Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som vi hadde en rimelig lik natt. Her var mini lys våken kl 5, så da tok jeg han bare inn i stua og innførte frokosttid for meg. Så at han var ganske trøtt og etter en lang amming sovnet han i dobbeltsenga like før kl 8 og våknet ikke før nå nettopp :nigo: DET er bonussøvnen sin det! Håper du også får et par timer til!

Hvor gammel er mini når dere skal ha dåpen? Er usikker på når vi skal invitere til navnefest :-)

Det er sånn jeg også bruker å gjøre det :)

Vi har dåp når han er nesten fire måneder. Litt seint syns jeg, men det er en spesiell prest vi ønsker skal ha seremonien og da måtte vi nesten innrette oss etter når han kan. Satser hardt på at dåpskjolen som har gått i arv i mannens familie passer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi hadde en rimelig lik natt. Her var mini lys våken kl 5, så da tok jeg han bare inn i stua og innførte frokosttid for meg. Så at han var ganske trøtt og etter en lang amming sovnet han i dobbeltsenga like før kl 8 og våknet ikke før nå nettopp :nigo: DET er bonussøvnen sin det! Håper du også får et par timer til!

Hvor gammel er mini når dere skal ha dåpen? Er usikker på når vi skal invitere til navnefest :-)

 

Vi skal også ha navnefest når jr. er ganske nøyaktig 4 måneder gammel :) Mest fordi a) det er godt forbi tremånedersgrensa (kolikk!), og b) det var da det passet best for våre respektive familier - litt  av en kabal når man vil ha med så mange av de inviterte som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontraktsmøte på huset i dag :strix:

Jeg skal dra til huset og treffe selger før møtet. Han ringte i går og sa at han har så mye "greier" som han lurer på om vi vil ha. Hyller og utstyr og ved og sånt. Så slipper vi å kjøpe, og han slipper å legge ut for salg (han bor ikke her lenger) og begge slipper å bære. Vinn-vinn! Skal treffe ham om en halvtimes tid. Lillebror har spist lenge nå, men vil ikke sove. Kanskje han sovner i bilen, så kan jeg bare lirke ham over i sjalet, så jeg slipper å bære han i armene. Han er blitt så tung at jeg ikke greier å gå og bære over lengre tid uten å få vondt i ryggen eller armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere slipper å kjøpe hyller og andre ting. Det er et jævla herk å sette det opp, og dra på IKEA for å kjøpe. Ender alltid opp med 40 duftlys ekstra og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtet gikk bare fint. Papirer underskrevet! :tommel:

Jeg er sliten. Mannen er borte på tredje dagen nå, og er borte i morgen også. Det tar på å være helt alene med baby så lenge. Lillebror tuller sånn på natta. I går kveld la han seg 2030, og var våken 0100, fikk pupp, våknet igjen 0200, fikk trøst, og var våken igjen 0400. Fikk mat, men sovnet ikke igjen. Da lå han og snurret og pratet, til han plutselig bæsjet skikkelig, så jeg måtte opp og skifte. 0500 var jeg lei, så da la jeg ham midt i dobbeltsenga og snudde ryggen til. Han bare fortsatte å prate, men 0530 ble han lei av å vente på oppmerksomhet og begynte å sutre. Tok ham opp på skuldra, og da sovnet han tvert. Men det varte ikke lenge, han våkna igjen 0700, fikk pupp, sovnet og så sto vi opp 0800. La oss igjen 0930 og sto opp igjen 1130.

Jeg er så trøtt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har vi overtakelse på huset første oktober, så jeg må jo få pakket så mye som mulig før det. Må få flyttet ut mye greier før vi kan ha visning her, ikkesant. Hvem vil vel kjøpe en overfylt leilighet som bærer preg av å være for liten... Det er egentlig ganske god plass her, men vi har for mye saker rett og slett. De store ungene kommer hjem på mandag, så da blir det lite pakking. Dermed er det det jeg gjør når lillebror sover eller når han er i godt humør og kan ligge et kvarter på teppet sitt i ro og fred. Jeg har fått unna ganske mye da, så jeg har vært flink. Greier liksom ikke å sitte i ro i sofaen og se på alt jeg burde ha gjort. Blir bare stressa av det. Men det tar tid, og er fysisk tungt med kasser og esker som skal flyttes og bæres hit og dit.

