret hans istedenfor å bytte nr?



Anonymous poster hash: 67649...558
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal lese HELE tråden før du sammenligner en komplett ulik situasjon (stikkord støtter hverandre, noe TS ikke har opplevd) med din egen. Ellers er det bare pinlig å lese innleggene dine. Med mindre du for alvor mener at en part skal jobbe langt over 100 % fordi den andre parten er for fin på det til å søke jobber han faktisk kan få.

Som jeg sa, leste ikke hele tråden... Men når jeg nå har gjort det ser jeg selvsagt at ting er annerledes.

Men er likevel spent på om de ville vært sammen om han hadde jobb, og at økonomi er det eneste som mennesker tenker på.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Som jeg sa, leste ikke hele tråden... Men når jeg nå har gjort det ser jeg selvsagt at ting er annerledes.

Men er likevel spent på om de ville vært sammen om han hadde jobb, og at økonomi er det eneste som mennesker tenker på.Anonymous poster hash: d0883...7c0

Nei, penger er ikke alt. Egoisme, derimot, kan ødelegge selv det mest solide forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, penger er ikke alt. Egoisme, derimot, kan ødelegge selv det mest solide forhold.

Nettopp. Derfor jeg håper for ts sin del at det var at de ikke passet sammen som gjorde at hun kastet han ut og ikke økonomi. De kunne fint trappet ned på utgifter og kommunisert bedre om så var. Hennes måte å gjøre dette på var ufin, og jeg synes det er rart at hun fikk støtte i foreldrene.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Derfor jeg håper for ts sin del at det var at de ikke passet sammen som gjorde at hun kastet han ut og ikke økonomi. De kunne fint trappet ned på utgifter og kommunisert bedre om så var. Hennes måte å gjøre dette på var ufin, og jeg synes det er rart at hun fikk støtte i foreldrene.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Han syntes det var heilt OK at TS hadde deltidsjobb i tillegg til fulltidsjobben, og sleit seg heilt ut. Det handla jo ikkje om økonomi, men at tullingen lot TS slite seg heilt ut fordi han var for stolt og egoistisk til å ta jobbane han vart tilbudt! Han hadde ingen empati eller forståing for korleis TS hadde det. Han var kun opptatt av seg sjølv og kva som var mest behagelig for han. 

Eg synes ikkje TS var ufin. Ho tok dette opp med han gjentatte ganger, men han gjorde ingenting for å betre situasjonen. Han gjekk heller ikkje til NAV for å melde seg som arbeidstakar og få pengar. Trur ikkje TS hadde gjort det på denne måten eller blitt like lei om han faktisk gjorde det han kunne, men ikkje fekk jobbtilbod eller pengar frå NAV. Då hadde han iallfall gjort det han kunne. 

Synes det er bra at TS endeleg tar vare på seg sjølv og ikkje lar seg utnytte lenger. Trur også det vil vere bra i lengden for eksen hennar. Han må lære ei viktig lekse av dette, og begynne å ta ansvar for seg sjølv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Nettopp. Derfor jeg håper for ts sin del at det var at de ikke passet sammen som gjorde at hun kastet han ut og ikke økonomi. De kunne fint trappet ned på utgifter og kommunisert bedre om så var. Hennes måte å gjøre dette på var ufin, og jeg synes det er rart at hun fikk støtte i foreldrene.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

 

Hun skriver at han har fått tilbud om jobb, at hun har tatt opp dette flere ganger, og dette står i HOVEDINNLEGGET. Dette handlet om den egosentriske holdningen hans om at hun fikk slite seg ut for å betale regningene, mens han ikke var interessert i å løfte en finger for å bidra med noen kroner.

 

De fleste ønsker ikke at våre nærmeste skal slite seg ut. Hadde du ønsket at samboeren din skulle slite seg ut for å få nok penger til å betale regningene mens du satt hjemme og tvinnet tommeltotter fordi du ikke gadd å ta i annet som ikke var i forbindelse med mastergraden din? Ønsker du at samboeren din skal bli utbrent så du kan gå hjemme til drømmejobben dukker opp? Ønsker du virkelig det på samboeren din?

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Derfor jeg håper for ts sin del at det var at de ikke passet sammen som gjorde at hun kastet han ut og ikke økonomi. De kunne fint trappet ned på utgifter og kommunisert bedre om så var. Hennes måte å gjøre dette på var ufin, og jeg synes det er rart at hun fikk støtte i foreldrene.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Det er ikke TS som har vært egoistisk her. Ekssamboeren hennes er en selvopptatt og egoistisk mann som heller ville se TS slite seg i hjel, enn at han selv tok en jobb han mente var under hans verdighet. Det er ikke økonomi som er grunnen til at de ikke er sammen lenger, det er at ekssamboeren er et rasshøl som ikke bryr seg en døyt om TS sin helse og velvære. 

