Gå til innhold

Gravid på date...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvfølgelig sa hun at hun var gravid! Var vel strengt tatt ikke nødvendig siden hun var halvveis i svangerskapet da de møttes og kjærligheten slo til, så det var jo en synlig kul på magen. Vel og merke: hun var ikke på sjekker´n, og han var heller ikke på jakt. De bare møttes helt tilfeldig og kom i prat, og da var det gjort. 

Anonymous poster hash: bd537...e5e

Nettopp, det er en selvfølge å si at man er gravid. TS har altså IKKE tenkt å fortelle dette... 

Anonymous poster hash: 12fb8...c40

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for noen ubrukelige svar. TS må da få lov til å gå på en date selv om ho er gravid uten å måtte få høre at ho ikke tenker på barnets beste? For en gjeeeeeng

• Liker 5
Skrevet

Den tiden du går i vente er den mest spesielle tiden i ditt liv. Du er på en måte "ikke deg selv" - og graviditet og den første tiden etter fødsel er unntakstilstander.

Ser du for deg at han du evt skal date nå, skal sitte på fødestua og holde deg i handa? Tror du han syns det er kult å se en annen manns barn komme ut av din vagina? Finner du en slik man, så flott for deg. Men du burde nok forberede deg til å bli mor på en annen måte.

• Liker 4
Skrevet

Nettopp, det er en selvfølge å si at man er gravid. TS har altså IKKE tenkt å fortelle dette... 

Da stiller saken seg helt annerledels! Hun må si ifra, hvis ikke fører hun uvitende menn bak lyset, og det er IKKE realt i det hele tatt!

• Liker 6
Skrevet

Herregud for noen ubrukelige svar. TS må da få lov til å gå på en date selv om ho er gravid uten å måtte få høre at ho ikke tenker på barnets beste? For en gjeeeeeng

Hun kan helt fint gå på date; MEN det forutsetter at hun faktisk forteller at hun er gravid. 

• Liker 6
Skrevet

Jada, såfremt hun har tenkt å fortelle om dette til personen hun skal date FØR de går på date. Da hadde det ikke vært noe problem.

Anonymous poster hash: c2468...9b8

• Liker 6
Skrevet

Hun kan helt fint gå på date; MEN det forutsetter at hun faktisk forteller at hun er gravid. 

Noe hun også spurte om i HI. Det er unødvendig å komme med små hint om at ho kanskje ikke burde bli mor.

• Liker 1
Skrevet

Om jeg hadde vært flere ganger på date med deg før du plutselig sa at du var gravid så hadde jeg rett og slett følt meg lurt. Jeg hadde reist meg, sagt takk for meg og gått om dette kom frem på feks 3. date (eller senere) uavhengig av hvor mye jeg likte deg. Om man "skjuler" slike ting så vet man aldri hva annet du kan finne på å skjule.

Det hadde du i alle fall gjort om jeg starte første date med "hei jeg heter Kari og er 3 mnd på vei." man må jo gi personen en sjanse først.

Anonymous poster hash: 1d261...295

• Liker 5
Skrevet

Det hadde du i alle fall gjort om jeg starte første date med "hei jeg heter Kari og er 3 mnd på vei." man må jo gi personen en sjanse først.

Nei. Det må du ikke. Du må gi personen et valg fra første stund. 

Det er grader av negative ting. Graviditet er noe helt annet enn å fortelle ting som at du klipper tåneglene i stua, eller har en tendens til å drikke til du spyr på julebordet. 

• Liker 11
Skrevet

Den tiden du går i vente er den mest spesielle tiden i ditt liv. Du er på en måte "ikke deg selv" - og graviditet og den første tiden etter fødsel er unntakstilstander.

Ser du for deg at han du evt skal date nå, skal sitte på fødestua og holde deg i handa? Tror du han syns det er kult å se en annen manns barn komme ut av din vagina? Finner du en slik man, så flott for deg. Men du burde nok forberede deg til å bli mor på en annen måte.

Selvsagt ikke jeg skal føde alene. Mamma har tilbudt seg men dette greier jeg selv :)

Jeg skal selvsagt tenke på meg selv og babyen først, men jeg har palss til noen andre i mitt liv...

• Liker 2
Skrevet

Da stiller saken seg helt annerledels! Hun må si ifra, hvis ikke fører hun uvitende menn bak lyset, og det er IKKE realt i det hele tatt!

Jeg skal ikke føre noen bak lyset, men det er ikke noe man sier med en gang man stifter ett nytt bekjentskap. Det vil uansett syntes på meg om noen mnd...

Skrevet

Det gjør faktisk ikke det, det er jeg som lever livet mitt og ikke du :P

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg i det minste hatt en sjangs til å bedømme på forhånd om jeg var villig til å gå inn i et forhold med en som er gravid med en annen mann sitt barn. For mange kan det gjøre en meget stor forskjell.

