Gå til innhold

Kvinnen med hijab blir skjelt ut og slått på t-banen


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

 

Det har vel også vært gjort, så vidt jeg har hørt, men det er vel ikke alltid man har anledning/rett til å holde folk innesperret uansett?

Anonymous poster hash: 999f5...da9

 

Vi holder mennesker som vurderes som farlige for andre og seg selv inne på tvang. Det har vi full mulighet til å gjøre. Man må ikke være psykotisk for og være innlagt på 3.3. Altså på tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi holder mennesker som vurderes som farlige for andre og seg selv inne på tvang. Det har vi full mulighet til å gjøre. Man må ikke være psykotisk for og være innlagt på 3.3. Altså på tvang.

 

Vet du, jeg har hatt en psykiatrisk pasient til nabo, jeg. Det er det verste jeg har vært med på. Jeg syntes forferdelig synd på damen, som satt oppe hele natta og skrek som om noen slaktet henne. Like fullt var jeg livredd henne. Hun trodde alle i nabolaget var ute etter henne, kom med trusler til dem som bodde rundt seg, og ungene turte ikke gå ut. Flere av oss rundt varslet kommunen, men ingenting ble gjort. 

Først da hun ikke hadde betalt husleie på flere måneder ble noe gjort. Da var det namsmann og politi som kom på døra hennes. Den stakkars dama satt og gjemte seg i klesskapet sitt, selvfølgelig livredd med all sin paranoia. Hun ble båret ut. Senere hørte jeg at hun hadde fått et bosted langt fra folk, og rett etter det tok hun livet av seg. Hun ble nok tatt skikkelig godt vare på av psykiatrien, tror du ikke?

Anonymous poster hash: 999f5...da9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne kvinnen er kjent i psykiatrien og opptrer voldelig og truende. Noe enkelte hevder her på KG ofte skjer. Så ville hun vært fanget opp. Jeg kjenner selv psykiatrien godt og vi har stort sett god kontroll på slike pasienter. Men selvsagt kan det skje en glipp. Men dere som stadig har sett og opplevd denne kvinnen. Hvorfor melder dere ikke i fra?

Det er synd hun ikke blir anmeldt oftere, slik at fagpersonene kan se at hun faktisk trenger tettere oppfølging

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/2015/07/29/nyheter/kollektivtransport/rasisme/vold/7201788

Hva faen er det som feiler visse folk? Jeg blir så provosert...

Er så mange sjuke mennesker. Høres ut som noen som har tømt fra psykiatrisk. Hun kan umulig være god i hodet. Trist at folk ikke griper inn. Men sånn er jo typisk. Folk har en tendens til å samle seg rundt og se på. Ingen tør å gripe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavmål av tv2 å lage en nyhetsak ut av dette. Det er tydelig at damen er psykiatrisk pasient.

Damen har jeg truffet på tbanen ett par ganger og hun er ufarlig og har nok hatt en dårlig dag. Jenten i burka burde ha vært oppegående og skjønt at damen ikke er ved sine fulle fem. Tv2 burde skamme seg!

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

Enig der.sajen framstiller det som at det blir mer og mer vanlig at nordmenn generelt oppfører seg slik, når dette tydelig er et spesielt tilfelle.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Er så mange sjuke mennesker. Høres ut som noen som har tømt fra psykiatrisk. Hun kan umulig være god i hodet. Trist at folk ikke griper inn. Men sånn er jo typisk. Folk har en tendens til å samle seg rundt og se på. Ingen tør å gripe inn.

Jeg skulle ønske jeg var der slik jeg kunne gripe inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som hun er filmet og det er dokumentert at hun utøvde vold så må hun jo tiltales for dette og bli dømt til psykiatrisk behandling. 

 



Anonymous poster hash: a700f...283
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de som sier at denne videoen er et elendig eksempel på denne såkalte hverdagsrasismen som TV2 prøver å sette søkelys på.

 

Dette er en psykisk syk dame som skjeller ut folk og fe over en lav sko, det er både slapp journalistikk og på grensen til dårlig presseetikk å vise denne videoen og vinkle det som om det er rasismen som er den store driveren her. 

 

Det er ikke sikkert hun er psykisk syk. Det er godt mulig hun rett og slett bare er drita

Anonymous poster hash: 1851d...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun er psykisk syk. Det er godt mulig hun rett og slett bare er drita.

Anonymous poster hash: 1851d...17f

Et eller annet problem har hun iallefall om hun drikker seg drita midt på lyse dagen på en vanlig dag. En eller annen form for hjelp trenger hun jo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomt hver gang en rasist gjør noe galt forsøker folk å frita dem for straff ved å påstå de er psykisk syke. Dama ser rett og slett drita ut og klarer ikke å kontrollere seg.



Anonymous poster hash: 1851d...17f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stringfellow1

http://www.tv2.no/a/6932912

 

70 kriminelle i Oslo har begått tusenvis av lovbrudd uten å bli straffet for dette. Årsaken er at de er for syke til å bli dømt til fengsel, og for friske for å pålegges tvungent psykisk helsevern. Blant de 70 er en kvinne i 40-årene, som kastet klor på de ansatte på et postkontor i Oslo i mars..

 

Og dette er vel bare i hovedstaden. Jeg lurer på hvor mange det finnes i resten av landet? Det skal tydeligvis ikke være enkelt å få folk vekk fra gatene, slik at dem ikke skader folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at psykisk ustabile/syke ikke nødvendigvis alltid er utilregnelig, de kan tvert imot være veldig ansvarlig for sine handlinger - i denne saken er det jo overhode ikke TV2 eller andre media som har begått et overtramp men de som filmet og valgte sende det inn ukritisk, alle de som så på uten å gripe inn eller si fra også; Spesielt om det stemmer som det skrives at "alle" kjenner denne damen og vet hun er syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Nå som hun er filmet og det er dokumentert at hun utøvde vold så må hun jo tiltales for dette og bli dømt til psykiatrisk behandling. 

 

Anonymous poster hash: a700f...283

 

 

Hun er tilsynelatende ikke er en reell trussel mot eget eller andres liv, dermed kan hun uansett ikke dømmes til tvungent psykisk helsevern.

Anonymous poster hash: 4ad41...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg hadde til å begynne med ved hjelp av andre sørget for at gjerningskvinnen ikke gikk noe sted. Deretter hadde jeg banket på hos t-banefører, bedt ham stoppe t-banen.

T-banefører må sørge for at vitner ikke forlater t-banen til politiet ankommer. Dette er et tilfelle hvor det er gjort legemsbeskadigelse, det er straffbart. Politiet må bli tilkalt, vitner må bli avhørt.

 

Edit: Skrivefeil 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke sikkert hun er psykisk syk. Det er godt mulig hun rett og slett bare er drita

Anonymous poster hash: 1851d...17f

 

 

 

 

Det morsomt hver gang en rasist gjør noe galt forsøker folk å frita dem for straff ved å påstå de er psykisk syke. Dama ser rett og slett drita ut og klarer ikke å kontrollere seg.

Anonymous poster hash: 1851d...17f

 

 

Hvis dere hadde lest det som har blitt skrevet om henne i formiddag, så hadde dere forstått hva dette dreier seg om. Det er psykiatri. 

Anonymous poster hash: 999f5...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...