Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En jente som postet dette bilde.

Noen sier det er helt usmakelig, mens andre sier det bare er morsomt. :P

Delte meninger der ja.

Det er ikke lov å legge ut bilder sånn, kun linker

vi vil ikke ha moddene etter oss

Endret av Severus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud en av disse damene har kjøpt elektrisk halsbånd til hunden for 50 kr... For det første er det ulovlig å bruke i Norge, for det andre så er det ikke bra for hunden. Håper virkelig hun ikke bruker den på hunden... Ser det har kommet kommentarer på det, men hu selv har ikke svart... :o

Kanskje hun burde meldes til Mattilsynet. Det er vel de som tar slike saker

Anonymous poster hash: 99125...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skjønte det rett så var det slik at hun som la ut bildet av den babyen med en den blowjobsmekka ikke hennes egen baby og smekke. Sikkert et bilde hun har sett på nettet.

Anonymous poster hash: d0501...633
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Om jeg skjønte det rett så var det slik at hun som la ut bildet av den babyen med en den blowjobsmekka ikke hennes egen baby og smekke. Sikkert et bilde hun har sett på nettet.

Ja derfor jeg ikke helt skjønte hva Severus mente. Det er vel lov å legge ut bilder her?

Men samma det. Linken ligger der i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja derfor jeg ikke helt skjønte hva Severus mente. Det er vel lov å legge ut bilder her?

Men samma det. Linken ligger der i alle fall. :)

Det er lov å legge ut bilder her, men det er ikke lov å legge ut bilder som er copyright på direkte på forumet. Da må man legge ved link til bildet i stedet for. Men det bildet er det neppe copyright på.

Men å legge ut bilder av privatpersoner som har lagt ut bilde i facebookgrupper syns jeg er over grensen. Nå kan hun ikke identifiseres da, men uansett. Men det bildet du la ut var helt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Det er lov å legge ut bilder her, men det er ikke lov å legge ut bilder som er copyright på direkte på forumet. Da må man legge ved link til bildet i stedet for. Men det bildet er det neppe copyright på.

Men å legge ut bilder av privatpersoner som har lagt ut bilde i facebookgrupper syns jeg er over grensen. Nå kan hun ikke identifiseres da, men uansett. Men det bildet du la ut var helt innenfor.

Ja var det jeg tenkte.

Det bildet jeg postet finner man jo lett på nettet, type google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så veldig mye rart der inne, må visst følge litt bedre med :-p Synes faktisk det er litt teit med alle de "burde jeg bestille to størrelser større" spørsmålene. Hva med å sjekke målene???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i år var jeg sykemeldt en stund etter en operasjon og måtte holde sengen. En venninne foreslo at jeg kunne shoppe litt fra sengen og anbefalte nevnte gruppe.

Jeg ble så kvalm av over overforbruket. Her er det virkelig snakk om bruk og kast! Og de tenker jo virkelig ikke gjennom at de støtter kriminelle med faktisk ganske mange tusener. Hvor mange av dem har ikke kjøpt minst en fake veske? Mange av dem har sikkert brukt tusenvis på fake merkevarer! Jeg prøvde å rapportere gruppen med begrunnelse i at den oppfordrer til kriminelle handlinger, men fikk svar tilbake at Facebook ikke fant noe ulovlig.

Ettersom jeg uansett hadde mye fritid opprettet jeg en ny Facebook-bruker og ble igjen medlem i gruppen. Så sendte jeg e-poster til tollvesenet med tips om at "Anne Pedersen" i Oslo venter en pakke i posten som er en fake merkevare. Vet ikke om tollvesenet agerte på noen av e-postene, men håper de holdt litt ekstra utkikk etter navnene jeg tipset om. Når det blir høst skal jeg jammen meg sette meg godt til rette og sende noen flere slike e-poster. :)

Anonymous poster hash: 75bbe...d77

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg tenkte.

Det bildet jeg postet finner man jo lett på nettet, type google.

Men uansett moddene gjør stortsett alle bilder om til linker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere i år var jeg sykemeldt en stund etter en operasjon og måtte holde sengen. En venninne foreslo at jeg kunne shoppe litt fra sengen og anbefalte nevnte gruppe.

Jeg ble så kvalm av over overforbruket. Her er det virkelig snakk om bruk og kast! Og de tenker jo virkelig ikke gjennom at de støtter kriminelle med faktisk ganske mange tusener. Hvor mange av dem har ikke kjøpt minst en fake veske? Mange av dem har sikkert brukt tusenvis på fake merkevarer! Jeg prøvde å rapportere gruppen med begrunnelse i at den oppfordrer til kriminelle handlinger, men fikk svar tilbake at Facebook ikke fant noe ulovlig.

Ettersom jeg uansett hadde mye fritid opprettet jeg en ny Facebook-bruker og ble igjen medlem i gruppen. Så sendte jeg e-poster til tollvesenet med tips om at "Anne Pedersen" i Oslo venter en pakke i posten som er en fake merkevare. Vet ikke om tollvesenet agerte på noen av e-postene, men håper de holdt litt ekstra utkikk etter navnene jeg tipset om. Når det blir høst skal jeg jammen meg sette meg godt til rette og sende noen flere slike e-poster. :)

Anonymous poster hash: 75bbe...d77

Sett deg i det minste inn i lovverket før du begynner å tipse tollvesenet eller andre. Det du nevner her er ikke ulovlig.

Anonymous poster hash: dd38e...114

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å kjøpe falske merkevarer til eget bruk, så å sutre til tollvesenet hjelper ikke mye..

http://www.dinside.no/873073/dyrt-aa-kjope-falske-merkevarer

"I Norge er det faktisk ikke ulovlig å handle piratkopier dersom varene er til eget privat bruk."

Anonymous poster hash: c29f4...bd7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner dere å bli like teite og kranglete som folka i gruppa altså.....

Anonymous poster hash: 03f83...360

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brudd på følgende regel og svar til dette:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Det betyr at du ikke kan legge ut materiale du ikke selv har opphavsrett til, eventuelt fått tillatelse fra opphavsmann til å legge ut.

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å opprette en ny ebay-gruppe, hvor det ikke er lov å spørre etter eller anbefale fake varer, varer som inneholder farlige stoffer, seksuelle varer etc.

Egentlig mest for å beskytte dem mot seg selv.

Anonymous poster hash: b6b66...3c2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den gruppa var det mye rart i... Jeg jobber i NAV, med sosialhjelp og bare ved å se nedover veggen på gruppa har jeg sett to av brukerne jeg jobber med legge ut lange lister med ting de har kjøpt...så som noen sier, man bety aldri hvem som det hva når gruppene blir.så store....

Anonymous poster hash: 81ea1...3bb

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...