Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min også. Har spilt noen timer nå og det er veldig gøy. Veldig annerledes, og det er ikke så lett å passe på jobbene til de voksne, få forfremmelser og venner i tillegg til å skulle ta seg av babyene, lære dem å gå og prate. Slitsomt! Men, det er som sagt morsomt, og det er bra jeg har fri i morgen, for jeg vet hva jeg skal gjøre. :ler:

Skrevet

Jeg har såååå lyst på det!! *spare, spare* ergo, kommer til å ta sin tid!

Skrevet

Imorgen den dag skal undertegnede ut og kjøpe spillet :sjarmor: , er nemlig en stooooor Sim-fan :P

Skrevet

:hoppe:

Skulle ønske jeg også hadde fri i morgen!

Burde jo ha lagt meg for lenge siden, men jeg klarer ikke legge fra meg spillet..

Skrevet

Har det blitt noe årnings på folka, eller?

Skrevet

Hehe, ser for meg Betty står klar utenfor butikken og styrter inn straks døra så mye som beveger på seg. Jeg kom meg ikke i seng før halv to i natt, og enda var jeg oppe før 10. Siden jeg, i tillegg til Sims, er hekta på KG, må jeg bare en tur innom her før jeg skal tilbringe resten av dagen med Sims2. Og jeg som hadde planlagt hjemmelaget pizza til middag i dag, kan ikke helt se hvor jeg skulle få tid til å lage dem. :klø: :roll:

Skrevet

Mye bedre grafikk, man kan zoome lenger inn og snu i alle slags vinkler (ikke bare fire som i "gamle" Sims). Simmene beveger på seg når de sover, snur seg i sengen o.l. Det er litt mer naturlig. Nabolaget ser mye finere ut, og det er større. Det er mange ferdiglagede hus som du kan enkelt plassere på tomme tomter. Alle de gamle kjente er der fremdeles, men det har gått 25 år da. F.eks. er Cassandra Goth nå en voksen kvinne. Det er tre forskjellige nabolag. Du har også tutorial som kan være nyttige selv for de som kjenner Sims veldig godt.

Du kan bestemme mye mer hvordan menneskene dine skal se ut, alt fra størrelse på nese/øyne/hake til hår-/øyenfarge osv. Når du lager en familie er ikke alle medlemmene automatisk i slekt, barn er f.eks. ikke automatisk barn av de voksne, mens en mann og en kvinne er ikke automatisk et par. Du bestemmer seg om f.eks. sønnen i familien er begges barn, mens datteren kanskje er bare mannens. Du kan også ha to ulike familier som bor sammen, du kan bestemme at de er søsken osv.

Som i Sims har man yrker og kan få forfremmelse. I tillegg har de mål de ønsker å oppnå. Når du lager menneskene dine bestemmer du hvilken type mål simmen din skal se etter (f.eks. kunnskap, familieliv e.l.). Eks. på kunnskapsmål kan være å få poeng i matlaging, forfremmelse e.l, mens familiemål kan være å få et nytt barn, og få en klem av kona/mannen osv. Du får poeng for målene du oppnår, disse poengene kan du bruke til å kjøpe ekstrating. Barn har også mål, som å lære seg å tisse på potte, lære seg å gå. Hvilke mål man når (eller ikke når) har betydning for personligheten deres. Simmene er også redd for at enkelte ting skal skje, som brann, at de mister jobben osv. Skjer slike ting blir poeng trukket fra.

Barna er mye mer aktive her enn i Sims. Du må f.eks. bruke tid på å lære babyene å gå og snakke, du må ta deg tid til å lese for og leke med barna (foreløpig litt slitsomt å få tid til alt, men jeg venner meg vel til det).

