Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner

Thalassos

Anbefalte innlegg

Du vet du har vert innom denne tråden når det ser slik ut når du går inn på forsiden på Ebay :lol:

Anonymous poster hash: 63c76...19f

post-37809-0-70562500-1440597335_thumb.p

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet du har vert innom denne tråden når det ser slik ut når du går inn på forsiden på Ebay :lol:

Anonymous poster hash: 63c76...19f

:skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud da folkens!

Det er ingen her inne i tråden som har laget forumreglene, men det står faktisk i reglene at det ikke skal avspore og at man skal holde seg til temaet.

Er det noe annet dere heller vil diskutere, så lag et nytt innlegg om akkurat dette!

Hvis dere heller ikke forstår hva temaet er så kan det være like greit å styre unna en tråd helt og holdent...

Det kan jo være greit å forstå hva som er rammene for dette forumet før man kritiserer og sparker I alle retninger uten grunn.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud da folkens!

Det er ingen her inne i tråden som har laget forumreglene, men det står faktisk i reglene at det ikke skal avspore og at man skal holde seg til temaet.

Er det noe annet dere heller vil diskutere, så lag et nytt innlegg om akkurat dette!

Hvis dere heller ikke forstår hva temaet er så kan det være like greit å styre unna en tråd helt og holdent...

Det kan jo være greit å forstå hva som er rammene for dette forumet før man kritiserer og sparker I alle retninger uten grunn.

Å diskutere hvorvidt det er OK å sitere og le av innlegg som er høyst gjenkjennelige på Facebook er da ikke avsporing? Denne tråden handler om Ebay-gruppa, så da må det jo være OK å diskutere hvordan man omtaler Ebay-gruppa..

Anonymous poster hash: fd82c...17a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å poste reglene var ok, så her er de for de som måtte lure på hvilke regler som gjelder i vår kjære eBaygruppe!

OBS Regler redigert 28.07.2015 OBS

Det er ofte de samme spørsmålene som går igjen

ROSER, MK, TOMS, FIBER MASCARA, TANNBLEKING, UV LAMPE, DERMAROLLER, FAKE NIKE OSV. (ALLE LINKER LIGGER I FILER)

Innlegg om ebay ting som selges til overpris på andre sider er IKKE LOV.

Bilder som deles her inne skal IKKE deles utenfor gruppen. De som gjør det vil bli sletta og blokka fra gruppa umiddelbart!

* Stygge eller krenkende kommentarer vil bli SLETTET.

* Alle kommentarer som håner fake merkevarer vil bli SLETTET.

* Er det samme person som kommer med stygge kommentarer eller generelt dårlig oppførsel vil du bli SLETTET     uten advarsel.

*Annonser til egne salg/sider er IKKE tillat både annonse og medlem vil bli SLETTET uten advarsel.

Vi prøver begrense følger og linker kommentarer er det noen som har bedt om link trenger ikke 40 til gjøre det samme. Ønsker du følge et innlegg se bilder i kommentarfeltet.

Nei takk til annen reklame enn

EBAY, ALIEXPRESS, WISH, ETSY, SHENSIDE, IOFFER, STORENVY, MAMA, GEEK, SCREAMPRICE, AMAZON OG LIGHT IN THE BOX.

Det er lov og anbefale andre FACEBOOK EBAY grupper/sider.

Vi samarbeider med EBAY HOBBY, EBAY DUPPEDITTER, EBAY for jenter / kvinner - SALG SIDE, ALT MULIG (DET SOSIALE HJØRNET) og KJØP, SALG, GI BORT JENTER / KVINNER.

Det er IKKE lov med salg på denne siden, dette tar vi på våre salg sider.

Gutter har INGEN ADGANG på EBAY for jenter / kvinner - SALG SIDE eller EBAY for jenter / kvinner, det finnes en egen side for de.

Ser du et innlegg som ikke passer i gruppen rapporter det eller tagg admin: Sensurert så tar vi oss av det så fort vi er til stede.

