Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Håper dere alle har rett :hjerte: Klarer ikke helt å glede meg enda, er livredd for kjemisk eller skyggestrek... Men vi håper! Og vi gleder oss litt i det stille :)

Nå er vi ferdig med kjøringen for i dag. Begynner å nærme oss hjem, bare rundt to dager igjen. Tenk om jeg kan komme hjem med den nyheten da!! :rodmer: Mannen spøker enda med at det blir tvillinger han, så det er god stemning i leiren. Håper bare testen bekrefter det i morgen :) Takk for alle lykkeønskninger kjære dere, det gjør veldig godt :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi syns vi begge kan skimte en strek i dag, men den virker svakere enn i går. Tror ikke jeg får et bilde av den. Er så redd for at det betyr kjemisk :(

Av symptomer merker jeg ingenting egentlig. Har sovet dårlig og hatt sinnsyke mareritt hver natt, og det kan jo være et tegn? Pleier sjeldent å ha så virkelighetsnære mareritt. Også husker jeg alle når jeg våkner. Ellers er temperaturen min jevnt over høy, noe som burde være et godt tegn i og med at den alltid synker for meg dagen jeg får TR.

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at ikke streken bare er tydelig, så dere slipper å lure:klem:Det er gode tegn at dere fortsatt ser en strek der, og at temperaturen holder seg høy :) Og 11 DPO er fortsatt tidlig, og det kan være så enkelt som at urinen bare er mindre konsentrert i dag fordi du drakk mer i går kveld. Krysser alt for et tydelig positivt svar i morra! Og hvis det viser seg å være en kjemisk graviditet; det er fælt - å bli så glad og forhåpningsfull, og så veldig skuffa. Men det er et bevis på at det er en hel masse ting som fungerer også, og at du kan bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Illy, det hjelper utrolig mye :hjerte: Mange tanker som surrer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Dette er jo alt for spennende - håper virkelig at neste test viser en klarere strek! Og som vanlig har Illy mange vise ord å komme med, hør på henne! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Like sterk dagen etter kan være vanlig når det er lite HCG. Og strimmeltester er også ulike alt etter batch nr osv. Jeg husker jeg tok to tester i samme kopp urin da jeg var gravid ca 6 uker med førstemann. Den ene fikk sterk sterkere enn kontrollstreken, den andre var betydelig svakere. 

Det er såklart betryggende å se streken styrkes i intensivitet, men ikke sett for mye lit til det. 

Dette skal gå veien. :) kjøp evt en Clearblue med ukeindikator i topakning, og test en gang i dag og en gang om en uke, så der du tydeligere om det har steget i HCG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med en topakning Clearblue stemmer jeg også for! Jeg kjørte den sist, og det var veldig betryggende! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: Jeg er definitivt gravid :strix::strix::strix: En tydelig rosa strek kom opp innen fem minutter. Jeg er så glad!! Tenk, også på markeringen for ett år med prøving. Vi er så lykkelig nå :rodmer:  

Takk for gode råd, skal gå til innkjøp av en sånn topakning :)

DSC_0002.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :strix: Jeg vet hvordan det føles, nyyyyt det! Selv om tiden går så alt for sakte og du vil hyle det ut! :hoppendeglad:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra :) Gratulerer så mye ;) !

 

Edit: (Nå er jeg ikke på mobilen lengre, så da kan jeg legge til litt til).

Fantastiske nyheter @Atziri! Som dere fortjener dette :) Og så morsomt at første runden på pergo etter prøving i et år, så satt den! Hurra!! :hoppendeglad::nigo:

Nå er det bare å slappe av og nyte sommeren, og ganske snart bytte fra prøverforumet til graviditetsforumet! Hurra! :sol:

 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer! :strix:Og så perfekt å få en slik nyhet akkurat når det har gått ett år! 

Hvordan er det med symptomer, merker du noe annerledes i denne syklusen?

Kos deg masse, og nyt følelsen. Dette var virkelig bra:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geatulerer SÅ mye! :laugh: 😁😁 Herlighet så flotte nyheter, har mer tro på Pergo nå! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kan jeg svare dere alle sammen, har funnet pcen i flyttekaoset! :)

22 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra :strix: Jeg vet hvordan det føles, nyyyyt det! Selv om tiden går så alt for sakte og du vil hyle det ut! :hoppendeglad:

 

 

Tusen tusen takk! Ja, vil aller helst hyle det ut til hele verden :bolledeig: Hvordan skal man klare å holde det for seg selv egentlig? :vetikke:

22 timer siden, Marimba skrev:

Hurra hurra :) Gratulerer så mye ;) !

 

Edit: (Nå er jeg ikke på mobilen lengre, så da kan jeg legge til litt til).

