Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Atziri skrev:

Åh, elsker at dere er så positive til bokhylla! Kanskje vi rett og slett må gå for den. Jeg syns jo den er fantastisk, og jeg har generelt en veldig "moderne" stil (uten å høres pretensiøs ut :fnise: ), så jeg tror den kunne passet godt inn videre også. Helt enig, google må jo være en dame! Noe annet hadde jo vært heeelt merkelig :biggrin:

I dag hadde forresten temperaturen min sunket litt, fra 36.8 i går til 36.6 i dag, men jeg er fremdeles over "grensa" i følge FertilityFriend. Ligger vanligvis på 36.3-36.4 før EL, og 36.8-37.0 etter EL. Jeg har sett litt på mine tidligere charts, og jeg har aldri vært nede på 36.6 etter EL, bortsett fra dagen TR kommer. Så syns det var litt rart. Er vel for tidlig å ha en festedip på 4 dpo? Mest sannsynlig er det vel bare tilfeldigheter som spiller inn.

Gå for bokhylla! :biggrin:

Hmm, skal feste-dipen komme før festingen kanskje? Jeg tror faktisk aldri jeg har googlet det, for jeg har aldri hatt noen festedip.  Det er lov å håpe, det kan være! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så klart googlet det :tongue: Fant ut at det mest sannsynlig er en "second estrogen surge", noe som visstnok er vanlig tidlig i syklusen. Har ikke hatt det før da, men kan jo være at pergoen gjør at tempen min oppfører seg litt annerledes. Sjekka også temperaturchart-galleriet på FertilityFriend, og der fant jeg at mange som hadde blitt gravid hadde sånne temperaturdip rundt 3-4 dpo. Men jeg tror ærlig talt det er helt tilfeldig :vetikke: En festedip skal vel komme samme dag som egget fester seg tror jeg, og er mest vanlig fra 7 dpo og utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Atziri skrev:

Jeg har så klart googlet det :tongue: Fant ut at det mest sannsynlig er en "second estrogen surge", noe som visstnok er vanlig tidlig i syklusen. Har ikke hatt det før da, men kan jo være at pergoen gjør at tempen min oppfører seg litt annerledes. Sjekka også temperaturchart-galleriet på FertilityFriend, og der fant jeg at mange som hadde blitt gravid hadde sånne temperaturdip rundt 3-4 dpo. Men jeg tror ærlig talt det er helt tilfeldig :vetikke: En festedip skal vel komme samme dag som egget fester seg tror jeg, og er mest vanlig fra 7 dpo og utover. 

Festedip ja. Måtte google det (*ler*), og krysser fingrene for deg! :baby: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, banso2016 skrev:

Festedip ja. Måtte google det (*ler*), og krysser fingrene for deg! :baby: :)

Takk! Det er så mye rart der ute i googleverdenen... Av og til tenker jeg at jeg hadde hatt det mye bedre uten, men jeg klarer liksom ikke la vær heller :laugh: Det er uansett for tidlig til å vite noe, så vi får bare krysse fingrene og satse på at tiden går fort fremover! (yeah right :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, google kan forvirre! Men det kan være en festedip da. Eller, kanskje det ikke er en festedip, men egget er på vei nedover og klart til å feste seg, og du er likevel i ferd med å bli gravid. Krysser fingrene for en av de to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå savnet jeg temping :) Men lillemann sover ikke alltid natts gjennom, og annenhver natt er jeg oppe og tusler kort tid før jeg skal stå opp, så det vil ødelegge. Dessverre. For det var spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri fått helt dreisen på temping jeg... men kanskje det er noe å tenke på nå utover sommerferien? Husker jeg ga opp i vinter fordi jeg sto opp på ulikt tidspunkt hver dag, men mulig det blir mer stabilt nå. Enn så lenge er det hvertfall spennende å høre om erfaringene dine @Atziri :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Hehe, google kan forvirre! Men det kan være en festedip da. Eller, kanskje det ikke er en festedip, men egget er på vei nedover og klart til å feste seg, og du er likevel i ferd med å bli gravid. Krysser fingrene for en av de to! :)

Er vel neppe en festedip, men vi krysser fingrene allikevel :) Takk!