Du kan bygge tre-etasjers hus. Du kan ha dører og vinduer på de skrå veggene. Det er ikke så mange møbler, men de fleste møbler finnes i alle slags fargekombinasjoner, så litt variasjon er det likevel. Simmene velger flere forskjellige måltider fra kjøleskapet, etterhvert som de lærer seg kokkekunnskaper får de flere valg. De kan leie en barnepike som kommer mens de er på jobb. Foreløpig er jeg litt forvirret, for barnepiken min går ikke når foreldrene er tilbake. Og da jeg leide en gartner vannet hun først plantene slik hun skal, men istedet for å dra så begynte hun å lage mat til seg selv, tok et bad, lekte i hagen osv. Jeg måtte faktisk kaste henne ut.

Du kan ta vare på vennskapene dine ved å sende mail til dem. Det er også mange flere valg av yrker både i avisen og på datamaskinen (ingen nye yrker). Simmene dine må trene og spise riktig ellers vi formen deres avta. Barna får lekser med seg hjem hver dag, som de må gjøre enten alene eller med hjelp fra foreldrene.

Det er juksekoder her også. :sjarmor: I Sims kunne man bruke "Move_objects on" og så "slette" en Sim, når an trykket på bilde av vedkommende var h*n tilbake, men fullt opp på alle behov. I Sims2 sletter man faktisk simmen når man gjør dette, og jeg har foreløpig ikke funnet noen juksekode for å få ekstra energi.

Den største forskjellen er selvsagt at alle blir eldre. De går bra baby, til spedbarn, til barn, til tenåring, til voksen og så gammel. De er babyer i bare 3 dager, mens de f.eks. er voksne i litt over 20 dager. Du kan fremdeles bare ha åtte familiemedlemmer.

Hmm, ja det var det jeg kom på nå i allefall. Har bare spilt siden i går, så det er sikkert mye jeg ikke har fått med meg ennå.

Skrevet

Koder:

Kaching - Adds §1.000,- to household funds

Moveobjects on/off - Move unmovable objects and put them in illegal places

Aging on/off - Sims won't age

Autopatch on/off - Toggles notification of available game patches

StretchSkeleton (value) - Enter a number as 'value' to make you sim smaller (or higher). It's still a bit unknown

Vsync on/off - Turning off increases game performance but with some graphical errors as the price

Help - Lists some, but not all cheats

Exit - Closes cheat window

Expand - Expands or contracts the cheat window

Neighbourhood cheats

deleteAllCharacters - Removes every sim from the neighbourhood

TerrainType desert/temperate - Toggles between two terrain types

Filmmaking cheats

Slowmotion 0-8 - 0 is normal speed and 8 is slower

boolProp enablePostProcessing true/false - Must be true for all filmic cheats to function

Bloom (r g b x) - Creates a filmic look in which everything's so bright it blurs together "r", "g," and "b" are color values (0-255) and "x" is the amount of blooming from 0 to 255

vignette (centerx centery X)- Creates a filmic look in which a focal point is clear but everything around it is blurry

filmgrain (0-1) - Creates a film graininess

letterbox (0.0-0.4) - Creates a letterbox view of size specified

Skrevet

:D Spillet mitt ligger hjemme i Oslo og venter på at jeg skal hente det! :D

Skrevet

Jeg er SÅ misunnelig på dere som har spillet allerede! :wow:

Skrevet

Nå begynner jeg virkelig å få teken! Morsomt. Har tre barn som alle begynte som babyer og nå er tenåringer. Foreldrene blir gamle om bare 5 dager. To av barna har fått kjærester, lurer på hva som skjer når de gifter seg. Alle tre parene kan vel ikke bo i barndomshjemmet? :klø:

Skrevet
Nå begynner jeg virkelig å få teken! Morsomt. Har tre barn som alle begynte som babyer og nå er tenåringer. Foreldrene blir gamle om bare 5 dager. To av barna har fått kjærester' date= lurer på hva som skjer når de gifter seg. Alle tre parene kan vel ikke bo i barndomshjemmet? :klø:

Når mine har "inngått ekteskap" har det ikke skjedd noe spesielt.

Barna blir nok boende helt til du ber dem om å flytte ut. Det kan man gjøre, hvis man har nok penger. Det er bare å velge "flytt ut" via en PC. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...