Anonymous poster hash: 47695...1b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Derfor jeg håper for ts sin del at det var at de ikke passet sammen som gjorde at hun kastet han ut og ikke økonomi. De kunne fint trappet ned på utgifter og kommunisert bedre om så var. Hennes måte å gjøre dette på var ufin, og jeg synes det er rart at hun fikk støtte i foreldrene.

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Så du synes det er rettferdig at den ene parten skal jobbe og slite seg fullstendig ut, fordi den ene parten er for "fin" for å jobbe med noe annet enn utdannelsen sin? FOR en holdning! :sjokkert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra TS. Høres ut som om du var på god veg til å møte veggen, og det er det absolutt ikke verdt.

 

Jeg har full forståelse for at det er kjipt å ikke få jobb som er relatert til masteren man har slitt for i så mange år. Har vært der selv, og det er utrolig demotiverende og nedbrytende ikke å få jobb. MEN - jeg fikk ingen lavterskeljobber heller, og det samme slet mange fra kullet mitt med og. Mange av oss var villig til å gjøre hva som helst, men fikk ikke napp. Så din eks har vært utrolig heldig som har fått tilbud om jobb! Og ufattelig egoistisk og urimelig som ikke har takket ja. 

 

Lykke til videre :) 



Anonymous poster hash: e9afb...a34
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig skjønner jeg han godt. Ønsker selv å jobbe innenfor utdannelsen, og min mann motiverer meg til at det sikkert snart dukker opp en jobb som jeg ønsker, og enn så lenge klarer vi oss begge fint på hans lønn. Sånn er livet og jeg føler meg veldig heldig som har en slik støttende mann, kontra en som kaster meg ut fordi jeg ikke ønsker å søke på jobber som er 2-6 timer unna. Btw, jobber jeg har søkt på har jeg ikke kommet inn på intervju til fordi jeg er overkvalofisert/koster for mye. Så å søke på jobber med lavere utdannelse kan man bare gi opp...

Anonymous poster hash: d0883...7c0

Gud bedre. For en tankegang.

 

Selv gikk jeg ut i et arbeidsmarked hvor det var bom stopp, og for da å kunne forsørge meg så tok jeg de jobbene jeg kunne få. Jeg jobbet som prosjektsekretær noen måneder på to ulike steder, og som assistent i barneskole noen måneder. Her startet jeg som ringevikar på flere skoler, og fikk faktisk tilbud om vikariat på flere av disse skolene. Det gikk vel omtrent ett år fra jeg leverte oppgaven og til jeg kunne slutte å ta flere irrelevante vikariat. Det året brukte jeg mye tid på kvelder og ettermiddager på å søke jobber, men det var veldig lite å søke på. Jeg fikk innpass i bransjen via bemanningsbyrå. De så på at jeg hadde tatt det som var ledig av jobb dette året, ergo var jeg villig til å brette opp ermene, noe som gjorde meg lettere salgbar i en bransje som akkurat hadde begynt å åpne opp igjen for å ta inn flere folk.

 

Ja, det kan være vanskelig å få seg jobb som ikke krever utdanning, men bor man på et noe større sted vil både skoler, sykehjem og barnehager ha ringelister. Og takker man da ja til jobb de første gangene man blir oppringt en times tid før jobbstart, så ender man i toppen av ringelista, og man kan regne med jobb nesten hver dag. Og har man allerede vært jobbsøker en god stund trenger man langt fra hele dager til å bedrive dette. For de aller fleste vil en time hver dag holde. Man benytter da matpausen på jobb dersom man trenger å ta telefoner på dagtid, også bruker man litt tid på ettermiddag/kveld på å lete etter jobber, samt skriving av søknad og tilpassing av CV.

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med hun som skrev at man støtter hverandre gjennom alt. Samtidig så er feilen her at mannen var blitt tilbudt jobb men tok den ikke fordi han ikke ville pga utdannelsen sin. Det blir veldig feil og egoistisk ovenfor ts som sliter seg ut. Det blir helt noe annet å søke på alt av jobber og ikke få napp. Men når man tilbys jobb og ikke har jobb må man rett og slett ta den jobben med mindre det er helsemessige årsaker til at man ikke kan ha en sånn type jobb. Typisk eksempel prolaps i ryggen.. kan ikke akkurat jobbe på sykehjem under prolaps. Men her skylder mannen kun på det at han er overkvalifisert. Og etter min mening da så gjør han ingenting for å bedre situasjonen. Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å kaste ut min kjære ved det tilfellet uansett. Jeg ville i alle fall ikke blitt behandlet på samme måte ved det tilfellet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med hun som skrev at man støtter hverandre gjennom alt. Samtidig så er feilen her at mannen var blitt tilbudt jobb men tok den ikke fordi han ikke ville pga utdannelsen sin. Det blir veldig feil og egoistisk ovenfor ts som sliter seg ut. Det blir helt noe annet å søke på alt av jobber og ikke få napp. Men når man tilbys jobb og ikke har jobb må man rett og slett ta den jobben med mindre det er helsemessige årsaker til at man ikke kan ha en sånn type jobb. Typisk eksempel prolaps i ryggen.. kan ikke akkurat jobbe på sykehjem under prolaps. Men her skylder mannen kun på det at han er overkvalifisert. Og etter min mening da så gjør han ingenting for å bedre situasjonen. Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å kaste ut min kjære ved det tilfellet uansett. Jeg ville i alle fall ikke blitt behandlet på samme måte ved det tilfellet der.

