Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

:vinke: siela!

Det er utrolig godt med alt som er gjort :jepp: Jeg har en lei tendens til å utsette ting. EU-kontroll, for eksempel. Håper bare vi får låne bilen til svigers en tur i ettermiddag, så vi kan kjøre og sette bilen ved verkstedet i kveld. Da slipper jeg å sitte og vente på verkstedet med baby i morgen. Jeg har en mistanke om at bremseklossene bak må byttes, så det kan jo ta sin tid. Og ikke minst slipper jeg å stå opp klokka sju og pakke lillebror og alle hans greier i bilen for å være på verkstedet klokka åtte. Det er meldt øsregn, så det frister fint lite å traske med vogna på ubestemt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På jobb er jeg en listeperson. Lager lister og krysser ut. Det er jo en nesten orgasmisk følelse når alt er kryssa ut :jepp: Mentalt funker det ikke like bra. Plutselig er noe borte fra lista....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp: check!

De skulle ha navnet på fadderne på telefonen, og jeg vet ikke etternavnet på samboeren til mannens bestekompis :lol: Følte meg litt dum der ja. Måtte dra en hvit løgn og si at vi ikke har spurt henne enda :sjenert: Så i dag har jeg løyet til kirkefolk :lol:

Note to self: søk henne opp på fb. Hun skal tross alt være fadder til sønnen min.

Og før teflonhjernen min glemmer det, vi skal på samtale om dåp 8. oktober klokka 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn: check!

Skal få satt inn hormonspiral, og han gjør det visst der og da. Sånn uten at jeg må sjekkes først og hente spiralen på apoteket og slikt. Det er ikke helt behagelig, så jeg gruer litt, men prevensjon må vi jo ha. Jeg holdt ut fødsel, så jeg holder vel ut dette også. Kontordama passer lilllebror imens, så jeg slipper å ligge i gynstolen med baby i bæresjal :lol: Håper bare alt er vel der nede. Det er fortsatt vondt der jeg ble sydd, men det kan vel ta sin tid.

Jeg er effektiv i dag! :jepp:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, girl! :hoppe: Du lever opp til brukernavnet ditt i dag ja :ler:

 

Har du hatt spiral før? Jeg fikk litt frysninger etter å ha lest noen tråder om det på KG. Trodde det var piece of cake, men har forstått man kan få en del murringer etter innsetting? Jaja, for en kvinne som har født, er vel det bare barnemat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spiral før lillebror. Det var ikke noe vondt å sette den inn, kjente det knapt. Da tok jeg ibux og paracet før den ble satt inn, men jeg vet ikke om jeg kan bruke ibux når jeg ammer? :klo: Må sjekke. Men å ta den ut var en annen sak. Trådene var for korte, så han måtte rote i blinde oppi der for å finne spiralen. Det var vondt det!!!

Jeg har født, så jeg må jo tåle det :lol: Men jeg taklet jo overhodet ikke å føde, så smerteterskelen min er tydeligvis langt ifra det jeg trodde den var. Jeg og mannen snakket litt om fødselen i går, og det er visst mye jeg har fortrengt eller glemt eller noe. Det er mye jeg ikke husker, ihvertfall. Jeg hylte jo som en idiot fra start til slutt, så jeg er ikke skapt for å føde. Alt mannen sitter igjen med, er en grusom opplevelse. Fødselen fra helvete, kaller han den. Og han har vært med på fødsler før, så han vet vel hva han snakker om. Han har aldri så mye som antydet at jeg gjorde noe feil eller at jeg burde holdt ut eller noe, altså, men det var en sykt tøff opplevelse for han også. Klandrer meg selv for at det ble som det ble, egentlig. Hadde jeg bare holdt ut, bare tålt smerten bedre, ikke blitt så redd, ikke vært så pysete... Da hadde kanskje lillebror fått en litt bedre start på livet, og jeg og mannen kunne mimret om fødselen som en fantastisk opplevelse vi fikk dele sammen. Slik andre par gjør. Vi ble jo foreldre sammen, det burde jo vært fantastisk. Og vi burde kunne snakket om det på samme måte som man mimrer om andre merkedager i livet. Nå snakker vi ikke om den, har bare lagt den bak oss. Æsj, jeg liker ikke å tenke på det. Blir bare skuffa over meg selv. Alle jeg kjenner kan føde, bare ikke jeg. Greide ikke å presse ut min egen unge engang, det som folk gjør bak en busk eller ute på en åker i enkelte deler av verden.

Nei, her er det bare å stappe inn spiralen fort som fy. Ingen flere fødsler på meg!!! Kanskje jeg skal be ham putte inn to, så er jeg heeeeelt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er virkelig effektiv i dag, får helt prestasjonsangst. Jeg har lagt sammen klær samt tømt og fyllt oppvaskmaskinen i dag. Det er jeg fornøyd med liksom. :ler:

Jeg forstår at du (dere) sitter igjen med vonde følelser etter fødselen, men du har overhode ingen grunn til å føle at du gjorde noe galt. Og du klarte jo å føde, at du måtte ha litt hjelp endrer ikke på det. Har du fått tilbud om å snakke med noen for å bearbeide opplevelsen? Kanskje det er lurt uavhengig av om dere vil ha flere barn eller ikke? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, du gjorde da ikkeno galt! Noen fødsler er bare vonde. Jeg har hatt to totalt ulike fødsler,eneste like er at de var korte. Den første var helt grei. Veldig vondt de siste 10 minutta. Andre fødselen så hylte jeg hele tida. Tagg og ba (mer skreik kanskje) at de måtte skjære han ut.

