Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig fine sko. :enig:

Skjønner godt du har fått skrekken. Å falle med babyen er jo virkelig skummelt. Jeg er så redd for å miste min jeg, han er jo en skikkelig kålorm til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Tanken var jo å trille høstturer med vogn og kule sko :ler: Må ut og kjøpe flats jeg nå.

Jeg ser fødeavdelingen Sverige. Litt vemodig på flere måter. Jeg ser alle de fantastiske jordmødrene, og lurer på hvordan min fødsel ville vært om jeg hadde en sånn jordmor. Kanskje jeg hadde sittet igjen med en annen opplevelse. Og så er det litt vemodig at jeg aldri skal ha baby igjen. Jeg og mannen er enige om at vi ikke skal ha flere barn. Vi har tre, og de skal tas vare på og følges opp. Tre fantastiske barn har vi, og det er nok. Men det er noe helt spesielt med den aller første tiden, når man blir kjent med den lille og får vite hvem det er som har ligget der inne i magen så lenge. Alle aldre har sin sjarm, men jeg gruer litt til lillebror blir stor. Han blir så innmari fort stor, syns jeg. Personligheten hans begynner å vises godt nå allerede. I bryllupet vi var i var det en annen baby som er nøyaktig like gammel, og for en sped bitteliten sak det var. Helt annerledes enn min store, våkne og nysgjerrige gutt.

Jeg følte det ikke sånn med storebror. Helt sikkert fordi jeg alltid har visst at jeg vil ha flere barn. Det var ikke siste gangen, liksom. Dette er siste gangen...

Dere som fortsatt er gravide har noe helt fantastisk i vente, det er ihvertfall sikkert :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var veldig hyggelig sagt! Jeg syns alle bare advarer meg mot de første ukene, så det er veldig hyggelig at noen forteller at det kan være hyggelig også. :jepp:

 

Og så håper jeg jeg får en bedre fødselsopplevelse enn det du hadde altså. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det var veldig hyggelig sagt! Jeg syns alle bare advarer meg mot de første ukene, så det er veldig hyggelig at noen forteller at det kan være hyggelig også. :jepp:

Og så håper jeg jeg får en bedre fødselsopplevelse enn det du hadde altså. :klem:

Jeg elsker de første ukene. Denne gangen har jeg jo en rolig baby som kan gå mange dager uten å gråte, og er heldig sånn sett, men jeg elsket babytida like mye med storebror. Og storebror hylte skjærende høyt hvis han ikke ble båret rundt... Allikevel gikk jeg rundt i stua og bar og elsket den lille så jeg holdt på å sprekke. Bar på meg skeivhet i ryggen, hadde en mann som ikke stilte opp i det hele tatt og sov ikke mer enn to timer i strekk på nesten et år, men det hadde ingenting å si. Nå er jeg ikke like sliten, så jeg koser enda mere!

De første to månedene er definitivt min favorittid rent kosemessig. I morgen er lille her åtte uker, det går bare så sykt fort.

Og du får garantert en bedre fødsel enn min. Alle får en bedre fødsel enn min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt snakket om babysang i dagboka til Nautika fikk meg til å tenke på da storebror var ett og et halvt år ca. Han er jo vokst opp med tullesanger på stellebordet, og en av de lærte jeg fra en herlig trønder på en fest en sein natt for mange år siden. Da storebror var såvidt begynt å snakke litt spurte jeg hvilken sang jeg skulle synge. Samtalen gikk sånn ca slik:

Jeg: skal vi synge elefantsangen?

Storebror: neh.

Jeg: skal vi synge apekattsangen?

Storebror: neh.

Jeg (sikker på at dette var riktig): skal vi synge sebrasangen?

Storebror: neh.

