Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Jo, du har egentlig helt rett, særlig siden lutealfasen min kun er på 11 dager. Vet ikke hvorfor jeg ble så optimistisk plutselig. Vet jo at jeg egentlig bør være mer skeptisk for å spare meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, og godt med en god, avslappet følelse samme hva den betyr. Gratulerer med levert master, kan tenke meg at den følelsen er fin! Og det betyr at du har stått på hardt og gjort en stor innsats i det siste :blomst: 

Jeg er faktisk litt tilhenger av å teste alt 8 - 10 DPO om man først skal teste tidlig. Men jeg tror jeg er litt rar på det området. Grunnen er at da er ikke håpet ute om du tester negativt, men samtidig har du muligheten for å få en positiv test. Tester en mellom 11 og 12 DPO, er det nokså sannsynlig at du ser i det minste en antydning til strek om det har gått veien denne måneden (lærte jeg etter mye googling da jeg fikk det for meg at jeg ville ta en test før TR kom sist periode). Det mer logiske valget er vel å teste tidligst 11 DPO da :P

Krysser fingrene for to streker, det er på sin plass at du får det nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg er litt ambivalent i forhold til testing, og jeg har kanskje ikke så stor grunn til å tro at det har gått denne måneden i og med at vi har prøvd så lenge. Prøver likevel å være positiv, da 😊 Selv om jeg vet at jeg alltid blir skuffet og lei meg når TR kommer. Blir kanskje litt lettere denne måneden, i og med at jeg mest sannsynlig skal prøve pergotime neste prøveperiode. Krysser uansett fingrene for to streker for oss begge Illy! 😊

 

Og nå kom jeg så klart på at munntørrheten skyldes allergimedisinen. Så da kan vi stryke det av lista 😕 Og nå oppdaget jeg at også svimmelhet er en vanlig bivirkning. Ok, da ble jeg litt mindre optimistisk...

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem: I dag er jeg 11 dpo, og det er også dagen for IKM. Har enda ikke sett snurten av TR, så jeg er forsiktig optimist. Har ikke symptomer på hverken det ene eller det andre, så klarer likevel ikke helt å ha troa. Kan jo hende EL var forsinket, og at gynekologen tok feil? :vetikke: Vi er på besøk i helga, så kan ikke teste før mandags ettermiddag, eller eventuelt tirsdags morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper TR holder seg langt unna! Nå er denne dagen snart over, så det lover i hvert fall godt. Selv om du ikke har symptomer på graviditet, tenker jeg det er et godt tegn at du ikke har symptomer på mensen. Kanskje det i seg selv er et symptom? Men jeg kan godt forstå at du holder deg til å være forsiktig optimist, det er ikke godt å bli veldig optimistisk og så skuffa. Krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 13 dpo, to dager over IKM, og enda ingen tegn til TR. Er fremdeles forsiktig optimist, særlig med tanke på at dette har skjedd to ganger før uten at jeg har vært gravid. Tror dere en test på ettermiddagen vil gi utslag eller bør jeg vente til i morgen tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt var bra med dere begge hos gynekologen! Kan tenke meg at det var gode nyheter å få :hjerte: Og så spennende at du er to dager over IKM nå. Krysser fingrene for positiv test :)  Den gangen jeg fikk positiv test tok jeg på ettermiddagen, men har du kun en test ville jeg ventet til i morgen for sikkerhetsskyld kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sille4 skrev:

Så fint å lese at alt var bra med dere begge hos gynekologen! Kan tenke meg at det var gode nyheter å få :hjerte: Og så spennende at du er to dager over IKM nå. Krysser fingrene for positiv test :)  Den gangen jeg fikk positiv test tok jeg på ettermiddagen, men har du kun en test ville jeg ventet til i morgen for sikkerhetsskyld kanskje? :) 

Så koselig å høre fra deg igjen 💖 Har såklart altfor mange billigtester liggende, så mulig jeg svir av en i dag. Er bare redd for å få for høye forhåpninger, når jeg vet at dette faktisk har skjedd før 😕

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg hadde god grunn til å holde forhåpningene nede. Begynte å spotte i sted 😢 Da blir det vel pergotime på meg i neste syklus.