Link til FILER:https://www.facebook.com/groups/1429845223948034/files/

Link til ALBUM:https://www.facebook.com/groups/1429845223948034/photos/

Håper alle vil hjelpe til å legge sine EBAY kjøp med link i filer så blir det lettere å finne igjen / anbefale til de som lurer.

På forhånd takk | ADMIN.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen befaler: LAG EGEN TRÅD FOR AVSPORING.

Jeg skulle gjerne slengt meg inn i debatten om skinn og pels, men det er et helt annet tema, med mindre man vil opplyse eBayhandlerne om at det kan være hund/katt de kjøper.

Det hadde vært kjempefint om vi kunne beholdt denne tråden en stund, uten masse moderering og avsporing.

Det er da ikke en avsporing å agrumentere for at å handle dyrt eller norsk ikke er ensbetydende med et godt dyrevern. Det er dere selv som har trukket frem dyrevern som et argument for å ikke handle på ebay. Drittslenging er innafor, men motargumenter er avsporing, så da spør jeg; hva er ikke avsporing?

Anonymous poster hash: f48e6...3cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å diskutere hvorvidt det er OK å sitere og le av innlegg som er høyst gjenkjennelige på Facebook er da ikke avsporing? Denne tråden handler om Ebay-gruppa, så da må det jo være OK å diskutere hvordan man omtaler Ebay-gruppa.. Anonymous poster hash: fd82c...17a

Klart de meningene er OK også. Selv om det ikke er det som blir gjort, men nok om det.

Å dra inn dyrevern, hvilket dyr skinn til salgs i Norge kommer fra, er avsporing.

Hva er så vanskelig med å forstå reglene her egentlig? Har dere lest forumreglene i det hele tatt før dere registrerte brukere her??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å poste reglene var ok, så her er de for de som måtte lure på hvilke regler som gjelder i vår kjære eBaygruppe!

OBS Regler redigert 28.07.2015 OBS

Det er ofte de samme spørsmålene som går igjen

ROSER, MK, TOMS, FIBER MASCARA, TANNBLEKING, UV LAMPE, DERMAROLLER, FAKE NIKE OSV. (ALLE LINKER LIGGER I FILER)

Innlegg om ebay ting som selges til overpris på andre sider er IKKE LOV.

Bilder som deles her inne skal IKKE deles utenfor gruppen. De som gjør det vil bli sletta og blokka fra gruppa umiddelbart!

* Stygge eller krenkende kommentarer vil bli SLETTET.

* Alle kommentarer som håner fake merkevarer vil bli SLETTET.

* Er det samme person som kommer med stygge kommentarer eller generelt dårlig oppførsel vil du bli SLETTET     uten advarsel.

*Annonser til egne salg/sider er IKKE tillat både annonse og medlem vil bli SLETTET uten advarsel.

Vi prøver begrense følger og linker kommentarer er det noen som har bedt om link trenger ikke 40 til gjøre det samme. Ønsker du følge et innlegg se bilder i kommentarfeltet.

Nei takk til annen reklame enn

EBAY, ALIEXPRESS, WISH, ETSY, SHENSIDE, IOFFER, STORENVY, MAMA, GEEK, SCREAMPRICE, AMAZON OG LIGHT IN THE BOX.

Det er lov og anbefale andre FACEBOOK EBAY grupper/sider.

Vi samarbeider med EBAY HOBBY, EBAY DUPPEDITTER, EBAY for jenter / kvinner - SALG SIDE, ALT MULIG (DET SOSIALE HJØRNET) og KJØP, SALG, GI BORT JENTER / KVINNER.

Det er IKKE lov med salg på denne siden, dette tar vi på våre salg sider.

Gutter har INGEN ADGANG på EBAY for jenter / kvinner - SALG SIDE eller EBAY for jenter / kvinner, det finnes en egen side for de.

Ser du et innlegg som ikke passer i gruppen rapporter det eller tagg admin: Sensurert så tar vi oss av det så fort vi er til stede.

Link til FILER:https://www.facebook.com/groups/1429845223948034/files/

Link til ALBUM:https://www.facebook.com/groups/1429845223948034/photos/

Håper alle vil hjelpe til å legge sine EBAY kjøp med link i filer så blir det lettere å finne igjen / anbefale til de som lurer.