Så....skal jeg være fornuftig og sove, skal jeg være ganske fornuftig og pakke eller skal jeg være lat og dumpe ned i en sofa og se på skal vi danse eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofa og tv! :jepp: Det er lørdag kveld, du er alene med baby og trøtt etter en slitsom natt. Pakke kan dere få gjort når mannen er tilbake, det går mye fortere og greiere når dere er to også. Når skal dere ha fotograf/visning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke når vi skal ha fotograf. Må bli etter 1. Oktober, nå er det kul umulig å ta bilder her...! Men vi må jo få på plass en avtale først. Ut med fingern, mannen!

Det går fortere når vi er to, sant nok, men vi er ikke to før første oktober vi. I morgen er det fortsatt bare meg og lille. Mandag skal jo mannen på jobb igjen, og om ettermiddagen er det middag og trening og lekser med de to store, og vips så er det kvelden og da kan vi ikke bråke med pakking når de to store skal sove. Slik går hele uka, det er ett eller annet hver dag. Jeg er nok pent nødt til å få unna så mye som mulig på egen hånd, og det er unektelig lettere når lillebror sover enn å holde på når han er våken. Jeg har fått pakket alle svaneglassene mine, og gjett om det tok tid. Tredde sokker rundt de for beskyttelse og la de i ei eske, og for hvert tredje glass ville lillebror ett eller annet.

Dere skulle sett meg da, jeg sto og sang "hjulene på bussen" med den største innlevelse og festlige fjes som bare en forelder kan, for å underholde lillebror i vippestolen mens jeg pakket vinglass. Tjohoi!

Edit - telefonen min kan ikke ordet "svaneglassene". Den skulle ha det til at jeg pakker "evangelistene" i kasser. Det hadde vært noe det!!!

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke helt å bestemme meg for hvem som er verst. Kathrine Moholt, Didrik Solli-Tangen eller de grufulle sangerne...

Hvis jeg må høre Moholt si "paaaaret" en gang til :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Didrik er verst, han klarer jo ikke huske hva han skal si engang. :fnise: Kathrine er i det minste proff, selv om hun er irriterende. Sangerne klarer jeg å blokkere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker et år der sangerne var så ille at til og med storebror reagerte. "Hun der var ikke noe flink til å synge, mamma!!!" Måtte slå av lyden jeg. De er ikke like ille i år, tror jeg, dette er første programmet jeg har sett i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink som får gjort såpass nye som du gjør jeg, når du er alene med lillebror. Jeg synes det er krevende nok med forefallende husarbeid jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faen da.

En liten time fikk jeg sove i kveld, før han våknet og skulle ha mat. Greit nok det, men han sovnet ikke igjen. Nå ligger han bare og prater og fekter og sparker i senga si. Jeg har bysset og bysset og bysset, jeg kan ikke amme i timesvis heller. Han har rapet og har ikke vondt noen steder, han er bare våken. Igjen. Som han har vært hver eneste natt den siste uka.

Jeg blir sinnsyk. Jeg mener det, jeg får jo for faen ikke sove. Det er tortur det her. Jeg blir så sint at jeg bare ligger der og dirrer. Nå har jeg stått opp, men jeg hører ham ligge og prate med seg selv der inne. Hadde han bare tatt den fuckings smokken så hadde det kanskje vært bedre. Og i morgen kommer det to unger til som kommer hjem fra skolen 1300, og da kan jeg ikke sove på dagtid heller. Ettermiddagene er fulle av treninger og kjøring hit og dit. Mannen skal på jobb.

Når i HELVETE skal jeg få SOVE?!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han vært våken i snart to timer. Samme visa, fekter og kaver og klager for seg selv. Jeg prøvde å gi mer pupp, han ville ikke ha. Mannen snorker HØYT, og jeg er tom for liv på candy crush.

FML, er det ikke det ungdommen ville sagt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Halleluja. Han sovnet. Tok ham med i gyngestolen på stua, og han sovnet. Må bare lirke ham over i senga si nå, og så be til høyere makter om at mannen ikke snorker nå, så kanskje kanskje kanskje jeg får sove...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take one freakin guess.

Våken unge? Check.

Gyngestolen igjen. Plan C. Jeg tror jeg når vogga med ene hånda hvis jeg legger meg på sofaen.

Plan D er å begynne med amfetamin. Det er det studentene bruker for å holde seg våkne, ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...