Edit: spotter forresten brunt for første gang, men vet ikke om det kan ha noe å si? 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt tullete... Har ikke oppdaget mer brun spotting, og har også kjent på livmortappen, som ikke er som den pleier under TR. Nå var den høy i stedet for lav, men klarte ikke å kjenne om den var åpen eller ikke. Har noen tips eller råd? Noen som har opplevd det selv? Eller griper jeg etter halmstrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du nesten bare må teste jeg, men jeg skjønner godt at du føler deg tullete! Det ville jeg også gjort i en slik situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en test, var negativ... Har ikke spottet mer, men regner med TR er i anmarsj. Noen sykluser er vel bare annerledes enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt når det blir sånn, forhåpninger og uklarheter :klem: Jeg ender ofte opp med å håpe at jeg er en av dem som spotter under graviditet når slikt skjer. Til nå er jo erfaringa mi at det er jeg ikke. Men så lenge ting er litt annerledes, og du ikke bruker å spotte på den måten, er ikke håpet helt ute. Jeg ville tatt en ny test i morgen tidlig om det ikke skjer noe mer.

Og det er nok ikke lett å tenke slik nå, men er det TR som kommer har dere muligheten til å prøve pergotime neste runde. Kanskje det er det som skal til? Og dere har fortsatt fått bekreftet at det ikke er noe galt. Dette kommer til å gå :) Helst nå. Og ellers kan det gå fortere med pergo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atziri skrev:

Tok en test, var negativ... Har ikke spottet mer, men regner med TR er i anmarsj. Noen sykluser er vel bare annerledes enn andre?

Uff.. føler med deg. Sånne sykluser er bare helt håpløse. Tror det var i februar jeg gikk og håpet og håpet, for syklusen var kjemperar og TR kom aldri, men bare litt spotting og masse symptomer, samtidig som at testene var blanke.  Det var helt forferdelig. 

Men jeg gir ikke håpet for deg enda altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Illy skrev:

Så kjipt når det blir sånn, forhåpninger og uklarheter :klem: Jeg ender ofte opp med å håpe at jeg er en av dem som spotter under graviditet når slikt skjer. Til nå er jo erfaringa mi at det er jeg ikke. Men så lenge ting er litt annerledes, og du ikke bruker å spotte på den måten, er ikke håpet helt ute. Jeg ville tatt en ny test i morgen tidlig om det ikke skjer noe mer.

Og det er nok ikke lett å tenke slik nå, men er det TR som kommer har dere muligheten til å prøve pergotime neste runde. Kanskje det er det som skal til? Og dere har fortsatt fått bekreftet at det ikke er noe galt. Dette kommer til å gå :) Helst nå. Og ellers kan det gå fortere med pergo. 

Jeg er helt likens! Håper også i det lengste at alt mulig rart er symptomer, og jeg bytter for hver syklus.. Helt håpløst! Tusen takk for gode ord Illy, det hjelper utrolig mye på :klem: Jeg vet jo at det tross alt kommer til å gå, men av og til trenger jeg at noen bare sier det. Tusen takk!

1 time siden, Marimba skrev:

Uff.. føler med deg. Sånne sykluser er bare helt håpløse. Tror det var i februar jeg gikk og håpet og håpet, for syklusen var kjemperar og TR kom aldri, men bare litt spotting og masse symptomer, samtidig som at testene var blanke.  Det var helt forferdelig. 

Men jeg gir ikke håpet for deg enda altså :) 


Takk! Det er så fælt å gå rundt og håpe... Egentlig liker jeg det kanskje best når TR bare kommer, for da vet jeg i alle fall, selv om det er vondt i øyeblikket. Har jo opplevd før at syklusene mine har vært helt på bærtur, med rare symptomer overalt, så sånn sett er det ikke nytt. Men nå googler jeg jo som en idiot "brun spotting IKM gravid" osv. Ikke så veldig lurt akkurat, but what can you do ;)

Statusrapport: Ingen spotting etter den ene gangen, og ikke flere tegn til TR. 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Stemmer for test i morgen tidlig ;):danse:

 

Det gjør jeg også! Selv om det er lite sannsynlig når jeg fikk negativt test på kvelden 13 dpo. Ofte kommer TR rett etter at jeg har tatt testen på morgenen (føles alltid som jeg jinxer meg selv :fnise:)

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, jeg testa jo jevnt fra 9 DPO :fnise: Sist fikk jeg positiv 10 DPO på morgen. Men den var svaaak og jeg venta til 13 DPO på morgen før jeg testa igjen og fikk positiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...