På forhånd takk | ADMIN.

Herrefred, noen er glad i STORE BOKSTAVER!

Og gutter INGEN ADGANG!:snurt:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av dere. Drittslenging om ebaydamene er helt ok. Å dra fram hvor ufyselig det er å handle fake på ebay pga terror, kriminalitet, barnearbeid, IS osv. (the list goes on) er helt ok. Men å dra fram at man ikke trenger å handle på ebay for å liksom "støtte" opp om disse tingene, det kan faktisk være skobutikken du handlet et par sko på i går også.. DET er uakseptabelt. 
AV avsporer ikke. På den andre siden så holder hun seg helt til en av flere tema denne tråden handler om.

Enten handler denne tråden ene og alene om å latterliggjøre ebay damene, eller så handler den også om å diskutere hvor unødvendig billig ræl på ebay er, hvor mye man støtter det ene og det andre med å handle fake osv.

Denne tråden har vert oppe siden i går. Hvis det hadde vert poster her imot reglene på forumet, så regner jeg sterkt med at moderator hadde fjernet dem for lenge siden, men det har altså ikke skjedd? Som igjen betyr at AB er helt innenfor forumets regler :)

Anonymous poster hash: 37be3...6e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av dere. Drittslenging om ebaydamene er helt ok. Å dra fram hvor ufyselig det er å handle fake på ebay pga terror, kriminalitet, barnearbeid, IS osv. (the list goes on) er helt ok. Men å dra fram at man ikke trenger å handle på ebay for å liksom "støtte" opp om disse tingene, det kan faktisk være skobutikken du handlet et par sko på i går også.. DET er uakseptabelt.

AV avsporer ikke. På den andre siden så holder hun seg helt til en av flere tema denne tråden handler om.

Enten handler denne tråden ene og alene om å latterliggjøre ebay damene, eller så handler den også om å diskutere hvor unødvendig billig ræl på ebay er, hvor mye man støtter det ene og det andre med å handle fake osv.

Denne tråden har vert oppe siden i går. Hvis det hadde vert poster her imot reglene på forumet, så regner jeg sterkt med at moderator hadde fjernet dem for lenge siden, men det har altså ikke skjedd? Som igjen betyr at AB er helt innenfor forumets regler :)

Det handle i stor grad om at det er sinnsykt irriterende. Vi vil ikke lese diskusjoner mellom to folk om et tema som fortjener en hel tråd.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og dere kan lage en egen fb gruppe om dere vil. Dere blir ikke utestengt fra fb.

Dere vil ha denne tråden til å bare diskutere raringene på fb-ebay tråden.

De på fb-ebay gruppa vil bare bruke den til å vise produktene

Det er samme greia

Anonymous poster hash: 8f9d5...8e4

Så det er bedre om noen lager facebook-gruppa Vi som ble bannlyst fra ebay for jenter/kvinner, bare slippe inn medlemmer av KG-klanen og ikke la noen "utenforstående" lese eller diskutere?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du laget en profil her på KG var du nødt til å godta å lese og sette deg inn i reglene før du laget brukeren. Har du ikke gjort det er det all grunn til å gjøre det nå.

Du har lov til å diskutere omtrent hva du vil (bortsett fra de tingene som er nevnt i reglene) her på KG. Men ønsker du å diskutere et annet tema enn det tråden går ut på må du enten finne rett tråd for ditt debattema, eller, hvis du ikke finner noen, lage en ny tråd.

Dette er som å gå inn under et innlegg om "er denne hårspennen finere enn denne hårspennen"-innlegg i ebay-gruppen og spørre om hva mer du kan kjøpe å ha i julekalenderen din. Du sporer av tråden. Det er hverken greit i ebay-gruppen eller her. Av innlysende årsaker. Er ikke det innlysende for deg anbefaler jeg deg å slette brukeren din. For ellers vil det være langt mer avanserte greier her på KG som vil irritere deg.

Anonymous poster hash: dbd23...00f

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bedre om noen lager facebook-gruppa Vi som ble bannlyst fra ebay for jenter/kvinner, bare slippe inn medlemmer av KG-klanen og ikke la noen "utenforstående" lese eller diskutere?