Jeg: hvilken sang skal vi synge da? :klo:

Storebror brøt ut i verdens største smil: ØL!! :nigo:

Trøndern lærte meg nemlig en sang som heter "Øl over heile mæ". Verdens morsomste drikkevise, som jeg hadde sunget mye før storebror lærte seg å snakke :sjenert:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig godt igjen følelsene du føler på mtp å ikke få oppleve babytiden igjen. Jeg og mannen hadde egentlig tenkt oss tre barn,men har vel bestemt at det ikke blir flere nå. Jeg gråt hver dag i en uke etter fødselen pga dette :ler: Jeg elsker den følelsen av å få en nyfødt på brystet og skulle bli kjent med den lille bylten. Det er trist å tenke at jeg mest sannsynlig har opplevd det for siste gang. Men denne følelsen blekner vel litt etter hvert håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig godt igjen følelsene du føler på mtp å ikke få oppleve babytiden igjen. Jeg og mannen hadde egentlig tenkt oss tre barn,men har vel bestemt at det ikke blir flere nå. Jeg gråt hver dag i en uke etter fødselen pga dette :ler: Jeg elsker den følelsen av å få en nyfødt på brystet og skulle bli kjent med den lille bylten. Det er trist å tenke at jeg mest sannsynlig har opplevd det for siste gang. Men denne følelsen blekner vel litt etter hvert håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er noe med fascinerte menn og babyer altså...

Gudfar var en kjapp tur innom, for å hente noe. Han har ikke sett lillebror siden fødsel, og måtte bare kose litt selv om han egentlig ikke hadde tid. Han og mannen var så herlige på barsel, da satt de på stua med nyfødt lillebror på fanget og bare beundret. Nå sto de og smilte om kapp for å få lillebror til å smile, og gudfar spurte om han fikk holde, tok ham på fanget og koste med ham.

Det er noe med menn og babyer altså, det er så herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de første ukene var grusomme jeg. Virkelig. Var helt uforberedt på at det gikk an å føle det på den måten og trodde det var noe galt med meg.. :sjenert:

Heldigvis snudde det etter ca 6 uker og nå klarer jeg faktisk å kose meg og å nyte babyen min. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke noe videre i lykkerus de første ukene jeg heller, det var godt da hun begynte å smile og gi oss litt feedback på ting vi gjør.

Så fine sko! Selv er jeg stor fan an behagelige sko (og det er nok beina mine også), men jeg skulle gjerne funnet et skopar som både ser bra ut og som er dødsdigge å gå med... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke noe videre i lykkerus de første ukene jeg heller, det var godt da hun begynte å smile og gi oss litt feedback på ting vi gjør.

Ja, det smilet utgjorde STOR forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det er litt vemodig, er noe spesielt med den første tida. Jeg gleder meg til vi skal prøve på en til, det blir ikke med det første, men når det blir håper jeg at jeg klarer å nyte situasjonen litt mer, ikke bekymre meg ihjel. Hadde også mine tvil når jeg var gravid om at det faktisk var en baby inni der, nå vet jeg jo at det går an så da slipper jeg å betvile det  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns fortsatt det er kjemperart at lillebror har bodd i meg. Går det an liksom, jeg hadde jo bare sex jeg :klo: Av og til, når det bare er jeg og mannen hjemme og vi kikker på lillebror som sover eller smiler, må jeg bare si "tenk, han der har vi laget" :hjerte:

Jeg tror vi har økedøgn. Puppene er tomme, og han har spist mye mer enn vanlig i dag. Han var våken en ekstra gang i natt også. Er blitt litt sår igjen, så mye har han spist i dag. Håper han sover godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de første ukene var grusomme jeg. Virkelig. Var helt uforberedt på at det gikk an å føle det på den måten og trodde det var noe galt med meg.. :sjenert:

Heldigvis snudde det etter ca 6 uker og nå klarer jeg faktisk å kose meg og å nyte babyen min. :rodmer:

Det er så viktig at det blir sagt høyt! Det gikk et par uker før jeg fikk den ekstreme morsfølelsen med storebror. Jeg trodde det var noe galt med meg også da, og at jeg aldri kom til å bli glad i babyen min. Men det snudde heldigvis fort, og når morsfølelsen først kom så kom den som et godstog. Pang, sa det. :hjerte: Jeg syns det er så viktig at det blir belyst, for eksempel intervjuene med Kathrine Sørland, som hadde fødselsdepresjon. Man er ingen dårlig mamma selv om man ikke får ungen servert i ei rosa boble, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er litt rart er å ha sex mens ungen sparker deg nedover mot slufsa.

Jeg liker at folk forteller at det er helt normalt med forskjellige ting. Enkelte blogger der alt er så rosa på får meg til å tvile litt på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...