Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesj, sove kan jeg visst gjøre når jeg blir gammel og ungene har flytta ut ;)

...og så trodde jeg et øyeblikk at det var fredag og at jeg kunne be mannen stå opp med lillebror i morgen, men det er bare torsdag :sur:

Kanskje jeg må lære meg å like kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror bruker alltid å produsere en solid bæsjbleie om morran, men i dag kom det ingenting. Han strever, trykker og kaver litt, men får ikke til. Vi skal på seksukerskontroll om en time, og såvidt jeg husker innebærer det sjekk uten bleie. Legen som er tilknyttet helsestasjonen (ikke vår fastlege altså) er kjent for å være ubehagelig, så jeg er litt spent på hvordan hun er med lillebror. Kanskje hun får seg en overraskelse midt i trynet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen action, beklageligvis :ler:

Legen var i godt humør, og undersøkelsen gikk bare fint. Frisk og sterk og stor og flott. 61 cm og 6500 g. Opp 500 g på to uker!

Kan noen trykke på pauseknappen nå, vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med så bra vektoppgang! Det er så stress når de ikke går opp som de skal, så det er bra du ikke har det problemet :)

Her kan det gå et par dager mellom hver bæsjebleie, og på storesøster gikk det opptil 2 uker imellom! Det er visstnok helt normalt, men plagsomt når de ligger og trykker hele tiden uten at noe kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at storebror ofte hadde noen dager mellom, men han her bæsjer etter klokka om morran :lol: Helt til i dag. Jaja, han sovnet fint i kveld, så det er vel ikke så ille ;)

Lurer på når jeg skal begynne å legge tidligere. Har ikke tenkt over det egentlig, ikke før jeg snakka med ei venninne som har en to uker eldre baby. Hun legger 19:30. Jeg legger lillebror 21:30. I starten fulgte han min rytme, men nå funker 21:30 greit syns jeg. Da sover han lenge først, og så i intervaller på to timer mellom ammingen. Jeg ser for meg at nettene mine ikke blir like gode hvis jeg legger han tidligere, for da vil han våkne fra den lange søvnperioden tidligere også. Når legger dere de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten la vi T samtidig med meg, men etterhvert gikk vi ned til 20ish. Funket dårlig en periode da hun våknet rett etter jeg hadde sovnet, men nå er det prima ettersom hun sover hele natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at hun ble 2 mnd, tror jeg, begynte vi å legge henne i 20 tiden. Det tok litt tid før det fungerte men jeg la meg ofte sammen med henne på begynnelsen. Nå legger vi henne i 19 tiden og hun sover til et sted mellom kl 2-4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nettopp startet med å legge tidligere, rett og slett fordi han begynner å bli skikkelig trøtt på kvelden. I går sovnet han 20:15. Han sover den lengste søvnen først og deretter er det intervaller på 1-2 timer. Dessverre har nettene vært ganske dårlige i siste, så langøkta er ikke så lang som den tidligere Har vært. I går våknet han første gang ca 23:30.

Håper dette løser seg selv snart. Tidligere sov han 5-6 timer og deretter 2-3, frem til morgenen. Nå er jeg så trøtt om dagen at jeg uansett er ødelagt 20-21 så da legger jeg meg da jeg også. :sove:

Ser veldig frem til jeg kan få litt kveld sammen med mannen igjen!

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Tanken var jo å trille høstturer med vogn og kule sko :ler: Må ut og kjøpe flats jeg nå.

Jeg ser fødeavdelingen Sverige. Litt vemodig på flere måter. Jeg ser alle de fantastiske jordmødrene, og lurer på hvordan min fødsel ville vært om jeg hadde en sånn jordmor. Kanskje jeg hadde sittet igjen med en annen opplevelse. Og så er det litt vemodig at jeg aldri skal ha baby igjen. Jeg og mannen er enige om at vi ikke skal ha flere barn. Vi har tre, og de skal tas vare på og følges opp. Tre fantastiske barn har vi, og det er nok. Men det er noe helt spesielt med den aller første tiden, når man blir kjent med den lille og får vite hvem det er som har ligget der inne i magen så lenge. Alle aldre har sin sjarm, men jeg gruer litt til lillebror blir stor. Han blir så innmari fort stor, syns jeg. Personligheten hans begynner å vises godt nå allerede. I bryllupet vi var i var det en annen baby som er nøyaktig like gammel, og for en sped bitteliten sak det var. Helt annerledes enn min store, våkne og nysgjerrige gutt.

Jeg følte det ikke sånn med storebror. Helt sikkert fordi jeg alltid har visst at jeg vil ha flere barn. Det var ikke siste gangen, liksom. Dette er siste gangen...

Dere som fortsatt er gravide har noe helt fantastisk i vente, det er ihvertfall sikkert :hjerte:

Ååå, sånn har jeg det også!

Føler vel at lille babyen min snart er voksen og flytter ut! Heeelt rasjonelt, da han er 6 mnd og sover inntil meg hver natt.