2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Nå savnet jeg temping :) Men lillemann sover ikke alltid natts gjennom, og annenhver natt er jeg oppe og tusler kort tid før jeg skal stå opp, så det vil ødelegge. Dessverre. For det var spennende! 

Temping er ganske greit! Nå er jo jeg heldig i og med at jeg har ingen barn og er student, så styrer hverdagen veldig selv. Og når jeg en gang får jobb (snart håper jeg!!) så blir det jo en jobb med faste rutiner, så da kan jeg ta tempen da også. Liker det egentlig ganske godt, får god kontroll på syklusen. Men når jeg har sykluser på 40+ dager så er det litt kjedelig :dry:

2 timer siden, Marimba skrev:

Har aldri fått helt dreisen på temping jeg... men kanskje det er noe å tenke på nå utover sommerferien? Husker jeg ga opp i vinter fordi jeg sto opp på ulikt tidspunkt hver dag, men mulig det blir mer stabilt nå. Enn så lenge er det hvertfall spennende å høre om erfaringene dine @Atziri :) 

Tok en stund før jeg også fikk det til. Fant ut at jeg måtte tempe til nøyaktig samme tid, ellers ble det bare surr og grafen var helt umulig å lese av. Men anbefaler det likevel om man har mulighet :)

 

I morgen skal jeg til gynekolog for å ta blodprøve og sjekke om EL har vært. Noe jeg syns er litt unødvendig i og med at tempen min viser at det har vært... Jaja, er kanskje likevel greit å sjekke verdiene for å være 100 % sikker. Skulle egentlig ønske at de tok blodprøven litt senere så de også kunne sjekket etter HCG, men 5 dpo er vel litt vel tidlig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos gynekologen, eller, det var kanskje i går? I så fall, hvordan gikk det? Nå er du på vei inn den mest spennende delen av DPO-land! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 7.53, Illy skrev:

Lykke til hos gynekologen, eller, det var kanskje i går? I så fall, hvordan gikk det? Nå er du på vei inn den mest spennende delen av DPO-land! :) 

Det gikk helt fint, tok kun blodprøve :) Den viste en god horminstigning, og bekreftet at EL hadde vært, så det er supert :)

Blir en superkort oppdatering fra meg i kveld. Må bare unnskylde at jeg har vært så fraværende, men bruker all tid på flytting disse dagene. I morgen er det utvask, og så er vi endelig på tur til vårt nye hjem. Håper å få oppdatert dere rundt IKM, men fram til da: lykke til alle sammen! :hjerte:

Ps: symptomer så langt er vondt i hodet og korsryggen, men det kan også bety at TR er på vei så her er ingenting sikkert enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at hormonene er på plass, og EL har vært :) 

Flytting er kjempeslitsomt! Men det blir nok herlig å kunne nyte sommeren i nytt hjem. Håper også du får oppdatert oss rundt IKM. Krever nesten det, altså. (selv om flytting er gyldig grunn til dagbokfravær). Masse lykke til til deg også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi startet roadtrippen og vi stooorkoser oss! Og tiden går så fort, tenk, 9 dpo allerede!! I dag hadde tempen steget til 37.0 så det lover kjempebra. Har hatt en jevn stigning siden jeg gikk ned til 36.6. Dette er så spennende :popcorn: Må innrømme at fallhøyden er rimelig stor, i og med at jeg forventer så mye av første pergokur. I tillegg har jeg hatt stikninger på høyre og venstre side de siste dagene. Lov å bli litt forventningsfull da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å bli forventningsfull! Jeg krysser fingrene her jeg sitter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo... Hva tror dere? Jeg er forsiktig optimist. Streken kom fram etter 5-10 min, men den har blitt sterkere nå som den har tørket. Er jeg blitt helt gal? Eller ser dere en strek?

DSC_0001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det også, og tipper du er gravid :) Svak strek så tidlig er normalt det! Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æææh tenk om det er sant da :bond: Takk gud og lov for at jeg er på roadtrip, sånn at tiden går fort. Hadde blitt gal av å gå rundt hjemme. Håper håper håper streken er der i morgen også. Klarer ikke vente med å teste til i over i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er positiv ;) Hihihi! Tidligste positive for meg var enten 10 eller 12 DPO ;) Hurra! :strix:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en strek der, ja! Åh, så bra:strix: Skjønner godt at du må teste i morra også. Masse lykke til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...