Ikke meg du spør, men jeg tar meg friheten å svare. Hvis dere i den gruppa kritiserer den første gruppa for å kaste ut de som stiller kritiske spørsmål, men samtidig selv prøver å jage ut de som stiller kritiske spørsmål til dere, så er det jo ikke noe bedre. Da er dere jo fortsatt like dem dere kritiserer. Sånn som her.

Det er nå en gang sånn det er når man insisterer på å drive med kritikkverdige ting - man må tåle kritikk. Dere liker det ikke, Ebayerne liker det ikke - men dere burde alle bare "deal with it" i stedetfor å stikke hodet i sanden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke svar på avsporingsforsøkene eller forsøkene på å starte krangel. Gjør som ts oppfordret: Ikke svar på angrepene, så får vi ha gruppen i fred

Anonymous poster hash: 6fee3...54f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke en avsporing å agrumentere for at å handle dyrt eller norsk ikke er ensbetydende med et godt dyrevern. Det er dere selv som har trukket frem dyrevern som et argument for å ikke handle på ebay. Drittslenging er innafor, men motargumenter er avsporing, så da spør jeg; hva er ikke avsporing?

Slikt hører ikke til i denne tråden. Kan du ikke lage din egen tråd hvis du absolutt vil diskutere dette temaet. Tusen takk

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. På samme måte er det ikke bedre å lage en tråd som heter "vi som ikke får poste i kgtråden "ebay for jenter"".

Og jeg er helt enig med de som påpeker at dersom man skal kritisere og latterliggjøre andre, ja da får man i det aller minste tåle konstruktiv kritikk tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så spesielt å be om tips til ting som koster 10-20 kroner fordi man har brukt så mye penger i det siste! God løsning..

Anonymous poster hash: 012cc...b69

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og dere kan lage en egen fb gruppe om dere vil. Dere blir ikke utestengt fra fb.

Dere vil ha denne tråden til å bare diskutere raringene på fb-ebay tråden.

De på fb-ebay gruppa vil bare bruke den til å vise produktene

Det er samme greia

Jeg skjønner tanken men som FruBeist påpeker ville det vel neppe vært noe bedre om vi opprettet en Facebookgruppe for å skrive om det som skjer i Ebaygruppa. Da hadde ikke de damene som føler seg utsatt/uthengt kunnet forsvare seg, siden de ikke ville ha sluppet inn i gruppa.

Hjertelig velkommen? AB jeg svarte prøver jo så godt hun bare kan å jage alle som er kritiske bort herfra, og bruker akkurat samme argumentasjon som ADMIN. Nå er (heldigvis) ikke AB admin på KG, så vi blir ikke kastet ut, men meningen er akkurat den samme som til ADMIN - her skal man kun diskutere det vi synes er koselig å diskutere! Med en gang noen stiller et kritisk spørsmål er det beskjeden "pell deg vekk!". AB fungerer akkurat på samme måte som ADMIN, men uten makta til å kaste oss ut. Det er veldig ironisk i akkurat denne tråden.

"Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?"

Dere skal bare fortsette med latterliggjøringen av enkeltpersoner, altså, men ikke forvent at ingen reagerer på den barnslige oppførselen, og ikke tro at dere bare kan jage bort dem som er uenige. Dette er ikke Ebay-gruppa, det fungerer ikke sånn her, selv om enkelte så gjerne skulle ønske det. ;)

Jeg snakker for meg selv og prøver å unngå å skjære alle Ebaydamene over en kam siden jeg vet at flertallet ikke har noe med dette å gjøre. Hva andre har skrevet i denne og den andre tråden kan faktisk ikke jeg svare for. Jeg har ikke noe ønske om å kaste noen ut. At jeg ber om at folk oppretter en ny tråd er for å slippe at det blir et salig rot her inne med ti forskjellige tema om en annen.

Er du tungforstått eller? Dere kan diskutere så mye dere vil her inne, bare opprett en egen gruppe om det. Dere blir heller ikke kastet ut av Facebook uansett om dere kritiserer oss teitinger. Dere har alle verdens muligheter her inne på Facebook.