Med storebror gleda jeg meg til hver ting han kunne mestre, nå vil jeg bare at lillebror skal være min lille baby. Stoppe tiden litt liksom!

Gråt faktisk en skvett her om dagen da jeg satte vekk klærne i 62 og bærte vognbagen på loftet.

Vi er merkelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster legger vi mellom kl 21 og 22. Har ikke noe fast enda, men prøver å legge henne rundt den tiden når hun er trøtt. Vi må bære henne til hun sovner da, det kan ta enten 5 min eller 2 timer. Men i det siste har vi lagt rundt 2130. Det går seg nok til av seg selv, det gjorde det med storesøster i hvert fall. Vil at hun selv skal finne en rytme så jeg ikke tuller det til. Det fungerte veldig fint på storesøster. Men det er jo selvsagt forskjell på barn da. Jeg tar meg selv i å sammenligne litt for ofte... Men det blir jo sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det sikkert går seg til her også. Akkurat nå passer det fint med 21:30. Da får jeg ammet mens jeg leser til storebror, og så ammer jeg en gang til og legger lillebror etter storebror har lagt seg. Legger jeg lillebror tidligere kræsjer det, og jeg vil ikke overlate storebror til mannen om kvelden. Ikke for det, mannen er kjempeflink med storebror, men han trenger meg litt for seg selv.

Den etterlyste bleien kom i morges, med et splæsj. Han lå i dobbeltsenga, og bæsja ut både pysjen, lakenet og madrassbeskytteren. Så jeg fikk meg en klesvask på morgenen jeg.

Etter storebror og mannen hadde forlatt huset, tok jeg med meg lillebror og la meg igjen. Ville bare sove litt til. Etter en halvtimes søvn begynte han å sutre. Jeg prøvde å kose litt, stryke på ryggen, puppe litt, men det funket ikke. Jeg dro meg ut av senga, trøttere enn da jeg la meg, og hva gjør han da?!! Sovner igjen av seg selv. Så nå ligger han og troner midt i dobbeltsenga, og snorker og fiser i søvne. Hrmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille vennen min...!

Vi har vært på farta i dag, og lillebror har vært rolig som vanlig. Han har sovet i sjalet og kost seg, og oppført seg eksemplarisk. Da jeg skulle amme for kvelden ble han plutselig helt utrøstelig. Han hylgråt virkelig, og det er så uvanlig. En slik gråt har jeg ikke hørt siden vi falt i gulvet forrige helg, for å si det sånn. Jeg gikk litt med ham, og da roet han seg, men da jeg prøvde å amme igjen hylte han igjen. Det virket ikke som om det var magevondt, og ikke har jeg spist noe spesielt, så jeg fant ut at jeg skulle sjekke om bleien kanskje satt skeivt eller noe. Husker med storebror at en av de borrelåsene lagde gnagsår på magen hans en gang, nemlig. Jeg la ham på sida og sjekket, og fant ikke noe. Da jeg rullet ham tilbake så jeg at han hadde noe i munnen. Jeg dro det ut, og det var ei svær jævla barnål!!!! :overrasket: Ei sånn lang ei!! Den satt i munnen hans! Han brøt ut i et stort smil da jeg dro den ut, så ammet vi i ti minutter og så sovnet han tvert. Det må jo ha gjort vondt når han prøvde å suge, stakkars.

Hvor i all verden kom den fra??? Tenk om den hadde havnet i halsen da?!?!!

Stakkars lille vakre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars lille! Den må jo ha vært i bæresjalet og fått lurt seg inn i munnen på et vis? Veldig rart altså. Eller har den kommet ut av puppen :fnise:

Godt at du fant ut av det da, så den ikke havnet i svelget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, den kan ha vært i sjalet, eller så har den ligget på matta hans på gulvet, og så har han fått tak i den der og puttet den i munnen. Vi går jo ut og inn verandadøra nå som det er sommer og varmt, og katta kan ha hatt den med seg inn også. Men i munnen?! Merkelig, og kjempeskummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har begynt å putte alt i munnen nå - ofte gjemmer hun det i hånda først, og så sutter hun på hånda og spiser det hun har gjemt der. Vi har funnet en del brysthår fra mannen i bleia, for å si det sånn. Så kanskje din lille fyr har funnet den et sted og bestemt seg for å lagre den i munnen? Vet ikke helt hva kostholdsrådene for babyer sier angående brysthår eller barnåler  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst være supernøye med støvsugingen framover, og sjekke katta når han kommer inn. Skrekken er jo at katta skal ha en flått eller noe i pelsen, som fester seg på lillebror...

De siste par nettene har lillebror sover korte intervaller, og jeg har ammet mye. I natt fant han ut at han skulle sove lenge, og da jeg våknet i natt hadde jeg tidenes melkespreng, og det var seriøst vått i hele senga. Dyne, pute, laken - store flekker over alt. Skulle tro noen hadde tissa i senga jo. Og jeg som skifta på senga i går :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...