Det hadde jeg klart uten problemer. For da vil vi nemlig kræsje så innmari med verdier, holdninger osv. at forholdet ville ikke vart uansett. Kan ikke skjønne at noen vil være sammen med en mann eller kvinne som ser ned på andre mennesker på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg klart uten problemer. For da vil vi nemlig kræsje så innmari med verdier, holdninger osv. at forholdet ville ikke vart uansett. Kan ikke skjønne at noen vil være sammen med en mann eller kvinne som ser ned på andre mennesker på den måten.

Hvor fanger du opp ser ned på andre mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fanger du opp ser ned på andre mennesker?

Tja, han ser i hvertfall ned på yrkene. Så da kan jeg vel egentlig bare lure på hva han tenker om disse menneskene som jobber i disse yrkene. Når jeg har vært borti mennesker som ser ned på et yrke, så har de også sett ned på menneskene som jobber der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeimponert, TS. Det er lett å si til andre hva de bør gjøre, men det å faktisk ta vanskelige avgjørelser og grep om livet når man er på vei til å møte veggen - det er ikke like lett! Synes du opptrådde veldig ryddig og modent i en vanskelig situasjon. Kanskje er det ikke bare flaks som gjorde at du fikk jobb rett etter studiet, mens han fortsatt sliter?

 

Jeg hadde heller ikke likt å bli kastet ut av kjæresten fordi jeg ikke hadde jobb, men jeg klarer ikke å se hva annet du skulle kunne gjort og samtidig beholdt selvrespekten i dette tilfellet. Du ga ham plenty med sjanser, og kanskje til og med litt for mye hjelp? Kanskje vil det være bedre for ham å måtte stå på egne ben litt og få en liten realitetssjekk. 

 

Ønsker deg masse lykke til videre! 



Anonymous poster hash: f30c0...baa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff så trist, her hadde jeg tatt en alvorsprat med samboer. 

 

Lykke til! :)

 

Har du i det hele tatt lest tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanna87

Har du i det hele tatt lest tråden?

 

Ja, men det kan være hennes samboer har gått inn i en depresjon og da hjelper ingenting for en lengre periode. Mulig jeg ikke skrev nok, men kan derfor gjøre det på nytt. Jeg har selv havnet i fella der jeg bodde hjemme, sluttet på utdanning, levde på mor og far, og jeg så meg ikke selv fordi jeg sleit veldig psykisk. Det som hjalp meg var å få hjelp til å oppsøke Nav, og derfra gikk det mye bedre. 

 

Hadde jeg vært ts, så hadde jeg tatt en skikkelig alvorsprat med han der hun forlanger at han åpner seg, fordi det kan være at han sliter med noe. Om han viser tegn på depresjon så hadde jeg blitt med samboer til lege, og hjulpet han i gang. Kanskje da får han den hjelpen han trenger, og mulig han havner på Nav i en liten periode helt til han er klar for å jobbe igjen. Om han er for lat til å gjøre noe med det, så hadde jeg kastet han ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kan være hennes samboer har gått inn i en depresjon og da hjelper ingenting for en lengre periode. Mulig jeg ikke skrev nok, men kan derfor gjøre det på nytt. Jeg har selv havnet i fella der jeg bodde hjemme, sluttet på utdanning, levde på mor og far, og jeg så meg ikke selv fordi jeg sleit veldig psykisk. Det som hjalp meg var å få hjelp til å oppsøke Nav, og derfra gikk det mye bedre. 

 

Hadde jeg vært ts, så hadde jeg tatt en skikkelig alvorsprat med han der hun forlanger at han åpner seg, fordi det kan være at han sliter med noe. Om han viser tegn på depresjon så hadde jeg blitt med samboer til lege, og hjulpet han i gang. Kanskje da får han den hjelpen han trenger, og mulig han havner på Nav i en liten periode helt til han er klar for å jobbe igjen. Om han er for lat til å gjøre noe med det, så hadde jeg kastet han ut. 

Bla, bla, pisspreik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...