Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sover stort sett uten, ja. Det er så deilig!! Har sovet med siden jeg lakk sånn, da, men jeg har ikke hatt behov for det. Lekker bare fra den puppen jeg ikke ammer på akkurat i det melka kommer, men bortsett fra det går det helt fint. Med storebror sov jeg med bh i over et år, så jeg vet hva du snakker om!

Jeg har nettopp vært hos frisøren. Med fire unger. Puh!!! Storebror hadde frisørtime, og så skulle storesøster og såklart lillebror være med. Så hadde storebror med seg en kompis hjem fra skolen, og han er ny i klassen. Aner ikke hvem foreldrene er, og han hadde visst avtalt at han skal hentes i firetiden, så jeg måtte jo bare ta han med også. Tre sjuåringer og en liten baby inn og ut av bil og hos frisøren, man kan bli svett av mindre, men det gikk heldigvis bra :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det må jeg si var innmari sporty av deg altså! Å sjonglere så mange småbarn på en gang vet jeg ikke om jeg hadde orket å begi meg ut på :P Men så godt det gikk bra. Du har dreisen på det virker det som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo vant til å sove naken og føler meg kvalt av stramme klær i senga. Håper jeg slutter med lekkinga snart.

Oj! Jeg blir så imponert over dere med flere barn, jeg synes min ene er en håndfull så jeg skjønner ikke at det går an å sjonglere flere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover også alltid naken, men syns det er litt snodig når jeg ammer om natta, så jeg har truse på meg om nettene nå. Han er nemlig så lang at han når akkurat ned mellom beina mine med tærne når han suger, så en gang fikk jeg plutselig en fot krafsende inn mellom beina. Det føltes heeelt feil :lol: Siden da har jeg sovet med truse, så må han bare sprelle med beina så mye han vil.

Det er mye med mange barn i huset, helt klart. Men når vi har tre selv, og de to eldste har venner på besøk blir det jo ofte en hel bataljon her. Nå om sommeren er de jo helst ute, men til vinteren regner jeg med de helst vil være inne. Jeg har bestemt at jeg ikke vil ha regler om at de ikke får ha mer enn en eller to venner inne, da kan det fort bli en stakkar som står igjen og ikke får være med. Jeg vil jo også at ungene skal ønske å være hjemme, og at vårt hus skal være et sted de kan møtes med vennene sine. Så da blir det fort mange barn på en gang :) Det hjelper jo å være lærer da, jeg er vant til å sjonglere 20 ungdommer på en gang :ler: Det er forsåvidt lettere det enn noen sjuåringer. All honnør til de som jobber med de minste, det hadde jeg aldri kunnet gjøre.

Åh, som jeg ønsker meg kjellerstue eller loftstue! Vårt neste hus SKAL ha det!!! Å ha en stue der ungene kan ha sin egen TV og lekesakene sine, med plass til mange venner, og jeg samtidig kan lukke døren og gjøre mine egne greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barselgruppe i dag. Jeg er spent, kjenner jeg! Nå skal jeg bare i gang med Prosjekt Dusj først. Husker ikke helt sist jeg dusjet :sjenert: Satser på at lillebror syns det er greit å ligge på stellematta mens jeg dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber til vanlig med de minste i barnehagen, men syns allikevel det er mer stress med en baby og en toåring;) Mer enn nok det altså. Godt gjort av deg å holde orden på disse ungene ;) Jeg er superfornøyd bare jeg har klart å være alene med mine to uten å stresse meg ihjel i 1 time :fnise: Det blir vel bedre når de blir større vil jeg tro.

Hvordan gikk det med barselgruppe og ikke minst dusj? Jeg husker ikke helt sist jeg dusjet heller, godt det ikke bare er meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne episoden av fødeavdelingen har jeg sett før. Hun har med seg mannen og sønnen, og fy faen for noen komplette idioter. Ler av henne, gjør narr av henne, hermer etter lydene hennes... Dama FØDER, for faen!!! :sinna: Stakkars dame, når de holder på sånn mens hun føder tør jeg ikke tenke på hva de gjør mot henne til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra med både dusj og barselgruppe :ler: Lillebror var flink og lå og ventet mens jeg dusjet, og så fikk han være med i dusjen en tur etterpå. Han elsker å være med i dusjen, det er så moro å se ansiktsuttrykkene og høre lydene hans når han er med :ler:

Vi er fire stykker i min gruppe, og den ene er en kollega. Vi har jobbet tett sammen et år, og gått gravide sammen, så vi kjenner hverandre godt fra før. De to andre møtte ikke opp, så det var bare vi to og helsesøster. Kjempekoselig å se henne igjen, vi har snakket og snappet mye i sommer, men ikke møttes før nå. Blir mange trilleturer utover høsten, forhåpentligvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må seriøst skifte kanal, ellers får jeg høyt blodtrykk her jeg sitter. For noen idioter. Sånne folk burde kobles til en sånn riemaskin selv. Sånn som Thomas i Senkveld, vet dere. Så kunne hun stått der og pekt og ledd av de.