Ser du ikke at du (også) sier nøyaktig det samme som ADMIN? Dere kan jo ikke i det ene øyeblikket kritisere ADMIN for å være streng på hva som er lov å si, for å i det andre øyeblikket være akkurat like strenge i deres egen gruppe (=denne tråden).

For ordens skyld: Jeg syns ikke noe om måten ADMIN håndterer ting i den gruppa på. Det er forkastelig. Så når jeg ser akkurat samme oppførsel her inne blir jeg litt oppgitt. Begge gruppene ønsker å leve i sin egen lille rosa verden der ingen kritiserer det de gjør, og ingen påpeker det etiske ved deres handlinger. Eneste forskjellen er at ingen i denne tråden sitter med moderatormakt til å gjøre akkurat det samme som ADMIN, så dere bruker andre midler ("pell deg vekk" etc).

"Dere"... Er alle her inne like? Hvert forsøk på å være litt nyansert eller beklage ting man ikke støtter blir bare oversett fordi alle i Ebaytrådene her på KG skal svare for og straffes for alt som er sagt og gjort.

Og hva er trådtema? Snakke dritt om de teite ebay-jentene?

Nei. Diskutere og le litt av noe av det som blir delt der. Flesteparten av damene i gruppa blir aldri diskutert eller ledd av fordi de oppfører seg normalt. Flesteparten av innleggene her handler om linkene og varene, ikke personene. Noen ganger handler det om diskusjoner som oppstår inne på gruppa fordi noen ikke tåler å bli motsagt eller få det eneste lille snev av kritikk. Regner med det er en del av de samme som raser inn hit for å klage.

...

Den tiden jeg var inne på gruppa brøt jeg ikke en eneste av de reglene men ble likevel kastet ut. Antakelig brøt jeg en av de to hemmelige ADMIN-reglene som ikke står nevnt i lista her:

1. Medlemmer av Kvinneguiden som diskuterer noe av det som blir lagt ut her (uansett om det ikke deles bilder), HAR INGEN ADGANG. Uansett om de er interessert i tips om Ebaylinker og synes gruppa er 80% normale, trivelige folk.

2. Medlemmer som ble medlem etter det herrens aar da den forferdelige tråden på Kvinneguiden ble opprettet blir automatisk kastet ut og blokkert. Vi ofrer gjerne noen uskyldige medlemmer for å være sikker. Dersom noen føler seg urettferdig kastet ut så nytter det heller ikke å klage, da får de "takke de slemme KG-kjerringene som har gjort ADMIN paranoide" (ganske ordrett sitert fra en Ebaydame og blogger sitt innlegg i den andre tråden).

Det er nå en gang sånn det er når man insisterer på å drive med kritikkverdige ting - man må tåle kritikk. Dere liker det ikke, Ebayerne liker det ikke - men dere burde alle bare "deal with it" i stedetfor å stikke hodet i sanden.

Ingen liker kritikk så det har du rett i at gjelder alle.

Hva om alle bare "deal with it" og surrer videre hver med sitt? Ebaygruppa har kastet ut flesteparten av bråkmakerne og har såpass stramme regler og håndheving av disse at de slipper diskusjon om det de driver med. Folk her vil vel gjerne også få være i fred uten kritikk på samme måte som at Ebaygruppa vil være i fred uten kritikk, så hvorfor ikke bare si at vi slutter å krangle og fortsetter som før? Jeg tror alle her inne er veldig for den avtalen.

Akkurat nå er krangelen en suppe av ADMIN-kritikk, oversharing, uetisk handel og hvem som er verst, med argumenter på kryss og tvers av temaene, så det er ikke å godt å vite hva man egentlig krangler om lenger.

Endret av Ardwinna
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så spesielt å be om tips til ting som koster 10-20 kroner fordi man har brukt så mye penger i det siste! God løsning..

Anonymous poster hash: 012cc...b69

Hvis det ikke er nødvendige ting, er det jo best å la være å handle disse tingene. Da sparer man jo enda mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...