• Liker 11
Skrevet

Selvsagt må det opp og frem på første date. Det mener jeg også. Men slik jeg forsto det spør hun jo om råd angående det. Og da bør jo rådet være nettopp det. Ikke abort fordi hun ønsker seg en partner ☺

Hun spør ikke om råd til om hun skal si det på første date. Hun sier klart ifra at det har hun overhodet ikke tenkt å gjøre. Mer eller mindre samtlige i tråden har sagt klart ifra at hun bør si ifra fra første stund, men ts er helt bestemt på at nei, det skal hun da ikke gjøre, nei... 

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ei som gikk på date da hun var gravid. Idag er de gift og fått et barn sammen.

Anonymous poster hash: 5bb53...d4f

• Liker 1
Skrevet

Gravide er flotte og sexy. Hadde datet uten tvil :)

Anonymous poster hash: 4ac14...9e0

Skrevet

Kjenner ei som gikk på date da hun var gravid. Idag er de gift og fått et barn sammen.

Anonymous poster hash: 5bb53...d4f

Alle vet om noen som har møtt en mann mens de var gravide, som nevnt er broren min sammen med ei som var gravid da ble kjent.

Poenget her er at TS ikke har planlagt å si noe om at hun er gravid før hun går på date med vedkommende. Det er feil og det virker ansvarsløst.

Anonymous poster hash: c2468...9b8

• Liker 7
Skrevet

Selvsagt ikke jeg skal føde alene. Mamma har tilbudt seg men dette greier jeg selv :)

Jeg skal selvsagt tenke på meg selv og babyen først, men jeg har palss til noen andre i mitt liv...

Så bra at du har mamma ved din side! Flott!  :biggrin:

Gled deg til du får barn, det er virkelig en velsignelse! Samme hva du tror du har opplevd i livet, ingenting kan måle seg med det å få barn.

Jeg ser ikke noe problem med å få mann også. Dater du så ser ikke jeg noe galt i det. Men... Til forskjell fra de andre her mener jeg du burde være litt forsiktig med å nevne at du er gravid. Fortell det når det føles riktig, naturlig. Hvis det aldri føles riktig å fortelle det så lar du være. Du har ingen forpliktelser overfor den du dater. Det er bare hvis dere blir noe mer fast at han har krav på å få vite. Er han glad i deg så vil han også være glad i barnet, som en del av deg.

Lykke til! Du høres ut som en strålende god person!  :biggrin:

Anonymous poster hash: 7d7f4...19b

• Liker 1
Skrevet

Så bra at du har mamma ved din side! Flott!  :biggrin:

Gled deg til du får barn, det er virkelig en velsignelse! Samme hva du tror du har opplevd i livet, ingenting kan måle seg med det å få barn.

Jeg ser ikke noe problem med å få mann også. Dater du så ser ikke jeg noe galt i det. Men... Til forskjell fra de andre her mener jeg du burde være litt forsiktig med å nevne at du er gravid. Fortell det når det føles riktig, naturlig. Hvis det aldri føles riktig å fortelle det så lar du være. Du har ingen forpliktelser overfor den du dater. Det er bare hvis dere blir noe mer fast at han har krav på å få vite. Er han glad i deg så vil han også være glad i barnet, som en del av deg.

Lykke til! Du høres ut som en strålende god person!  :biggrin:

Anonymous poster hash: 7d7f4...19b

Det er nettopp det, og han har ingen forpliktersel overfor meg. Så jeg ser ikke den store skaden som skal skje.... Selvsagt ville jeg ikke holde dt sjult lenge (det er jo heller ikke mulig) men det er utaktisk å åpne med det...

• Liker 2
Skrevet

Hun spør ikke om råd til om hun skal si det på første date. Hun sier klart ifra at det har hun overhodet ikke tenkt å gjøre. Mer eller mindre samtlige i tråden har sagt klart ifra at hun bør si ifra fra første stund, men ts er helt bestemt på at nei, det skal hun da ikke gjøre, nei...

Jeg ser at hun nå skriver at hun ikke føler hun må. Men i første innlegg spør hun etter erfaringer og sier, det er kanskje ikke noe man sier med en gang. Veldig enig at hun bør ta rådet og si i fra på første date. Ikke nødvendigvis med en gang hun treffer noen. Men på en date vet man jo hva intensjonene er og er etter min mening nødt å gi beskjed. Tviler på at en mann ønsker å bli i noe forhold hvis hun plutselig sier hun er 6mnd på vei og de har vært ute ti ganger. Menn er dårlig på å se små kuler på magen, så å anta at han ser det er også å fraråde.

Så mulig hun ikke vil høre på råd. Men jeg baserte meg på at det var det hun ville ha, med tanke på første innlegg.

Å råde noen til abort mener jeg ikke hører hjemme noen plass.

Og ikke ville jeg hatt den mannen som tenker at det ikke er så farlig, hvis hun velger å holde tilbake så viktig informasjon. Jeg hadde bare lurt på hva han holder eller vil komme til å holfe tilbake da.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...