Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

1 time siden, Favole skrev:

:klemmer: 

Får kose meg med ruging og redebygging fremover. Skal diskutere litt med jordmor og lege denne uka for å høre hva de tenker, men lurer på om ikke jobben får vente... :sukk: 

Høres fornuftig ut. Skal jo være folk igjen av deg når snuppa kommer også :) Tungt nok er det på slutten uansett, så dumt å ha brukt alt kruttet "på ikke noe" om du skjønner :) Syns du har vært veldig flink som har holdt ut så lenge du har i jobben din på tross av form og stilling :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, boks skrev:

Høres fornuftig ut. Skal jo være folk igjen av deg når snuppa kommer også :) Tungt nok er det på slutten uansett, så dumt å ha brukt alt kruttet "på ikke noe" om du skjønner :) Syns du har vært veldig flink som har holdt ut så lenge du har i jobben din på tross av form og stilling :klem: 

Det skal jo det! Tror nok hodet mitt har veldig godt av å være litt på jobb da, må høre om det er noe ikke-fysisk jeg kan gjøre ei stund fremover. Bortsett fra å steke vafler til lunsj :P 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage :strix:

J høres jo bare helt nydelig ut, da, sånn som han styrer og steller og passer på :rodmer: 

Håper det er noe ikke-fysisk du kan gjøre, det er jo godt for hodet å holde på med ting også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage! Og så tredje trimester, da ... Nå går det virkelig unna!

Håper du finner en god løsning for tida fram mot permisjon :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Hvorfor i alle land og riker har jeg ikke kommet inn hit tidligere? Jeg er så på linje når det gjelder rosaglødende sukkerspinn-graviditet (min favoritt i løpet av de siste sidene; "mammapower *barf*" :hoho:). Nå er ikke akkurat jeg den som syntes det var så lett å hive inn håndkleet på jobb selv, men som de andre sier; det er jo ikke sånn at du får hvile ut etterpå. Og både økning i kynnere og håpløst bekken er jo ganske sterke signaler på at du må ta det mer med ro. Håper du finner en løsning på det sammen med jordmor/lege og jobb! Og herreguuud så lyst jeg fikk på vafler nå ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Tekola skrev:

Det er DERFOR jeg har hatt lyst på vafler i hele dag! Kunne ikke fatte og begripe hvor den ideen kom fra :hoho: 

Det er egentlig ikke greit å i det hele tatt nevne ordet vafler uten at man faktisk fysisk er der med et brett nystekte eksemplarer av arten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lille_frosk skrev:

Det er egentlig ikke greit å i det hele tatt nevne ordet vafler uten at man faktisk fysisk er der med et brett nystekte eksemplarer av arten!

Og en boks Rørosrømme og et glass nyrørt jordbærsyltetøy.... :sikle::lillesky::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tekola skrev:

Og en boks Rørosrømme og et glass nyrørt jordbærsyltetøy.... :sikle::lillesky::rodmer:

Oh lord 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Vaffeldiskusjon, I love it!! Tror jeg må lage det til lunsj i morgen :nigo: Veldig digg med rørosrømme og jordbærsyltetøy, men til nystekte vafler MÅ jeg bare ha smør (ordentlig smør, ikke margaringift) og bringebær :sikle: Hoho! Sulten!!

Jordmortime i formiddag, alt ser ok ut. Husket til og med å få terminbekreftelse for permisjonssøknaden, ikke verst bare det. Vekstkontroll av kiden på fredag, gleder meg! Er ei jordmor som skal gjøre undersøkelsen, så håper vi får litt tid til å se på mer enn bare lårbein og slike kjedelige nødvendigheter :P Hun tenker også litt at det kanskje ikke er mye for meg å gjøre på jobb fremover, men at det kan jo være godt for hodet sin del å ha den sosiale biten. Får diskutere videre med legen. Sjefen syntes vaffelfredag var et godt forslag da, så i verste fall får jeg jobbe 10% og få det inn i arbeidsbeskrivelsen min at jeg skal stå for sosiale tiltak frem til permisjon :ler: 

Hjemmedag med febersyk guttunge i dag. Han har vært usedvanlig rolig til å være en syk utgave av seg selv, som regel er han jo høyt og lavt til tross for feber og laber form. Hoster stygt gjør han også, og har videreført det til meg. Kjennes ut som jeg har et lite stykke piggtråd i halsen :lur: Deilig! Fortsatt feber i kveld, så han blir hjemme i morgen også, men da må mannen ta litt mer av jobben, bekkenet mitt er ikke fornøyd :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du starter dagen med en alt for varm dusj, varmeteppe og smertestillende. Som egentlig ikke virker. :sukk: Gutta sover fortsatt, jeg har vært våken halve natta og stod opp kl seks :laugh: Tror den 100% sykemeldinga blir forlenget litt til jeg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ouch! Høres ut som du kanskje strekker deg litt langt på hjemmebane også? Det er lov å lempe mest mulig over på mannen når du er så dårlig som du er. Det er tøft å være gravid når man har en fra før, altså. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi ... For en start på dagen! Tror nok også du bare skal gjøre det du kan for å komme deg gjennom dagene best mulig nå, og ikke tenke på jobb. Dessuten må nok mannen ta litt mer av de tyngste takene ja ... Høres helt pyton ut å ha så vondt!!

Og den neste som sier "graviditet er ingen sykdom, og ingen unnskyldning for å ikke trene, jobbe og være aktiv i stram, rååååsa treningstights", havner på bitelisten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barebare å ha en toåring å ta vare på i tillegg nei, det skal være sikkert. Det meste av husarbeid er overlatt til mannen, jeg orker ikke provosere frem mer vondt enn nødvendig altså. Så ille som det er i dag kan jeg faktisk ikke huske at det har vært :/ Men jeg vil jo gjerne leke med J, energien min prioriteres dit. Det ble sikkert litt i overkant mye tid på gulvet i går siden han var hjemme.

Seriøst, kl er passert 10 og han sover enda! Du vet ungen er sjuk når... Typisk å ikke få sove selv da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dag... Ungen våkna like etter jeg skrev her, kvart over ti ca. Såå trøtt og egentlig uinteressert i alt. Fikk såvidt i ham litt mat og drikke. Lekte litt med togbanen, men ville helst bare sitte i fanget. Kvart på ett sovner han i fanget til mannen og sover videre i halvannen time. Altså... Hæ? :klo:

Ikke hatt noe feber siden i ti-tiden, og vært i OK form i ettermiddag. Heldigvis gode og våte bleier selv om matinntaket har vært så som så. Denne varianten av sykt barn er jeg ikke vant med, men han virker mye bedre nå i kveld. Spent på morgendagen!

Mannen fikk ungetjeneste i ettermiddag, jeg har for det meste holdt sofaen med varmeteppe og pledd, til og med fått sovet litt. Kjenner at akkurat den suksessen veldig snart skal gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er vanlig/normalt at baby rører seg mindre om mor har feber? :klo: Skal ringe føden når J er i seng for å høre da. Har ikke så høy feber heller, høyeste måling har vært 38,7 liksom. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke helt uvanlig, så vet jeg det! Så lenge det er bevegelser høvelig jevnt gjennom dagen, særlig etter mat/drikke og jeg ikke går med veldig høy temp over flere dager så skal det ikke utgjøre noen fare. Skulle det bli enda mindre måtte jeg bare ta kontakt for å komme inn. Det virker jo logisk da, egentlig, men man skal vel alltids ha noe å uroe seg litt for :P Tok febernedsettende for et par timer siden, og det har økt litt på med spark etter jeg begynte å svette ut elendigheta. Deilig :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...