Jada, bare tv, jeg vet. Men hun er garantert fortsatt i et undertrykt, grusomt forhold med han eklingen der fortsatt, og sønnen hennes kommer garantert til å gjøre akkurat det samme mot dama si når han blir pappa.

Engasjert much :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fødeavdelingen sverige du mener?

Tror jeg har de på opptak, skal se senere i dag. :)

De har sendt Sverige de siste par ukene, men i dag var det vanlig fra et sykehus i England et sted. Reprise fra en av de første sesongene må det være, jeg har sett den episoden flere ganger tidligere vet jeg. Og blir like provosert hver gang ;)

Jeg slo av jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! 

 

Ja jeg orker ikke de episodene fra england, jeg synes det er så mange idioter med der så ender opp med å bli fryktelig oppgitt og frustrert på deres vegne. 

 

Da ser jeg heller bare på Sverige og Norge sine versjoner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker de programmene der, og jeg får alltid tårer i øynene når babyen endelig kommer :hjerte: Fødsel er noe dritt, men den følelsen av å endelig få møte babyen er helt fantastisk. Beste i verden, jeg vet ikke om en bedre følelse enn akkurat det.

Jeg har hatt besøk av ei venninne i dag. Vi har skravlet og kost oss. Godt å være litt sosial også. Lillebror har vært litt småsutrete i dag, og han sov ikke etter 18. Forsåvidt i godt humør, og veldig veldig våken. Vanligvis sover han en halvtimes tid rundt 18-19, og så et lite kvarter rundt klokka 20 før han er klar for natta 21:30. I dag var han så trøtt at jeg la meg i dobbeltsenga for å amme ham i søvn litt før klokka 20 allerede. Da ble han plutselig våken, lå bare og gliste og pludret ved puppen og koste seg skikkelig :ler: Storebror fikk ta over og de fikk seg en liten kosestund før han var klar for kveldspupp igjen en halvtime senere. Han sovnet ca 20:45, en time tidligere enn vanlig. Lurer på hvor lenge han sover nå. Kanskje jeg skal prøve å holde på det nye tidspunktet, og legge litt tidligere framover. Det er jo godt med litt mer tid på kvelden også, så lenge det ikke betyr at han mener det er morgen klokka fem. Det er ikke aktuelt, nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når den gravidstreken skal forsvinne. Den er fortsatt like sterk. Husker ikke med storebror :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når den gravidstreken skal forsvinne. Den er fortsatt like sterk. Husker ikke med storebror :klo:

Den streken på magen tenker du? Den ble først borte etter 1 år med storesøster... Håper den forsvinner raskere denne gangen.

Godt at du koste deg på barselgruppe, men teit at det barevar to da. Men bra det var en du kjenner godt :)

Ha en god kveld! Her nytes et lite glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har begynt å legge mellom 2030/2100 for hun sover lite på ettermiddagen. Det funker veldig bra, sover til ca 1 tiden. Man må jo bare prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sendt Sverige de siste par ukene, men i dag var det vanlig fra et sykehus i England et sted. Reprise fra en av de første sesongene må det være, jeg har sett den episoden flere ganger tidligere vet jeg. Og blir like provosert hver gang ;)

Jeg slo av jeg. ;)

 

Jeg så den da jeg var gravid - hadde lyst til å denge tullingen. Syntes sønnen så ut til at han egentlig hadde mer medfølelse, men måtte være "kul" når faren var "morsom". Grrr, blir ennå sur når jeg tenker på episoden  :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den store gjøre-alt-jeg-har-utsatt-dagen i dag. Begynte i forrige uke, da jeg fikk ordna frisørtime til storebror. Så har jeg vært for sein å melde ham på svømmeskolen han gikk på i fjor, og det var selvsagt fullt. Men så fikk jeg en mail fra instruktøren, som syns det var så synd at han ikke fikk være med, så de har fiksa en ekstra plass til han. Så nå er han meldt på! Fantastisk :strix:

Så har jeg ringt et bilverksted og bestilt EU-kontroll. Fristen var egentlig i dag :sjenert: Jeg har prøvd å ringe kirkekontoret, men de har kanskje stengt på mandager... Må få bekreftet dåpsdatoen. Og jeg har prøvd å ringe gyn for å bestille kontroll til meg selv, men der var det ikke noe svar å få. Må prøve igjen etter lunsj.

...og der våkna lillebror. Han er så sutrete for tida, og det er rimelig slitsomt. Han har jo vært så rolig og harmonisk hele tida, men nå kan jeg knapt gjøre noe annet enn å gå rundt med ham. Han bare sutrer og er misfornøyd. Jeg som hadde et håp om å få gå på do før han våknet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye unnagjort! Kjempedeilig med slike dager hvor man bare får unnagjort alt på to-do-lista. Finnes ikke noe bedre enn å krysse ut alle oppgaver en har gjort. Enten det er mentalt eller fysisk i notatboka  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...