Ibux kan brukes da du ammer, jeg tok det før jeg satte inn hormonspiral. Var ikke vondt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ta ibux før innsetting :tommel:

Nei, jeg har ikke hatt noen oppfølgingssamtale. De tilbød det uka etter fødselen, men da var jeg null interessert i å dra tilbake på føden og treffe de folka. Ville bare legge det bak meg, og det har jeg jo gjort. Til en viss grad ihvertfall.

I dag har lillebror sovet fra 15 til 17, noe som resulterte i at han var kjempetrøtt på kvelden. Han tok puppen klokka 19, men ville ikke ha kveldspupp etter stelling, så da la jeg ham bare. Uten mat. Lurer på hvor lenge det varer før han våkner igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med leggingen? Eller riktigere sagt våkningen?

 

Her i huset har snuppa plutselig begynt å bli mye mer trøtt om kvelden. Tidligere har hun villet lagt seg i ti-ellevetiden en gang, men de siste tre-fire dagene har hun slukna rundt åtte. Til tross for mindre kveldspupp har første sovestrekket bare blitt lengre, og hun kan gjerne sove til tre! Håper veeldig at det er en ny rutine som er på vei, og ikke bare tilfeldigheter - deilig å ha littegranne kveld sammen med mannen igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov til 02. Da sovnet jeg under amminga, og våknet ikke igjen før 5. Helt grei natt!

I kveld sovnet han klokka 20!!! Nå er jeg plutselig alene hjemme her. Mannen er borte, de store er borte og lillebror sover. Bare katta er hjemme. What to do?! Dexterdate kanskje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov fra 20-24, og var våken 03 og 05 før vi sto opp 07. Det var det jeg sa kom til å skje når vi begynner å legge ham tidligere. Den første lange sovingen blir delt i to, og jeg får mye mindre søvn. Æsj :Gjesp:

Må visst vaske klær i dag. Den første bodyen ble gulpa ut før jeg rakk å komme ut av badet, og den andre ble søkkvåt av tiss av en eller annen grunn. Gikk igjennom buksa og alt. Jeg må rydde i klærne hans også, og lete frem 68. Bodyene i 62 begynner å bli knappe. Hva skjeeeeer?? Hvor blir babyen min av?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov fra 20-24, og var våken 03 og 05 før vi sto opp 07. Det var det jeg sa kom til å skje når vi begynner å legge ham tidligere. Den første lange sovingen blir delt i to, og jeg får mye mindre søvn. Æsj :Gjesp:

Må visst vaske klær i dag. Den første bodyen ble gulpa ut før jeg rakk å komme ut av badet, og den andre ble søkkvåt av tiss av en eller annen grunn. Gikk igjennom buksa og alt. Jeg må rydde i klærne hans også, og lete frem 68. Bodyene i 62 begynner å bli knappe. Hva skjeeeeer?? Hvor blir babyen min av?!!

Oi! Hvor lang er han nå? Vi styrer med 68 på snuppa og hun er 6mnd. 49cm ved fødsel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var 61,5 cm på kontroll i forrige uke. 52 cm ved fødsel, og han er 10 uker i dag. Han vokser som et uvær :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vokser noe så veldig. Nå er vi over på bleie nummer 3, og bodyene i 68 sitter helt fint på kroppen.

I natt har han hatt sovenatt. Han sovnet ca 20:15, og akkurat da jeg skulle legge meg begynte det selvfølgelig en film på tv, så vi ble sittende oppe til 01:00 vi. Allerede da hadde jeg spreng på den ene siden, men jeg tenkte at han sikkert kom til å våkne snart. Vel, han våknet ikke før 04:30, og ble da vekket av at mannen gikk på do. Jeg trodde puppen skulle sprenges!!! Innlegget var like tungt som en skikkelig tissebleie :lol:

Vi var en tur oppe mellom 06:00 og 07:30 for å skifte bleie og kose litt, men så gikk vi og la oss igjen og sov til 10. Så deilig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er på 4 vi. :omg: Han tissa plutselig igjennom 3'er bleiene. Jeg er så ambivalent, på den ene siden vil jeg at han skal vokse fort så jeg får sett mer av personligheten og på den andre siden vil jeg at han skal være liten for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå du er heldig som har spreng :ler: Her får jeg ikke spreng før det har gått 8 timer, og det skjer jo ikke. Godt at gutten din spiser og vokser! Vi bruker også bleie 3, den er litt stor,men nr 2 er for liten...

Kjenner til det å bli sittende oppe for lenge. Det er jo så deilig med alenetid, men så angrer jeg dagen etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg ennå sammen med spetakkelet, selv om det ofte er klokka 20.. Savner veldig egentid og tid med mannen, men jeg får alt for lite sammenhengende søvn, så føler jeg ikke har noe valg.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ruller!!! Han ruller!!! Fra rygg til mage!! Som han jobber for å få det til :lol: Kjefter og klager og hyler, men så fikk han det plutselig til!!!

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...