Fantastiske nyheter @Atziri! Som dere fortjener dette :) Og så morsomt at første runden på pergo etter prøving i et år, så satt den! Hurra!! :hoppendeglad::nigo:

Nå er det bare å slappe av og nyte sommeren, og ganske snart bytte fra prøverforumet til graviditetsforumet! Hurra! :sol:

 

Takk! Så fint at du merka meg i innlegget så jeg fikk se det redigerte :) Ja, tenk!! Det er enda helt uvirkelig... Men også veldig fantastisk :hoppendeglad:Tror ikke jeg tør å flytte den over før jeg har vært på første UL... Men nyte sommeren skal jeg til det fulle :)

11 timer siden, Illy skrev:

Hurra! Gratulerer! :strix:Og så perfekt å få en slik nyhet akkurat når det har gått ett år! 

Hvordan er det med symptomer, merker du noe annerledes i denne syklusen?

Kos deg masse, og nyt følelsen. Dette var virkelig bra:hjerte:

Takk kjære deg! :strix: Ja, det er helt perfekt. Skal skrive litt mer om symptomer under her tenker jeg :) Tusen tusen takk :hjerte: 

2 timer siden, banso2016 skrev:

Geatulerer SÅ mye! :laugh: 😁😁 Herlighet så flotte nyheter, har mer tro på Pergo nå! 😉

Takk! Så bra :) Skulle såååå ønske det klaffet for dere også denne perioden... Men pergo var gullverdt for oss, og vet at det er vanlig å bruke et par runder med den før det går, så vi var bare heldige. Det kommer til å gå for dere også :)

23 minutter siden, Weebs skrev:

Ingen tvil der i gården! Og så fint det passet med ett års markering. Gratulerer! :laugh:

Tusen takk! :)

 

Nå har nyheten fått senket seg litt, og vi har pratet masse om forventninger og gleder, og om hva som skjer videre. For jeg har egentlig aldri lest meg opp på hva som skjer etter positiv test... Men såvidt jeg forstår skal jeg ringe legen å bestille den første kontrollen? Har også planlagt å bestille time til privat UL i uke 11. Det lurer jeg forsåvidt også på! Hva regnes som uke 11? Hvis jeg hadde EL onsdag 15.juni, er jeg da 3+6 i dag? Og betyr det at jeg er i uke 4? Og når bør jeg i så fall bestille tidlig UL? :forvirra: Det er så mye nytt... Hadde liksom ikke forventet dette, selv om vi såklart håpet :) 

Når det gjelder symptomer har det vært vanskelig å avgjøre hva som skylles roadtrippen (vi kjørte i opptil 14 timer hver dag) og hva som skyldes graviditeten. Det eneste "sikre" tegnet jeg hadde var at tempen var høyere enn vanlig og at den holdt seg høy. Ellers hadde jeg ømme bryst. Vanligvis er jeg øm rundt niplene, mens denne gangen er jeg øm på sidene og opp mot armhulen. Puppene har forresten også blitt større, til mannens store glede :fnise: Har også hatt lav apetitt, får nesten ikke i meg mat... Og det er rart til meg å være :fnise:  Og som jeg skrev over så har jeg sovet ekstremt dårlig, med masse virkelighetsnære mareritt. Har vært bedre de to siste netterne da :) Av symptomer som både kan skyldes biltur og graviditet kan jeg nevne kvalme og svimmelhet. Har vært så kvalm at jeg har slitt med å få sove. Det gjør jo også at det er vanskelig å spise. Men jeg blir helt sinnsykt kvalm på bilturer (selv når jeg kjører), så kan bare være det også. Får gi det et par dager å se :) Så, ja, oppsummert:

høy temperatur

ømme og større bryst

lav apetitt

dårlig søvn

kvalm

svimmel

Håper noe av dette kan hjelpe dere i "symptomjakten" :) Men som sagt kjenner jeg egentlig veldig lite. Det eneste sikre var temperaturen. 

 

Hva anbefaler dere meg å gjøre framover? Noen bøker jeg bør lese? Tenker å skaffe meg en sånn dagbok etter første UL, noen anbefalinger? Alt dette er så nytt og spennende. Tar meg enda i å tenke at "herregud, jeg er gravid!!" :strix: Og mannen er sååå koselig, snakker om at det garantert er tvillinger (han gir seg ikke :fnise: ), og diskuterer navn og gleder seg. Tenk at endelig skal vi få drømmen oppfylt :lillesky:Nå håper jeg bare at alt går vår vei. Klarer ikke tanken på en SA eller lignende, og det orker jeg ikke tenke på heller. Som noen skrev her inne, akkurat nå er jeg faktisk gravid og det er lov å glede seg over :rodmer: Dette ble et veldig langt innlegg, så creds hvis du har fulgt med hele veien! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene regnes jo fra første dag i siste mens ;) De fleste er da 4+ettellerannet etter IKM.  Så det er avhengig av hvor lang syklus du har. 

