Gå til innhold

Underholdningsbidrag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eh, sitter og grubler? Hva med å bli forbanna å kreve svar? Det er IKKE DU som skal ligge lavt i terrenget, det er han.

Anonymous poster hash: aad11...291

Jeg vil være 190% sikker på at det jeg tror stemmer,før jeg blir forbanna,for tviler jeg på det han sier,så er det jo over uansett.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg forstår det når jeg googler så er underholdningsbidrag og barnebidrag det samme. Men jeg er ingen ekspert. Står det ikke på vegne av hvem eller hvem bidraget skal gå til? Hva står det nøyaktig? (utelat selvsagt identifiserende detaljer)

Det står:

Betaling av måndedlig underholdningsbidrag.

Samlet bidrag i saken pr. Mnd: 0kr

Samlet saldo i saken din er per 10.08.2015: 1577kr

Beløpet som skal betales denne mnd: 860kr

Skrevet

Har han vært gift? Underholdningsbidrag kan også være aktuelt om han har vært gift tidligere.

Har aldri vært gift....

Skrevet

Jo, men den jeg kommenterte mente at han ble krevd om bidrag uten å vite at han var far.

NAV kan surre, men håper ikke at de surrer så mye!

Nåja, en jeg kjenner fikk plutselig brev om at han måtte begynne å betale barnebidrag for en unge på noen år. Han kunne godta det eller ta DNA-prøve.

Anonymous poster hash: 088da...dac

• Liker 3
Skrevet

Nåja, en jeg kjenner fikk plutselig brev om at han måtte begynne å betale barnebidrag for en unge på noen år. Han kunne godta det eller ta DNA-prøve.

Han har jo ikke fått noe sånnt brev...han pendler,så det er alltid jeg som henter posten og åpner alle brev...

Skrevet

TS, kan du grave fram en eldre selvangivelse? 

Tror det står der om man har unger. 

Ikke at jeg egentlig har sjekka. 

Men det virker rart! Om det ikke er fastsatt noe månedlig bidrag, så bør det jo uteluke barn? 

Om han ikke har veldig lav inntekt, slik at han vanligvis ikke er bidragspliktig. Men må betale en sum nå fordi han er over en viss grense? 

Nå bare spekulerer jeg. 

Men dette høres ikke bra ut!

Skrevet

De fleste vil vel da forlange DNA om det er en unge de ikke har hørt om før? 

Sånn at man ikke får klint på seg noe man ikke har ansvaret for. 

Trodde jeg. 

• Liker 1
Skrevet

TS, kan du grave fram en eldre selvangivelse?

Tror det står der om man har unger.

Ikke at jeg egentlig har sjekka.

Men det virker rart! Om det ikke er fastsatt noe månedlig bidrag, så bør det jo uteluke barn?

Om han ikke har veldig lav inntekt, slik at han vanligvis ikke er bidragspliktig. Men må betale en sum nå fordi han er over en viss grense?

Nå bare spekulerer jeg.

Men dette høres ikke bra ut!

Han har ikke lav inntekt vertfall....men kanskje dem har kontakt og at dem har privat avtale....det har jo blitt tatt ut 1000kr fra konton 2 ganger på 2mnd,men han har aldri kontanter som jeg har sett....

Skrevet

Du må jo komme til bunns i dette.

Anonymous poster hash: 0d499...546

Skrevet

Du må jo komme til bunns i dette.

Ved å ta det opp, ikke gruble.

Skrevet

Har nettopp fått et slikt krav selv. Der står jo navn både på mor,far og barn helt øverst. Står ikke det på hans brev?

Anonymous poster hash: 6b53e...fdb

Skrevet

De fleste vil vel da forlange DNA om det er en unge de ikke har hørt om før?

Sånn at man ikke får klint på seg noe man ikke har ansvaret for.

Trodde jeg.

Ja,men han har ikke fått noe brev om det i hvertfall...så jeg veit ikke jeg...men kan jo kreve at han ringer NAV mens jeg hører på da,så får jeg jo vite sannheten...

Skrevet

Ja,men han har ikke fått noe brev om det i hvertfall...så jeg veit ikke jeg...men kan jo kreve at han ringer NAV mens jeg hører på da,så får jeg jo vite sannheten...

Det må du. Dette må jo bli avklart ganske kjapt. Håper for din skyld at dette er en feil :(

Skrevet

Har nettopp fått et slikt krav selv. Der står jo navn både på mor,far og barn helt øverst. Står ikke det på hans brev?

Anonymous poster hash: 6b53e...fdb

Står ikke noe sånnt,men når jeg prata med NAV i dag,så sa dem at de sendte ikke ut sånne krav,viss det ikke var barn inni bildet...

Skrevet

Sa du at han pendler?

Minner om en annen historie som var her nylig, der mannen pendlet.

Men det var "bare" utroskap, ikke graviditet. 

Hva om du ikke betaler den? 

Nekter, til han forteller hva beløpet gjelder.

Og gjem unna brikken til nettbanken! 

Det minste er jo at han er oppriktig med deg og forteller hva det dreier seg om. 

• Liker 1
Skrevet

Det står hvor mange barn han har på selvangivelsen hans. Så finn en eldre en du og sjekk for deg selv...

Skrevet

Sa du at han pendler?

Minner om en annen historie som var her nylig, der mannen pendlet.

Men det var "bare" utroskap, ikke graviditet.

Hva om du ikke betaler den?

Nekter, til han forteller hva beløpet gjelder.

Og gjem unna brikken til nettbanken!

Det minste er jo at han er oppriktig med deg og forteller hva det dreier seg om.

Ja,han pendler...

Han har ikke snøring på hva som blir betalt eller ikke,for jeg som styrer økonomien...han bryr seg nok ikke om den ikke blir betalt,for han har en del gjeld fra før...

Skrevet

Det står hvor mange barn han har på selvangivelsen hans. Så finn en eldre en du og sjekk for deg selv...

Kan jo være en årsfersk en...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...