Angående tidlig ul så sier de at man ser mer og at baby er mer "baby" ved ul uke 12-13 (tenker her etter 12+0). Vi hadde ul i uke 6 og uke 9. 

Angående telling så er 3+6 det samme som 3+6 fullgåtte uker og det samme som at du er i uke 4 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh gratulerer!!!! :strix: Så utrolig glad jeg er på dine vegne nå. Og ikke minst: dette fortjener du så til de grader. Håper du slipper den verste kvalmen. Er gjerne verst nå i starten. Min ga seg mer eller mindre etter uke 11, men det var først etter uke 14 at appetitten kom ordentlig tilbake. Ellers er det ulik praksis blant legesentrene vedrørende kontroll. Noen ønsker å ha pasienten inn til en pre-kontroll før uke 12, mens andre ønsker at du kommer til første offisielle kontroll etter uke 12. Blodprøvene kan ikke tas før 12-ukersgrensa er forbi. Men ta en telefon til legekontoret om et par uke og si at du er gravid og hvor langt du er på vei, så setter de opp en time når de mener passer :) Jordmortime bestiller du selv via jordmortjenesten i din kommune. Det kan du lese mer om på din kommune sine egne nettsider. Jeg synes kontrollen hos jordmor er best da de har mer faglig rettet kompetanse og tar seg bedre tid til å prate med deg. Det du trenger av lesestoff er i grunn det du får hos legen eller jordmor, men brosjyren fra helsedirektoratet finner du også her om du vil lese den allerede nå :) Der står også kostholdsrådene du bør følge osv. Styr unna ellers all velment informasjon fra andre fordi det skaper ofte bare mer bekymring og hodebry enn nytte :) 

Masse lykke til! Gleder meg til å følge med videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å lese at du endelig har blitt gravid! :hug: gratulerer så mye :) du har en fantastisk tid i vente. <3

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.6.2016 at 10.59, LilleMy1989 skrev:

Ukene regnes jo fra første dag i siste mens ;) De fleste er da 4+ettellerannet etter IKM.  Så det er avhengig av hvor lang syklus du har. 

Angående tidlig ul så sier de at man ser mer og at baby er mer "baby" ved ul uke 12-13 (tenker her etter 12+0). Vi hadde ul i uke 6 og uke 9. 

Angående telling så er 3+6 det samme som 3+6 fullgåtte uker og det samme som at du er i uke 4 ;) 

Joda, det har jeg skjønt, men når EL ikke kom før dag 18 så tenkte jeg det ble litt rart å regne fra første dag i siste mens... For når jeg gjør det sier kalkulatorene at jeg er 4+5 i dag, mens hvis jeg regner etter EL så er det jo kun 4+2 i dag. Men fant ut at siden jordmor og lege bruker menstermin så gjør bare jeg også det. Sier ikke nei takk til å være litt lengre på vei heller :) Ja, vet at vi ikke ser så mye rundt 11+et eller annet, men det er visst da det er best å sjekke for kromosonfeil og lignende. Takk for svar :) Tror jeg begynner å få sånn smålig kontroll på dette nå... Vanskelige greier :vetikke:

Den 28.6.2016 at 12.46, Sjela skrev:

Åh gratulerer!!!! :strix: Så utrolig glad jeg er på dine vegne nå. Og ikke minst: dette fortjener du så til de grader. Håper du slipper den verste kvalmen. Er gjerne verst nå i starten. Min ga seg mer eller mindre etter uke 11, men det var først etter uke 14 at appetitten kom ordentlig tilbake. Ellers er det ulik praksis blant legesentrene vedrørende kontroll. Noen ønsker å ha pasienten inn til en pre-kontroll før uke 12, mens andre ønsker at du kommer til første offisielle kontroll etter uke 12. Blodprøvene kan ikke tas før 12-ukersgrensa er forbi. Men ta en telefon til legekontoret om et par uke og si at du er gravid og hvor langt du er på vei, så setter de opp en time når de mener passer :) Jordmortime bestiller du selv via jordmortjenesten i din kommune. Det kan du lese mer om på din kommune sine egne nettsider. Jeg synes kontrollen hos jordmor er best da de har mer faglig rettet kompetanse og tar seg bedre tid til å prate med deg. Det du trenger av lesestoff er i grunn det du får hos legen eller jordmor, men brosjyren fra helsedirektoratet finner du også her om du vil lese den allerede nå :) Der står også kostholdsrådene du bør følge osv. Styr unna ellers all velment informasjon fra andre fordi det skaper ofte bare mer bekymring og hodebry enn nytte :) 

Masse lykke til! Gleder meg til å følge med videre :) 

Tusen tusen takk kjære deg :strix: Jeg sliter så med kvalme nå, men har heldigvis ikke begynt å kaste opp enda. Tusen takk for info om jordmortjeneste, det hadde jeg faktisk ingen aning om! Alt man ikke vet... I prøveperioden dreier jo alt seg om å få det til, men det er ingen som forteller deg hva du skal gjøre når du først står der med positiv test :fnise: Takk for langt og forklarende innlegg. Nå ble jeg mye klokere :) Og jeg skal virkelig prøve å ta til meg rådet med å styre unna velment informasjon fra andre... Så får vi se hvor lenge jeg klarer det ;) 

1 time siden, Sille4 skrev:

Så fantastisk å lese at du endelig har blitt gravid! :hug: gratulerer så mye :) du har en fantastisk tid i vente. <3

Tusen takk :hug: Åh, som jeg gleder meg til tiden framover!

 

4+5

(hvis vi skal regne fra første dag i siste mens)

Åh som jeg har savnet forumet! Etter at roadtrippen var ferdig dro vi rett på hytta med svigers, og er kun hjemme en dag før vi farter videre til min side av familien. Og vi har enda ikke fått flyttet inn i leiligheten! I dag var faktisk første gang vi fikk se den. Det er endel som er litt halvveis, men jeg er likevel fornøyd. Det blir en fin plass å bo litt midlertidig fram til vi finner noe vi vil kjøpe :) 

Det er fremdeles helt rart å være gravid. Tror ikke det har gått helt opp for oss enda. Ble litt mer virkelig når den digitale testen viste "gravid 2-3 uker" på onsdag :hjerte: I tillegg har jeg ganske kraftige symptomer føler jeg til at det er så tidlig. Veldig ømme og spente bryst, kvalme, lite matlyst og diare (sorry, tmi...). Ble litt bekymret i morrest, for da hadde jeg nesten ikke ømme pupper og i tillegg fikk jeg diare, og jeg blir alltid dårlig i magen når TR kommer. Men så leste jeg litt rundt at det visst er vanlig med løs mage tidlig i svangerskapet på grunn av hormoner. Så da ble jeg litt roligere igjen. I alle fall i noen minutter ;) 

Vi tenker å fortelle svigermor nyheten over helgen, for hun skal hjelpe oss å male, og jeg kommer ikke på noen god unnskyldning til at jeg ikke skal hjelpe til. I tillegg blir det fint å fortelle det til noen. Har også hatt lyst å fortelle det når vi har vært på hytta, for jeg har vært så trøtt og kvalm at jeg ikke har fått gjort noe. Føler de ser på meg som den lathansen :sukk:(hvorfor finner jeg aldri smileyene jeg leter etter? :bond: nå ville jeg egentlig ha den med foten, vet noen hvilken jeg mener?) Tror egentlig at hun har skjønt at noe er galt da, for jeg hjelper alltid masse til. Får litt dårlig samvittighet ovenfor mamma, i og med at svigermor får vite det først, men jeg føler meg bare ikke klar å si det til henne. Aner ikke hva hun kommer til å si. Så det får vente...  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fortalte vi det til svigermor, og hun ble sååå glad :rodmer: Det var kjempekoselig rett og slett. Vi bestemte oss for å ikke male, men valgte likevel å fortelle henne det. Var utrolig deilig å fortelle det til noen, ble liksom ekstra virkelig :) Var også fint at hun ble så glad :hjerte: 

De siste dagene har gått til å flytte inn i den nye leiligheten. Og det er litt slitsomt :( Jeg er så utrolig trøtt og kvalm, og klarer ikke gjøre så mye. Hvis jeg styrer veldig mye får jeg i tillegg mye stikninger på venstre side, og de blir ganske vonde etterhvert. Men jeg klager ikke, mye symptomer må jo være bra :) Leiligheten er ikke helt som jeg hadde tenkt meg, litt liten og det er endel ting som føles veldig halvgjort. Kjenner at nå må jeg bare prøve å være positivt innstilt, og tenke at vi tross alt ikke trenger å bo her så lenge. Det blir vel bedre når jeg føler meg mer hjemme.... (håper jeg). Har vært flere ganger iløpet av flyttingen at jeg har vært helt på gråten fordi jeg er så misfornøyd. Men jeg tror det mest bare er hormonene som styrer. Alle følelsene er så sterke for tiden. Jeg blir liksom ekstraglad, ekstrasint og ekstratrist. Det er jo en berg-og-dalbane uten like... Stakkars mannen :fnise: Han er heldigvis veldig god og forståelsesfull, og ordner og styrer masse for at vi skal få det bra. Og jeg prøver virkelig å være positiv for han, for jeg vet at han gjør alt for at jeg skal være glad og for at vi skal trives i den nye leiligheten. Håper bare jeg også klarer å se på det sånn. Ny dag i morgen, nye muligheter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...